Helluntaiherätykselle uskontunnustus

Helluntaiherätys on saanut uskontunnustukseensa ensimmäisen osan valmiiksi.
(jos tulee toinen osa, niin se tarkoittanee sitä että hylätään ensimmäinen osa)
Asiasta kirjoittaa Iso Kirja-opiston lehtori Jorma Saarinen Ristin Voitossa.

Uskontunnustus on nimeltään "Lausannen Julistus".

Apostolinen uskontunnustus on siis romukopassa.

Merkillepantavinta uskontunnustuksessa on se että se myöntää virheet Raamatussa ja pitää sitä virheettömänä van opillisuudessaan.
Uudessa helluntaiherätyksen uskontunnustuksessa Jeesus ei ole Jumala.
Kolminaisuus-oppiakaan siitä ei juurikaan löydy, kasteesta puhumattakaan.

Ristin Voiton uutinen:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/863/helluntailaiset_muotoilivat_raamattunakemyksensa_julistukseksi

Lausannen julistus suomenkielisenä:
http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/mika_on_sea/lausannen_julistus/

15

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostavan omien johtajiensa hyväksymä lausannen uskontunnustus Suomen helluntaiherätykselle.
      Kun helluntaiherätyksen "johto" päättää yhteisestä opista niin luulisi sen poistavan pulinat jäseniltä tälläkin palstalla.

      Asia on erittäin merkittävä koska se on uusi helluntaiherätyksen oppi, jossa Jeesus ei ole Jumala eikä kolminaisuutta ja kastetta pidetä tärkeänä eikä Raamattuakaan virheettömänä.

      "Lausannen julistus on vuonna 1974 annettu kristillinen julistus. Heinäkuussa 1974 Sveitsin Lausannessa kokoontui noin 2300 osanottajaa jotka edustivat laajaa joukkoa erilaisia kristillisiä kirkkoja ja yhteisöjä yli 150 maasta."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Lausannen_julistus

      • T H

        En ole Helluntailainen mutta olen seurannut tätäkin asiaa.Siellä ollaan palaamassa alkukristittyjen oppiin.(Raamatun mukainen oppi).Saa nähdä miten käy sen heidän uuden Raamatunpainoksen kanssa.Paavi on ainakin vastahankaan ainakin Jumalan nimen käyttöön otosta.29. kesäkuuta 2008 päivätyssä kirjeessä Vatikaani lähetti katolisten piispainkokousten puheenjohtajille "neuvon" -Jumalan nimeä ei pidä käyttää uusissa käännöksissä ja se korvataan sanoilla Adonai/Kyrios vastaavalla sanalla "Herra".Paavilla on luonnollisesti hätä koska myös "Maria" -kysymys tulee ehkä taas uudelleen puitavaksi.Muutoksia on tulossa, se on selvä ja tällä hetkellä näyttää siltä että Helluntaiherätys lähtee oikeaan suuntaan.Helluntaikirkko on tällä hetkellä kallistunut Reinan-Valeran laitokseen mutta ilman Jumalan nimeä.He ovat halunneet että sen sijalla olisi sana Senor.Ei täällä suomessa "rivi-Helluntailainen" taida tietää mitä kulisseissa tapahtuu.No, ei se ole heidän vika.


      • T H
        T H kirjoitti:

        En ole Helluntailainen mutta olen seurannut tätäkin asiaa.Siellä ollaan palaamassa alkukristittyjen oppiin.(Raamatun mukainen oppi).Saa nähdä miten käy sen heidän uuden Raamatunpainoksen kanssa.Paavi on ainakin vastahankaan ainakin Jumalan nimen käyttöön otosta.29. kesäkuuta 2008 päivätyssä kirjeessä Vatikaani lähetti katolisten piispainkokousten puheenjohtajille "neuvon" -Jumalan nimeä ei pidä käyttää uusissa käännöksissä ja se korvataan sanoilla Adonai/Kyrios vastaavalla sanalla "Herra".Paavilla on luonnollisesti hätä koska myös "Maria" -kysymys tulee ehkä taas uudelleen puitavaksi.Muutoksia on tulossa, se on selvä ja tällä hetkellä näyttää siltä että Helluntaiherätys lähtee oikeaan suuntaan.Helluntaikirkko on tällä hetkellä kallistunut Reinan-Valeran laitokseen mutta ilman Jumalan nimeä.He ovat halunneet että sen sijalla olisi sana Senor.Ei täällä suomessa "rivi-Helluntailainen" taida tietää mitä kulisseissa tapahtuu.No, ei se ole heidän vika.

        En muuten usko henkilökohtaisesti että Paavi taipuu kaikissa asioissa.Äiti-Maria on nimittäin se kynnyskysymys joka täytyisi nostaa uudelleen esiin ja koko Katolilaisuuden kuvankin täytyisi silloin muuttua koska alkuperäisissäkään ei ole Jumalalla äitiä.Niin paljon kun täällä kiivaillaankin juuri näistäkin asioista olisin vilpittömän iloinen jos Helluntailaiset palaisivat alkukristillisyyteen ja saisivat itse päättää asioistaan.Kynnyskysymykseksi nousisi siinä tapauksessa rahoitus ja kristillisyys.Tämmöiset muutokset vievät yleensä vuosia, mutta joitain tunnustuksia saattaa tulla nopeamminkin.


      • T H kirjoitti:

        En ole Helluntailainen mutta olen seurannut tätäkin asiaa.Siellä ollaan palaamassa alkukristittyjen oppiin.(Raamatun mukainen oppi).Saa nähdä miten käy sen heidän uuden Raamatunpainoksen kanssa.Paavi on ainakin vastahankaan ainakin Jumalan nimen käyttöön otosta.29. kesäkuuta 2008 päivätyssä kirjeessä Vatikaani lähetti katolisten piispainkokousten puheenjohtajille "neuvon" -Jumalan nimeä ei pidä käyttää uusissa käännöksissä ja se korvataan sanoilla Adonai/Kyrios vastaavalla sanalla "Herra".Paavilla on luonnollisesti hätä koska myös "Maria" -kysymys tulee ehkä taas uudelleen puitavaksi.Muutoksia on tulossa, se on selvä ja tällä hetkellä näyttää siltä että Helluntaiherätys lähtee oikeaan suuntaan.Helluntaikirkko on tällä hetkellä kallistunut Reinan-Valeran laitokseen mutta ilman Jumalan nimeä.He ovat halunneet että sen sijalla olisi sana Senor.Ei täällä suomessa "rivi-Helluntailainen" taida tietää mitä kulisseissa tapahtuu.No, ei se ole heidän vika.

        tuota Pavin mielipidettä mistään lukenut mutta jos noin on niin Paavin hätä lienee siinä että, Raamatussa Jeesus ei ole Jumala, mutta kun Jumala muutetaan pelkäksi Herraksi, niin on helpompi sekoittaa Jeesus Jumalaksi, kun molempia sanotaan Herroiksi.
        Sitten Jeesus on Herran Poika Herra Jeesus Kristus.


      • T H kirjoitti:

        En muuten usko henkilökohtaisesti että Paavi taipuu kaikissa asioissa.Äiti-Maria on nimittäin se kynnyskysymys joka täytyisi nostaa uudelleen esiin ja koko Katolilaisuuden kuvankin täytyisi silloin muuttua koska alkuperäisissäkään ei ole Jumalalla äitiä.Niin paljon kun täällä kiivaillaankin juuri näistäkin asioista olisin vilpittömän iloinen jos Helluntailaiset palaisivat alkukristillisyyteen ja saisivat itse päättää asioistaan.Kynnyskysymykseksi nousisi siinä tapauksessa rahoitus ja kristillisyys.Tämmöiset muutokset vievät yleensä vuosia, mutta joitain tunnustuksia saattaa tulla nopeamminkin.

        hylännyt monia merkittäviä oppeja, esim. Raamatun luomis-oppi on nyt heitetty menemään, toisaalta Paavi pitää kiinni pienistä mitättömistä opeistaan kuten, ehkäisyn vastustaminen, mies-pappeus ja Marian asema.

        Mitä tulee helluntailaisuuteen niin Suomessa se on jakautunut kolmeen osaan kuten erään vanhemmiston jäsen, nimimerkki "tehia" tuolla kirjoittaa Seurakuntalaisen foorumilla:
        http://www.seurakuntalainen.fi/keskustelu?id=33&thread_id=207#bbs

        tehia mainitsee Helluntai-kansa nimiseen ryhmittymään kuuluvan noin 10000 jäsentä ja he ovat ottaneet työkseen vastustaa helluntai-kirkkoa ja kyseinen Mannisen Veikon ryhmä on joutunut Ristin oiton ja Netmissioninkin boikottiin ja joutuvat julkaisemaan itse "julistuksensa".
        http://www.helluntaikansa.fi/suomen_helluntaikansa_ry2.htm

        Helluntai-kirkkoon kuuluu vain muutama tuhat jäsentä mutta heillä on voima hallita Ristin Voittoa, Netmissionia, Fidaa ym. merkittävää toimintaa helluntaiherätyksessä ja tietysti he linjaavat opinkin.


      • Pe.ku kirjoitti:

        tuota Pavin mielipidettä mistään lukenut mutta jos noin on niin Paavin hätä lienee siinä että, Raamatussa Jeesus ei ole Jumala, mutta kun Jumala muutetaan pelkäksi Herraksi, niin on helpompi sekoittaa Jeesus Jumalaksi, kun molempia sanotaan Herroiksi.
        Sitten Jeesus on Herran Poika Herra Jeesus Kristus.

        ...lähestymässä areiolaisia ja Jehovan Todistajia?

        Siirtämässä Jeesusta puolijumalan asemaan....


      • todé*
        Pe.ku kirjoitti:

        hylännyt monia merkittäviä oppeja, esim. Raamatun luomis-oppi on nyt heitetty menemään, toisaalta Paavi pitää kiinni pienistä mitättömistä opeistaan kuten, ehkäisyn vastustaminen, mies-pappeus ja Marian asema.

        Mitä tulee helluntailaisuuteen niin Suomessa se on jakautunut kolmeen osaan kuten erään vanhemmiston jäsen, nimimerkki "tehia" tuolla kirjoittaa Seurakuntalaisen foorumilla:
        http://www.seurakuntalainen.fi/keskustelu?id=33&thread_id=207#bbs

        tehia mainitsee Helluntai-kansa nimiseen ryhmittymään kuuluvan noin 10000 jäsentä ja he ovat ottaneet työkseen vastustaa helluntai-kirkkoa ja kyseinen Mannisen Veikon ryhmä on joutunut Ristin oiton ja Netmissioninkin boikottiin ja joutuvat julkaisemaan itse "julistuksensa".
        http://www.helluntaikansa.fi/suomen_helluntaikansa_ry2.htm

        Helluntai-kirkkoon kuuluu vain muutama tuhat jäsentä mutta heillä on voima hallita Ristin Voittoa, Netmissionia, Fidaa ym. merkittävää toimintaa helluntaiherätyksessä ja tietysti he linjaavat opinkin.

        Netmission, Fida ja muut Helluntaiherätyksen yhdistykset ovat kaikkien helluntaiseurakuntien "hallinnassa". ne ovat Helluntaiseurakuntien toimintaa, ei Helluntaikirkon. Tässäkin siis jaat väärää infoa joko tieten tai ymmärtämättömyyttäsi.
        Oppi on linjautunut jo kauan ennen Helluntaikirkkoa, tietenkin.


      • KTS kirjoitti:

        ...lähestymässä areiolaisia ja Jehovan Todistajia?

        Siirtämässä Jeesusta puolijumalan asemaan....

        * En usko, että h-herätys, PE.KU sensijaan on muuttamassa muutenkin Raamattua.


      • todé* kirjoitti:

        Netmission, Fida ja muut Helluntaiherätyksen yhdistykset ovat kaikkien helluntaiseurakuntien "hallinnassa". ne ovat Helluntaiseurakuntien toimintaa, ei Helluntaikirkon. Tässäkin siis jaat väärää infoa joko tieten tai ymmärtämättömyyttäsi.
        Oppi on linjautunut jo kauan ennen Helluntaikirkkoa, tietenkin.

        helluntaikirkon hallinnoimia, eikä muuta enää teoriassakaan voisi olla, sen jälkeen kun helluntaikirkko muodostui ainoaksi lailliseksi ylemmäksi organisaatioksi.


        Vanhemmiston jäsen nimimerkki "tehia" kirjoittaa asiasta:

        "(HYRY = käsittää mm. Fidan, Avainmedia, HSP:n, KANnin jne. eli merkittävän osan koko helluntalaista identeettiä). Helluntaikirkko pyrkiikin ottamaan haltuunsa mm. SVKN:n edustajuuden, kansaiväliset edustajuudet, Ekumeenisen yhteistyön jne."


      • Mohikaani_27 kirjoitti:

        * En usko, että h-herätys, PE.KU sensijaan on muuttamassa muutenkin Raamattua.

        Et usko, mutta sehän on RistinVoiton uutinen jossa se kerrotaan, eikä minun keksintöäni.

        Ristin Voiton uutisessa kerrotaan Lausannen julistuksen käyttöönotosta helluntaiherätyksessä.

        http://www.suomenevankelinenallianssi.fi/mika_on_sea/lausannen_julistus/


      • ei onnaa
        KTS kirjoitti:

        ...lähestymässä areiolaisia ja Jehovan Todistajia?

        Siirtämässä Jeesusta puolijumalan asemaan....

        Mikä on puolijumala.Laita jae Raamatusta


      • ei onnaa kirjoitti:

        Mikä on puolijumala.Laita jae Raamatusta

        Joku on keksinyt jumaliksi kutsutuille uuden nimen:

        Johannes 10
        34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- "

        Paavin pelko Jumalan nimen näkymisestä Raamatussa on mielestäni surkuhupaisa. Jumalan nimen turhaan lausuminen ja "jokaisesta turhasta sanasta tilin tekeminen" ovat nimittäin identtiset, kun pidetään kiinni loogisesta ajatuksesta että jokaisessa sanassa on Jumalan nimi! [Joh. 1:1]

        Matteus 12
        36 "Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili." [Saarn. 5:5]


      • kiimatun rarjoitus

        RE:
        Pe.ku
        29.1.2011 19:2

        - on suunnilleen sama, mitä ns. johtajat puhuvat, jos ne puheet ovat pois Jumalan ilmoituksista, Raamatun kirjoituksista.


      • body

        " ei näytä helluntailaisia kiinnostavan omien johtajiensa hyväksymä Lausannen...

        Instituutio keksii aina aidat, se keksii ja luo reviirit joissa on elettävä että olisi hyväksytty jäsen.

        Keksiköön niin paljon kuin haluavat, mutta ihmisten tulee olla itsenäisiä ja uskoa mitä haluavat.
        Mitä se kenellekään kuuluu mitä uskoo, kunhan on onnellinen ja tyytyväinen.

        Instituutiot haluavat aina määrätä, hallita ja orjuuttaa, mutta soisin että nykyihmiset olisivat jo niin itsenäisiä, ettei heitä uskolla hallita.


    • >>>Mikä on puolijumala.Laita jae Raamatusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe