Luterilainen kirkko on täysin politisoitunut ja kirkkovaaleissakin puoluekanta oli se tärkein jolla päästiin eteenpäin.
Nyt kirkkovaltuustot riitelevät kirkkoneuvostopaikoista poliittisiksi puolueiksi järjestäytyneinä.
Tuossa vain yksi esimerkki Espoon seurakunnasta:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/1329-esse-kokoomus-valtaa-espoon-kirkkoneuvoston--vihreat-rannalle
Poliittiset kirkkovaalit
5
193
Vastaukset 5
- niin kannattaa
liittyä katoliseen kirkkoon. Katolinen kirkko on jumalallisen lain perusteella kaikkien maallisten voimien ja valtioiden yläpuolella, niin kuin jumallinen on maallista korkeampi.
Luterilainen kirkko on vain Suomen valtion apuvirasto.- Paholainen, 6v.
Höpsistä, mies! Nyt erehdyit pahasti. MINÄ olen korkeimmalla, itse kirjoittamani minuudellisen lain perusteella. Minua kumartakoon valtiot ja jumalat.
- Yks vaan
"Jos asia haittaa niin kannattaa liittyä katoliseen kirkkoon. Katolinen kirkko on jumalallisen lain perusteella maallisten voimien ja valtioiden yläpuolella, niin kuin jumalallinen on maallista korkeampi.
Kannattaa käydä ensin Katolilaisuuspalstalla lukemassa, mistä siellä keskustellaan. Siellä on hyvin monessa pitkässä ketjussa kehotettu omaa nykyistä suomalaista piispaa, piispa Sippoa, eroamaan. Joopa joo, "maallisten voimien ja valtioiden yläpuolella", mutta oma piispa ei kelpaa. Kovin maalliselta vaikuttaa meno katolilaisten parissa tuon keskustelupalstan perusteella ainakin.
samoja uutisia.
Kirkon luottamuselimissä on edustus poliittisten puolueiden nimillä eikä uskon perusteella.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/192299.html- Ahasveros
Meilläpäin taas ei ollutmissään seurakunnassa poliittisia listoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061261
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku94888Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31794- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93632- 32625
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18568
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466