1 munuainen

mmamim

osaako joku kertoa mitä riskejä/oireita on elää yhdellä munuaisella?
ajattelin luovuttaa toisen munuaiseni....

8

2747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZEMBELLI

otsikosta tuli vaan mieleen :)
      voikohan luovuttaa toisen munuaisen jos sopii henk.k. tarvitsevan kanssa jolla on varaa maksaa munuaisesta laki sanoo kuitenkin näin:

Kustannuksia korvataan
      Suomen laki säätää, että elimen luovuttamisesta ei makseta mitään palkkiota. Kela korvaa luovuttajan ansionmenetyksen sairausvakuutuslain (luovuttajan päiväraha) mukaisesti. Jotkut työnantajat maksavat palkkaa poissaoloajalta.

Munuais- ja maksaliitto voi korvata anomuksesta matkojen omavastuuosuudet tutkimuksiin ja luovutukseen sekä poliklinikka- ja sairaalahoitopäivämaksut.

KENELLE SE KUULUU JOS JOKU HALUAA MAKSAA MUNUAISESTA? ONKO SE NIIKU RIKOS ?
      MÄ MAKSAISIN JOS TIETÄISIN KUOLEVANI!

• lakiasiaa

Suomen lain mukaan elävä luovuttaja voi luovuttaa munuaisen vain lähiomaiselleen. Lähiomainen tuskin rahaa haluaa tai sitä vaatii.

• hth**

Tietenkin kuka tahansa maksaisi mitä tahansa elimestä. jos tietäisi sen pelastavan henkensä... siinäpä se ongelma.

Lain tarkoitus on estää salakauppaa, elinten vuoksi murhaamista...

Se asettaa kaikki luovutuselintä tarvitsevat samanarvoiseen asemaan - olisiko reilua, että vain luovutuselintä tarvitsevista se rikkain prosentti saisi ne? Laki estää ihmisiä kauppaamasta elimiään (tai kaverin elimiä).Kun on tarpeeksi köyhä ja epätoivoinen, suostuu kummiin juttuihin. Ja jos hinta on kyllin kova . ja sehän olisi, jos myydä saisi, markkinatalouden säännöillä hinta nousisi pian - alkaa paikalle lipua ahneita sivustavetäjiä, ammattirikollisuutta. Siksi Suomen järjestelmässä on tehty se myyminen niin mahdottomaksi kuin suinkin.

Suomessa ei makseta verenluovutuksestakaan - syystä että silloin jotkut ihmiset luovuttavat enemmän kuin on heille terveellistä ja sekin ongelma vielä on että valehtelevat terveydentilastaan. USA:ssa verenluovutuksesta maksetaan ja ihmiset menevät luovuttamaan verta, vaikka tietävät itsellä olevan taudin, joka siirtyy veriteitse. Menee välineitä ja työvoimaa hukkaan, kun luovutettua verta ei voidakaan käyttää.

• nefrooo

Jos olet aikeissa luovuttaa munuaisesi lähiomaisellesi, olet varmaan jo saanut kaiken tarvittavan tiedon sairaalasta. Tämän palstan lukijoilte tuskin löytyy tietämystä kertoa asiasta, ellei nyt sitten joku nefrologi sattuisi iltojensa iloksi täällä pistäytymään. Siis: kysymykset hoitaville lääkäreille.

• Hyvinpärjääpihän

Kaveri on vetänyt huumeita jo 30 vuotta yhdellä munuaisella.

• Hyvinpärjääpihän

Edelleen on elossa. Ja käyttää huumeita ja syö ihan roskaruokaa.

Miten joku voi pysyä hengissä ja joku toinen terveesti elävä kuolee syöpään alle 40v, kuten se mukava YLE:n toimittaja.

Mulla on toinenkin kaveri, joka vetää kaksinkäsin röökiä ja kolmannella cokista 2-3 litraa päivässä. Aivosyöpä leikattu 2 kertaan, mutta vielä on hengissä. Syönyt koko ikänsä ihan roskaa, jonka johdosta sillä on yksi vajaaälyinen lapsi.

Ja sitten Koriseva, joka taatusti syö terveellisesti, liikkuu paljon eikä käytä mitään myrkkyjä. Niin hän saa sen rintasyövän. Toviovttavsti toipuu terveeksi ja hyvän ja pitkän elämän.

Niin ja ikä mun kavereilla on 50v.

• Hba

Hyviä uutisia!
      Oletko ollut tarvitsevat rahoitusta aloittaa liiketoiminnan, ratkaista velat tai
      maksaa laskuja ja sinun vaikea saada varoja, koska vaikeaa
      luotonanto pankit ja muut luotonantajat. Niin tässä on sinun
      mahdollisuus, olen Mr. Muller tunnettu lainanantaja, joka on ollut
      kentän luotonanto vuotta, ja olen tällä hetkellä tarjoaa lainoja
      Nopea ja helppo kohtuulliseen hintaan. Kiinnostuneille, ota yhteyttä
      minulle sähköpostitse osoitteessa [email protected]

• dr.march

Hei,
      Olemme täällä jälleen ostamaan munuaisia potilaallemme ja he ovat sopineet maksavan hyvää summaa rahaa kaikille niille, jotka haluavat antaa munuaisen pelastaakseen heidät, joten jos olet kiinnostunut luovuttajasta tai jos haluat tallentaa elämän, Sinun täytyy kirjoittaa meille alla olevaan sähköpostiin.
      Se on tilaisuus, kun olet rikas, vakuutamme teidät ja takaamme 100% turvallisen tapahtuman kanssamme, kaikki tehdään munuaisten luovuttajia ohjaavan lain mukaisesti.
      Älä tuhlaa lisää aikaa, kirjoita meille ystävällisesti osoitteeseen [email protected]
      Max-sairaala.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe