Etsiskelen vetoautoa alle tuhannen kilon venepaketille (siis vene traileri yhteensä max 1000 kg).
Yhtenä vaihtoehtona on varsinkin Saksan sivuilta pompannut esiin 3-ovinen RAV, jollaisia näyttäisi olevan harvakseltaan tarjolla lähes sopuhintaan (2000-luvun alkupuolen malleja). Meikäläisen käyttöön tuollainen sopisi kaikkiaan oikeastaan paremmin kuin isompi, 5-ovinen versio.
Lieneekö tuollaisia 3-ovisia, "toisen sukupolven" RAVeja tuotu virallisesti Suomeen? Ainakaan automerkit.fi:n listoilta en löytänyt. Lähinnä mietin, jotta kuinkahan paljon tuo poikkeaa 5-ovisista, eli löytyisikö osia miten nopeasti, jos sattuisi tarvitsemaan, vai pitäisikö niitä tilailla ja odotella jostain kaukaakin?
3-ovinen RAV?
9
697
Vastaukset
- typistetty
versio oikeasta Ravista? Akseliväli näyttää peloittavan lyhkäseltä, taitaa olla kiikkerä ja äkkinäinen liikkeissään. On niitä Suomessa näkynyt useampiakin, mutta nyt kun itseenikin tuo maasturikuume on iskenyt niin pitempi Rav4 on yksi vaihtoehdoista Subarun, X-trailin, Land-Cruiserin, Suzukin ja ehkä Jeepinkin rinnalla.
- ____00___
Unohda koko tommoinen pätkä = se on järkyttävä ajaa , kokeiltu on
- Kesää odotellessa
Kiitos kommenteista.
Lyhyeltähän se näyttääpi kyllä, joskin sikäli kuin saksakielisiä autotermejä oikein arvaan, ei tuossa kolmiovisessa ole akseliväli (radstand?) kuin parikymmentä senttiä lyhyempi kuin viisiovisessa (2280 / 2490). Kokonaispituudessa näyttäisi olevan eroa nelisenkymmentä senttiä (3805 / 4200). Vaan painopiste taitaapi asettua aika eteen, kun näyttäisi, että tuota on juurikin perästä "lyhennetty". Kaipa sitä pitäisi päästä ajamaan, jotta oikein käsityksen saisi.
Mitenkähän Suzukin SX4 vetoautona käyttäytyisi?
Selvitettäköön nyt vielä se, että nykyinen takavetoiseni hoitaisi kesäisin vetohommat kyllä, mutta kun kotikaupungin kadunpito on talvisin niin kehnoa, ettei meinaa takavetoisella kylille päästä, niin arvelin, jotta nelivedolla pääsisi. Isoa sellaista en viitsisi turhaan hankkia polttoainetta syömään, jos vähemmällä ehkä pärjäisi. - mmje
Kesää odotellessa kirjoitti:
Kiitos kommenteista.
Lyhyeltähän se näyttääpi kyllä, joskin sikäli kuin saksakielisiä autotermejä oikein arvaan, ei tuossa kolmiovisessa ole akseliväli (radstand?) kuin parikymmentä senttiä lyhyempi kuin viisiovisessa (2280 / 2490). Kokonaispituudessa näyttäisi olevan eroa nelisenkymmentä senttiä (3805 / 4200). Vaan painopiste taitaapi asettua aika eteen, kun näyttäisi, että tuota on juurikin perästä "lyhennetty". Kaipa sitä pitäisi päästä ajamaan, jotta oikein käsityksen saisi.
Mitenkähän Suzukin SX4 vetoautona käyttäytyisi?
Selvitettäköön nyt vielä se, että nykyinen takavetoiseni hoitaisi kesäisin vetohommat kyllä, mutta kun kotikaupungin kadunpito on talvisin niin kehnoa, ettei meinaa takavetoisella kylille päästä, niin arvelin, jotta nelivedolla pääsisi. Isoa sellaista en viitsisi turhaan hankkia polttoainetta syömään, jos vähemmällä ehkä pärjäisi.Jos oikeasti tarvitset nelivetoa niin hanki kerralla sellainen malli jossa on tasauspyörästön lukot ainakin takana ja keskellä.
- että mitkä?
mmje kirjoitti:
Jos oikeasti tarvitset nelivetoa niin hanki kerralla sellainen malli jossa on tasauspyörästön lukot ainakin takana ja keskellä.
siis jotkut tasauspyörästön lukot takana ja keskellä!
Nyt kyllä saat luvan kertoa mistä niitä saa. Jos oikein ymmärrän niin kyse on siitä että taka-akselin molemmat pyörät vetävät ja veto menee samaan aikaan jompaankumpaan etypyörään?
Mitä automerkkejä ja malleja voit mainita joissa asiat ovat näin? Itse olen ymmärtänyt, että nykysin monissa ns. nelivetoisissa on viskokytkimet eli mitään lukkoja ei ole vaan vitkahidastimia. - juu.
että mitkä? kirjoitti:
siis jotkut tasauspyörästön lukot takana ja keskellä!
Nyt kyllä saat luvan kertoa mistä niitä saa. Jos oikein ymmärrän niin kyse on siitä että taka-akselin molemmat pyörät vetävät ja veto menee samaan aikaan jompaankumpaan etypyörään?
Mitä automerkkejä ja malleja voit mainita joissa asiat ovat näin? Itse olen ymmärtänyt, että nykysin monissa ns. nelivetoisissa on viskokytkimet eli mitään lukkoja ei ole vaan vitkahidastimia.Noo, ei vanhemmissa citymaastureissa yleisesti ottaen ole lukituksia missään. Missään muusa kuin ilmeisesti Subarulla on noita ns. viskolukkoja.
Sitten varsinaisia 100% lukkoja on vain isommissa maastureissa.
Mutta, en nyt tiedä tarvitsetko varsinaisesti sellaista. Kyllähän citymaasturikin tuon kokoista venettä jaksaa hyvin liikuttaa. - 4wdhi
juu. kirjoitti:
Noo, ei vanhemmissa citymaastureissa yleisesti ottaen ole lukituksia missään. Missään muusa kuin ilmeisesti Subarulla on noita ns. viskolukkoja.
Sitten varsinaisia 100% lukkoja on vain isommissa maastureissa.
Mutta, en nyt tiedä tarvitsetko varsinaisesti sellaista. Kyllähän citymaasturikin tuon kokoista venettä jaksaa hyvin liikuttaa."Noo, ei vanhemmissa citymaastureissa yleisesti ottaen ole lukituksia missään. Missään muusa kuin ilmeisesti Subarulla on noita ns. viskolukkoja."
Esim. RAV4:ssä (toisen sukupolven malli) on keskitasauspyörästössä viskoluistonrajoitin. Ei missään citymaasturissakaan ole keskitasauspyörästö täysin avoin, aina siinä on vähintään luistonrajoitin.
"Jos oikeasti tarvitset nelivetoa niin hanki kerralla sellainen malli jossa on tasauspyörästön lukot ainakin takana ja keskellä."
Nyt oli kyse 1000 kg vaunun vedosta eikä mistään kovan luokan maastoajosta.
- 4wdhi
Kyllä toisen sukupolven RAV4:ää on käsittääkseni tuotu Suomeen. Olen nähnyt suomenkielisen esitteen, jossa oli mukana myös tuo kolmeovinen.
Tukevampi varmaankin olisi vetää sillä viisiovisella. - Nivaman
Pojalla on semmoinen pikkuauto. Siis 3-ovinen RAV4 ei ole tuotu Suomeen, mutta Saksaan näköjään. Lyhyempi akseliväli, eli parempi maastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku284968Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova611839HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1061767- 1081618
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel281233- 71861
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p218859- 53752
Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.40744Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen51731