Kemiallinen kuorinta kotona

jassi84

Moikka,

ajattelin tulla tänne vähän jakamaan kokemuksiani liittyen kotona tehtyihin kemiallisiin kuorintoihin, voi jotakuta kiinnostaa! Eli aihe ei suoranaisestí liity plastiikkakirurgiaan, mutta läheltä liippaa kuitenkin...
Elikkäs elikkäs, olen 27 vuotias tytteli. Olen kärsinyt jonkin asteisesta aknesta n. 14 vuotiaasta alkaen. Ihoni on melko paksu, helposti rasvoittuva, ihohuokoset ovat laajentuneet ja jonkin verran on pahimmasta murrosiästä muistona arpia kun tuli niitä näppylöitä puristeltua vaikka ei tietenkään olisi pitänyt...
Noin vuosi sitten rohkaisin mieleni ja tilasin nettikaupasta 30%salisyylihappokuorinnan jota sitten kotona käytin sännöllisesti. Sain aikaan ihan hyviä tuloksia, näppylät hävisivät ja myöskin arvet vaalenivat jonkun verran. Seuraavaksi tilasin netistä hedelmähappokuorinnan, olikohan se joku 40%. Tämä kuorinta auttoi tosi hyvin suuriin ihohuokosiin ja muutenkin ihon väri muuttui paremmaksi. No nyt sitten viimeksi tilasin jo todella tujua tavaraa, eli 18% TCA-happoa. Olen tehnyt nyt kertaalleen kuorinnan tällä hapolla koko kasvojen alueelle ja ihoa on lähtenyt kuoriutumaan tehokkaasti ja alta on paljastunut uutta sileää ja suht virheetöntä ihoa. Eli omasta puolestani voin suositella kyllä muillekin näitä kotona tehtäviä kemallisia kuorintoja, toki varovainen täytyy muistaa olla. Kemiallinen kuorinta auttaa moniin ihon ongelmiin aknen lisäksi esim. ryppyihin, pigmenttimuutoksiin ja maksaläiskiin.
Ja tietysti rahaa säästyy useita satoja euroja kun kuorinnan tekee kotona, siis jos vertaa lääkärin tekemään kuorintaan. Ei kotikuorinnat varmastikaan ihan täysin vastaa lääkärin tekemän kuorinnan tasoa, mutta kyllä kotikuorinnallakin tuloksia aikaan saa. Olen tilannut kuorinta-aineita seuraavista nettikaupoista: www.naturalskinshop.com, kyseessä brittikauppa, josta saa laatutavaraa mutta hinnat on todella kalliit. Vähän halvemmalla saa täältä: www.makeupartistschoice.com. Kyseessä jenkkikauppa, suht halvat hinnat, mutta toisaalta rahti tulee taas yllättävän kalliiksi. Kaiken nopeiten ja halvimmalla olen saanut täältä: www.skinprofessionals.nettisivu.org. Kyseessä on suomalainen nettikauppa jossa halvat hinnat ja nopea toimitus. Lisäksi voi maksaa normaalisti tilisiirtona, eikä luottokortilla kuten yleensä näissä ulkomaisissa nettikaupoissa. Mutta kannattaa siis katsella vähän eri paikoista ja vertailla hintoja.

50

10545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45986903487wb98sy5

Eikö toi ole aika iso riski ruveta lotraamaan noin vahvoilla aineilla? Ja saako tollasta ylipäänsä myydä Suomessa =0

• Rypyt veks?

Tosi kiva, kun kerroit kokemuksistasi. Olen itse miettinyt, uskaltaisiko tuollaista kuorintaa kokeilla kotona. Ystäväni asuu jenkeissä ja on siellä kokeillut jotain happokuorintaa (aika vahvaa). Tuloksista ei vielä osaa sanoa mitään lopullista. Itse aloittaisin kokeilun varovasti jollain aika miedolla hapolla ja ehkä kokeilisin ensin muualle, kuin kasvoihin.

• mami876

olen ostanut omat happoni ebaysta ja olen tykännyt kyllä käytössä, ehkäisee finnejä ja vaalentaa arpia ja tasoittaa ihon väriä. 30 % olen käyttänyt kerran viikossa. suosittelen, tulee paljon halvemmaksi tehä ite eikä oo mitään rakettitiedettä.

• gtvyo54iwuymbv98357w

Siis mitä happoa olet tilannu ebaystä? tca kuorinta vai mikä? Sattuuko tuo ihan tolkuttomasti =)

• Älä ihmeessä!

Happoa kerran viikossa? Eikö tuo ole aivan liian usein? Laimeaakaan happoa en käyttäisi kuin korkeintaan parin kuukauden välein. Eihän viikossa ihokaan ehdi korjaantua. Kevyillä kuorintavoiteillakaan ihoa ei sovi kuoria kuin kerran viikossa.

Järki käteen noissa itsehoidoissa.

• Mardys

Moikka!
        Yritin itse tilata ebaysta, mutta maksuvaiheessa tulee error niin oliko sinulla ongelmia?

• -------.......------
      • minä yrittäjä

Elikkä tilasin itse tiistaina ebaystä britanniasta 30% glykoolihappokuorinnan =)
        Tässä toivon että paketti tulisi perjantaiksi perille...... Tuun kertomaan miten meni sitten, ainiin ja jos jollain on jotain vinkkejä miten onnistun varmasti niin tänne vain =) oon hankkinu kumihanskat ruokasoodaa neutraloimiseen, ja alkoholi pyyhkeitä ennen käsittelyä....
        Ainiin ja ajattelin ihan vanulapuilla tuon "hapon" laittaa naamaani

• kdlstj8o7349906
        minä yrittäjä kirjoitti:

Elikkä tilasin itse tiistaina ebaystä britanniasta 30% glykoolihappokuorinnan =)
        Tässä toivon että paketti tulisi perjantaiksi perille...... Tuun kertomaan miten meni sitten, ainiin ja jos jollain on jotain vinkkejä miten onnistun varmasti niin tänne vain =) oon hankkinu kumihanskat ruokasoodaa neutraloimiseen, ja alkoholi pyyhkeitä ennen käsittelyä....
        Ainiin ja ajattelin ihan vanulapuilla tuon "hapon" laittaa naamaani

Noniin, nyt olen tehnyt itse kuorinnan tuolla 30% glykoolihapolla...... Kipu oli ihan siedettävää ja ihan hyvältä näyttää eikä mitään katastroofia ole tapahtunut..... tuo puteli maksoi 15 euroa postikuluineen ebaystä ja riittää vaikka kuinka moneen käsittelyyn =)
        Iho vaikuttaa jo nyt paljon kirkkaammalta ja esim. nenän ihohuokoset on selvästi pienentyneet

• etsii ja etsii..

hei!

ajattelin tilata tuolta kuorinta-ainetta, mutta mikä on se s-postiosoite mihin tilaus tehdään kun en löydä sitä?? kiitän vastauksesta : )

• mari-le

olisin, minäkin, kiinnostunut tilaamaan kuorinta-ainetta tuolta, vaan sivustolta puuttuu nuo olelliset eli putiikin yhteystiedot. Niitä jäänkin odottelemaan, josko Jassi84 laittaisi ne palstalle tai joku muu, kenellä sattuisi olemaan ne tiedossa. Kiitokset etukäteen:)

• mari-le

ups...tarkennukseksi ; skinprofessionals.nettisivu.org sivustolta ei löydy yhteystietoja / tilausosoitetta. Niitä tässä etsin ja kaipailen.

• etsii ja etsii..

jep, tuolta skinprofessionals -sivustolta niitä yhteystietoja myös mä kaipailisin

• Mari-le

Hei!

Tässä taas tutkailin josko ois infoa ilmestynyt skinprofessionals-sivustolle. Sinne oli laitettu sähköpostiosoite ja tilaus pitää maksaa etukäteen ennen kuin lähettävät tuotteita. Muuta tietoa myyjästä ei ole. Onko joku tilannut jo ja toimiiko ilmoittaja asianmukaisesti?

• battis

Hei!

Ostin itsekkin glykoolihappoa mutta tuo ihon neutralisoiminen mietityttää. Tuolla skinprofessionals-sivustolla happohoitojen mukana tulee ihoa neutraloiva hoitoneste. Voiko tuota ruolasoodaa siis käyttää ja miten?

• Twigi

Ei kannata tilata tuolta Skinprofessionas- sivulta!!! Tilasin itse viime talvena sieltä 18% TCA kuorinta-ainetta ja kokeilin sitä, mutta se ei tehnyt sitten yhtään mitään! Tilasin pari viikkoa sitten Platunum skin caresta 20 % TCA kuorinta-ainetta ja nyt kokeilun jälkeen on ihokin lähtenyt kuoriutumaan toisin kuin tuolta huijarilta tilaamaltani aineelta. Haistoin molempia aineita ja tämä "aito" oli ihan eri hajuista kuin huijarin oma. Taisi olla erittäin laimennettua tai sitten kokonaan jotain muuta..

• arvesta eroon!

Itse juuri etsiskelen hyvää nettikauppaa josta ostaisin happokuorintaa varten aineita. Ainakin ehdoton ei on tuolle skinprofessionalsille. Tuntuu mainostavan itse itseään muka "tyytyväisenä käyttäjänä", typerän läpinäkyvää mainostusta. Ja kaikki muut kommentit mitä siitä löytää on juuri vastaavia kuin Twigi sunkin.

Osaako joku jostain muualta tilannut vinkata pitääkö tilata erikseen neutraloimisaineet vai tuleeko mukana? Mihin muuhun pitää varautua?

Kertokaa samalla, jos osaatte, että onko harkitsemani aineet kannattavia? Harkitsen siis ensinnäkin 15% salisyylihapon tilaamista kasvojen alueelle (finnejä ja välillä paiseita, epätasaisen värinen iho, suurentuneita ihohuokosia poskissa, leuassa ja nenässä).
      Toisena hankinnassa olisi leikkausarpea varten 30% TCA, jota voisi itse laimentaa ainakin yhden nettisivun mukaan.

Otan myös vastaan toimivaksi havaittuja ulkomaisia nettisivuja, joilta voi ostaa kuorinta-aineita (en usko, että niiden mainostajat tulevat kirjoittamaan tänne suomeksi.. :D ).

• fdlgsjs98oe5u y9

http://shop.ebay.co.uk/redvenus*/m.html?_trksid=p4340.l2562
      Tuolta myyjältä olen tilannut ja käyttänyt 30% glykoolihappoa ja nyt 25% tca.ta
      eli saa ainakin mun suositukset tuo ebay myyja =)

• arvesta eroon!

Ok. Koitan nyt sitten tuolta, jos onnistun tilaamaan. Voiko tca:ta laimentaa vedellä ja testata ensin miedompana? Pelottaa laittaa heti ensimmäisenä noinkin vahvaa, kun en ole aiemmin koskaan käyttänyt.

• rew968039m8n oz
        arvesta eroon! kirjoitti:

Ok. Koitan nyt sitten tuolta, jos onnistun tilaamaan. Voiko tca:ta laimentaa vedellä ja testata ensin miedompana? Pelottaa laittaa heti ensimmäisenä noinkin vahvaa, kun en ole aiemmin koskaan käyttänyt.

vedellä laimensin itse tca happoni...... myyjä lähettää mukana tosi kattavat ohjeet ja vastaa sähköposteihin nopeasti (siis jos ebaystä oot tilaamassa)

• shudhiuagd

Hei!
      Tilasin skinprofessionalilta n 7 vuorokautta sitten ja ei ole tuotteita tullut/mitään kuulunut.. Eivät vastaa tiedusteluihinkaan, mikä vialla???

• Profx

Kiitos kun kerroit että olet odottanut pakettiasi...tilasin itse myös eilen...tosin taidanpa jättää maksamatta jos eivät kerta postita paketteja... Eli perun tilaukseni :) Kiitos sulle

• ei niin kärsimätön

Odotelkaahan rauhassa, ei Jenkeistä paketti yleensä viikossa tule. Itsellä mennyt yleensä vajaat pari vkoa kun tilannut tavaraa ebaysta. Ja jos on jotakin mutkia matkassa, niin voi mennä vielä huomattavasti kauemmin.
      Eikös teille tule tilausvahvistusta s-postiin jos olette ebaysta ostelleet? Itselle tullut jokaisesta ostoksesta, sekä lisäksi uusi ilmoitus, kun paketti on lähetetty.

• kumpikohan......

Siis mistä tässä nyt uskaltaa tilata? Mikä happo toimii, mikä ei? EBaykö paras vaihtoehto? Vai SkinProfessionals? Yritin skrollailla mutta nuppi meni sikaisin :) Kertokaatte, jahka paketit tulevat - myös se, toimivatko. LÄhteekö iho tummenemaan ennen irtoamista voimakkaasti? Meinaan, voitteko käydä koulussa (finniset)/ töissä (ryppyiset)?

Yst. terv. 40-v täti

• Tca_user

Itse tilasin osoitteesta

http://www.bestskinpeel.com/

On ihan ok tavaraa, ei varmaan ihan niin vahvaa kuin pakkauksessa ilmoitetaan tai ainakaan ei tule yhtä syvää kuorintaa kuin lääkärin tekemänä. Mutta kyllä tälläkin saa tuloksia ja ihon hyvin kuoritumaan, laimensin n. puoleen vahvuudesta ja laitoin pari, kolme kerrosta arpikohtiin. Koko naaman kuorinnan jälkeen ei todellakaan ole asiaa töihin tai kouluun, jos ei halua herättää ihmetystä. Iho muuttuu ensin punaiseksi, sitten ruskeaksi ja alkaa halkeilla ja lopulta kuoriutuu suupielistä alkaen. Aikaa operaatioon menee n. viikko.

• qwq

Hei!

Miten käytät tca-kuorintaa kotona, vaikutusaika ja poistaminen iholta?

• Tca-user

Olen tähän mennessä käyttänyt tca:ta kotona vain arpialueille, eli pieneen osaan kasvoista kerrallaan. Levitän pumpulipuikolla sen verran monta kerrosta pikku hiljaa, että tulee kunnon "frosting" eli iho muuttuu pinnaltaan valkoiseksi. Vaikutusaika on todella yksilöllinen, riippuu ihosta ja käytetyn hapon vahvuudesta.
      En ole tosiaan koko kasvoille tehnyt, koska kotikuorinnan syvyyttä on vaikea kontrolloida, jos tavoitteena on sen verran syvä kuoriutuminen että arvetkin madaltuu. Lisäksi netistä ostettujen happojen pitoisuudesta ei voi koskaan olla täysin varma, joten en lähtisi koko naamaan kokeilemaan ennen testausta pienemmälle alueelle.
      Nyt kuitenkin kun olen jo käyttänyt yllämainitulta sivulta tilattua tca:ta pienelle alueelle hyvällä menestyksellä ja myös käynyt hiljattain lääkärillä koko kasvojen kuorinnassa, niin uskaltaisin kyllä kotonakin itse laittaa koko kasvoille. Tämä siis siksi, että tiedän suunnilleen miltä ihon pitää näyttää ja tuntua kuorinnan aikana niin ei mene överiksi. Teen sen kuitenkin seuraavaksi vasta syksyllä, niin ei tarvitse pelätä uuden ihon hyperpigmentoitumista. Oikean tca:n muuten tuntee hajusta, tuoksahtaa sellaiselle erikoiselle, ehkä vähän puolukalle (!).

Tca neutraloituu itsestään kun on tunkeutunut ihon pintakerroksen läpi, sitä ei tarvitse varsinaisesti poistaa iholta. Käsittääkseni ihoa kuitenkin rauhoittaa vesi sooda-seoksella taputtelu, ei ilmeisesti punoita niin paljon sen jälkeen. Pienen alueen ole kyllä huuhtonut ihan vaan vedellä ja laittanut rauhoittavaa kosteusvoidetta.

• Kosmar

Tca todellakin pitää kyllä neutralisoida!!

• töissäkäyvvä

Otitteko lomaa töistä? Meikinkään kanssa ihmisten ilmoille ei ilmeisesti ole asiaa ainakaan viikkkoon kuorinnan jälkeen...?

• barrarr

nahka lähtee naamasta ku käärmeeltä konsanaan. Siitä vaan ihmisten ilmoille jos tuntuu ettei haittaa

• 5iu42ynif5u3qy8

Joo ei todellakaan ihmisten ilmoille AINAKAAN viikkoon.... Tein kuorinnan 25 prossan tcalla eli aika voimakkaalla

• 17+1

Tässä on mainittu aika vahvoja pitoisuuksia. TCA on ytäkkää ainetta, ensin jotain 8 tai 12.5 % varovaisesti, eikä useita kerroksia alkuun, ja silloinkin ptää ihoa prepata muilla miedommilla. En menisi enää edes hoitolaan ottamaan ensimmäiseksi kuorinnaksi mitään vahvaa, ainakaan TCA:ta tai vastaavaa, mikä poltaa syvempiin ihokerroksiin.

• tcaaaaaaaaaa

Voisiko joku laittaa tarkat ohjeet miten tca kuorinta tehdään kotona

• Kiinnostunut Oulutar

Kiinnostuin tuosta ihon kuorinnasta ja yritin päästä tuohon suomalaiseen nettikauppaan mutta en sieltä löytänyt sitä. Onkohan sinne mahd muuta osoitetta. En haluaisi mennä ulkomaisille sivuille kun en kieltä osaa. olisiko muuta kauppaa mistä tuotetta saisi?

• tanja.pekkinen

Jos haluat saada tuotteet nopeasti itsellesi, niin kannattaa tilata täältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi. Ei tarvitse viikkokaupalla odottaa tuotteen tulemista ulkomailta. Olen tilannut kyseisestä kaupasta mm. salisyylihappoa ja mikrohiontavoidetta.

• Kiinnostunut Oulutar

Kiitos osoitteesta. Tilasin heti tuotetta.

• viis vitonen

Hei! Olen lukenut mielenkiinnolla tätä juttua ja kiinnostun hoidosta. Minulla ei ole aknearpia mutta iän tuomia pinta ryppyjä. Osaako joku käyttäjä kertoa mikä hoito olisi sopivaa? Hedelmähappo? salisyylihappo, jota ajattelin tilata vai tca kuorinta?

• Alkoi kutkuttamaan tuo salisyylihappokuorinta, että josko sitä kokeilisi. Vaan en löytänyt mistään tietoa, että missä sitä myydään Suomessa. Kyselenkö apteekista, kosmetologeilta vai mistä? Loma loppuu reilun viikon päästä ja tahtoisin käsitellä lärvini ennen kuin pitää töihin palata. Tästä syystä ei ole aikaa odotella viikkoja, että puteli ulkomailta saapuisi. Hjeeeelp!

• Apu löytyy läheltä

Liuota 10 disperiniä puoleen design kiehuvaan vettä, jäähdytä ja käytä.

• Eieiei6565

Ei kotioloissa.

• Vics

Hei lueskelin nyt näitä kommentteja ja ajattelin itsekkin tänne laitata kokemuksista.. Olen tilannut siis Ebaysta IQnaturals:in glykoolihappokuorinnan 20% ja tehnyt kuorinnan kaksi kertaa 7PÄIVÄN välein. ilmeisesti kyseinen pitoisuus on mun iholle liian vähän kun olen odottanut että ois edes jonku verran kuoriutunut mutta ei yhtään.. Tuote kylläkin näyttää toimivan sillä on kahden viikon ajan työntänyt kaikkia epäpuhtauksia kasvoista finnien muodossa ulos ja finnit ovat hävinneet jo parissa päivässä verrattuna aikaisempaan kun en käyttänyt happoa niin niiden kypsyminenkin kesti jo monta päivää ja viikon sai tuijotella rumaa näppyä naamassa.. Nenän kohdalta on mustapäät vähentyneet selvästi ja arvet vaalentuneet. Tosin hieman olen pettynyt kun odotin sitä pientä ihon pois kuoriutumista jonka aikana alta paljastuisi maagisesti parempaa ihoa.. Mutta toimii vaikkakin aloitin myyjän suositusten mukaan ensikertalaisena tuolla 20%:lla hapolla ihan vain varmuuden vuoksi.. Myös kannattaa tehdä 24h ennen varsinaista kuorintaa ihotesti ettei mitään kummempia oireita tai ihon herkkyyttä ilmene. Itse ainakin jaksoin olla kärsivällinen ja tehdä :)

• Käkkärä

Olen nyt parisen viikkoa lätrännyt 50% glykolihapolla, mutta ei tässä vielä prinsessoja olla.

• Tyytyväinen

Minulla meni kuukausi täydelliseen uudistumiseen mutta tulos onkin sitten priimaa. Päivisin käytän aurinkovoidetta ja öisin apteekin perusvoidetta.

• Käkkärä
        Tyytyväinen kirjoitti:

Minulla meni kuukausi täydelliseen uudistumiseen mutta tulos onkin sitten priimaa. Päivisin käytän aurinkovoidetta ja öisin apteekin perusvoidetta.

Käytitkö glykolia vai TCA: ta ja minkä vahvuisena?

• Ei ei

Ei mitään järkeä tehdä kotona.

• .

.

• tättärää

Moikka!! Tein pari päivää sitten salisyylihappo kuorinnan ja tällä hetkellä iho on kuin hiekkapaperia!! Millä tavalla ihoa pitää hoitaa kuorinnan jälkeen? Apteekissa sanottiin, että Aqualan L on hyvä perusrasva, koska se kosteuttaa ihoa eikä tuki ihohuokosia. Onko teillä muilla mitään vinkkejä miten ihoa pitäisi hoitaa? :)

• maitoaja

kaurapuuroa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe