Katekismuksestakin näemme, että laintaulut sisältävät vain 2 käskyä ("pyhitä", "kunnioita").
mutta 8 kieltoa ("älä!).
Ne 2 äärimmäisen tärkeää käskyäkin toteutuvat vain rakkauden voimasta - kun RAKKAUS käskee - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9633618/thread
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html
Tässä rakkaus joka käskee esiintyy kolmessa jykevässä muodossa, ne ovat vain näytepala ...
2. Kor. 5:14
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
Room. 13:8
Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Jaak. 2:8
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan:
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
Aivan, oikein päättelit - myös kieltolaki tulee täytetyksi, kun totellaan käskyä: rakasta.
Laki kieltää - rakkaus KÄSKEE !!!
6
237
Vastaukset
Tulkoon nyt jälleen kerran selvästi sanotuksi, että minulla ei ole mitään lakia vastaan, vaikka
laki joskus on minua vastaan. Yleisesti ottaen laki on minun puolellani, kuinka siis vieroksuisin
lakia tai sen peräti hylkäisin.
Jos lakiin ei olisi kirjoitettuna "Älä tapa", minä varmaankin tappaisin lähellä olevia,
pahemminkin kuin vain sanoilla. Minulla on näet niin vähän rakkautta, että tunteet
eivät minua estä tappamasta. Minä jos kuka tarvitsen lakia ohjaamaan elämääni.
Rakastan lakia, sillä se tahtoo estää minua tekemästä tyhmyyksiä. Ja ne pari kehotusta
laissa opettavat minua pyhittämään vapaapäiväni Herralle sekä kunnioittamaan vanhempia
ihmisiä, eritoten oma isää ja äitiä. Onpa vm. kehotukseen lisätty lupauskin: kauan elät ja
menestyt (Ef.6.).
Toivon totisesti, että Jumalan rakkaus saisi minussa sijaa niin, että ennemminkin
synnyttäisin elämää kuin kuolemaa. Ei sitten tarvitsisi lain niin kovasti minua kovistella,
eikä toisten kirjoittajien.
Antti- vaihtomiespalvelu.
Juuri sen tähden kasteen jälkeen raamattu kehottaa opettamaan pitämään kaikki, mitä olen opettanut.
Ristin Voitto lehti, tässä taannoin kirjoitti arvostetun seurakunnan paimenen kirjoituksen, jossa tämä paimen on käynyt uudentestamentin läpi ja listasi tässä lehdessä sen, että Ut. sisältää yli 1050 käskyä ja kehoitusta.
Tämä Ilmestyskirjan selitysteoksen kirjoittanut henkilö, ei varmaankaan turhaa ole asiaan paneutunut.
ts. Jumalalla on meille asiaa ja haluaa Jumalan valtakunnan olevan meissä täällä ajassa.
Kun puhutaan Jumalan laista, eli näistä käskyistä, niin eikö sisältö olekin meille siunaukseksi?!
Kuka näkee niissä kielteisen version, jos uudestisyntyneen sydämeen se asetetaan ja Pyhä Henki saa sen hallita tahtomisen ja tekemisen kautta?
Niinpä.. vaihtomiespalvelu. kirjoitti:
Juuri sen tähden kasteen jälkeen raamattu kehottaa opettamaan pitämään kaikki, mitä olen opettanut.
Ristin Voitto lehti, tässä taannoin kirjoitti arvostetun seurakunnan paimenen kirjoituksen, jossa tämä paimen on käynyt uudentestamentin läpi ja listasi tässä lehdessä sen, että Ut. sisältää yli 1050 käskyä ja kehoitusta.
Tämä Ilmestyskirjan selitysteoksen kirjoittanut henkilö, ei varmaankaan turhaa ole asiaan paneutunut.
ts. Jumalalla on meille asiaa ja haluaa Jumalan valtakunnan olevan meissä täällä ajassa.
Kun puhutaan Jumalan laista, eli näistä käskyistä, niin eikö sisältö olekin meille siunaukseksi?!
Kuka näkee niissä kielteisen version, jos uudestisyntyneen sydämeen se asetetaan ja Pyhä Henki saa sen hallita tahtomisen ja tekemisen kautta?
Niinpä..Minähän totesin, kaiketi sinunkin puolestasi, että rakastan lain esittämiä kieltoja myönteisesti - kiitän siitä,
että kieltolaki ( 8 käskyä) toppuuttelee minua töppäilemästä ja ne 2 tekoihin kehottavaa: pyhitä ja kunnioita -
ne stop-merkin sijasta kehottavat tekemään siunattua työtä. Kuinka joku sitten väittäisi minun näkevän lain
kielteisenä!
Ei ole niin, vaan kun laki kieltää tappamasta, näen minä siinä kehotuksen suojella elämää omalta osaltani.
Mutta että täytyisi pitää mielessään yli tuhat uuden liiton käskyä, siinä koen itseni riittämättömäksi lain alla !!!
Mieluummin sitten luovutan tilaa itserakkaassa mielessäni ja pyydän armon Herralta pikkusen rakkautta muita
kohtaan. Silviisii toivon täyttäväni tuhat käskyä ihan huomaamattakin ja paisumatta - rakkaus on kekseliäs,
eikä vaadi teoilleen huomiota.
Luuk. 17:10
Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa: 'Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
Joh. 13:14
Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
antti- Älä tee sitä
vaihtomiespalvelu. kirjoitti:
Niinpä..Kyllä sen esitti Auvokin kirjassaan siteeratessaan suurmiehiä, että voi suhtautua erittäin vakavasti lakiin, vaikka
ei olisikaan adventisti. Ei sinun adventismisi ensimmäisenä sitä keksinyt, että laki on hyvä ja pyhä. Tässä Auvo -
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9633618
Tottakai laki koettaa varjella niin lankeamasta kuin uhriksi joutumasta, vaikka lain tarkoitus on ennen kaikkea
osoittaa, että maailma tarvitsee Jeesusta ja rakkautta, jotta rikkomuksilta vältyttäisiin. Ei kukaan kunniallinen
ihminen kiellä lakia siksi, että se on täynnä kieltoja. Tuntuu kuin sinä kuitenkin kokisit kieltolaista puhumisen
vastenmielisenä. Vaan Anttipa esitti kiellot hyvänä asiana.
Pois laittomuuden ja laillisuuden rajavyöhykkeeltä! Kun rakastaa, ei tappamis ja varastamis kieltotauluihin
ihmeemmin törmäile. Kun seurustelee Herran kanssa päivittäin, ei vaivaannu siitä, että yhtenä päivänä
viikossa mennään Jumalan temppeliin. Kun kunnioittaa kaikkia ihmisiä, kaikkea ihmiselämää, ei oudoksu
sitä, että niin vanha kuin uusikin testamentti kehottaa kunnioittamaan isäänsä ja äitiään.
Toisaalta vieraita on helpompi kunnioittaa ja arvostaa. Jeesuksestakin sanottiin, että sehän on vaan niiden
Joosefin poikien veli. - Nokkela_1
vaihtomiespalvelu. kirjoitti:
Niinpä..Nii-in, 8 varjelevaa kieltoa ja 2 siunaavaa kehotusta. Mutta koska alintaulut pn pääasiallisesti kieltolaki ja vain
kahdesti kehottaa hyviin tekoihin, niin voinemme todeta, että laki ja rakkaus puhuvat eri kieltä. Niinkuin kolikolla on kaksi puolta. Laki on kuin Jumalan vitsa, joka säälimättä pakottaa oikeaan suuntaan ja rakkaus on
kuin Jumalan sauva, paimensauva, joka kertakaikkiaan nappaa Herran olalle ja siirtää oikeaan aikaan oikeaan
paikkaan. Kts. hyvä Paimen
http://www.google.com/images?oe=UTF-8&gfns=1&q=hyvä paimen&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=nYJNTdOQA8b4sgbQnYCQDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=7&ved=0CEwQsAQwBg&biw=1009&bih=568
- Persuksiin
Voi hyvät hyssykät kun aletaan lukea lakia ja kieltää, kun joku huomaa hyvää ja ottaa sitä käyttöönsä ..
http://www.suomi24.fi/?utm_source=topicstripe&utm_medium=topicstripe&utm_campaign=topicstripe#topic2
Kiitos Jumalalle, että voimme lainata ja kopioida ja käyttää Raamatun ilmasto-ohjelmaa, vaikuttaa hengellinen
ilmastonmuutos, toteuttaa rakkauden ilmapiiriä.
2. Kor. 2:15
Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
2. Kor. 2:16
näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
Fil. 4:18
Olen nyt saanut kaikkea, jopa ylenpalttisesti; minulla on yllinkyllin, saatuani Epafroditukselta teidän lähetyksenne, joka on "suloinen tuoksu", otollinen, Jumalalle mieluinen uhri.
PerSu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462219- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471319Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41826
- 14810
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647