Toyota RAV4

Kokemuksia, kiitos. Aion hankkia ko. auton, joten haluun kuulla kokemuksia.
Ilmoita

ja kaikki vuodesta 1994 tähän päivään asti tehdyt Ravit on tietysti ihan samanlaisia,oli siinä sitten bensa tai diesel moottori,vai ?
8 VASTAUSTA:
Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?
Yaris-kuski kirjoitti:
Varmaan ihan kivat tilat. Mimmoinen kulutus, hinta? Bensa-automaattina aattelin. Sopiiko mökki ja mettä hommiin?
RAV-nelosta on tehty kolmessa sukupolvessa, joten minkähän ikäisestä oikein kysyt kokemuksia? Tätä edellä jo joku kohteliaasti yritti kysyä, mutta et näköjään ymmärtänyt.
Voehan kirjoitti:
RAV-nelosta on tehty kolmessa sukupolvessa, joten minkähän ikäisestä oikein kysyt kokemuksia? Tätä edellä jo joku kohteliaasti yritti kysyä, mutta et näköjään ymmärtänyt.
Että voisko joku oikeesti kertoo plussia ja miinuksia?
Yaris-kuski kirjoitti:
Tuli vähän aikaa sitten koeajettua Rav4 bensiinikone multidrive-s. Erittäin onnistunut kokonaisuus. Tuo multidrive on paitsi helppo niin myös hauska läpsyjen ansiosta. Takatilatkin autossa on tarvittavan kokoiset. Taakse mahtuu 3 aikuista helposti. Neliveto on todella tarpeellinen ja lisänä hauska touch&go näyttö. Hinta painuu 40 000 € paremmalle puolelle, muttabon se sen arvoinen. Suosittelen kovasti.
Toyota Rav4:n testannut kirjoitti:
Tuli vähän aikaa sitten koeajettua Rav4 bensiinikone multidrive-s. Erittäin onnistunut kokonaisuus. Tuo multidrive on paitsi helppo niin myös hauska läpsyjen ansiosta. Takatilatkin autossa on tarvittavan kokoiset. Taakse mahtuu 3 aikuista helposti. Neliveto on todella tarpeellinen ja lisänä hauska touch&go näyttö. Hinta painuu 40 000 € paremmalle puolelle, muttabon se sen arvoinen. Suosittelen kovasti.
No tyypillinen citymaasturi.
Etuvetoinen. Takafillarit tulevat mukaan vasta kun alkaa jo jäämään kiinni.
Ei alennusvaihteistoa.
Ei mitään lukkoa.
Normi maavara.
Voehan kirjoitti:
Kyllä RAV-nelosesta on tehty jo neljä sukupolvea.
4wdhi kirjoitti:
Kyllä RAV-nelosesta on tehty jo neljä sukupolvea.
Korjaan, oli näemmä vanha ketju - tuohon aikaan oli tosiaan vasta kolme sukupolvea ;-)
Yaris-kuski kirjoitti:
Että voisko joku oikeesti kertoo plussia ja miinuksia?
Uutta autoa voit käydä katsomassa lähimmän Toyota-diilerin tioissa. Siellä voit tutustua tiloihin, ajaa koeajon ja keskustella myyjän kanssa auton ominaisuuksista ja versioista. Nyt on myös kaksivetomalli tarjolla, jossa polttoaineen kulutus on nelivetoa pienempi. Tuosta uudesta tuskin vielä kovin monella on kokemuksia. Se on kuitenkin aikaisempoia malleja kookkaampi.
Minulla on Rav4 vuodelta 2001. Se on 200000 ajettu eikä ensimmäistäkään vikaa ole vielä ilmennyt. Voin siltä pohjalta kyllä suositella Toyotaa. Itse asiassa minulla on yli 30 vuoden kokemus Toyotista, eikä yhteenkään niistä ole ilmennyt sellaista vikaa, että olisi tielle jättänyt. Korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuoltoja.
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Eli 2011 mallia manuaali 2.2 diesel. Kaikki toimii loistavasti, ei vie öljyä ja kyllä, ristilukko löytyy. (ainoa lukkollinen ns. citymaasturi) Kyseessä ei ole haldex vaan toyotan oma sähkösäätöinen nelivetojärjestelmä. Oman kokemuksen perusteella paljon toimivampi ja varmempi kuin haldex. Alennusvaihdetta ei ole joten kulku vaikeammassa maastossa rasittaa kytkintä melkolailla. Mutta kyllä muuten yllättävän ketterä on. Parempi auto maasto-ominaisuuksiltaan kuin esim. Uusi Ford Ranger, jossa ei sitä tarpeellista ristilukkoa ole, kaikki on kitkan varassa. ;)
1 VASTAUS:
Minulla eilen saatu rav 4 hybridi awd. Aivan mahtava auto kaiken kaikkiaan. Hinta noin 50t mutta siinä saa rahoilleen kyllä vastinetta. Miellyttävä ajaa ja kulutus nyt ollut vain 6.4l/100km.
+Lisää kommentti
Minulla vuoden 2007 RAV4 Diesel manualli vaihteistolla ja talvella kaupunki ajossa vei 5,8l/100 kaupunkiajossa ja kesällä 5,2l/100 eli paljon ajotavasta riipuen. Itse olen tyytyväinen oman autoon ja seuravakin auto on Toyota RAV4.
Edellinen auto minulla Toyota Corolla millä ajoin 250 000km ja se vei n.8l/100.
Ilmoita
2010 2.2 D4D lux. Manuaali 175 000km.
Vaihdettujen/rikkoutuneiden osien listalla tällä hetkellä kytkin, suihkujen ohjausboxi, vakionopeudensäädin, vauhtipyörä, radio ja tänään vaihteet ovat välillä kieltäytyneet menemästä päälle.
Kulutus nelivedoksi naurettava 7,3 mutta tälle ei olekaan outoa jäätyminen jo -15C keleissä.
Yli 185 pitkälle kuskille ei säädöt riitä penkissä.
Kärrynvetäjänä hyvä.
Alusta kova, hakkaa selkänikamat läjään.
Moottori vetää hyvin, syö kyllä öljyäkin.
Pienet tilat, tavaratilassa kuitenkin lattian alla kätevät lokerot.
Ilmoita
V.A.G pumppuruiskusuutin kustantaa asennettuna noin tonnin kappale. Montako laitetaan? Auto jää tielle kun hajoo siemenssi/bosch pilli. Saksalaiset Autot on seksikkäitä ja helppo ostaa kun naapuri moikkaa kun parkkiin ajaa. Vanhat jakajapumppu sakemannit oli hyviä ennen tdi-kautta.

Tojo jos syö öljyä, sitä on helppo lisätä ja ostaa kaupasta. Tämän voi itse tehdä. Sitten on kusi sukassa jos moottori öljy LISÄÄNTYY joka vaatii jo hiukan enemmän korjaustyötä.

Jos haluaa traktorin uraa ajaa on hyvä valita auto jossa on se toinen pieni vaihdekeppi myöskin.

Jos löytää jostain hyvän Uazin niin moni videopeli-nykyauto ei tule sen ajouraa perässä. Tällä bensan hinnalla kyllä jää juhannus ajoihin uakkerin pito. Vastaavia on jenkit tehny, Wrangler olisi kyllä hyvä paketti.
Ilmoita
Miten tavaratila, meneekö lastenvaunut vai pitääkö purkaa osiin?
Ilmoita
Ja reilu 4v myöhemmin herää keskusteluun 275tkm ajetun Rav 2.0 aut. -04 kuskikin..
No, mitä tuosta nyt on valittamista muutakuin että bensaa menee talvella enemmän kuin kesällä. Jokainen vipstaaki ja hantaaki toimii edelleen hyvin, laatikko ja moottori erinomaisesti ja sähköt loistavasti. Pienet ärsyttävät lamppu tmv. sulakeviat jne. loistavat poissaolollaan. Se nimittäin korpeaa jos on jotain pikku vilunkia koko ajan. 4wd on siis mallia Hiace eli koko ajan päällä ilman poiskytkentämahdollisuutta jne. Taisi jaappanin pojat tehdä auton joka on hiukka ylispeksattu kestävyydeltään eli hankala on hajottaa ajamalla vaikka möyrisi syvemmässäkin mutalammikossa tai lumikasassa. Vähän sama kuin Land Cruiser 2001 4.2. diesel. Siiihen kestää elinikä ajaa se puhki, tämän saa paaliin varmaan huonolla pidolla 600-700tkm kohdalla. Ja muista ny että tällä ei ihan persaukinen voi ajella pitkään koska bensa maistuu. Vastapainona on mielenrauhaa ja muuten erittäin alhaiset ylläpitokustannukset. Se on synonyymi laadulle.
2 VASTAUSTA:
Minulla kanssa ollut vuosimallia 2008 diesel Raw 4. Nyt 210 tuhatta ajettu ilman murheita. Kulutus 5,5 - 7 l kesät talvet. Ja ei tarvi öljyä lisäillä 15 tuhannnen öljynvaihdolla. Jos Toyota ei kestä niin kannattaa vaihtaa kuskia, ei autoa. Kaikista ei vain ole autokuskeiksi.
Rav 4 vm 2007 2.2 diesel . 282 tuhatta ajettu. Kulutus 6-7 l kesät talvet kärrillä ja ilman. Ei ole tarvinnut öljyä lisätä.
+Lisää kommentti
Etuvetoinen takavapyöräavusteien se on. Takapää herää vasta kun etupäässä sutaisee. Samanlaisia ovat lähes kaikki citymaasturit. Maavara ei kummoinen.
Ilmoita
Eikä näytä hybridi olevan edes nelivetoinenkaan, vaikka AWD takaboksissa lukeekin.
https://www.youtube.com/watch?v=yoIwT0DQY_s
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota RAV4

Kokemuksia, kiitos. Aion hankkia ko. auton, joten haluun kuulla kokemuksia.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta