JUURIHOITO! Vertaistukea kaivataan :(

hammasongelmainen

Eilen sitten päivystyksessä hammassäryn vuoksi käväistessä tuli ilmi, että juurihoidon tarpeessa sitä sitten ollaan!! Otin uutisen aika raskaasti, sillä olen aina pitänyt hampaistani hyvää huolta ja koko pienen elämäni kahdesti joka päivä pessyt hampaani ja syön purkkaa enemmän kuin moni edes pystyisi. Nyt alkoi pelottamaan, jos on muitakin hampaita joihin tarvitsee juurihoidon, en ole vuosiin käynyt tarkistuksessa ja nyt tuntuu että on reikiä aika lailla. Olen opiskelija, joten rahanmeno huolestuttaa myös. Juurihoidettava hammas on kyllä ylhäällä ja aivan perimmäinen hammas, että ei onneksi kovin näkyvillä. Kertokaa kokemuksia kiitos!! huolenani siis rahanmeno, kipu, hoitojen kesto, huono hammaslääkäri joka tyrii homman jotenkin, ja jos ilmaantuu lisää juurihoidettavia hampaita.

12

14211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuLpiiTTi

Ensiksi, juurihoito ei välttämättä johdu siitä, ettetkö olisi huolehtinut hampaistasi tarpeeksi hyvin. Sille on olemassa muitakin syitä, esim. aikaisempi oikomishoito, lohkeama tai huonosti istuva paikka. Itselläni kipu ilmaantui äkillisesti ja oli sietämätöntä. Muuta selitystä hammasytimen tulehdukselle en saanut, kuin kouluikäisenä tehty oikomishoito.

Minulla juurihoito tuli penisilliinikuureineen maksamaan hieman yli 100 euroa ja tähän sisältyi viisi käyntikertaa ja pieni ienleikkaus. Siis kunnallisella puolella tietenkin. Eli selviydyt varmasti maksuista. Ja tottakai voit sitä tiedustellakin. Hammashoitohenkilökunnalla on velvollisuus antaa kustannusarvio tulevasta hoidosta.

Kipu oli vähäistä, itseasiassa lääkrinpenkkiin päästyäni armoton kipu aina hellitti, kun tulehdusneste pääsi hammaslääkärin avaamasta hampaasta pois. Siihen jyskyttävään kipuun verrattuna toimenpiteiden aiheuttama kipu ei tuntunut enää missään. Ja puudutetta laitettiin lisää heti jos sitä kaipasin.