tapoin oman koirani

Jarski00000

Hei olen 55v mies ja koirani oli tullut oman aikansa päähän joten päästin ölkyn kärsimyksistään, ei eläinlääkäri koskaan tule ajamaan samaa juttua. olen oman käteni mies. teinkö väärin? olin kuitenkin koirani paras kaveri 15 vuotta ja itken... itken lisäää... kukaan ei koskaan löydä hautaa, paitsi itse joka vuosi. t. Jarmo

24

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu asioista

      Jos tapoit koiran ampumalla suoraan aivoihin niin että koira kuoli välittömästi, niin et tehnyt väärin. Lainkin mukaan koiran saa lopettaa ampumalla, kunhan tosiaan ammutaan suoraan aivoihin, ja homman hoitaa osaava (esim. kokenut metsästäjä). Teit ehkä jopa koirallesi palveluksen, kun et stressannut sitä sen viimeisinä hetkinä vieraalla eläinlääkärillä. Koira oli sinun, isäntänsä kanssa onnellinen viime hetkeensä asti eikä osannut aavistaa mitään.

      Tietysti, jos osuit vähänkin sivuun, ja koira joutui kärsimään edes muutaman sekunnin, teit ehdottoman väärin.

      Otan osaa suruusi; rakkaan eläimen menettäminen voi sattua ihan yhtä paljon kuin ihmisen menettäminen.

      • adsadserwwerhfd

        Olen kokenut saman. Voimia kaveri.


    • mammah

      Koiran ik,ä oli jo korkea,kunnosta en tiedä.Mutta miksi? Se,että olet oman käden mies,ei taida ulottua eläimien lopettamiseen mikäli et ole asiaan koulutettu. Ja miksi.Miksi kyselet asiaa täällä netissä kun olet itse jo päätöksesi tehnyt? Heräsikö epäilyksiä siitä, olisiko jotain lääkärin toimesta voitu sittenkin tehdä,jotta aikaa lemmikille olisi tullut lisää? Teitkö sen sittenkin väärin? Muistatko koirasi katseen kun teit sen.Sekö tulee uniisi? Olen itse menettänyt kissani joka oli 17v.Kärsin yhä päätöksestä,että vein sen eläinlääkärille,mutta empä tunne huonoa omaatuntoa puoskareinnista.Jos puhut totta,ja itket koiraasi, huomaa,OIKEISTA SYISTÄ, suru vaimenee ajan myötä. Rakas eläin ei unohdu ikinä.Jos vääristä,et unohda ikinä mitä teit.

      • lopetukseen

        ei tarvita koulutusta.


      • Näin toimin.
        lopetukseen kirjoitti:

        ei tarvita koulutusta.

        >Minä tapan oman kotieläimen itse jos tilanne on ajankohtainen.
        >En ilmoittele siitä muille.
        >Se ei kuulu millään lailla kenellekään.
        >Ja teen sille kauniin haudan omalle maalleni.
        >Ja piste.


      • tyytyväinen.
        Näin toimin. kirjoitti:

        >Minä tapan oman kotieläimen itse jos tilanne on ajankohtainen.
        >En ilmoittele siitä muille.
        >Se ei kuulu millään lailla kenellekään.
        >Ja teen sille kauniin haudan omalle maalleni.
        >Ja piste.

        kun sille antaa kupillisen ruokaa ja losauttaa kalloon kun on syömässä ja heittää monttuun.koira ei tarvi hautajaisia se on pelkkä eläin.


      • ko1rul1
        tyytyväinen. kirjoitti:

        kun sille antaa kupillisen ruokaa ja losauttaa kalloon kun on syömässä ja heittää monttuun.koira ei tarvi hautajaisia se on pelkkä eläin.

        Koira on viisas eläin, joskus sanotaan, että puhetta vailla.
        Kyllähän se koira puhuu, omalla kielellään, mutta kaikki ihmiset eivät ymmärrä.


      • koira keijo
        ko1rul1 kirjoitti:

        Koira on viisas eläin, joskus sanotaan, että puhetta vailla.
        Kyllähän se koira puhuu, omalla kielellään, mutta kaikki ihmiset eivät ymmärrä.

        Koira on elukka ja elukoilla ei ole sielua joten haudat on naurettavia eikun elukat monttuun lopetuksen jälkeen enkä ymmärrä eläimen raatojen perään itkemistä ainahan tilalle voi hommata uuden elukan ja kun pito on hankalaa niin eikun kuula kalloon niin hankaluus loppuu.


      • marianneK
        koira keijo kirjoitti:

        Koira on elukka ja elukoilla ei ole sielua joten haudat on naurettavia eikun elukat monttuun lopetuksen jälkeen enkä ymmärrä eläimen raatojen perään itkemistä ainahan tilalle voi hommata uuden elukan ja kun pito on hankalaa niin eikun kuula kalloon niin hankaluus loppuu.

        Olet melko ikävä tyyppi, vissiin yksinäinen, eläinten vihaajat ovat usein yksinäisiä koska vihaavat tosi asiassa ihmisiäkin. Perustelet jotenkin tuon tappamsien sillä että saa uuden eläimen ja eläimellä ei ole sielua. Ethän SINÄKÄÄN mitään tunne, kun et tunne kerran sääliä tai kykyä empatiaan. Lyön vetoa että koirallani on sielu, mutta sinä olet omasi kadottanut. Jos koirani satuttaa lajitoveriaan tai pienempäänsä, sille riittää toisen vinkaisu, että se lopettaa liian rajujen otteiden käyttämisen. Sinä taas riekut täällä kertomassa eläinten ystäville ikävistä ajatuksistasi. Et ilmennä minkäänlaista sielua. En missään olosuhteissa haluaisi olla sinun tai kaltaisesi kanssa missään tekemisissä.


      • koira keijo
        marianneK kirjoitti:

        Olet melko ikävä tyyppi, vissiin yksinäinen, eläinten vihaajat ovat usein yksinäisiä koska vihaavat tosi asiassa ihmisiäkin. Perustelet jotenkin tuon tappamsien sillä että saa uuden eläimen ja eläimellä ei ole sielua. Ethän SINÄKÄÄN mitään tunne, kun et tunne kerran sääliä tai kykyä empatiaan. Lyön vetoa että koirallani on sielu, mutta sinä olet omasi kadottanut. Jos koirani satuttaa lajitoveriaan tai pienempäänsä, sille riittää toisen vinkaisu, että se lopettaa liian rajujen otteiden käyttämisen. Sinä taas riekut täällä kertomassa eläinten ystäville ikävistä ajatuksistasi. Et ilmennä minkäänlaista sielua. En missään olosuhteissa haluaisi olla sinun tai kaltaisesi kanssa missään tekemisissä.

        heh,heh,heh tulipa hyvämieli kun on täällä sentään semmoisilla älynlahjoilla varustettuja jotka eivät huomaa kun tahallaan provosoidaan.onneksi olkoon ja niistä jo herneet nenästäsi.


      • 3 koiraa ja minä
        koira keijo kirjoitti:

        heh,heh,heh tulipa hyvämieli kun on täällä sentään semmoisilla älynlahjoilla varustettuja jotka eivät huomaa kun tahallaan provosoidaan.onneksi olkoon ja niistä jo herneet nenästäsi.

        Hienoa Koira keijo, että rakastat sitä, että sinua vihataan, liityn joukkoon. Provosointia tai ei, normaali ihminen ei tuollaisia kirjoittele.


      • ELÄIN OLET ITSEKIN
        koira keijo kirjoitti:

        Koira on elukka ja elukoilla ei ole sielua joten haudat on naurettavia eikun elukat monttuun lopetuksen jälkeen enkä ymmärrä eläimen raatojen perään itkemistä ainahan tilalle voi hommata uuden elukan ja kun pito on hankalaa niin eikun kuula kalloon niin hankaluus loppuu.

        ihminen kuuluu myös selkärankaisiin eläimiin ja kuka sen sanoo mikä se sielu on. ihmiset itse määrittelevät kuka on arvokas ja mitä saa tehdä eläimille sekä ihmiselle. eläimet ovat ihmisten armoilla ja kärsivät kivusta sekä huonosta kohtelusta siinä kuin ihminenkin.ero vain on siinä että kaikilla elävillä on oma kieli ja ihmisen tulisi ymmärttää esim koiran käytöstä ja sen kieltä. montakertaa ihmiset ovat julmimpia olioita maan päällä ja kohtelevat toisiaankin tappamalla ja syrjimällä .IHMISET KYLLÄ VOISIVAT OLLA POIS TÄLTÄ PALLOLTA NIIN KAIKKI OLISI HYVIN JA PALLO VOISI HYVIN. ON HYVÄ KUN LUONTP KARSII VÄLILLÄ IHMISIÄ KOVALLA KÄDELLÄ MEITÄHÄN TÄÄLLÄ ON TOTAALISESTI LIIKAA.


      • murhaaja4
        tyytyväinen. kirjoitti:

        kun sille antaa kupillisen ruokaa ja losauttaa kalloon kun on syömässä ja heittää monttuun.koira ei tarvi hautajaisia se on pelkkä eläin.

        pää kiinni tyytyväinen olet vittumainen paskan puhuja läsyttäjä sinä et tarvi myöskään hautajaisia koska olet pelkkä jäniksen paska


      • sss324d34f
        tyytyväinen. kirjoitti:

        kun sille antaa kupillisen ruokaa ja losauttaa kalloon kun on syömässä ja heittää monttuun.koira ei tarvi hautajaisia se on pelkkä eläin.

        ei helvetti voi olla noin idiootti :D sulle pitäs syöttää paskaa pakolla ja leikata jokainen vitun ruumiinosa sinusta elävänä irti olet sen verran kusipää


      • usdfusdf-aka-asdfasdf
        sss324d34f kirjoitti:

        ei helvetti voi olla noin idiootti :D sulle pitäs syöttää paskaa pakolla ja leikata jokainen vitun ruumiinosa sinusta elävänä irti olet sen verran kusipää

        millä tavalla se sitten pitäisi tehdä`?


      • HamsuMonsteri
        koira keijo kirjoitti:

        Koira on elukka ja elukoilla ei ole sielua joten haudat on naurettavia eikun elukat monttuun lopetuksen jälkeen enkä ymmärrä eläimen raatojen perään itkemistä ainahan tilalle voi hommata uuden elukan ja kun pito on hankalaa niin eikun kuula kalloon niin hankaluus loppuu.

        Tää on tosi vanha joo. Mut ME IHMISETKIN ollaan eläimiä.
        Mä ite hautasin hamsterinkin, ja tänää pitkästä aikaa saan uuden. En mä koskaan viuhua unoha, se oli ihana. Mut kyl mä varmasti juksuakin tuun rakastaa😍

        Voi että jotkut osaa olla tyhmiä.


      • KoiraOnViisas
        tyytyväinen. kirjoitti:

        kun sille antaa kupillisen ruokaa ja losauttaa kalloon kun on syömässä ja heittää monttuun.koira ei tarvi hautajaisia se on pelkkä eläin.

        Kiva kun muutkin ajattelee noin....minäkin ajattelen nykyihmisistä samoin....losauttaisin ennemmin montaa ihmistä kalloon kuin eläintä!


      • minelan
        ELÄIN OLET ITSEKIN kirjoitti:

        ihminen kuuluu myös selkärankaisiin eläimiin ja kuka sen sanoo mikä se sielu on. ihmiset itse määrittelevät kuka on arvokas ja mitä saa tehdä eläimille sekä ihmiselle. eläimet ovat ihmisten armoilla ja kärsivät kivusta sekä huonosta kohtelusta siinä kuin ihminenkin.ero vain on siinä että kaikilla elävillä on oma kieli ja ihmisen tulisi ymmärttää esim koiran käytöstä ja sen kieltä. montakertaa ihmiset ovat julmimpia olioita maan päällä ja kohtelevat toisiaankin tappamalla ja syrjimällä .IHMISET KYLLÄ VOISIVAT OLLA POIS TÄLTÄ PALLOLTA NIIN KAIKKI OLISI HYVIN JA PALLO VOISI HYVIN. ON HYVÄ KUN LUONTP KARSII VÄLILLÄ IHMISIÄ KOVALLA KÄDELLÄ MEITÄHÄN TÄÄLLÄ ON TOTAALISESTI LIIKAA.

        nm,Eläin olet itsekin
        Olen kanssasi samaa mieltä ja kuinka joku kehtaa vielä kerskua tekemiään raakuuksia. Tuollaisten ihmisten kanssa en halua olla missään tekemisissä. Hyi olkoon, hävetkää.


      • narskista

        Meidän 12 vuotiaalla labralla tuli mittari täyteen ja armahtaminen oli edessä. Laitoin herkkuja kuppiin, annoin syödä ja ammuin 9 millisellä aivoihin. Se oli kerrasta ohi. Hauta on takapihalla. Koiramme inhosi ja pelkäsi eläinklinikan hajua, niin en halunnut rakasta ystävää sellaisella lopussa kiusata.


      • koira keijo kirjoitti:

        Koira on elukka ja elukoilla ei ole sielua joten haudat on naurettavia eikun elukat monttuun lopetuksen jälkeen enkä ymmärrä eläimen raatojen perään itkemistä ainahan tilalle voi hommata uuden elukan ja kun pito on hankalaa niin eikun kuula kalloon niin hankaluus loppuu.

        Sinä se elukka olet. Miksi ylipäänsä sinulla on eläimiä? Eikö olisi ilman helpompaa? Uskonto ei meikäläisen käsityksen mukaan liity milläänlailla eläimiin. Ja jos ne ovat saastaisia, miksi sinulla on niitä ollut.
        Taidat olla aika "latvasta laho". Hyvää jatkoa.


      • narskista kirjoitti:

        Meidän 12 vuotiaalla labralla tuli mittari täyteen ja armahtaminen oli edessä. Laitoin herkkuja kuppiin, annoin syödä ja ammuin 9 millisellä aivoihin. Se oli kerrasta ohi. Hauta on takapihalla. Koiramme inhosi ja pelkäsi eläinklinikan hajua, niin en halunnut rakasta ystävää sellaisella lopussa kiusata.

        Teit oikein. Meilläkin tätä nyt menetettyä ennen oli koira joka pelkäsi lääkäriä niin että hyvä kun sai pidetyksi huoneessa.
        Kun lopun aika koitti, pyysin eläinlääkäriä antamaan ns. ensipiikin meille kotiin. Se sitten tuikattiin peffaan ja aikaa oli 10 minuuttia kun se rojahti autoon omalle paikalleen. Sen jälkeen kannoimme sen viltin päällä ko. lääkärikeskukseen jossa lopetus suoritettiin loppuun meidän tietty läsnäollessa. Koira ei edes aavistanut mitään kun nukku tuli.


    • 1000+

      Olet toiminut aivan oikein ja eläinystävällisesti.

      Itse asiassa eläimien omistus- tai hoito-oikeutta ei saisi antaa ollenkaan sellaisille ihmisille jotka eivät pysty tarvittaessa lopettamaan eläintä. Lemmikin ja tuotantoeläinten pitoon tulisi saada jonkinlainen "eläintenhoitokortti", jossa perustietojen hallitsemisen lisäksi tulisi läpäistä valvottu lopetustesti todistaakseen sen jotta pystyy tarvittaessa lopettamaan hoitamansa eläimen välittömästi esim. eläimen vammautuessa.

      • asdfasdf

        onhan se jo suunnitteilla se lopetuslupa mutta liekö tuossa ongelmia kun jo lähemmäs 100 000 eläintä lopettanu niin osannee jo.:D


    • Kevennys2569

      Huti meni sanoi natsi kun korvalehteen osui....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe