Oman auton hankinta ensimmäistä kertaa elämässä elämässä. Budjetti max. 15 000 e.
Olen aikuinen nainen ja vuodessa tällä hetkellä noin 10 000 km. Arvostan esteettisiä arvoja, tehoakin sekä tietenkin turvallisuutta. Auton pitäisi olla siisti ja hyvässä kunnossa. En ymmärrä tekniikan päälle mitään eli en osaa korjata autossa mitään.
Olen miettinyt, että uudehko, vähän ajettu käytetty olisi hyvä vaihtoehto, mutta uusikaan auto ei ole pois suljettu. Äkkiseltään usien joukosta minua kiinnostaa Peugeot, Seat, Huyndai, ...
Mikä auto paras ostos 15 tonnilla?
37
2719
Vastaukset
- 123321
Hyrysysy on hyvä peli.
- 14
juuri sellaiset autot, joihin ei kannata koskea edes pitkällä kepillä !
- valinnanvaikeus
Hyundai on tällä hetkellä tutkimusten mukaan yksi laadukkaimmista automerkeistä, joten siinä haaveesi osuu oikeaan. Käytännössä ihan sama minkä hankit, mitä uudempi sen parempi ja ihan uusissa on vielä takuutkin, jolloin saat "huolettomia" kilometrejä merkillä kuin merkillä ainakin 2 vuodeksi.
Tuolla budjetilla itse päätyisin uuteen kivaan pikkuautoon, jolla huristella rauhassa. - on autosi
Pösöt ja nuo muut manana-autot vaativat paljon pitkämielisyyttä ja autonasentajamiehen. Ellei sellaisia ole, on paras kääntyä Toyotan tai Volkswagenin puoleen.
- nunamies
Miksi sinulla on munat?
- alan ammattilainen
ovat toimintavarmimpia eli sellaiset kuin esim. Toyota, Mazda, Honda, Hyundai, Kia. Noista löytyy ne vähävikaisimmat autot. Vältä ranskalaisia kuten Peugeot, Citroen, Renault ja italialaisia Alfa Romeo ja Fiat. Niissä eniten vikoja ja täten harmia omistajalle joka ei osaa autoaan korjata.
- -
Ehdottomasti kannattaa ostaa vähän käytetty, saat paremman vastineen rahoillesi. Hyundaista itselläni ei oikein mielikuvaa, sen verran vähän aikaa olleet markkinoilla enkä tunne sellaisen omistajia. Seat on laadullisesti varmaankin ok, onhan se saman konsernin tuote kuin Volkswagen, Audi ja Skoda. Mainistsemaasi budjettiin jokusen vuotta vanhana ja alle 100 000km ajettuna menee esim. Seat Ibiza, Volkswagen Golf, Mazda 3 ja Ford Focus, isompana vaihtoehtona mm. Skoda Octavia, Mazda 6 tai Toyota Avensis, joskaan isommat ei välttämättä tyylillisesti mieleesi. Varsinaista tehotykkiä ei vielä saa, ellei ala tinkiä iästä ja kilometreista, kuitenkin normitarpeisiin aivan riittävillä 1,6-2 litraisilla bensakoneilla, dieseliähän sinun ei ajomäärälläsi kannata hankkiakaan.
- possu75
A U D I
- T.Tuulinen
Uudessa polttaa heti rahaa, kun sen ajaa liikkestä ulos. Budjetin olen rajoittanut nyt tuohon 15.000 e. (Löytyy käteisenä, liekö mikään etu, kun olen ostamassa autoa ilman vaihtoa?) Samalla rahalla kuin saa uuden pikkuisen saa vähän isomman käytetyn eli olen kallistumassa käytetyn suuntaan.
Muutaman vuoden vanha, alle 100.000 ajettu 1.6 - 1.8 moottorilla varustettu on nyt tähtäimessä. Tänään näin kiinnostavan ilmoituksen hyväkuntoisen näköisestä ja oloisesta Corollasta. Aika tylsän näköinen kyllä oli. Ihan totta. Suosittu auto taitaa olla ja arvonsa säilyttävä.
Minusta volkkarit, ainakin Golfit, ovat aina kalliita.
Audi olisi hieno, mutta kalliita ovat ja viistoperä vai mikä ei ole ollenkaan hyvännäköinen. - kaasua455
T.Tuulinen kirjoitti:
Uudessa polttaa heti rahaa, kun sen ajaa liikkestä ulos. Budjetin olen rajoittanut nyt tuohon 15.000 e. (Löytyy käteisenä, liekö mikään etu, kun olen ostamassa autoa ilman vaihtoa?) Samalla rahalla kuin saa uuden pikkuisen saa vähän isomman käytetyn eli olen kallistumassa käytetyn suuntaan.
Muutaman vuoden vanha, alle 100.000 ajettu 1.6 - 1.8 moottorilla varustettu on nyt tähtäimessä. Tänään näin kiinnostavan ilmoituksen hyväkuntoisen näköisestä ja oloisesta Corollasta. Aika tylsän näköinen kyllä oli. Ihan totta. Suosittu auto taitaa olla ja arvonsa säilyttävä.
Audi olisi hieno, mutta kalliita ovat ja viistoperä vai mikä ei ole ollenkaan hyvännäköinen.jo lähtee
- Audi on paras
kaasua455 kirjoitti:
jo lähtee
Osta pois ihana auto. Voittanut kultaisia ohjauspyöriä ja sopii hyvin meille varakkaille ja sporttisille herrasmiehille. Audi on paras.
- katso Corollaa
T.Tuulinen kirjoitti:
Audi olisi hieno, mutta kalliita ovat ja viistoperä vai mikä ei ole ollenkaan hyvännäköinen.vaan mielummin Aurista, Corolla on se "konttiperä" malli nykyjään.
- perus mulukku
katso Corollaa kirjoitti:
vaan mielummin Aurista, Corolla on se "konttiperä" malli nykyjään.
audi on sama vehje ku esim. skoda. Vähän pantu härveleitä lisää. On karmeaa nähdä kuinka audin brändäys menestyvän ja nuoren sporttisen miehen/naisen autona on onnistunut niin hyvin....Todellisuudessa Audeilla ajaa vanhat ja läskit keski-ikäset aviottomat miehet...
Mutta asiaan! Jos haluut hyvän auton suht halvalla niin osta toyota tai volkkari! - T.Tuulinen
perus mulukku kirjoitti:
audi on sama vehje ku esim. skoda. Vähän pantu härveleitä lisää. On karmeaa nähdä kuinka audin brändäys menestyvän ja nuoren sporttisen miehen/naisen autona on onnistunut niin hyvin....Todellisuudessa Audeilla ajaa vanhat ja läskit keski-ikäset aviottomat miehet...
Mutta asiaan! Jos haluut hyvän auton suht halvalla niin osta toyota tai volkkari!En halua aivan pientä autoa. Enkä tykkää juuri yhdenkään viistoperän näöstä. Mieluummin vaikka farmari.
- paaluttaja85
T.Tuulinen kirjoitti:
En halua aivan pientä autoa. Enkä tykkää juuri yhdenkään viistoperän näöstä. Mieluummin vaikka farmari.
Farmari on junttireki peräkylän penalle tai suurperheen uskovaisille HYI!!
- m.peijooni
T.Tuulinen kirjoitti:
En halua aivan pientä autoa. Enkä tykkää juuri yhdenkään viistoperän näöstä. Mieluummin vaikka farmari.
toyota camry 03-04
- farmariapukkaa
T.Tuulinen kirjoitti:
Sitten vaan maajussille morsian ohjelmaan mukaan.
- Ibiza Mies
Seatti on hyvä ja halpa. Itsellä ollut nyt nelisen vuotta seati ja ei ole vian vikaa ollut. Uutena ostin ja on saanut aika tavalla kenkääkin se auto. Harmi kun en ole omasta luopumassa ihan vielä niin oisin voinut myydä vaikka oman silmäteräni hyvään hintaan.
- VAG-tuotteisiin
Octavia tai Golf tai Passat, farkkuna vaikka ei välttämättä tarvitsisikaan tilaa. Parempi jälleenmyyntiarvo.
Dieselinä, jos ajoa alk. noin 15-20tuhatta/vuosi. Bensana, jos ajoa vähemmän.
Mieluusti mukavalla DSG-automaatilla jos hintaluokassasi löytyy? 2005-2008 malleja pitäisi löytyä.
Audissa joudut tyytymään 2000-luvun alkupuolen autoon ja vähempiin varusteisiin.
Varmatoimisia, turvallisia, kohtuu hyvin hintansa pitäviä Skodat, VW:t ja Audit. - kohtuukuntoisen
Volvon V70 mallin, ehkä mielummin bensakoneella kun kilometrejä ei tule tuon enempää. Onhan se kuitenkin aivan oikea auto verrattuna johonkin itämaan ihmeisiin, ranskalaisiin tai vaikka Vw-konsernin heikkolaatuisiin tuotteisiin. Ihan vuosikymmenten kokemuksella tässä kirjoittelen.
- -
Itse sain sellaisen kuvan, että ei ole tarvetta kuljettaa lastenvaunuja, jälkikasvua, perheen lemmikkiä,... vaan lähinnä hankkia yhden tai kahden hengen pääasialliseen käyttöön, tietysti autoon hyvä se neljä aikuista mahtua. Volvo V70 on aivan liian iso auto kaupunkipyöritykseen, onhan sillä tietysti mahdollista ajaa, mutta niin on pakettiautollakin, johon mahtuu vielä enemmän tavaraa. Eli auto tarpeiden mukaan, kokonaisuutena huomattavasti parempi ratkaisu.
- 2+8
Osta V70 Volvo.Hyvä varmatoiminen auto ja mahtuu tavaraakin mukaan tarvittaessa.
- miksu030
Hei!
Suosittelen Honda Accordia. Luotettava, tyylikäs, sporttinen, turvallinen ja hyvä ajettava. Itselläni Accord Tourer AT 144.000 ajettu, ja vikoja ei ole ollut. Olen ollut erittäin tyytyväinen Hondaan! Ei mene rahoja turhaan korjaamolle! - japanin mersu
japanilaisista ylivoimaisesti paras,mulla -99 vuosimalllia uutena ostettu,jarrupalat pari kertaa vaihdettu
ja muutama poltin siinä remontit.
Ruosteen tippaa ei löydy mistään,katsastusmiehet oikein ihmettelee niin kuin uusi auto.
Tuolla rahalla saat hondalla huoletonta ajoa pitkäksi aikaa. - autoteknikko
ovat parhaita ostoksia sille joka haluaa huolettoman varmatoimisen pikkuauton. Ei ole sattumaa että Toyota on Suomen ja maailman myydyin automerkki. Katsele autojen laatutilastoja. Niissä on Toyota yleensä aina ykkösenä.
- No Fix Or Repair Dai
Viimeisimmässä tilastoissa Auris/Corolla on tippunut reilusti kärjestä ja Avensis käytännössä tasoissa Mondeon ja Passatin kanssa. Jos pitäisi valita auto, jossa yksi vika vähemmän kolmen vuoden aikana ja kammottava ajoltaan (Toyota) tai yksi vika enemmän ja maukkaat ajo-ominaisuudet ja muutenkin autona parempi (Ford, VAG), niin ei olisi vaikea valita.
- yitiy
No Fix Or Repair Dai kirjoitti:
Viimeisimmässä tilastoissa Auris/Corolla on tippunut reilusti kärjestä ja Avensis käytännössä tasoissa Mondeon ja Passatin kanssa. Jos pitäisi valita auto, jossa yksi vika vähemmän kolmen vuoden aikana ja kammottava ajoltaan (Toyota) tai yksi vika enemmän ja maukkaat ajo-ominaisuudet ja muutenkin autona parempi (Ford, VAG), niin ei olisi vaikea valita.
Honda Civic tai Accord
- ihan ylivoimainen
No Fix Or Repair Dai kirjoitti:
joissa Toyota taas kärjessä.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Toyota vahva saksalaisessa laatuvertailussa/1135262897766
Millään muulla automerkillä ei 17:ta ykköspaikkaa... ei lähellekkään.
- hfrtg
Dodge on länneltä, jossa on oikeat autot!
- iuhmuio
On vaan nuo jenkkipelit sellaisia, että käytännössä 200 tuhannen jälkeen ovat aivan solmussa ja nitinää ja natinaa. Ei puhettakaan, että ajettaisiin 600 tonnia kuten Mersun tai Volvon tyylisillä laatuautoilla.
- syökäälihaa
älkää menkö kehumaan jenkkirutkuja ne on tehty floridan talveen eikä suomen syksyyn saati talveen. kyllä näi o jämpti. mukavuus tärkeintä ylipianoselle mäkkärijenkille mihiin muuhun niistä olekaan
- koliju
Joo Caliber Dotsi.
- Hyundaii30
Hyundain ostin ja olen oollut tyytyväinen
- joskunnonautonhaluat
volvo s80 2007-> ,volvo on maailman turvallisin auto,volvon tavoite on ettei vuoden 2020 jälkeisissä volvoissa kuolisi kukaan. Mikään muu merkki ei panosta niin paljoa turvallisuuteen. Ja on hyvät ja laadukkaat kyydit minulla 3kpl volvoja 1998 ylöspäin.
- 8kahdeksas
15000 Saat hyvän ja varmatoimisen Toyotan.
- wdwd1
Ja kun menet auto kaupoille niin tingi hinnasta
ainakin se toiminta tonni pois. Ilman vaihtaria
onnistuu aina.- Joopajookin
Kuka näitä wanhoja aloituksia jaksaa nostaa ylös?
Tämäkin v 2011. HÄH? Olisiko jo autonsa ostanut?? Pässi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain747617Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1283037- 1531884
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha691709Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1261540Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721482- 1321202
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784