Venlafaksiinin alasajonopeus?

Venlafaksiinin korkein virallinen nostonopeushan on 75mg kahden viikon välein. Mikä on laskunopeus? Nyt menee 375mg/vrk, eikä hoitotulos vastaa toivottua. Sen sijaan alan väsyä sivuoireisiin, tunne-elämän latistumiseen ja nyt viimeisimmän noston jälkeen tulleeseen voimattomuuteen/nopeaan uupumiseen. Hassua sinänsä, annosta nostettiin antamaan lisää virtaa, mutta mielestäni vaikutus on päinvastainen.
5267
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

...oot syönyt? Venlafaksiini voi alkaa vaikuttamaan vasta tosi pitkän ajan päästä.

Äänestä
  • 7 kuukautta.

    Äänestä

  • Osaako kukaan sanoa, että kuinka pian hoitovasteen tulisi ilmaantua masennukseen, ahdistuneisuuteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon?

    Äänestä

  • Jaaahaaas kirjoitti:

    Osaako kukaan sanoa, että kuinka pian hoitovasteen tulisi ilmaantua masennukseen, ahdistuneisuuteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon?

    Syön venlafaxiinia 75 mg x 2,5 tablettia päivässä ja olen syönyt noin 1,5 kk ja nyt vasta alkaa tuntua siltä että sivuvaikutukset ovat lakanneet ja olen alkanut piristyä enkä kärsi enää masennuksesta enkä paniikkihäiriöstä joten kyllä kannattaa aika kauan syödä ennen kuin vaikutus alkaa. Nukun hyvin, ja ainoa negatiivinen asia on noussut verenpaine, mutta siihen saa verenpainelääkkeitä, joten aion syödä tätä nyt ainakin kesään saakka.

    Alkoholia en ole vielä juonut suuria määriä, mutta pari kaljaa otettuani en koe, että olisi noussut jotenkin yhtäkkiä päähän, vaan ihan normaalisti kuten ilmankin lääkkeitä...

    Äänestä

  • Valeria kirjoitti:

    Syön venlafaxiinia 75 mg x 2,5 tablettia päivässä ja olen syönyt noin 1,5 kk ja nyt vasta alkaa tuntua siltä että sivuvaikutukset ovat lakanneet ja olen alkanut piristyä enkä kärsi enää masennuksesta enkä paniikkihäiriöstä joten kyllä kannattaa aika kauan syödä ennen kuin vaikutus alkaa. Nukun hyvin, ja ainoa negatiivinen asia on noussut verenpaine, mutta siihen saa verenpainelääkkeitä, joten aion syödä tätä nyt ainakin kesään saakka.

    Alkoholia en ole vielä juonut suuria määriä, mutta pari kaljaa otettuani en koe, että olisi noussut jotenkin yhtäkkiä päähän, vaan ihan normaalisti kuten ilmankin lääkkeitä...

    No jo on nopeasti vaikuttanut sinulla. Itse olen tosiaan syönyt jo 7kk ja annos on 375mg. No, olihan minullakin ensimmäisen kuukauden tai kahden ajan ja aina nostojen yhteydessä sellainen olo, että "jees, no nyt alkaa tepsiä". Vaan nyt on alasajo mielessä, kun toivottua vaikutusta ei ole ja haittavaikutukset haittaavat elämistä noin muuten.

    Miten muuten syöt nuo 2,5 tablettia? Fenlafaksiinihan on kapselimuodossa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


jaaaahaaaas kirjoitti:

Venlafaksiinin korkein virallinen nostonopeushan on 75mg kahden viikon välein. Mikä on laskunopeus? Nyt menee 375mg/vrk, eikä hoitotulos vastaa toivottua. Sen sijaan alan väsyä sivuoireisiin, tunne-elämän latistumiseen ja nyt viimeisimmän noston jälkeen tulleeseen voimattomuuteen/nopeaan uupumiseen. Hassua sinänsä, annosta nostettiin antamaan lisää virtaa, mutta mielestäni vaikutus on päinvastainen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu