Olen harkinnut ehkäisykapselia itselleni. Olen kuitenkin googlettanut asiaa ja siellä on noin 50% positiivisia juttuja käyttäjiltä ja toiset 50% jos jonkin moisia pelottelu juttuja ja huonoja kokemuksia.
Haluaisinkin mielenkiinnosta kuulla jos täällä jollakin on se. Tuliko käteen tulehdus laitosta? Kapseloituiko oikeaan paikkaan? Sattuuko laittaminen kuinka paljon? Vaikuttaako pahasti (naaman)ihoon,jos taipumus akneen? Ja melkein se tärkein: Miten menkkojen suhteen (kuinka usein tulee vuotoa,kuinka pitkään ja runsastuuko se)? Itselläni taipumus pitkiin,runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin joten en halua sellaista vaihtoehtoa mikä lisäisi tuskaa.
Ehkäisykapseli - Kokemuksia?
5
2521
Vastaukset
- 1+1
asennustahan syödään jokin aika minipillereitä, sillä kun katsotaan että miten se implantti sitten sopii (kas kun sis.samaa lääkeainetta)
Ja kaikki on aina yksilöllistä, kelle sopii, kelle ei. Vain kokeilemalla sen sitten saa selville- Hieman pihalla ^^
Niin kait se sit pitää vaan tehdä :) Pljonkohan tuo kapseli maksaa asennuksineen päivineen yksityisellä,siitä tietoo?
- ,
Hieman pihalla ^^ kirjoitti:
Niin kait se sit pitää vaan tehdä :) Pljonkohan tuo kapseli maksaa asennuksineen päivineen yksityisellä,siitä tietoo?
hinta täältä:
http://www.yliopistonapteekki.fi
Siihen sitten asennus päälle, sitähän voi vaikka kysäistä sitä hintaa lääkäriaseman kassalta etukäteen, vaikka s-postilla
- .-.
Itselläni ei ole tuosta kokemusta, mutta ystävälläni on. Laittaminen tuntui kuulemma puudutuksesta huolimatta kivuliaalta, eikä lääkäri meinannut saada sitä paikoilleen. Tuloksena kipeä ja mustelmainen käsi. Menkoista osaan sanoa sen verran, että hänellä ne loppuivat kokonaan kahdeksi vuodeksi. Siinä sitten tuli aina pelkoa raskaudesta ja toimiiko nyt varmasti oikein jne jne.. Mutta nämä on niin yksilöllisiä juttuja :)
- jadelletar
Mulla on Jadelle -implantaatit. Laittaminen ei sattunut, puudutuspiikki sattui kuten puudutuspiikki yleensäkin. Tulehdusta ei tullut. Paikallaan ovat edelleenkin, laittaminen kesti puolisen minuuttia. Akneen ei ole taipumusta joten siihen en voi vastata, mulla ei ole ollut muutosta ihossa. Menkkoja ei ollut ensin pitkään aikaan, sitten tuli parit aika lähekkäin, nyt tulee silloin tällöin ja vuoto tosi niukkaa, pärjää pikkuhousunsiteellä ehkä yhtä päivää lukuunottamatta. Ainoa ongelma on että ei koskaan tiedä koska alkaa vuotaa kun ennen kierto oli säännöllinen, nyt pitää joka reissulla varautua siihen. PMS hävisi, samoin kuukautiskivut lähes kokonaan.
Joillakinhan vuoto lisääntyy, joillakin säilyy ennallaan, joillakin vähenee ja joillakin loppuu kokonaan. Sitä ei voi kukaan tietää miten sun kohdalla tulee käymään. Itse kokeilin minipillereitä ensin 3kk, ja niin kannattaa tehdä koska kapselit ovat sen verran kalliit!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172403
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42776
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694