Risperdal, ketipinor ja venlafaxin

Minulla on iltaisin risperdal 1 mg. Nyt olen lopettamassa sitä. Onko kukaan lopettanut risperdalin käytön? Tuliko mitään oireita/ tuntemuksia/ oloja lopettamisen jälkeen? Jos en pärjää ilman ilta lääkettä niin tilalle on määrätty ketipinor, kannattaako sitä aloittaa? olen kuullut että siitäkin tulee kauheita olo tiloja. Lihottaako se? Risperdalin lopetan siksi koska se lihottaa.

Aamuisin minulla on venlafaxin 225 mg. Jos unohdan ottaa joskus annoksen niin saan oireita, sähkö iskuja, kasvojen turruutta.. Sitten kun myöhemmin otan annoksen niin olo on sen jälkeen muutaman tunnin aivan kauhea, oksettaa, paha olo. Onko muilla näin? Ja mitä sitten kun venlafaxinin joskus lopettaa? onko olo aivan kauhea? Vielä en itse ole lopettamassa venlafaxinia.

Kiitos.
12487
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Siis onko sulla aina ollut risperdalissa tollainen lasten annos? Ei noin vähä määrä kyllä vielä lihota. Ei siis kannata sen takia vaan lopettaa (?)

Itse lopetin rispen pikkuhiljaa, söin lopulta vähän aikaa puolikasta (0,5MG) ja sitten lopetin. Ei tullut mitään lopetusvaikeuksia paitsi yöllä lähti uni. (Oon kyl aina ollut huono nukkumaan).

Venlafaksiinin lopetus on sitten ihan eri juttu. Elämäni kauhein kokemus oli sen lopettaminen. Juuri mainitsemiasi oireita aiheuttaa joo. Se pitää kyllä lopettaa tosi pikkuhiljaa ja silti väitän että edessä on aika epämiellyttävät ajat. Todella hitaasti kannattaa lopettaa ja jutella lääkärin kanssa. Väittäisin että risperdal on helpompi jättää, mut tää on vain omakohtainen kokemus.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Lääke kirjoitti:

Minulla on iltaisin risperdal 1 mg. Nyt olen lopettamassa sitä. Onko kukaan lopettanut risperdalin käytön? Tuliko mitään oireita/ tuntemuksia/ oloja lopettamisen jälkeen? Jos en pärjää ilman ilta lääkettä niin tilalle on määrätty ketipinor, kannattaako sitä aloittaa? olen kuullut että siitäkin tulee kauheita olo tiloja. Lihottaako se? Risperdalin lopetan siksi koska se lihottaa.

Aamuisin minulla on venlafaxin 225 mg. Jos unohdan ottaa joskus annoksen niin saan oireita, sähkö iskuja, kasvojen turruutta.. Sitten kun myöhemmin otan annoksen niin olo on sen jälkeen muutaman tunnin aivan kauhea, oksettaa, paha olo. Onko muilla näin? Ja mitä sitten kun venlafaxinin joskus lopettaa? onko olo aivan kauhea? Vielä en itse ole lopettamassa venlafaxinia.

Kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu