Avaruus muuttuu yhä mielenkiintoisemmaksi mitä enemmän tekniikka kehittyy. Mietin vain miten tulevaisuudessa käy uskovaisten ajatuksille elämän ainutlaatuisuudesta Telluksellamme.
http://www.avaruus.fi/uutiset/eksoplaneetat/kepler-loysi-elamanvyohykkeella-sijaitsevia-planeettaehdokkaita.html
Avaruus.
23
541
Vastaukset
- Tosimies.
mutta vain yhdellä on elämää,hmmmmmm
- 11+12=?
''mutta vain yhdellä on elämää''
Hmmmmmmmmmm, mistä tiedät? - Tosimies.
11+12=? kirjoitti:
''mutta vain yhdellä on elämää''
Hmmmmmmmmmm, mistä tiedät?ja niin sanoo tiede että vain yhdellä on elämää;)
- 11+12=?
Tosimies. kirjoitti:
ja niin sanoo tiede että vain yhdellä on elämää;)
Mutta, sanooko tiede, että elämää muualla ei ole, vai, että elämää ei ole muualta löydetty?
- a-teisti
Tosimies. kirjoitti:
ja niin sanoo tiede että vain yhdellä on elämää;)
Kosmologia on nyt tieteen kuuma ala. En ala tässä luettelemaan mitä se on viimeisen 20 vuoden aikana ja varsinkin viimeisten vuosien aikana saavuttanut.
Nyt etsitään tosissaan elämän merkkejä kosmoksesta. Kosmologia ei väitä, että vain maapallolla on elämää mutta ei myöskään väitä sitä olevan jossakin muualla vaikka tätä pidetään todennäköisenä. Nyt etsitään todisteita.
Maailmankaikkeuden rakenne, havainnot ja tilastonikkarointi kertovat vahvasti elämän olemassa olon puolesta muuallakin kuin aurinkokunnassamme. Suoraa näyttöä vain ei ole. Tiede on siitä kumma ettei se väitä mitään todeksi ennen kuin se saa siitä todisteet toisin kuin uskonnot. Elämän olemassaolon puolesta puhuvat kuitenkin epäsuorat havainnot mutta kuten sanoin, emme tiedä.
Itse olen vähän skeptinen elämän löytymisen puolesta aivan lähiaikoina, etäisyydet ovat aivan liian pitkät, lähitulevaisuudessakin voimme tutkia tarkasti vain sitä osaa kosmoksesta joka on "lähellä".
"Lähikosmoksesta" jos sellaista kuitenkin löytyy niin olisihan se aika pommi. Jo muutamien vuosien päästä laukaistavat teleskoopit kykenevät löytämään elämän merkkejä jos ne ovat vain riittävän lähellä.
Jos siellä jossakin lähimmissä aurinkokunnissa on meidän tuntemaamme elämää jossakin muodossa (hiileen pohjautuvaa) niin se kyllä löytyy. Elämä jättää merkkinsä planeetan kaasukehään. Muunlaisia elämänmuotoja emme oikein kykene edes etsimään koska emme tiedä mitä etsisimme. - Tosimies.
11+12=? kirjoitti:
Mutta, sanooko tiede, että elämää muualla ei ole, vai, että elämää ei ole muualta löydetty?
uskoa että elämää on muuaalla,vaikkeis siitä ole todisteita.
Niin kauan kuin elämme ilman todisteita elämää ei muualla ole,itsekkään en siihen usko ettei sitä elämää muualla olisi mutta vailla todisteita joudumme olemaan siinä uskossa ettei elämää ole. Tosimies. kirjoitti:
Niin kauan kuin elämme ilman todisteita elämää ei muualla ole,itsekkään en siihen usko ettei sitä elämää muualla olisi mutta vailla todisteita joudumme olemaan siinä uskossa ettei elämää ole."uskoa että elämää on muuaalla,vaikkeis siitä ole todisteita."
Kyse ei ole uskosta vaan siitä, että ei voida sanoa suuntaan taikka toiseen vaikka sinä kuinka yrittäisit kalastella sitä, että tiede sanoisi jompaakumpaa. Tiede sanoo, että emme tiedä.
"Niin kauan kuin elämme ilman todisteita elämää ei muualla ole,itsekkään en siihen usko ettei sitä elämää muualla olisi mutta vailla todisteita joudumme olemaan siinä uskossa ettei elämää ole. "
Jälleen kerran väärin. Tiede sanoo, että emme tiedä, se ei sano, että ei ole.- kuka se teitää
Tosimies. kirjoitti:
Niin kauan kuin elämme ilman todisteita elämää ei muualla ole,itsekkään en siihen usko ettei sitä elämää muualla olisi mutta vailla todisteita joudumme olemaan siinä uskossa ettei elämää ole.Jumala on voinut luoda paljon muitakin maailmoita kuin meidän tietämämme ja kuvittelemamme. Jospa jossakin on ihmiskunta joka ei ole langennut syntiin? Raamattu ja meidän tarinamme voi olla vain yksi monista. Jumalalla on paljon salaisuuksia, jotka eivät meille kuulu.
- Kössönöm
jos olisi elossa ja tuon näkisi.
- goddeloos
Ei olisi arvannut mitä tuleman pitää kun kehitti kaukoputkea ja yötaivaalle sen suuntasi...
- agitation
Ei mitenkään, kun en usko että kaikkivaltias olisi luonut tähtiä vain fuusioimaan vetyä heliumiksi. Joku tarkoitus niillä tietysti vain omasta mielestäni on. Minusta on olemassa jopa rinnakkaisia maailmankaikkeuksia, olivatpa ne sitten jollain tavalla yhteydessä tai ei, viitteet kvanttien oudosta käyttäytymistä.
Minun kannaltani kaikkivaltias on Jumala eikä kaikkivaltias demoni. Elämä maapallolla on omalta kannaltani hienoa eikä kärsimystä => Minulle evankeliumi on ilosanoma, ei surusanoma kuin Jason Daxille. Minä tartun Jumalanhullun kanssa, muut ei.
Muttei vastaukset ole haasteita. Haastaita tekevät ne, jotka aloituksia tehtailevat. Minusta on mukava tietää eri ihmisten ajatuksista. Esim. Qfft:n ajatukset ovat mielenkiintoisia vapaasta tahdosta ja satunnaislukugeneraattoreista verrattuna sieluun ja determinismiin.- ...
"Ei mitenkään, kun en usko että kaikkivaltias olisi luonut tähtiä vain fuusioimaan vetyä heliumiksi."
Ota siitä se "kaikkivaltias" pois.
"Elämä maapallolla on omalta kannaltani hienoa eikä kärsimystä"
Just. Ja sillä perusteella joku jumala on olemassa, koska sinulla sattuu olemaan kaikki hyvin?
"Minä tartun Jumalanhullun kanssa, muut ei."
Sama se minulle on, mitä te makuukammarissanne puuhaatte, kunhan ette ihan puistossa ala toisianne nussimaan. - agitation
... kirjoitti:
"Ei mitenkään, kun en usko että kaikkivaltias olisi luonut tähtiä vain fuusioimaan vetyä heliumiksi."
Ota siitä se "kaikkivaltias" pois.
"Elämä maapallolla on omalta kannaltani hienoa eikä kärsimystä"
Just. Ja sillä perusteella joku jumala on olemassa, koska sinulla sattuu olemaan kaikki hyvin?
"Minä tartun Jumalanhullun kanssa, muut ei."
Sama se minulle on, mitä te makuukammarissanne puuhaatte, kunhan ette ihan puistossa ala toisianne nussimaan.Eiköhän jesseä ole tarpeeksi saarnattu. Tuskin sitä tarvitsee minun tehdä. Uusateistien maalitaulu on vain hiukan eri paikassa kun missä oikea on. Ei elämä ole kurjaa pienenä hyttysenä matelemista ja henkisten kainalosauvojen etsimistä.
Romanttisia iltoja vain. - ...
agitation kirjoitti:
Eiköhän jesseä ole tarpeeksi saarnattu. Tuskin sitä tarvitsee minun tehdä. Uusateistien maalitaulu on vain hiukan eri paikassa kun missä oikea on. Ei elämä ole kurjaa pienenä hyttysenä matelemista ja henkisten kainalosauvojen etsimistä.
Romanttisia iltoja vain."Uusateistien maalitaulu on vain hiukan eri paikassa kun missä oikea on."
Keitä ovat "uusateistit" ja missä se heidän "maalitaulunsa" sinun mielestäsi pitäisi olla?
- ateistix
"keskustelin" yhden tyypin kanssa, joka tietää kosmologiasta vielä vähemmän kuin minä, mutta hän ei suostu uskomaan yhtään mihinkään mikä poikkeaa jumalkäsityksestä. Ajanhukkaa se tietysti on kinata ja laittaa linkkejä, mutta on siinä oma hupinsa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9637021 - asdfasdfasdfe
Raamatussahan kun Jumalan pojista, 1 moos
"1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2 jumalien pojat huomasivat, että ihmisten tyttäret olivat kauniita, ja he ottivat näistä vaimoikseen keitä halusivat.
3 Herra sanoi: "Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta."
4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit."
Joten mitää extraterrestiaalist Raamattu ei ole koskaan kieltänytkään. Pikemminkin päinvastoin, ao. jae antaa olettaa että jokin muu jumalallinen rotu tuli ja nai meidän tyttäriämme.- ...
tuossa kuitenkin on:
Jos jumalan yhtyminen ihmiseen tuottaa jättiläisen, niin toivottavaa ainakin on, ettei lapsi ole jättiläinen jo syntyessään...
Toisaalta, en ole mistään kohtaa rumattua lukenut, että jesse olisi ollut erityinen goljatti, vaikka oli ihan ph:n siittämä. On se vaan niin kummaa, ihan tässä pienen ihmisen pää menee pyörälle;) - asdfasdfasdfe
... kirjoitti:
tuossa kuitenkin on:
Jos jumalan yhtyminen ihmiseen tuottaa jättiläisen, niin toivottavaa ainakin on, ettei lapsi ole jättiläinen jo syntyessään...
Toisaalta, en ole mistään kohtaa rumattua lukenut, että jesse olisi ollut erityinen goljatti, vaikka oli ihan ph:n siittämä. On se vaan niin kummaa, ihan tässä pienen ihmisen pää menee pyörälle;)Puhuttiin ihmisistä joista kirjoittaja käytti ilmaisua "jumalan pojat"
Toistaiseksi elämää maapallon ulkopuolelta ei ole löydetty mutta mikäli näin tapahtuu niin, niin kauan kun kyseessä on elämää joka ei ole itsetietoista ja älykästä, sekä omaa jonkinlaista kehittyneempää osaamista, tämä ei ole ongelma uskonnollisille henkilöille. Tämä sen takia että he voivat edelleen esittää että: Niin mutta me ihminen on niin erilainen ja erityinen jumaluuden luoma olento.
No mikäli sitten käy niin että me joskus löydämme todisteita maanulkopuolisesta kehittyneestä sivilisaatiosta, niin mikä onkaan uskonnollisten vastaus?? SAATANA TEKI SEN!!!!!!, ja kyllä Caps Lock on välttämätön ominaisuus tällaisen ilmoituksen antamiselle, unohtamatta tietenkään huutomerkkejä.
Uskonto on sairaus jota ei paranna minkäänlainen annos tervettä järkeä, sillä dogma on täysin immuuni rationaaliselle ja loogiselle ajattelulle.- O'ou
Ei niiden tarvitse käyttää edes SAATANA TEKI SEN!!!!!! argumenttia, Jeesushan sanoo raamatussa jotenkin tähän tapaan että hänellä on myös muita lammashuoneita. Tästä vaan johtopäätös, että Jesse tarkoitti muita älykkäitä sivilisaatioita.
- ateistix
He vaan sovittavat jumalansa kaikkeen mitä maailmankaikkeudesta löytyy.
Tiedä olisiko tuosta yllättynyt vai ei, mutta todennäköisesti aika pitkään pystyvät pitäytymään asemissaan, koska etäisyydet tosiaan ovat niin valtavan pitkiä että jos jotain elämän merkkejä löydetäänkin, niin tuskin silti saamme tietää minkälaista elämää tuolla kaukana on. Puhumattakaan mistään kommunikoinnista. Mutta, kuten sanoin.
Avaruus muuttuu yhä mielenkiintoisemmaksi mitä enemmän tekniikka kehittyy.- tietoa.
"Jeesushan sanoo raamatussa jotenkin tähän tapaan että hänellä on myös muita lammashuoneita. Tästä vaan johtopäätös, että Jesse tarkoitti muita älykkäitä sivilisaatioita." Jeesus tarkoitti sillä muitakin kansoja kuin juutalaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804