Toyota RAV4

Yaris-kuski

Kokemuksia, kiitos. Aion hankkia ko. auton, joten haluun kuulla kokemuksia.

69

57594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rav-2002

      ja kaikki vuodesta 1994 tähän päivään asti tehdyt Ravit on tietysti ihan samanlaisia,oli siinä sitten bensa tai diesel moottori,vai ?

      • Yaris-kuski

        Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?


      • Voehan
        Yaris-kuski kirjoitti:

        Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?

        RAV-nelosta on tehty kolmessa sukupolvessa, joten minkähän ikäisestä oikein kysyt kokemuksia? Tätä edellä jo joku kohteliaasti yritti kysyä, mutta et näköjään ymmärtänyt.


      • Yaris-kuski
        Voehan kirjoitti:

        RAV-nelosta on tehty kolmessa sukupolvessa, joten minkähän ikäisestä oikein kysyt kokemuksia? Tätä edellä jo joku kohteliaasti yritti kysyä, mutta et näköjään ymmärtänyt.

        Että voisko joku oikeesti kertoo plussia ja miinuksia?


      • Toyota Rav4:n testannut
        Yaris-kuski kirjoitti:

        Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?

        Tuli vähän aikaa sitten koeajettua Rav4 bensiinikone multidrive-s. Erittäin onnistunut kokonaisuus. Tuo multidrive on paitsi helppo niin myös hauska läpsyjen ansiosta. Takatilatkin autossa on tarvittavan kokoiset. Taakse mahtuu 3 aikuista helposti. Neliveto on todella tarpeellinen ja lisänä hauska touch&go näyttö. Hinta painuu 40 000 € paremmalle puolelle, muttabon se sen arvoinen. Suosittelen kovasti.


      • Riippuu käytöstä
        Toyota Rav4:n testannut kirjoitti:

        Tuli vähän aikaa sitten koeajettua Rav4 bensiinikone multidrive-s. Erittäin onnistunut kokonaisuus. Tuo multidrive on paitsi helppo niin myös hauska läpsyjen ansiosta. Takatilatkin autossa on tarvittavan kokoiset. Taakse mahtuu 3 aikuista helposti. Neliveto on todella tarpeellinen ja lisänä hauska touch&go näyttö. Hinta painuu 40 000 € paremmalle puolelle, muttabon se sen arvoinen. Suosittelen kovasti.

        No tyypillinen citymaasturi.
        Etuvetoinen. Takafillarit tulevat mukaan vasta kun alkaa jo jäämään kiinni.
        Ei alennusvaihteistoa.
        Ei mitään lukkoa.
        Normi maavara.


      • 4wdhi
        Voehan kirjoitti:

        RAV-nelosta on tehty kolmessa sukupolvessa, joten minkähän ikäisestä oikein kysyt kokemuksia? Tätä edellä jo joku kohteliaasti yritti kysyä, mutta et näköjään ymmärtänyt.

        Kyllä RAV-nelosesta on tehty jo neljä sukupolvea.


      • 4wdhi
        4wdhi kirjoitti:

        Kyllä RAV-nelosesta on tehty jo neljä sukupolvea.

        Korjaan, oli näemmä vanha ketju - tuohon aikaan oli tosiaan vasta kolme sukupolvea ;-)


      • 13+14
        Yaris-kuski kirjoitti:

        Että voisko joku oikeesti kertoo plussia ja miinuksia?

        Uutta autoa voit käydä katsomassa lähimmän Toyota-diilerin tioissa. Siellä voit tutustua tiloihin, ajaa koeajon ja keskustella myyjän kanssa auton ominaisuuksista ja versioista. Nyt on myös kaksivetomalli tarjolla, jossa polttoaineen kulutus on nelivetoa pienempi. Tuosta uudesta tuskin vielä kovin monella on kokemuksia. Se on kuitenkin aikaisempoia malleja kookkaampi.
        Minulla on Rav4 vuodelta 2001. Se on 200000 ajettu eikä ensimmäistäkään vikaa ole vielä ilmennyt. Voin siltä pohjalta kyllä suositella Toyotaa. Itse asiassa minulla on yli 30 vuoden kokemus Toyotista, eikä yhteenkään niistä ole ilmennyt sellaista vikaa, että olisi tielle jättänyt. Korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuoltoja.


      • Anonyymi
        Riippuu käytöstä kirjoitti:

        No tyypillinen citymaasturi.
        Etuvetoinen. Takafillarit tulevat mukaan vasta kun alkaa jo jäämään kiinni.
        Ei alennusvaihteistoa.
        Ei mitään lukkoa.
        Normi maavara.

        Kyllä on "lukko", painat napista ja vot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on "lukko", painat napista ja vot.

        Tiedätkö montako niitä lukkoja pitäisi olla tuon yhden lisäksi? Omastani löytyy lukot ovista, etunavoista ja tietysi myös kaikista tasauspyörästöistä. Ei tosin ole Raw.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö montako niitä lukkoja pitäisi olla tuon yhden lisäksi? Omastani löytyy lukot ovista, etunavoista ja tietysi myös kaikista tasauspyörästöistä. Ei tosin ole Raw.

        Auttaako sinua yhtään kun tulen näin vastaamaan kysymykseesi. Enhän voi tietää kuinka yksinäinen olet.
        Ajattelin, että jos voin edes yhtä poloista auttaa näinä surkeina aikoina, niin tietenkin yritän tehdä parhaani.
        Mitä tulee kysymykseen, niin valitettavasti tuon RAW merkin lukoista en pysty muuta sanomaan kuin, että laita varmuuden vuoksi kaikki lukkoon aina kun suinkin voit.
        Terveisin M1G auton kuski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaako sinua yhtään kun tulen näin vastaamaan kysymykseesi. Enhän voi tietää kuinka yksinäinen olet.
        Ajattelin, että jos voin edes yhtä poloista auttaa näinä surkeina aikoina, niin tietenkin yritän tehdä parhaani.
        Mitä tulee kysymykseen, niin valitettavasti tuon RAW merkin lukoista en pysty muuta sanomaan kuin, että laita varmuuden vuoksi kaikki lukkoon aina kun suinkin voit.
        Terveisin M1G auton kuski

        Jos kaikki haluaa aina lukkoon kun voi niin suosittelen Kemppiä tai valamaan tasauspyörästöt jossain valussa. Lukon idea on siinä, että sen saa tarvittaessa auki jos pitää vaikka kääntyä jonnekin. Kyllä MG1-luokassa pitäisi voimansiirron perusrakenne tuntea, että ei tarvi vaihdella murroksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki haluaa aina lukkoon kun voi niin suosittelen Kemppiä tai valamaan tasauspyörästöt jossain valussa. Lukon idea on siinä, että sen saa tarvittaessa auki jos pitää vaikka kääntyä jonnekin. Kyllä MG1-luokassa pitäisi voimansiirron perusrakenne tuntea, että ei tarvi vaihdella murroksia.

        Olen pahoillani, että ymmärsit tuon ”ohjeeni” noin vakavasti.
        Tavoittelin siinä lopussa jotain sarkasmin ja vitsin tyyliä, koska tuo postaaja toi myös ovien lukot tuohon viestiinsä mukaan.
        Lisäksi auton mallimerkintäkin oli hieman sekava.
        Olet aivan oikeassa noiden lukkojen käytössä. Nykyajan kulkineet eivät tosin ole enää yhtä kiukkuisia kuin ennen vanhaan.
        Ne eivät suostuneet lukko päällä kääntymään ja muutenkin niiden lukkojen käytössä piti olla tarkkana.
        M1G


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani, että ymmärsit tuon ”ohjeeni” noin vakavasti.
        Tavoittelin siinä lopussa jotain sarkasmin ja vitsin tyyliä, koska tuo postaaja toi myös ovien lukot tuohon viestiinsä mukaan.
        Lisäksi auton mallimerkintäkin oli hieman sekava.
        Olet aivan oikeassa noiden lukkojen käytössä. Nykyajan kulkineet eivät tosin ole enää yhtä kiukkuisia kuin ennen vanhaan.
        Ne eivät suostuneet lukko päällä kääntymään ja muutenkin niiden lukkojen käytössä piti olla tarkkana.
        M1G

        Sama postaaja on edelleen tässäkin viestissä. Sarkasmiin ja vitseihin sanoisin: "älä leiki tyhmää kanssani, minä hallitsen sen paremmin"

        Auto on 2015 d-max jossa on ARB:t ja Aisinin manuaaliset napalukot. Ja on tuossa toinen projekti Jimny jossa on kanssa ARB:t ja välitetty samurain jakis.

        "lukot on vain ovissa" on vanhin ja kulunein maasturivitsi ja juontaa varmaan juurensa maasturimiehistä, jotka kivenkovaa väittävät autoissan olevan tasauspyörästön lukot ja osoittaa pyörän napalukkoa.

        En lähtisi vuosimallin perusteella luokittelemaan mikä auto kääntyy tai ei, vaan tekniikan; tyypillisesti kytkettävässä nelivedossa ei ole keskitasauspyörästöä, jolloin se kääntyy hieman kankeasti nelivedolla, aivan kuten jatkuva neliveto tuo pitkittäinen lukko lukittuna.

        Henkilöauto-kokoluokassa siinä ei kuitenkaan helpolla mitään hajoa, vaikka autossa olisi vielä takatasauspyörästökin lukossa. Ne hyvin harvat autot joissa on etulukko, hajoaa keskimäärin jopa helpommin kun vanhat, joissa kustannuksissa ja jousittamattomassa massassa ei ollut samalla tavalla säästetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama postaaja on edelleen tässäkin viestissä. Sarkasmiin ja vitseihin sanoisin: "älä leiki tyhmää kanssani, minä hallitsen sen paremmin"

        Auto on 2015 d-max jossa on ARB:t ja Aisinin manuaaliset napalukot. Ja on tuossa toinen projekti Jimny jossa on kanssa ARB:t ja välitetty samurain jakis.

        "lukot on vain ovissa" on vanhin ja kulunein maasturivitsi ja juontaa varmaan juurensa maasturimiehistä, jotka kivenkovaa väittävät autoissan olevan tasauspyörästön lukot ja osoittaa pyörän napalukkoa.

        En lähtisi vuosimallin perusteella luokittelemaan mikä auto kääntyy tai ei, vaan tekniikan; tyypillisesti kytkettävässä nelivedossa ei ole keskitasauspyörästöä, jolloin se kääntyy hieman kankeasti nelivedolla, aivan kuten jatkuva neliveto tuo pitkittäinen lukko lukittuna.

        Henkilöauto-kokoluokassa siinä ei kuitenkaan helpolla mitään hajoa, vaikka autossa olisi vielä takatasauspyörästökin lukossa. Ne hyvin harvat autot joissa on etulukko, hajoaa keskimäärin jopa helpommin kun vanhat, joissa kustannuksissa ja jousittamattomassa massassa ei ollut samalla tavalla säästetty.

        Tuo maasturimiesten sisäpiirijuttu ovien lukoista ei ollut minulle tuttu, joten siinä kohtaa ajoin ulos.
        Olen enempi tuttu raskaan kaluston kanssa kuin näiden pikku maastureiden systeemeissä.
        Oli niitä kitkakytkimiä jo 60- luvun kuorma-autojen perissä, mutta oli myös jäykkävetoisia, jotka menivät suoraan.
        Ei niillä kitkamallisillakaan saanut kurvailla, mutta sentään antoivat pienta kaartoa tehdä.
        Minulla on ollut tämä aito maasturi vasta lyhyen aikaa, joten on aivan hyvä tässä opiskella näitä maasturi juttuja.
        M1G
        Ps. Tuosta pikkumaasturista tuli muistuma kun kerran hinasin Suzukilla 6 t kulkinetta lumihuuruisella - tosin tasaisella asfaltilla.
        Se ei sutaissut ainuttakaan kertaa sen parin sadan metrin matkalla.
        Pidin sitä ihmeenä. En tiedä oliko se sitä, mutta siltä se silloin tuntui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo maasturimiesten sisäpiirijuttu ovien lukoista ei ollut minulle tuttu, joten siinä kohtaa ajoin ulos.
        Olen enempi tuttu raskaan kaluston kanssa kuin näiden pikku maastureiden systeemeissä.
        Oli niitä kitkakytkimiä jo 60- luvun kuorma-autojen perissä, mutta oli myös jäykkävetoisia, jotka menivät suoraan.
        Ei niillä kitkamallisillakaan saanut kurvailla, mutta sentään antoivat pienta kaartoa tehdä.
        Minulla on ollut tämä aito maasturi vasta lyhyen aikaa, joten on aivan hyvä tässä opiskella näitä maasturi juttuja.
        M1G
        Ps. Tuosta pikkumaasturista tuli muistuma kun kerran hinasin Suzukilla 6 t kulkinetta lumihuuruisella - tosin tasaisella asfaltilla.
        Se ei sutaissut ainuttakaan kertaa sen parin sadan metrin matkalla.
        Pidin sitä ihmeenä. En tiedä oliko se sitä, mutta siltä se silloin tuntui.

        Kuoma-autoissa varmaan saa taka-akselin rikki, jos lukko päällä menee täysikuormalla mutkaan. Kitka"lukkojakin" on erilaisia, joista tyypillisin oli hiluxin/hiacen malli. Se pisti aina vähän hanttiin eikä sitä voinut edes ottaa pois päältä. Sitten on sellaisia kitkalukkoja jotka mekaanisesti ohjaan napista päälle muta tositilanteessa ne antavat kuitenkin periksi. Harvinaisempia automaattilukkoja on Torsen tai Lock right. Nykyautoissa vakautus on usein hoidettu ainoastaan jarrurajoittimilla. Paras on kuitenkin napista manuaalisesti kytkettävä 100% lukko jos sitä osaa käyttää ja varautuu vaihtamaan vetareita joskus.

        Vetokyky määräytyy rekisteriotteen jälkeen massasta ja sen tuomasta kitkasta eikä siihen sallittuun 60km/h nopeuteen tehoa tarvita kovinkaan paljoa, jos on alennusvaihteisto jolla sen saa vääntömomenttina ulos. Itselläni hytillinen 565 Valmetti kolmiakseli kärry painaa yhdessä varmaan neljä tonnia. Sitä projektia hinaillessa Turuntietä, aika mustan harmaata Redlinen hevyä tuli 40tkm jälkeen takatasauspyörästöstä.


      • Anonyymi
        Yaris-kuski kirjoitti:

        Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?

        Ei sovi.
        Koska tuosta viestistä ei käy esille "mitä".


      • Anonyymi
        13+14 kirjoitti:

        Uutta autoa voit käydä katsomassa lähimmän Toyota-diilerin tioissa. Siellä voit tutustua tiloihin, ajaa koeajon ja keskustella myyjän kanssa auton ominaisuuksista ja versioista. Nyt on myös kaksivetomalli tarjolla, jossa polttoaineen kulutus on nelivetoa pienempi. Tuosta uudesta tuskin vielä kovin monella on kokemuksia. Se on kuitenkin aikaisempoia malleja kookkaampi.
        Minulla on Rav4 vuodelta 2001. Se on 200000 ajettu eikä ensimmäistäkään vikaa ole vielä ilmennyt. Voin siltä pohjalta kyllä suositella Toyotaa. Itse asiassa minulla on yli 30 vuoden kokemus Toyotista, eikä yhteenkään niistä ole ilmennyt sellaista vikaa, että olisi tielle jättänyt. Korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuoltoja.

        onko kokemusta vaihekepin ravistamisesta 5 vaihteella vedätetäissä ei ilmene alamäessä onko vika vai omnaisuus rav4 2003 noin 280000km ajettu


      • Anonyymi
        13+14 kirjoitti:

        Uutta autoa voit käydä katsomassa lähimmän Toyota-diilerin tioissa. Siellä voit tutustua tiloihin, ajaa koeajon ja keskustella myyjän kanssa auton ominaisuuksista ja versioista. Nyt on myös kaksivetomalli tarjolla, jossa polttoaineen kulutus on nelivetoa pienempi. Tuosta uudesta tuskin vielä kovin monella on kokemuksia. Se on kuitenkin aikaisempoia malleja kookkaampi.
        Minulla on Rav4 vuodelta 2001. Se on 200000 ajettu eikä ensimmäistäkään vikaa ole vielä ilmennyt. Voin siltä pohjalta kyllä suositella Toyotaa. Itse asiassa minulla on yli 30 vuoden kokemus Toyotista, eikä yhteenkään niistä ole ilmennyt sellaista vikaa, että olisi tielle jättänyt. Korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuoltoja.

        Tai aika kultaa muistot


    • Rav4 d4d lux.

      Eli 2011 mallia manuaali 2.2 diesel. Kaikki toimii loistavasti, ei vie öljyä ja kyllä, ristilukko löytyy. (ainoa lukkollinen ns. citymaasturi) Kyseessä ei ole haldex vaan toyotan oma sähkösäätöinen nelivetojärjestelmä. Oman kokemuksen perusteella paljon toimivampi ja varmempi kuin haldex. Alennusvaihdetta ei ole joten kulku vaikeammassa maastossa rasittaa kytkintä melkolailla. Mutta kyllä muuten yllättävän ketterä on. Parempi auto maasto-ominaisuuksiltaan kuin esim. Uusi Ford Ranger, jossa ei sitä tarpeellista ristilukkoa ole, kaikki on kitkan varassa. ;)

      • jaaajo8

        Minulla eilen saatu rav 4 hybridi awd. Aivan mahtava auto kaiken kaikkiaan. Hinta noin 50t mutta siinä saa rahoilleen kyllä vastinetta. Miellyttävä ajaa ja kulutus nyt ollut vain 6.4l/100km.


      • Hehhehheh

        You tubesta löytyy kyllä videoita ravin "nelivedosta" Oma etuveto on yhtä hyvä kuin tuo "neliveto"


    • Toyota kuski

      Minulla vuoden 2007 RAV4 Diesel manualli vaihteistolla ja talvella kaupunki ajossa vei 5,8l/100 kaupunkiajossa ja kesällä 5,2l/100 eli paljon ajotavasta riipuen. Itse olen tyytyväinen oman autoon ja seuravakin auto on Toyota RAV4.
      Edellinen auto minulla Toyota Corolla millä ajoin 250 000km ja se vei n.8l/100.

    • kiittiriitti

      2010 2.2 D4D lux. Manuaali 175 000km.
      Vaihdettujen/rikkoutuneiden osien listalla tällä hetkellä kytkin, suihkujen ohjausboxi, vakionopeudensäädin, vauhtipyörä, radio ja tänään vaihteet ovat välillä kieltäytyneet menemästä päälle.
      Kulutus nelivedoksi naurettava 7,3 mutta tälle ei olekaan outoa jäätyminen jo -15C keleissä.
      Yli 185 pitkälle kuskille ei säädöt riitä penkissä.
      Kärrynvetäjänä hyvä.
      Alusta kova, hakkaa selkänikamat läjään.
      Moottori vetää hyvin, syö kyllä öljyäkin.
      Pienet tilat, tavaratilassa kuitenkin lattian alla kätevät lokerot.

    • citillä cittariin

      V.A.G pumppuruiskusuutin kustantaa asennettuna noin tonnin kappale. Montako laitetaan? Auto jää tielle kun hajoo siemenssi/bosch pilli. Saksalaiset Autot on seksikkäitä ja helppo ostaa kun naapuri moikkaa kun parkkiin ajaa. Vanhat jakajapumppu sakemannit oli hyviä ennen tdi-kautta.

      Tojo jos syö öljyä, sitä on helppo lisätä ja ostaa kaupasta. Tämän voi itse tehdä. Sitten on kusi sukassa jos moottori öljy LISÄÄNTYY joka vaatii jo hiukan enemmän korjaustyötä.

      Jos haluaa traktorin uraa ajaa on hyvä valita auto jossa on se toinen pieni vaihdekeppi myöskin.

      Jos löytää jostain hyvän Uazin niin moni videopeli-nykyauto ei tule sen ajouraa perässä. Tällä bensan hinnalla kyllä jää juhannus ajoihin uakkerin pito. Vastaavia on jenkit tehny, Wrangler olisi kyllä hyvä paketti.

    • qweqwe4

      Miten tavaratila, meneekö lastenvaunut vai pitääkö purkaa osiin?

    • kaarlokuuskuus

      Ja reilu 4v myöhemmin herää keskusteluun 275tkm ajetun Rav 2.0 aut. -04 kuskikin..
      No, mitä tuosta nyt on valittamista muutakuin että bensaa menee talvella enemmän kuin kesällä. Jokainen vipstaaki ja hantaaki toimii edelleen hyvin, laatikko ja moottori erinomaisesti ja sähköt loistavasti. Pienet ärsyttävät lamppu tmv. sulakeviat jne. loistavat poissaolollaan. Se nimittäin korpeaa jos on jotain pikku vilunkia koko ajan. 4wd on siis mallia Hiace eli koko ajan päällä ilman poiskytkentämahdollisuutta jne. Taisi jaappanin pojat tehdä auton joka on hiukka ylispeksattu kestävyydeltään eli hankala on hajottaa ajamalla vaikka möyrisi syvemmässäkin mutalammikossa tai lumikasassa. Vähän sama kuin Land Cruiser 2001 4.2. diesel. Siiihen kestää elinikä ajaa se puhki, tämän saa paaliin varmaan huonolla pidolla 600-700tkm kohdalla. Ja muista ny että tällä ei ihan persaukinen voi ajella pitkään koska bensa maistuu. Vastapainona on mielenrauhaa ja muuten erittäin alhaiset ylläpitokustannukset. Se on synonyymi laadulle.

      • ratiton

        Minulla kanssa ollut vuosimallia 2008 diesel Raw 4. Nyt 210 tuhatta ajettu ilman murheita. Kulutus 5,5 - 7 l kesät talvet. Ja ei tarvi öljyä lisäillä 15 tuhannnen öljynvaihdolla. Jos Toyota ei kestä niin kannattaa vaihtaa kuskia, ei autoa. Kaikista ei vain ole autokuskeiksi.


      • hossalainen

        Rav 4 vm 2007 2.2 diesel . 282 tuhatta ajettu. Kulutus 6-7 l kesät talvet kärrillä ja ilman. Ei ole tarvinnut öljyä lisätä.


      • Eimullamuuta

        En tiedä puhkiajosta, mutta noihin Lantikoihin vaihdetaan vaihteisto viimeistään 400tkm ajettuna.


    • Takavetoavusteinen

      Etuvetoinen takavapyöräavusteien se on. Takapää herää vasta kun etupäässä sutaisee. Samanlaisia ovat lähes kaikki citymaasturit. Maavara ei kummoinen.

    • Tojoboy
    • Henkka12

      Moi
      Rav4 2014 vm bensa automaattia oon meinannu tai nissan tai kia ,,kuitenkin jossa maavaraa enemmän ja kärriä pitäis vetää

      • Anonyymi

        Minulla on 2005 2,0 bensa manuaali. Vaikuttaa passelilta jos liikkuu arkiajot, sekä maastossa jonkin verran. Kärri kulkee kivasti ja vääntö on mukavampi verrattuna toiseen käyttikseen, joka on SX4 1,6 bensa. Laatuero näkyy mm. jousituksessa. Molemmat omalla tavallaan ok. RAV4 hiukan parempi pelto, metsä, mökkitie ajossa. Talvella halaun myös saada auton penkalle tien sivuun ja penkalta pois, tässä olleet hyviä ilamn hiekottamistakin. Jatkuvaneliveto tosin vaatii mielestäni ajotyylin sovittamista ja kuluttaa hieman enemmän. Nyt pidän molemmat autot toistaiseksi.


    • Kansihalki

      Muutama tuttu on kirvannut moottoriongelmia !Tuskin ovat itse keksineet näitä juttuja.N 5000e remppoja joutuneet tekemään.

      • Anonyymi

        Mikä moottori ollut näissä ongelmatapauksissa ? Diesel ? ...vai bensa ?


    • Anonyymi

      Länsi-auton jälkeen voi tulla yllätyksenä jäätävä rengasmelu, joka kyllä ainakin itsellä tulisi jopa kynnyskysymykseksi.

      Ajoin hiljattain nastarenkailla varustetun 2007 tai 2008? RAV4:n Oulusta Tampereelle. Jyväskylässä tuntui että pakko käydä ostamassa tapit korviin...

    • Anonyymi

      elikkäs 250000 noin ajettu rave bentsiinikonheela kiikarissa käyttöautoksi huonoille ja vähän paremmille teille ajjoon nin mitäpä sanotta tuosta.

    • Anonyymi

      Uusimman korimallin RAV4 Style AWD-i hybrid 1 kk:n ajossa. Kokemuksia:

      -korin ulkoiset kiiltomustat muoviosat kammottavia pitää nättinä eli naarmuttuvat niin herkästi että jos viet harjakoneeseen on osat pilalla!
      -ajettavuus ok paitsi sivutuuli tempoilee hermostuttavasti eli on kuin kännikuski ratissa
      -natinoita ja nitinää liikaa 50 tonnin vehkeeksi
      -etupenkit hyvät
      -stereot perushyvää tasoa JBL:nä, ilman tuota perusmallissa paskaa laatua
      -ei teknisiä ongelmia, ainoa mikä ihmetyttää on että moottorin lämmöt pysyy keväällä plusasteilla aika matalalla lämpömittarin mukaan
      -hankala pestä itse kun on vekkiä ja koloa korissa

    • Anonyymi

      Ameriikassa suosittuja myydyin halutuin y oyoata kyllämjenkit tietää

      Kulutus pieni ja tehot 222 hv

    • Anonyymi

      mummo ajjaapi tällasella ja sannoopi että onpi hyvä vehje malli on semmonen ku 2006 2.0 vvvti bensa nelivetonen ja viininpunanen.

    • Anonyymi

      Itselataava on paras hybridi paras tekniikka ja huolettomin, auto lämpenee talvella.

      Ladattavassa ei ole näin.

    • Anonyymi

      Osta pois ja pety ihan itse.

    • Anonyymi

      Olin ajamassa hiljaista kotikatua kotiin kun naapurin koira juoksi eteen ja jouduin tekemään niin ison väistön kun kapealla kaksi kaistaisella kadulla saattoi ja auto oli lähteä käsistä. Auto kallistui ja huojahti niin mahdottomasti, että pelästyin oikein kunnolla ja tuntui että joku rengas oli isti maasta ja auto ikään kuin pompahti pari kertaa, onneksi mitään ei kuitenkaan tapahtunut.
      En ole koskaan ajanut aiemmin näin epämääräisesti väistössä käyttäytyvää autoa, vaikka vauhtia on ollut joskus paljon enemmän kuin nyt. Pitää varmaankin hankkia tiukemmat renkaat ja iskarit jos niistä olisi turvaa vastaavassa tilanteessa. Olen kyllä pettynyt Raviin, onneksi en ottanut sitä ladattavana ja maksanut itseäni kipeäksi. Nyt iski vaihtokuume ja tuskin enää koskaan ostan Toyotaa.

    • Toyota RAV4 neliveto ominaisuudet lienevät niitä vaatimattomimpia mitä ns. SUV autoilun historiassa on valmistettu. Viimeisimmästä mallista 2019... ei ole tietoa. Rullakokeissa niin mekaaninen kuin hybridi versio on jouduttu työntämään rullilta miesvoimin aivan kaikissa testiversioissa. Tiettävästi lähes samaan on kyennyt vain mitsubishin outlander PHEV.

    • Anonyymi

      Minulla 2006 malli. Ja huvittaa kun vieläkin haukutte näitä.
      Vanhoja vehkeitä, noh mulla nahka sisusta avaimeton hässäkkäkkä. Sähköpenkit, tutkat ym härpäkkeet. Mutta ei ota eteen. Hankkikaa elämä, tollot

    • Anonyymi

      Koskeekohan tämä uutinen Suomessa tarjolla olevia Toyota RAV4 (hybrid) malleja?

      Vika on niin paha että autoihin vaihdetaan uusi moottori.

      "The recall covers models with Toyota's 2.5-liter four-cylinder engine and include the 2020 Camry, Camry hybrid, Avalon hybrid, 2019 and 2020 RAV4 and RAV4 hybrid, and the 2020 Lexus ES300H. In total, 44,191 vehicles are covered by the recall, the majority of which (36,920) are 2019 and 2020 RAV4 crossovers. All the vehicles were built between September and December 2019. The issue came about when a water flow meter that regulates the casting of engines failed, leading to some engines not cooling properly."

      https://www.caranddriver.com/news/a30997060/2020-toyota-recall-camry-avalon-rav4-engine-cracks/

      "As recently as February 2020, Toyota issued a recall for 2019-2020 RAV4 and RAV4 Hybrid models equipped with the 2.5-liter engines because they were leaking coolant. Toyota determined that the porosity in the engine castings were prone to cracking, leading to coolant leaking in the interior and exterior."

      • Anonyymi

        Niin saattaa koskea noin 250 kpl autoa, missä moottori on vaihdettava. Varmuuden vuoksi kutsutaan 44 191 kpl autoja tarkistukseen.

        Mikä oli vaikeasti ymmärrettävää?


    • Anonyymi

      Näille tolloille kaikki, varsinkin mikä liikkuu.
      Hevonenkin liian nopea, eli aasi.

    • Anonyymi

      2004 toisen polven 2.0 aut. 4wd. Aj. 360th ja toimii ehdottoman moitteetta. Seuraava kulutusosa on oikean takapyörän alkuperäinen laakeri. Auton mekaniikka on huippua, samoin sähköt. Neliveto on mallia idioottivarma eli viskokytkimellä, kardaani on paksu kuin käsivarsi, ihan eri luokkaa kuin Crv-ssä. Maalipinta on mikroneilla mitattuna paksu ja auton on kokomaisuutena robustia tekoa. Kerran peruutin kolmeakymppiä takaoven keskelle valotolppaan mutta vaihtaa tarvitsi pelkkä ovi, sivuvaloihin, sivuikkunoihin, takaoviin, tukirakenteisiin, tankkiin tai saranoihin ei tullut mitään. Tömöys on melkoinen, Bonuksena takapenkit on helposti irrotettavat ja liikkuvat 15cm kiskoilla edestakaisin.

      • Anonyymi

        Kiitos, tämä riitti ostopäätökseen!


    • Anonyymi

      Oli 2020 Style AWD-i ja ei mitenkään kaksinen. Parasta kohtuukulutus ja nopea lämpeneminen (kone ja ohjaamo), mutta kovalla pakkasella lämpötila ei pysy tasaisena vaan joutui säätämään lisää asteita ja taas takaisin. Takaovien ja lokasuojan liitos paska tiivisteineen ja sisälle tuli ohutta hiekkaa ajan kanssa. Pellit ohuet ja maalipinta heikko kestämään iskuja. Puskuri edessä taipuili arveluttavasti jo käsinpesussa. Melutaso karmea, väsyttävä pitkällämatkalla. Natinoita kojelaudasta kylmissä keleissä ennen kuin lämpeni. Sivutuuli otti herkästi ja siksi tuulella aika rasittava ajaa moottoritietä. Kiiltomustat helmat ja puskuriosat valettu tehtaalla surkeasti eli vekkejä ja aaltoilevuutta pinnoissa. Takuukorjauksissa kävi pari kertaa, alkuperäisissä vanteissa tai vetonivelissä epätasapainoa, täristi, eivät saaneet kuntoon. Viime talvena relevika ja hinurilla korjaamolle.

      Nyt aivan eri merkin auto alla, kardaanivetoisella nelivedolla, paljon parempi sekin toiminnaltaan liukkaalla kuin awd-i sähkömoottorilla, se antoi etupyörien sutia pitkään kunnes takaa tarttui kiinni.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojon neliveto on vitsi .

    • Anonyymi

      Kertokaas rehellisesti ja asiallisesti kiinnostuneelle RAV4 dieselkoneiden kestävyydestä? Mietinnässä ollut jo jonkin aikaa Vm 2014 ylöspäin mallit. 2,0 tai 2,2 D-4D. Onko kansiongelmat jo korjattu noissa vuosimalleissa?

      • Anonyymi

        Mikset mieti yhtään mm... Esim... Mazda cx-5 Skyactiv-D Mazda Cx-5 dieseleissä enemmän tehoa, testiporukassa aina ollut ykkönen vuoteen 2018 asti. Skyactiv-D moottori todella mukavavääntöinen noin 400nm ja 150heppaa jo 2014vm Cx-5. Ja on luotettavampi kuin Rav4 , tilat paremmat kuin Rav4:ssa vuoteen 2018 asti. Sitäkin kannattaisi harkita, Cx5 Diisseli on todella hyvä, ja ajettavuus parempaa kuin Tojotassa, ja vielä sekin että Cx-5Awd on parempi kuin rav-4 Awd. Cx-5 kääntää päitä liikenteessäkin myös .


      • Anonyymi

        Ei ole korjattu. Toyota vain lopetti dieseleiden myynnin muisssa kuin työkoneluokassa.
        2,2 D-4D on se kuuluisa kertakäyttökone. Lohkosta korkkaa kierteet, jos yrittää vaihtaa kannen tiiviseen vaihtoa ja uudelleen kiristystä.


    • Anonyymi

      Toyota rav 4 diesel moottori hajos. En osta enään IKINÄ TOYOTAA! 20 000 euroa 2v 11 kuukautta ja moottori paskana.

    • Anonyymi

      Luotettavin on toisen sukupolven bensa-4wd. Automaatti sopii autoon hyvin, momentinmuunnin toimii yhdessä viskokytkimen kanssa hyvin. Tilat ei parasta A-luokkaa mutta takapenkit säätyy monelle mutkalle ja saa nopsaan poiskin. Noita saa 300-400th ajettuina 3-5k€. Rahalle saa vastinetta, koska paikat kestää hyvin. Mallisto on kokolailla mekaaninen ja huokea huoltaa. Gen3 sai jo hienouksia mutta sama perusrakenne alla. Hinta jokusen tonnin kalliimpi että ei kannata.

    • Anonyymi

      Kansi/lohko vikaisia kaikki 2,2dieselit tyynni.
      Suht hengettömiä vaikka tehdas lupaa 150hp,mutta silti.
      Tojota miehet on vähän kuin mersumiehetkin,koskaan ei korjata,huolletaan vaan.
      Itselläni on ollut 2kpl tojota(ostettu uutena)ja ikinä ei enää tuollaisia kansi,suutin vikaisia paskoja minun pihaani tule.
      En suosittele kellekään,vaikka te uskovaiset sanotte mitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe