hukassa?

pullea

1 Moos 3 luvussa on Adam hukassa ja :
9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

On se kumma Jumala kun se näkee kaikkien sydämiin, tietää menneen, tietää tulevan..
Hiusten määränkin on sanottu hänen tietävän päässä.
mutta hukkaa jo ensimmäisen tekemänsä ihmisen, kun heppu lymys puun takana.


no kaiken omenan syömisen jälkeen jumala otti ja suuttu ja laitto kaikenlaisia rangaistuksia...
esimerkkinä :
16 Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; ".mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva"

^^ yllä mainittu jae kuulostaa mooseksen omalta keksinnöltä. Mooseksella oli tiedossa ,että synnytys on tuskallista. Jakeen loppuosassa Mooses kuitenkin antaa vakuutuksen itsellensä :"mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva"

terve mies, joka halus pillua . ja niin tehdään kun kirja sanoo.

14

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no need....

      on aina "se" mielessä?
      Eläkeläisäijällä unohtunut jo melkein kokonaan.. :)

      • pullea

        suht. kai. pillua tekee aina mieli , mutta se ei ollu pointti


      • pullea
        pullea kirjoitti:

        suht. kai. pillua tekee aina mieli , mutta se ei ollu pointti

        mieleen epäoikeudenmukaisuus. ennenvanhaan kuninkailla oli 3000 vaimoa. siinä riitti iloa ja surua. iloa kun sai eri pesää joka ilta ,mutta paljon surua kun akoilla oli kuukautisraivoja.

        epäoikeudenmukaista on myös se, että suurin osa eläimistä nussii ristiinrastiin ,eikä se siinä tapauksessa ole yhtään moraalitonta. . kunhan vaan samaa lajia edustava tulee vastaan. toki niitä "parejakin" on.
        eläimillä ei ole sen kummemmin muita velvotteita. ei tarvi juosta kentällä eikä sen kummemmin istua kraka
        kaulassa kuvittelemassa eturivin sisaria alasti.

        ihmisillä on jumalan edessä järkyttävä taakka palvella kaikkine muine velvotteineen , kieltoineen ja sääntöineen. miksei apinalle sanottu, että syö banaania, mutta tuosta puusta et ota.

        ihmisen lähtökohdat laitettiin jo ihan vituilleen jumaluus näkökannasta.


    • >>On se kumma Jumala kun se näkee kaikkien sydämiin, tietää menneen, tietää tulevan..
      Hiusten määränkin on sanottu hänen tietävän päässä. mutta hukkaa jo ensimmäisen tekemänsä ihmisen, kun heppu lymys puun takana.

      Veikkaan että jos Jumala saataisiin Mtv3:n toimitajien eteen vastaamaan kysymyksiin, niin vanhaa testamenttia koskevia kysymyksiä Jumala kommentoisi jotenkin että: "No joo, se oli aika sekavaa aikaa, seuraava kysymys".

      >>terve mies, joka halus pillua . ja niin tehdään kun kirja sanoo.

      Tämän, jos jonkun, myös Jumala ymmärtää. Ei Jumalaa haitannut paljoakaan esimerkiksi Lootin kännisessiot omien tyttärien kanssa. Ja vielä kahtena päivänä peräkkäin. No, kai Jumala luomuksensa tuntee, ja tietää että kännissä se tekee melkein mitä vaan, ja krapulassa panettaa eilisenkin edestä. Sitten kun muistaa mitä Lootin vaimolle kävi kun tämä erehtyi, hui kauheaa, jopa vain vilkaisemaan Sodoman ja Gomorran tuhoa, niin siinä saa olla aikasta mielenkiintoisella moraalilla varsustettu Jumalhahmo että tällaisen perustelee edes itselleen.

      • hohhoijaa...

        juttuja?
        Vielä senkin jäkeen, kun olette Jt-piireistä poistuneet?
        Netistä löytyy kivempiakin juttuja....
        Pornostakin kiinnostuneille.kuten pullea ja tiuku...
        Säälin teidän eukkoja :(


      • hohhoijaa... kirjoitti:

        juttuja?
        Vielä senkin jäkeen, kun olette Jt-piireistä poistuneet?
        Netistä löytyy kivempiakin juttuja....
        Pornostakin kiinnostuneille.kuten pullea ja tiuku...
        Säälin teidän eukkoja :(

        No ei kai se meidän vika ole jos raamatusta tällaisia pornojuttuja löytyy.


      • surffari Ö_ö
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        No ei kai se meidän vika ole jos raamatusta tällaisia pornojuttuja löytyy.

        kun ette oo enää todistajia ja ei oo pakko lukee sitä?
        heittäkää paperinkeräykseen koko romsku ;D


      • pullea
        surffari Ö_ö kirjoitti:

        kun ette oo enää todistajia ja ei oo pakko lukee sitä?
        heittäkää paperinkeräykseen koko romsku ;D

        teidän isänne katsoisi veljesi/sisaresi isäinpäivälahjaa suopeammin ja omasi jäisi hieman varjoon, tappaisitko veljesi/sisaresi?

        3 Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle;
        4 ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen;
        5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"
        8 Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle". Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.

        pienestä se on elämä kiinni lähes täydellisillä veljeksillä


      • vio-letti

        >>>Jumala kommentoisi jotenkin että: "No joo, se oli aika sekavaa aikaa, seuraava kysymys".


      • vio-letti kirjoitti:

        >>>Jumala kommentoisi jotenkin että: "No joo, se oli aika sekavaa aikaa, seuraava kysymys".

        Luetaan, kun ehditään. Kiitos vinkistä. Ja mukava nähdä suakin täällä pitkästä aikaa. :)


      • vio-letti
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Luetaan, kun ehditään. Kiitos vinkistä. Ja mukava nähdä suakin täällä pitkästä aikaa. :)

        Tack vännen. :)


      • lähes sama ? ;)
        pullea kirjoitti:

        teidän isänne katsoisi veljesi/sisaresi isäinpäivälahjaa suopeammin ja omasi jäisi hieman varjoon, tappaisitko veljesi/sisaresi?

        3 Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle;
        4 ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen;
        5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"
        8 Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle". Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.

        pienestä se on elämä kiinni lähes täydellisillä veljeksillä

        PuLLea vai PiLLu ,PLL ?


      • Elohim ;D
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Luetaan, kun ehditään. Kiitos vinkistä. Ja mukava nähdä suakin täällä pitkästä aikaa. :)

        arvoista matskua :D


      • pullea
        lähes sama ? ;) kirjoitti:

        PuLLea vai PiLLu ,PLL ?

        PULLEA. sulla onkin tiedossa vokaalit.

        mulle on ihan sama miten mielikuvitusjumalan nimi kirjoitellaan.
        kirjoitetaan se sitten vaan JHWH:na niin ei jää vokaalit arvailujen varaan.

        jos ei oo kukaan ymmärtänyt , niin en ole puolustanut yhtäkään kantaa,kuinka se kuuluisi kirjottaa.
        ja ihan vaan siitä syystä , että sitä vaan nyt ei voida tietää, jos raamattu antaa vaan vokaalit.

        samalla tavalla täällä on esimerkkinä vaikkapa kakkosnelosella kirjottelee 3 tyyppiä : ML, TK ja HLL.
        vaikea siihen on "oikeita" vokaaleja kehitellä , jos ei niitä tiedä. ehkä nämä on kuitenkin tiedossa, kun siihen löytyy perusteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe