e-pillerit ja ylimääräiset kuukautiset

Hei ! Ensiksi olen pahoillani siitä että aloitin uuden keskustelun pillereistä, mutta mitä noita aikaisempia luin niin ei tuntunut olevan apua minun ongelmaani. Olen syönyt yaz e-pillereitä kohta noin viiden kuukauden ajan , ensimmäisen liuskan aikaan minulla oli tiputteluvuotoa mikä on ihan normaalia joo. Sen jälkeen ei tiputteluvuotoa tullut. Nyt mieltäni painaa se että kuukautiseni olivat normaalisti reilut puolitoista viikkoa sitten mutta nyt on alkanut ikäänkuin uudet kuukautiset , en usko että kyse olisi mistään tiputteluvuodosta sillä veri on aivan samanoloista kuin kuukautisissa. Kuukautiseni alkavat aina toiseksi viimeisissä lumetableteissa ja kun uusi liuska alkoi unohdin ottaa punaisen pillerin, myöhästyin joku 2-3 tuntia siitä 12 tunnin ajasta. En käyttänyt suositeltuun 7 päivään lisäehkäisyä,mutta en kyllä ole antanut poikaystäväni laueta sisääni pitkiin aikoihin. Olen kyllä muutenkin ottanut pillerit hieman epäsäännöllisesti ehkä jollain muutamalla tunnilla on unohtunut ottaa. Gynelle ei ole vielä aikaa terkkari laittanut. Enkä ole pitänyt " kuukautisittomia kuukausia " .

Vielä en ole käyny klamydia testissä mutta luulen että viikon sisään menen sen ottamaan , voisiko minulla olla klamydia ? se olisi varmaan sitten jo aika pitkälle edennyt kun verta tulee. Olemme keskustelleet poikaystäväni kanssa sukupuolitaudeista ja hän sanoi että ei ole ollu minkäänlaisia tuntemuksia että olisi tauteja mutta tosiaan ne taudithan voi olla oireettomia.
Entä voisiko kyseessä olla raskaus ?

Terkkarille sain ajan tälle viikolla , siellä asiat luultavasti selviävät , mutta olisi kiva saada vähän jotain tietoja ennen sitä , onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia ?

Terkkarille varasin ajan jo tälle viikolle
1267
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ihan yleinen pillereiden sivuvaikutus. Voi olla klamydiasta johtuva. Voi olla raskaudesta johtuva. Ennustajia emme ole.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


helpp kirjoitti:

Hei ! Ensiksi olen pahoillani siitä että aloitin uuden keskustelun pillereistä, mutta mitä noita aikaisempia luin niin ei tuntunut olevan apua minun ongelmaani. Olen syönyt yaz e-pillereitä kohta noin viiden kuukauden ajan , ensimmäisen liuskan aikaan minulla oli tiputteluvuotoa mikä on ihan normaalia joo. Sen jälkeen ei tiputteluvuotoa tullut. Nyt mieltäni painaa se että kuukautiseni olivat normaalisti reilut puolitoista viikkoa sitten mutta nyt on alkanut ikäänkuin uudet kuukautiset , en usko että kyse olisi mistään tiputteluvuodosta sillä veri on aivan samanoloista kuin kuukautisissa. Kuukautiseni alkavat aina toiseksi viimeisissä lumetableteissa ja kun uusi liuska alkoi unohdin ottaa punaisen pillerin, myöhästyin joku 2-3 tuntia siitä 12 tunnin ajasta. En käyttänyt suositeltuun 7 päivään lisäehkäisyä,mutta en kyllä ole antanut poikaystäväni laueta sisääni pitkiin aikoihin. Olen kyllä muutenkin ottanut pillerit hieman epäsäännöllisesti ehkä jollain muutamalla tunnilla on unohtunut ottaa. Gynelle ei ole vielä aikaa terkkari laittanut. Enkä ole pitänyt " kuukautisittomia kuukausia " .

Vielä en ole käyny klamydia testissä mutta luulen että viikon sisään menen sen ottamaan , voisiko minulla olla klamydia ? se olisi varmaan sitten jo aika pitkälle edennyt kun verta tulee. Olemme keskustelleet poikaystäväni kanssa sukupuolitaudeista ja hän sanoi että ei ole ollu minkäänlaisia tuntemuksia että olisi tauteja mutta tosiaan ne taudithan voi olla oireettomia.
Entä voisiko kyseessä olla raskaus ?

Terkkarille sain ajan tälle viikolla , siellä asiat luultavasti selviävät , mutta olisi kiva saada vähän jotain tietoja ennen sitä , onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia ?

Terkkarille varasin ajan jo tälle viikolle

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu