Tänään luomisesta

annu42

Kolme tosiasiaa, jotka tekevät luomisen todeksi:

1. Elämä syntyy vain elämästä.(elävä siemen, olipa kyseessä kasvi, eläin tai ihminen)
2. Kaikki luotiin lajinsa mukaan. (lajien sisällä voi olla vaihteluita, mutta uusia lajeja ei synny)
3. Rappeutuminen ( kun joku, jokin tai mikä tahansa jätetään hoitamatta, se ei kehity paremmaksi tai eteenpäin, vaan se alkaa rappeutua)

Yksinkertaista, eikö totta? Tämän vuoksi uskon luomiseen, kuten Jumalan Sana kertoo. Uskon, että se vielä tapahtui kuudessa päivässä(24 h), ja seitsemäntenä voimme kaikki, koko ihmiskunta levätä Jumalan kanssa. Viikko on tästä muistomerkkinä, ja Suomessa vielä keskiviikko keskellä viikkoa.
(1. Moos. 1: 1- 29 - 2. Moos. 2:1-3)

24

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

      Minäkin uskon että Jumala on Luoja .. mutta en voi uskoa että kaikki luotiin siinä ajassa kun maapallo pyörähti 6 kertaa.. tai sitten se pyöri eeeerittäin hitaasti.. mutta minulle sillä ei ole mitään väliä kuinka pitkiä ne "6 päivää olivat" olivat ja Herran sapatti Herran sapatti ja sitä viettävät monet ihmiset - ei se ole kiinni luomisajasta ollenkaan.. siis minun mielestäni..

      Terveiset ja siunaukset teille ..

      alex

      • annu42

        Hebrealaisessa kielessä sana ”jom”, miten he sen kirjoittavatkin, tarkoittaa aina 24 h pituista aikaa, eli vuorokautta. Siellä sanotaan myöskin, että ”tuli ehtoo ja aamu, neljäs päivä”. Jos päivät olisivat olleet pitkiä, esim. 1000 vuotta, kuten joskus ehdotetaan (1 päivä = 1000 vuotta ja 1000 vuotta = 1 päivä), olisivat pimeä ja valoisa aika olleet 500 vuotta. Olisiko siinä mitään järkeä?

        Kasvit luotiin kolmantena päivänä, ja taivaan valot neljäntenä. Yhteyttävä kasvi tarvitsee valoa, joten mistä ne olisivat saaneet valonsa ilman aurinkoa? Ihminen luotiin maaeläinten kanssa kuudentena päivänä, miten hänen yönsä olisi sujunut pitkähkön ajan kuluessa? Ja miten hän olisi viettänyt sapattia Jumalan kanssa tuon pitkähkön ajan? Jotenkin minulla tökkii tämä ajatus.

        Tietenkin voin uskoa, että Jumala olisi voinut tuonkin asian järjestää, mutta aivan yhtä helppoa minun on uskoa, että Jumala loi sanallaan maailman kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Muille ajanjaksoille on luonnossa selityksensä, mutta viikko tulee esille vain tässä luomisen yhteydessä. Miten sekin olisi näin siinä pysynyt, ellei Jumala olisi erikoisesti tuota aikaa siunannut ihmistä varten? ”Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne.” Luominen mainitaan useassa paikassa Raamatussa, jonka uskon olevan Jumalan ilmoitus minulle. Herran sanalla on kaikki tehty, ja tuo Sana oli Jeesus Kristus. (Psalmi 33)

        Jos murennan luomisen, murennan myöskin lunastuksen, sillä Jeesus Kristus, Jumalan Poika lunasti ihmisen ristillä ja lepäsi haudassaan sapatin ajan eli 24 h ja nousi ylös kolmantena päivänä, eli sunnuntaina, ensimmäisenä päivänä. Eivät nämäkään ole pitkiä aikoja, joten sekä luominen että lunastus ovat Jumalan täydellisiä töitä ihmistä siis minua varten, samoin kuin sapattikin on juuri siksi ihmistä varten annettu.

        Jo nuorena päätin, että uskon Jumalaan Luojana. Tulin uskoon kun tajusin, että tarvitsen myöskin Lunastajaa, joka tuli maailmaan juuri minunkin tähteni antamaan lunastushinnan, joka on riittävä syntieni sovitukseksi. Tuolloin tarkentui myöskin tämä luomisen aika, eikä minun sitä sen jälkeen ole tarvinnutkaan ihmetellä. Se on minulle hyvin selvä asia.

        Yleensä keskusteluissa käy juuri näin kuin nytkin, mutta silti jään omalle kannalleni. Tämä on valinta, jonka tein, koska tunsin, että minulla on suuri ja voimallinen Jumala, jolle kaikki on mahdollista. Hiljennyn lauluntekijän sanojen edessä: ”Vain sana vaati Herralta, kun teki tämän maan, mutta henkensä on hinta ihmisen…”


      • lutkulainen
        annu42 kirjoitti:

        Hebrealaisessa kielessä sana ”jom”, miten he sen kirjoittavatkin, tarkoittaa aina 24 h pituista aikaa, eli vuorokautta. Siellä sanotaan myöskin, että ”tuli ehtoo ja aamu, neljäs päivä”. Jos päivät olisivat olleet pitkiä, esim. 1000 vuotta, kuten joskus ehdotetaan (1 päivä = 1000 vuotta ja 1000 vuotta = 1 päivä), olisivat pimeä ja valoisa aika olleet 500 vuotta. Olisiko siinä mitään järkeä?

        Kasvit luotiin kolmantena päivänä, ja taivaan valot neljäntenä. Yhteyttävä kasvi tarvitsee valoa, joten mistä ne olisivat saaneet valonsa ilman aurinkoa? Ihminen luotiin maaeläinten kanssa kuudentena päivänä, miten hänen yönsä olisi sujunut pitkähkön ajan kuluessa? Ja miten hän olisi viettänyt sapattia Jumalan kanssa tuon pitkähkön ajan? Jotenkin minulla tökkii tämä ajatus.

        Tietenkin voin uskoa, että Jumala olisi voinut tuonkin asian järjestää, mutta aivan yhtä helppoa minun on uskoa, että Jumala loi sanallaan maailman kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Muille ajanjaksoille on luonnossa selityksensä, mutta viikko tulee esille vain tässä luomisen yhteydessä. Miten sekin olisi näin siinä pysynyt, ellei Jumala olisi erikoisesti tuota aikaa siunannut ihmistä varten? ”Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne.” Luominen mainitaan useassa paikassa Raamatussa, jonka uskon olevan Jumalan ilmoitus minulle. Herran sanalla on kaikki tehty, ja tuo Sana oli Jeesus Kristus. (Psalmi 33)

        Jos murennan luomisen, murennan myöskin lunastuksen, sillä Jeesus Kristus, Jumalan Poika lunasti ihmisen ristillä ja lepäsi haudassaan sapatin ajan eli 24 h ja nousi ylös kolmantena päivänä, eli sunnuntaina, ensimmäisenä päivänä. Eivät nämäkään ole pitkiä aikoja, joten sekä luominen että lunastus ovat Jumalan täydellisiä töitä ihmistä siis minua varten, samoin kuin sapattikin on juuri siksi ihmistä varten annettu.

        Jo nuorena päätin, että uskon Jumalaan Luojana. Tulin uskoon kun tajusin, että tarvitsen myöskin Lunastajaa, joka tuli maailmaan juuri minunkin tähteni antamaan lunastushinnan, joka on riittävä syntieni sovitukseksi. Tuolloin tarkentui myöskin tämä luomisen aika, eikä minun sitä sen jälkeen ole tarvinnutkaan ihmetellä. Se on minulle hyvin selvä asia.

        Yleensä keskusteluissa käy juuri näin kuin nytkin, mutta silti jään omalle kannalleni. Tämä on valinta, jonka tein, koska tunsin, että minulla on suuri ja voimallinen Jumala, jolle kaikki on mahdollista. Hiljennyn lauluntekijän sanojen edessä: ”Vain sana vaati Herralta, kun teki tämän maan, mutta henkensä on hinta ihmisen…”

        Tärkeät asiat toit raamatusta esiin ja myöskin hyvin perusteltuna.Samalla lailla olen asian ymmärtänyt ja varmaan kaikki muutkin ,jotka pitävät RAAMATUA JUMALAN SANANA.
        Siksi sanonkin sydämmestäni AAMEN kirjoituksellesi. Siunausta elämääsi.


      • lutkulainen

        No mutta alex, etkö usko siihen mitä raamattu sanoo!! Vaikka olet sanonnut olevasi raamatullinen uskovainen.Minä paremminkin olen miettinyt sitä ,että miksihän Jumala käytti kaikken luomiseen niin monta(6) päivää,Hän jolle mikään ei ole mahdotonta ,niinkuin Jumala itse saoo raamattussa.


      • alex-kasi
        annu42 kirjoitti:

        Hebrealaisessa kielessä sana ”jom”, miten he sen kirjoittavatkin, tarkoittaa aina 24 h pituista aikaa, eli vuorokautta. Siellä sanotaan myöskin, että ”tuli ehtoo ja aamu, neljäs päivä”. Jos päivät olisivat olleet pitkiä, esim. 1000 vuotta, kuten joskus ehdotetaan (1 päivä = 1000 vuotta ja 1000 vuotta = 1 päivä), olisivat pimeä ja valoisa aika olleet 500 vuotta. Olisiko siinä mitään järkeä?

        Kasvit luotiin kolmantena päivänä, ja taivaan valot neljäntenä. Yhteyttävä kasvi tarvitsee valoa, joten mistä ne olisivat saaneet valonsa ilman aurinkoa? Ihminen luotiin maaeläinten kanssa kuudentena päivänä, miten hänen yönsä olisi sujunut pitkähkön ajan kuluessa? Ja miten hän olisi viettänyt sapattia Jumalan kanssa tuon pitkähkön ajan? Jotenkin minulla tökkii tämä ajatus.

        Tietenkin voin uskoa, että Jumala olisi voinut tuonkin asian järjestää, mutta aivan yhtä helppoa minun on uskoa, että Jumala loi sanallaan maailman kuudessa kirjaimellisessa päivässä. Muille ajanjaksoille on luonnossa selityksensä, mutta viikko tulee esille vain tässä luomisen yhteydessä. Miten sekin olisi näin siinä pysynyt, ellei Jumala olisi erikoisesti tuota aikaa siunannut ihmistä varten? ”Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta seitsemäs päivä on Herran sinun Jumalasi sapatti jne.” Luominen mainitaan useassa paikassa Raamatussa, jonka uskon olevan Jumalan ilmoitus minulle. Herran sanalla on kaikki tehty, ja tuo Sana oli Jeesus Kristus. (Psalmi 33)

        Jos murennan luomisen, murennan myöskin lunastuksen, sillä Jeesus Kristus, Jumalan Poika lunasti ihmisen ristillä ja lepäsi haudassaan sapatin ajan eli 24 h ja nousi ylös kolmantena päivänä, eli sunnuntaina, ensimmäisenä päivänä. Eivät nämäkään ole pitkiä aikoja, joten sekä luominen että lunastus ovat Jumalan täydellisiä töitä ihmistä siis minua varten, samoin kuin sapattikin on juuri siksi ihmistä varten annettu.

        Jo nuorena päätin, että uskon Jumalaan Luojana. Tulin uskoon kun tajusin, että tarvitsen myöskin Lunastajaa, joka tuli maailmaan juuri minunkin tähteni antamaan lunastushinnan, joka on riittävä syntieni sovitukseksi. Tuolloin tarkentui myöskin tämä luomisen aika, eikä minun sitä sen jälkeen ole tarvinnutkaan ihmetellä. Se on minulle hyvin selvä asia.

        Yleensä keskusteluissa käy juuri näin kuin nytkin, mutta silti jään omalle kannalleni. Tämä on valinta, jonka tein, koska tunsin, että minulla on suuri ja voimallinen Jumala, jolle kaikki on mahdollista. Hiljennyn lauluntekijän sanojen edessä: ”Vain sana vaati Herralta, kun teki tämän maan, mutta henkensä on hinta ihmisen…”

        Vastasit että
        "Jos murennan luomisen, murennan myöskin lunastuksen, sillä Jeesus Kristus, Jumalan Poika lunasti ihmisen ristillä ja lepäsi haudassaan sapatin ajan eli 24 h ja nousi ylös kolmantena päivänä, eli sunnuntaina, ensimmäisenä päivänä. Eivät nämäkään ole pitkiä aikoja, joten sekä luominen että lunastus ovat Jumalan täydellisiä töitä ihmistä siis minua varten, samoin kuin sapattikin on juuri siksi ihmistä varten annettu".

        Tarkoitatko että jos "murennat" uskosi että kaikki luotiin 6:ssä - niin uskosi murenee myös Jeesuksen lunastukseen? Mutta Jeesus oli ihmisen Poika ja Jumalan Poika - ihminen sai sapatin - ihmistä varten .. en voi käsittää tuota katsanto kantaasi..

        Niin hyviä kirjoituksia kuin niin usein kirjoitteletkin niin tässä en voi olla kanssasi samaa mieltä..

        Toiseksi sanotaanko Raamatussa että "Adam vietti sapattia Jumalan kanssa"?

        alex :)


      • alex-kasi
        lutkulainen kirjoitti:

        No mutta alex, etkö usko siihen mitä raamattu sanoo!! Vaikka olet sanonnut olevasi raamatullinen uskovainen.Minä paremminkin olen miettinyt sitä ,että miksihän Jumala käytti kaikken luomiseen niin monta(6) päivää,Hän jolle mikään ei ole mahdotonta ,niinkuin Jumala itse saoo raamattussa.

        lutkulainen:
        # No mutta alex, etkö usko siihen mitä raamattu sanoo!! Vaikka olet sanonnut olevasi raamatullinen uskovainen.Minä paremminkin olen miettinyt sitä ,että miksihän Jumala käytti kaikken luomiseen niin monta(6) päivää,Hän jolle mikään ei ole mahdotonta ,niinkuin Jumala itse saoo raamattussa.#

        Niin kyllä Jumala loi kaiken - mutta eiköhän lopeteta arvuuttelu siitä, että kuinka Hän sen teki.
        Onko 6 päivää mielestäsi pitkä aika ? ikuisuudessa. :) ..

        Siitä Raamatullisuudesta - minä olen juuri sitä.. parustan uskoni Raamattuun, vain Raamattuun, mutta Raamatun sanoma on pelastus-sanoma - ei Raamattu kerro tarkalleen kuinka kaikki luotiin - ei sitä ihmiset kuitenkaan jaksaisi edes lukea saati sitten ymmärtää .. Raamattu on kaikille ja kertoo ainioastaan kuinka Jumala pelastaa ihmisiä kuolemasta > elämään..

        alex


      • Raamattuun uskova..
        alex-kasi kirjoitti:

        lutkulainen:
        # No mutta alex, etkö usko siihen mitä raamattu sanoo!! Vaikka olet sanonnut olevasi raamatullinen uskovainen.Minä paremminkin olen miettinyt sitä ,että miksihän Jumala käytti kaikken luomiseen niin monta(6) päivää,Hän jolle mikään ei ole mahdotonta ,niinkuin Jumala itse saoo raamattussa.#

        Niin kyllä Jumala loi kaiken - mutta eiköhän lopeteta arvuuttelu siitä, että kuinka Hän sen teki.
        Onko 6 päivää mielestäsi pitkä aika ? ikuisuudessa. :) ..

        Siitä Raamatullisuudesta - minä olen juuri sitä.. parustan uskoni Raamattuun, vain Raamattuun, mutta Raamatun sanoma on pelastus-sanoma - ei Raamattu kerro tarkalleen kuinka kaikki luotiin - ei sitä ihmiset kuitenkaan jaksaisi edes lukea saati sitten ymmärtää .. Raamattu on kaikille ja kertoo ainioastaan kuinka Jumala pelastaa ihmisiä kuolemasta > elämään..

        alex

        aivan ymmärrettävästi kuinka kaikki luotiin. Näinhän se on Raamatun ensimmäisellä lehdellä.Alussa Jumala loi taivaan ja maan ja siitä edelleen Jumala loi kaikki kuudessa päivässä ja niin tulivat kaikki valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä,jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä jonka hän oli tehnyt.
        Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kuinka ne luotiin.
        Jos me uskomme Raamattuun niin miksi emme uskoisi että Jumala pysty maan ja taivaan luomaan kuudessa päivässä ja seitsemännen päivän pyhitti luomistyönsä kunniaksi, jos taas uskomme että Jumala loi maan ja taivaan kuudessa tuhannessa vuodessa niin joka viikkoinen sapattikin menettäisi merkityksensä, sehän tietysti onkin paholaisen tarkoitus sekoittaa ihmisten ajatukset, ettei tarvitse sapattia pitää.


      • alex-kasi
        Raamattuun uskova.. kirjoitti:

        aivan ymmärrettävästi kuinka kaikki luotiin. Näinhän se on Raamatun ensimmäisellä lehdellä.Alussa Jumala loi taivaan ja maan ja siitä edelleen Jumala loi kaikki kuudessa päivässä ja niin tulivat kaikki valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä,jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä jonka hän oli tehnyt.
        Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kuinka ne luotiin.
        Jos me uskomme Raamattuun niin miksi emme uskoisi että Jumala pysty maan ja taivaan luomaan kuudessa päivässä ja seitsemännen päivän pyhitti luomistyönsä kunniaksi, jos taas uskomme että Jumala loi maan ja taivaan kuudessa tuhannessa vuodessa niin joka viikkoinen sapattikin menettäisi merkityksensä, sehän tietysti onkin paholaisen tarkoitus sekoittaa ihmisten ajatukset, ettei tarvitse sapattia pitää.

        Ei kerro mitään esimerkiksi atomeista, soluista tai muista tuhansista asioista (joista useimmiten ihmisellä ei ole edes tietoa).. kaikki se mitä on ..kuuluu luomiseen ne on olemassa.. minulle tarkoittaa se että "Jumala SANOI " tiedettä ja viisautta .. luominen on suurta viisautta - ei mikään hokkus pokkus tapahtuma - jossa Jumala heilautti taikasauvaansa ja plopp esiin tuli maailma kaikkineen..

        Luominen on todellisuutta ..

        Näin se on minulle, mutta ei se nyt ole sinänsä niin tärkeää kuinka tämän asian ymmärtää - niin kauan kun antaa Jumalan teoista kunnian Jumalalle . Raamattu ei todellakaan kerro sen tarkemmin tapahtumia toteaa vain että Jumala loi taivaan ja maan ja kaikki mitä siinä on..

        Kun ajattelen että se tyhjä tila jota me kutsumme avaruudeksi ja jossa kaikki oleva on (myös Jumala ja me) on rajaton .. ilman alkua tai loppua .. tai vaikkapa keskipistettä .. niin ymmärrän että se on aina ollut olemassa.. aika kummallinen ajatus.. eikö?
        Aikaisemmin oli ihmisillä maailman kuva jossa maa oli kaiken keskipiste ja kaikki muu pyöri maan ympärillä, tänään ymmärrämme että maapallo on vain pikku planeetta äärettömässä avaruudessa - uskomattoman hieno luomus sen Luojalta..

        Valitettavasti olemme itsekkyydessämme tuhoamassa kotiamme, tänään kuolee tuhansia elämän muotoja vuosittain sukupuuttoon ihmisten tekojaen tähden.

        Sapatti ei lainkaan menetä merkitystään vaikka Jumala ei olekaan kuin ihmiset, siinä asiassa en ole yhtään samalla kannalla adventismin kanssa.. en voi edes ymmärtää miksi sellaista väitetään.. aivan hassua mielestäni.

        Miksi yleensäkään alkaa mittaamaan Jumalan luomisaikoja aikoja ihmismitoilla, minulle riittää se että Raamattu kertoo että Jumala loi kaiken .. eikä päin vastoin .. jos ymmärrät mitä tarkoitan, ja jota esimerkiksi auringon valvonta tarkoittaa, palvotaan luotua - ei Luojaa.

        Jumala on ikuisuudesta, aivan samoin kuin se avaruus jossa kaikki oleva on..

        Alla pieni havainnollinen kuva siitä miten suurta kaikki on..

        http://www.youtube.com/watch?v=HEheh1BH34Q

        alex


    • mietippä sitä !!!!!!

      Jos Jumalalle yksi päivä olisi tuhat vuotta niin yksi vuosi olisi 365 000 v ja seitsemän kertaa se yksi vuosi =
      245 000 v.
      Kaksisataa neljäkymmentäviisi tuhatta vuotta!

      • 42

        Minä oöen 24 h kannalla.

        terv. Annu


    • >>> 1. Elämä syntyy vain elämästä.(elävä siemen, olipa kyseessä kasvi, eläin tai ihminen) >>>

      Mutta kuitenkin väität, että ihminen luotiin savesta taikatempulla?

      >>> 2. Kaikki luotiin lajinsa mukaan. (lajien sisällä voi olla vaihteluita, mutta uusia lajeja ei synny) >>>

      Ei pidä paikkaansa, vaan täyttä potaskaa. Uusia lajeja syntyy koko ajan. Ota asioista selvää, äläkä satuile joutavia.

      http://www.biomi.org/biologia/evoluutio/

      http://www.biomi.org/biologia/evoluutio/todisteita.html

      >>> 3. Rappeutuminen ( kun joku, jokin tai mikä tahansa jätetään hoitamatta, se ei kehity paremmaksi tai eteenpäin, vaan se alkaa rappeutua) >>>

      Mikä todistaa rappeutumisesta?

      Olisiko edes yhtä esimerkkiä, vai onko nämä niitä P.Reinikaisen höpöjuttuja taas?

      Esimerkiksi ihmisen keski-ikä nousee koko ajan ja sille ei ole loppu näkyvissä. Onko tämä merkki rappeutumisesta, vai mitä sillä tarkoitetaan?

      • JUMALA YKSIN

        on kuolematon, vailla alkua ja vailla loppua.

        Näin uskon minäkin, että ilman elämän kipinää ei voi syntyä mitään elämää.


      • alex-kasi

        "Täysin sokaistunut" Bushmanni kysyy että mikä todistaa rappeutumisesta?

        Luin viimeisestä numerosta "Allt om Vetenskap"- lehdestä - jonka suomenkielistä nimeä en tiedä (jos se edes suomeksi ilmestyy).

        Artikkelista voi lukea seuraavaa:
        Monilla maailman ns. johtavat tiedemiet toivat ilmi huolestuneisuutensa maailman saastuneisuudesta seuraavasti: "Me tiesismme että maailman tila on huono, mutta näyttää siltä että se on vieläkin huonompi.. Monet heistä puhuvat nyt "monien lajien sukupuuttoon kuolemisen uhkasta" - he sanovat että maailma on nyt suuren katastrofin edessä, jos ei tapahdu suuria (kuten he asian ilmaisevat "lähes mahdottomilta tuntuvia (poliittisia) muutoksi".. ja että tämä tyrmistyttävä uhka on täysin realistinen - eikä siis mikään utopia..

        Tiedemihet ovat erikoisesti tutkineet noin 25000 eläinlajia (specialstuderat) jotka ovat International "Union for Conservation of Natures" .. sukupuutton uhan alla elävien eläinten Punaisella Listalla ja lähes yksimielinen tulos on että noin 20 % listalla olevista lajeista ovat vakavasti uhattuna.

        Ovan nämda luku (20%) sisältää sisältää mm. 25% kaikista maailman nisäkkäistä, 13% kaikista maailman linnuista, 22% kaikista maailman matelijoista ja 41% (!!) maailman sammakkoeläimistä..

        Tiedemiehet tutkivat myös rustokalalojen, hai'en ja joidenkin kalojen uhkan suuruutta kuolla sukupuuttoon ja sai sen luvuksi 33% - 15% ...

        Muutamia eläinlajeja maitaan myös erikoisesti 174 tiedemiehen yhteisessä tutkielmassa ennen Nagoyan konfernssia ja on julkaistu jukaisussa Science.. on eläinlajeja joissa on ainoastaan muutama eläin jäljellä.. esimerkiksi Panterlon ilves - maaiman eniten uhattu kissaeläin (arvion mukaan on maailmassa jäljellä vain ehkä 150 eläintä. Suuri vaara uj´hkaa myös jääkarhua kun maailman jäätiköt pienevät ja sen elinympäristö huononee nopeaa vauhtia.. populationen on pienentynyt hälyttävällä nopeudella..

        Se siitä - kuitenkin on hämmästyttävää että Bushmanni kirjoittelee että hyvin menee ja kehitys on menossa oikeaan suuntaan .. kun meidän lapsilla on ruokaa nenun edessä joka päivä.. ja keskiikäkin on noussut länsimaissa -- mikä tietenkin on hyvä -- mutta ei mikään mittatikku maailman tilasta.. tai ihmisen kehityksestä ..

        alex


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9584221/47713500


      • alex-kasi kirjoitti:

        "Täysin sokaistunut" Bushmanni kysyy että mikä todistaa rappeutumisesta?

        Luin viimeisestä numerosta "Allt om Vetenskap"- lehdestä - jonka suomenkielistä nimeä en tiedä (jos se edes suomeksi ilmestyy).

        Artikkelista voi lukea seuraavaa:
        Monilla maailman ns. johtavat tiedemiet toivat ilmi huolestuneisuutensa maailman saastuneisuudesta seuraavasti: "Me tiesismme että maailman tila on huono, mutta näyttää siltä että se on vieläkin huonompi.. Monet heistä puhuvat nyt "monien lajien sukupuuttoon kuolemisen uhkasta" - he sanovat että maailma on nyt suuren katastrofin edessä, jos ei tapahdu suuria (kuten he asian ilmaisevat "lähes mahdottomilta tuntuvia (poliittisia) muutoksi".. ja että tämä tyrmistyttävä uhka on täysin realistinen - eikä siis mikään utopia..

        Tiedemihet ovat erikoisesti tutkineet noin 25000 eläinlajia (specialstuderat) jotka ovat International "Union for Conservation of Natures" .. sukupuutton uhan alla elävien eläinten Punaisella Listalla ja lähes yksimielinen tulos on että noin 20 % listalla olevista lajeista ovat vakavasti uhattuna.

        Ovan nämda luku (20%) sisältää sisältää mm. 25% kaikista maailman nisäkkäistä, 13% kaikista maailman linnuista, 22% kaikista maailman matelijoista ja 41% (!!) maailman sammakkoeläimistä..

        Tiedemiehet tutkivat myös rustokalalojen, hai'en ja joidenkin kalojen uhkan suuruutta kuolla sukupuuttoon ja sai sen luvuksi 33% - 15% ...

        Muutamia eläinlajeja maitaan myös erikoisesti 174 tiedemiehen yhteisessä tutkielmassa ennen Nagoyan konfernssia ja on julkaistu jukaisussa Science.. on eläinlajeja joissa on ainoastaan muutama eläin jäljellä.. esimerkiksi Panterlon ilves - maaiman eniten uhattu kissaeläin (arvion mukaan on maailmassa jäljellä vain ehkä 150 eläintä. Suuri vaara uj´hkaa myös jääkarhua kun maailman jäätiköt pienevät ja sen elinympäristö huononee nopeaa vauhtia.. populationen on pienentynyt hälyttävällä nopeudella..

        Se siitä - kuitenkin on hämmästyttävää että Bushmanni kirjoittelee että hyvin menee ja kehitys on menossa oikeaan suuntaan .. kun meidän lapsilla on ruokaa nenun edessä joka päivä.. ja keskiikäkin on noussut länsimaissa -- mikä tietenkin on hyvä -- mutta ei mikään mittatikku maailman tilasta.. tai ihmisen kehityksestä ..

        alex


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9584221/47713500

        Mitä sinä taas horiset?

        Kyse oli rappeutumisesta, ei mistään esim. sukupuutoista.

        Halusin tietää, että kertooko ihmisen koko ajan kasvanut keski-ikä esimerkiksi rappeutumisesta, vai mikä tämä mystinen rappeutuminen on. Ihmisten keski-ikä nousee hitaasti myös kehitysmaissa, sitä mukaa kun ongelmia saadaan korjattua, jos et ole tietoinen asiasta.

        Ja nämä sinun valitsemat uutisesi ovat aina mitä ovat. On myös toisenlaisia uutisia olemassa, kuten tämä:

        http://yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymparisto/2010/12/britannian_joet_muuttuivat_avoviemareista_luontoaarteiksi_2256165.html?origin=rss

        " Britannian jokien tila on parantunut muutamassa vuosikymmenessä uskomattomalla tavalla. Vielä 1950-luvulla monet joet olivat biologisesti täysin kuolleita, nyt niissä elää monipuolinen kala- ja kasvilajisto, kertoo maan ympäristövirasto. "

        Tämäkin johtuu ihmisen toiminnasta, eli on huomattu että toimimme väärin ja sitten on alettu toimimaan eri tavalla ja kas kummaa, luonto on korjaantunut, vaikka kukaan ei moista uskonut.

        SInä oletkin perususkovainen ja äärettömän pessimistinen joka asiassa, mutta minkäs teet.


    • Unohdin listan ihmisen evoluution fossiileista:

      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_evolution_fossils

      Tuossa on vain pieni osa löydetyistä ihmisen evoluutiota tukevista fossiileista. Koeta selittää ne jotenkin järkevästi höpöjuttujesi pohjalta. Tai kysy P.Reinikaiselta apua.

      Olisiko sinulla edes yhtä järkevää selitystä takataskussasi, jolla selittää jotain?

      Vai pannaanko kaikki Saatanan metkuksi, joka on passeli selitys paikkaan kuin paikkaan`?

      • annu 42***

        minua paremmin kuin sinun tarjoamasi sivut. Kiitos, kuitenkin, että yritit. Olemme vastakkain tässä asiassa, jos olen 100 % oikeassa, sinun käy huonosti. Jos taas olen 100 % väärässä, ei minulla ole mitään menetettävääkään, koska evoluutio ei lupaakaan minulle mitään. Elämähän loppuu sillä puolen kuolemaan, joten mitään toivoa ei ole.
        Vai onko? Oletko kenties sielunvaelluksen apostoli?


      • annu 42*** kirjoitti:

        minua paremmin kuin sinun tarjoamasi sivut. Kiitos, kuitenkin, että yritit. Olemme vastakkain tässä asiassa, jos olen 100 % oikeassa, sinun käy huonosti. Jos taas olen 100 % väärässä, ei minulla ole mitään menetettävääkään, koska evoluutio ei lupaakaan minulle mitään. Elämähän loppuu sillä puolen kuolemaan, joten mitään toivoa ei ole.
        Vai onko? Oletko kenties sielunvaelluksen apostoli?

        >>> Olemme vastakkain tässä asiassa, jos olen 100 % oikeassa, sinun käy huonosti. >>>

        Miksi? Todisteiden valossa sinä olet täysin pihalla kaikesta. Luonto kertoo jotain ja sinä satuja.

        Sinä et ole edes 0.00000000000001% oikeassa.

        >>> Jos taas olen 100 % väärässä, ei minulla ole mitään menetettävääkään, koska evoluutio ei lupaakaan minulle mitään. >>>

        Miksi evoluutioteoria kumoaisi Jumalan? Se ei ole sen tehtävä.

        Mutta aika ovela mielipide sinulla, että evoluutioteoria voisi kumota Jumalan. Sinun jumalasi on aika heikko, sanoisin.


      • Sekopää Annu
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olemme vastakkain tässä asiassa, jos olen 100 % oikeassa, sinun käy huonosti. >>>

        Miksi? Todisteiden valossa sinä olet täysin pihalla kaikesta. Luonto kertoo jotain ja sinä satuja.

        Sinä et ole edes 0.00000000000001% oikeassa.

        >>> Jos taas olen 100 % väärässä, ei minulla ole mitään menetettävääkään, koska evoluutio ei lupaakaan minulle mitään. >>>

        Miksi evoluutioteoria kumoaisi Jumalan? Se ei ole sen tehtävä.

        Mutta aika ovela mielipide sinulla, että evoluutioteoria voisi kumota Jumalan. Sinun jumalasi on aika heikko, sanoisin.

        Evoluutio haluaa murentaa juuri Jumalan luomistyön, koska se on uskon perusta. Ilman luomista emme tarvitse Lunastajaakaan. Näin se vain on minun päässäni.


      • Annu s
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olemme vastakkain tässä asiassa, jos olen 100 % oikeassa, sinun käy huonosti. >>>

        Miksi? Todisteiden valossa sinä olet täysin pihalla kaikesta. Luonto kertoo jotain ja sinä satuja.

        Sinä et ole edes 0.00000000000001% oikeassa.

        >>> Jos taas olen 100 % väärässä, ei minulla ole mitään menetettävääkään, koska evoluutio ei lupaakaan minulle mitään. >>>

        Miksi evoluutioteoria kumoaisi Jumalan? Se ei ole sen tehtävä.

        Mutta aika ovela mielipide sinulla, että evoluutioteoria voisi kumota Jumalan. Sinun jumalasi on aika heikko, sanoisin.

        Hän loi maailman sanallaan ja lunasti sen Poikansa kuolemalla. Hän suuri ja voimallinen, mutta myös ihmisten ystävä, jos nämä haluavat.


      • Sekopää Annu kirjoitti:

        Evoluutio haluaa murentaa juuri Jumalan luomistyön, koska se on uskon perusta. Ilman luomista emme tarvitse Lunastajaakaan. Näin se vain on minun päässäni.

        Hyvä että annu muistuttaa bushmanniakin tänään luomisesta, jottei tämä enää luulisi, että hän kehittyi
        apinasta ilman että kukaan ensin loi sitä materiaa, josta eka apina, hänen esi-isänsä(?), siksi.
        Mutta ehdottomasti eli ehdoitta tärkeämpää on ajatella tänään huomista, eikä katsoa eiliseen, sillä huominen on parin kymmenen
        minuutin päässä nyt, eikä eilistä enää ole. Eikä alkuperäistä luomista ja paratiisia siellä Irakissakaan.
        (Eufrat ja Tigris -virtojen välissä). Uusia virtoja tulvii tulvimaan.

        Jes. 43:19
        Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa?
        Niin, minä teen tien korpeen, virrat erämaahan.

        Luuk. 9:62
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan,
        joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
        __________________________________________________________________________

        Matt. 10:37
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;

        Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

        Matt. 11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Luuk. 9:62
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka
        laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".


    • annu42:
      Elämä syntyy vain elämästä.

      Mitenkäs Ikiaikainen olisi Nasaretilaisen kuolleista herättänyt, jos elämää syntyy vain elämästä? Ja näinkin on:

      Room. 4:17
      niin kuin on kirjoitettu: "Minä olen tehnyt sinut monien kansojen isäksi."
      Tähän Jumalaan Abraham uskoi, häneen, joka tekee kuolleet eläviksi ja kutsuu olemattomat olemaan.

      Hes. 37:5
      Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi.

      Luuk. 3:8
      Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne:
      'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

      Jopa ihminen voi luoda elämää rajoitetussa määrin ...

      2. Moos. 7:12
      he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi.
      Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

      • alex-kasi

        Jumala on iankaikkinen elämän lähde - eikö - ja Jumala on Luoja - ja vain Jumalalla on kuolemattomuus, sanoo saman Jumalan Sana. Siis annu on aivan oikeassa, et vain oikein ymmärtänyt mitä hän halusi sanoa. Kaipa sinäkin uskot että Jumala on iankaikkinen ja Luoja..

        Ps. 25:6
        Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.

        Ps. 93:2
        Sinun valtaistuimesi on vahva aikojen alusta, hamasta iankaikkisuudesta olet sinä.

        Ps. 119:52
        Herra, minä ajattelen sinun tuomioitasi, tuomioitasi hamasta ikiajoista asti, ja minä saan lohdutuksen.

        Jes. 45:21
        Ilmoittakaa ja esiin tuokaa-neuvotelkoot keskenänsä-kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.

        Mutta luomakunnalla on alku.

        Mark. 13:19
        Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan ALUSTA, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

        alex


        alex


    • alex-kasi

      avaruus oli "tyhjä" kaikesta siihen asti kun Jumala alkoi luomistyönsä viikon ensimmäisenä päivänä?

      Minä en usko että niin olisi, että Jumala olisi ollut tyhjässä iankaikkisuudessa ilman mitään kunnes Hän viikon ensimmäisenä päivänä loi maan ja taivaan..

      Minulle Raamattu on "pelastus sanoma" luotettava kertomus siitä miksi ihmisellä ei ole iankaikkista elämäää ja miksi JUMALALLA ON ja kuinka Jumala voi pelastaa vajavaisen ihmisen siihen vanhurskauteen mikä on ainoastaan Jumalalla.

      Jumala on ikuinen "hamasta ikuisuudesta" Raamatun kertomus alkaa ihmisen osalta siitä kun Jumala ASETTI luomansa ihmisen tekemäänsä paratiisiin noin 6000 vuotta sitten ja varoitti häntä kuolemasta joka kohtaisi ihmistä jos hän ei eläisi siten että elämä voisi säilyä, siis Jumalan tahdossa (vanhurskaudessa) ..

      Se että rajattomassa avaruudessa on paljon muutakin elämää käy sekin selville Raamatusta - on esimerkiksi paholainen ja oli jo ennen ihmistä hänkin on niitä joita me kutsumme "enkeleiksi" (sanansaattajia) - hekin ovat olemassa (vaikka ei heillä siipiä olekaan - se on vain sellaista ihmisen mielikuvitusta) ..

      Että kaikki olisi luotu kuudessa päivässä ei ole mahdollista -- jo pelkkä ajatus että taivas ja maa olisi luotu siinä ajassa kun maa pyörähti kuusi kertaa on ristiriitainen, tai että avaruus (joka on ilman alkua tai loppua) olisi ollut tyhjä - kunnes Jumala loi kaiken viikon ensimmäisenä päivänä..

      Minusta olisi aivan hassua edes yrittää opettaa lapsilleni sellaista koska se on mahdottomuus - he eivät voisi uskoa siihen ja siinä samalla veisin pohjan heidän uskoltaan että on todella olemassa Luoja/Jumala joka on vanhusrkas ja todellinen.. Voisi käydä niinkuin Bushmannille että ei tiedä mihin uskoo ja pääasiaksi elämässään on näköjään tullut adventismin ja adventistien mollaaminen - puskista huutelu (etteivät vanhempansa loukkaannu kun Bushmanni mollaa heitä ja heidän uskoaan)..

      alex

      • Ja taas Alex katsoo parhaimmaksi kommentoida minua, asian sijaan. Se ei toisaalta ole mikään ihme, koska Alex ei yleensä osaa kirjoittaa asiaa.

        >>> Voisi käydä niinkuin Bushmannille että ei tiedä mihin uskoo >>>

        Kyllä minä tiedän mihin uskon, rakas Alex. Se, että sinä luulet minä olevan tietämätön, on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi, jolla ei ole merkitystä.

        Kokeilepa joskus pysyä asiassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2167
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      249
      1799
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1077
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1014
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      961
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      915
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      844
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      821
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      794
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      739
    Aihe