nissan pathfinder

Sain päähäni että tarvitsen moisen kulkineen, kertokaahan te joilla on jotain kokemuksia moisista. Suunnilleen vuosimallia 06 ja 120-150tkm ajettuja, automaattina mielellään.. kertokaa plussia ja miinuksia.
Ilmoita


Joku asiasta tietävä vois valaista Pathfinderin nelivedon ratkaisuja, etu- ja takaperää myöten. Molemmat akselit taitavat olla erillisjousitettuja?
Ilmoita
sen verran kun tuota eilen lueskelin että tasauspyörästön lukkoa ei ole vaan homma on hoidettu ESP toiminnolla jossa siis jarrulla pysäytetään mahdollisessa ristiriipuntatilanteessa vapaastipyörivä rengas jolloin voima menee pitävälle pyörälle.

epäselvää onkin että mistä vuosimallista alkaen tuo ESP on ollut.. tutkinta jatkuu

Kaivataan kokemuksia tuosta 2,5 dci koneesta

naapurilla meni aikoinaan terranosta 2,7 dci koneesta korkeapainepumppu ja remontti maksoi 4000 euroa, en ihan heti syty ajatuksesta että tämä 2,5 dci olisi yhtälailla 'vikaherkkä'.
2 VASTAUSTA:
Patikassa tasauspyörästö saadaan lukittua. Sensijaan edessä ja takana ei ole mekaanisia lukkoja, vaan ne korvataan elektronisilla lukoilla sutivaa pyörää jarruttamalla.
meni kirjoitti:
Patikassa tasauspyörästö saadaan lukittua. Sensijaan edessä ja takana ei ole mekaanisia lukkoja, vaan ne korvataan elektronisilla lukoilla sutivaa pyörää jarruttamalla.
Niin tuota minä juuri tarkoitin
+Lisää kommentti
Jykevän näköinen se on. Saako sitä isolla bensakoneella?
4 VASTAUSTA:
Vastaanpa itselleni. Saa 5,6 l V8:lla 310 hp.
************* kirjoitti:
Vastaanpa itselleni. Saa 5,6 l V8:lla 310 hp.
saa myös 4.0 v6:lla
eiköhän tämäkin tieto ole selvinnyt tuossa noin viidessä vuodessa.
hyvin-nostettu kirjoitti:
eiköhän tämäkin tieto ole selvinnyt tuossa noin viidessä vuodessa.
Vitustako sinä urpo sen tiedät? Eipähän tartte toisen enää kysellä.
+Lisää kommentti
Puoli vuotta ja 15000km takana -06 245000km mittarissa olevalla Pathfinderillä.
Olemme (5hlö koira) olleet hyvin tyytyväisiä. Auto on kuin juna, menee vakaasti ja oletuksena että turvallisesti. Jos miinuksia etsii niin kustannukset, vakuutusten ja verojen osalta sekä polttoaineenkulutus pyörii väkisinkin vaihtelevassa ajossa lähellä kymppiä. Olemme tyytyväisiä ja suosittelemme.
1 VASTAUS:
Otin työsuhdeautoksi 7h Pathfinderin 2005 ja ajoin sillä noin 60tkm.
Ainoa vika joka siihen siinä aikana tuli oli parin sadan kilometrin kohdalla ekana pakkaspäivänä. Polttoainesuodatin jäätyi ja auto hyytyi siihen paikkaan.

Kannattaa ottaa manuaalilla, automaatilla laapa eli tehoton.

Sadetunnistimet pyyhkijöissä toimii tyhmästi. Jos jää automaatti asentoon niin startatessa pyyhkäisee aina. Jos jäässä niin voipi murheita tulla.

Renkaat kuluvat verrattain nopeasti, henkilöautolla ajaa tuplasti pidempään ennen vaihdon tarvetta.

Polttoainetta manuaali hörppi 9l / satasella.

Katso sellainen ruostesuojattu yksilö, nimittäin paljasta peltiä alla todella laajalti.

Autoon olin hyvin tyytyväinen, hieman "kantikas" ajettava ja turhan äänekäs mutta muutoin OK. 2.5 DCI koneissa on kampiakseleiden laakereiden voiteluissa ilmennyt ongelmia ja vaatineet isompaa remppaa jo alle 150tkm.
+Lisää kommentti
Vuokrattiin Islannissa kahdeksi viikoksi ja ajettiin koko saaren ympäri niin että valittiin mahdollisimman paljon teitä jotka oli sallitu vain nelivedoille. 2600km, ajettiin soralla, asfaltilla, joessa, lumessa, tuhkassa ja jäähtyneessä laavassa. Helevatun hyvä auto.
Ilmoita
Kannattaa katsoa onko tuulilasin yläreunassa ruostetta, tosennäköisesti on.
Mopohan se on muutenkin.
Ilmoita
Ajoin moisella 2006-2011, 170000km. Edellä jo mainittiin polttoaineen jäätymisongelma yli -15C pakkasilla, vetinen diisseli hyhmettyy tankista moottoriin tulevaan letkuun, jätti ensimäisenä talvena kahdesti välille samana ekana pakkaspäivänä. Korjaus on yksinkertainen: diisselin jäätymisenestoainetta 1/2 litran purkki aina 100 litraan löpöä. Kun sitä alkoi lisäämään aina talvisin niin ongelma poistui.

Kulutus oli keskimäärin 9,5l/100km. Sinänsä ihan kelpo auto, muistelen lämmöllä mutten haikeudella.

Viisi vuotta kun tuli ikää niin välillä alkoi pudottaa "linkuta kotiin" -moodiin, eli ei ottanut kierroksia noin 2000 enempää ja tehot hävisivät. Syytä yritettiin selvittää mutta ei onnistunut, muistiin ei jäänyt mitään jälkiä. Ei huolta, myin pois ja ostin uuden 2011 Land Cruiserin, joka on noin 30% parempi auto kaiken kaikkiaan ja pitää arvonsa kanssa 30% paremmin. Alunperin en ollut raaskinut, kun LC oli 10000€ tyyriimpi ja piti ottaa manuaali penskojen opttamiseksi (4 tällä autolla, 2 edellisellä Defenderillä). Nyt taitaa olla viimeinen auto käsissä, kerinneekö 500Mm tulla täyteen ennen perikunnalle siirtymistä?
1 VASTAUS:
Mulla syynä tuohon "limp moodiin" oli happiventtiili. Maksoi 1000€ Käyttöautossa.
+Lisää kommentti
Minulla oli aikoinaan 2005 manuaali pathfinder. 96tkm kohdalla tuli "limp" moodi joka kuittaantui pois virtoja pois käyttämällä, syy selvisi merkkihuollossa: polttoainepumppu, vaihtopumppu vaihdettuna 1500,- egee. 2005 mallissa oli lucas merkkinen pumppu joka oli susi, samaa pumppua käytettiin myös mersuissa joissain vuosimalleissa ja samaa ongelmaa n.100tkm ja pumppu. Meillä manuaali patikka meni kyllä maantiellä lähemmäs 8L/100km kuin 9L/100km. Samassa perheessä 270 ML ja mersu syö 1,5L keskimäärin enemmän /100km. Nissani oli kyllä mukava auto ajaa ja voimaa oli sopivasti, harkinnut jopa toisenkin ostamista. Onko jollain tietoa onko jossain vuosimallissa vaihtunut eri polttoainepumppu kuin lucas??? Pystyykö automaattilaatikon ongelman jollain tapaa poistamaan ennen laatikon rikkoutumista?
1 VASTAUS:
Mersuissa on aikoinaan ollut ongelmia Lucas-pumppujen kanssa joihin sittemmin muistaakseni 1997 malleista alkaen laitetttiin vahvistetut tiivisteet (silikonia?) ja imeisesti harmin loppuivat / vähenivät. Onko Lucacset ilmeisesti sittemmin ovat vaihtiuneet kokonaan Bocheihin (?).

Vaikea sanoa kuinka moni Lucas-pumppu on tiltannut vaikkapa suhteella: montako per 100 000 Lucasta.

Ainoa millä voi koettaa ongelmaa loitontaa on diselsuodattimen vaikka liiankin usein vaihtaminen ja olla ajamatta tankkia liian vähiin ettei likaa nouse tankin pohjilta ja sitten tankkailla hyvämaineisilta asemilta, eli dieseliä jossa on kaikki voiteluaineet / additiivit mukana (ilmeisesti ei niinkään ongelma Suomessa).

Melko janoinen on ollut tuo MB ML, mikä vuosimalli (onhan siinäkin toki massaa liikutettavana)? Olematta koeajanut, niin Mercedes Classe M W166 (2011-2015) malli jonakin CDI:nä hieman kiinnostanut, mutta taitaa tulla kokonaiskuluiltaan aivan liian tyyriiksi ylläpitää.

Yksi vaihtoehto voisi olla käytetty Nissan X-Trial (Patu itselleni hieman turhankin suuri) ja onhan noita muitakin, mutta seuraavan auton kuitenkin haluan automaatti-laatikolla, eli Audi-VW riskeeraa pudota laskuista pois, muutoin käytetty Q5 voisi olla kiinnostava.

Myöskään matalaa 'kuoppa-autoa' en enää haluaisi, eli jokin hieman korkeammalla kulkeva kuten SUV ja tila-autot, jotta on mukavampi mennä autoon ja tulla sieltä pois.

Rajatulla budejtilla näissä autovalinnoissa joutuu aina tekemään kompromissejä, merkki, malli, vuosimalli, ajetut kilometrit jne.
+Lisää kommentti
Itellä tällä hetkellä auto johon saanut joka kevät talven ajelun jälkeen laittaa 5000- 10 000€ rahaa huoltoon.. Mietitty pathfinderiä kun alkaa kyllästyttää auton moneen kertaan maksaminen mut onko hintansa väärti tämäkään...
Ilmoita
Omakohtaiset kokemukset ko. Moottorista ja 151tkm kilometristä. Ensiksi halkesi kansi, joka ilmeni runsaalla vedensyönnillä, Ei auttanut kun laittaa kansi kuntoon tehdas uudella kannella,mutta sitten
pari tuhatta ajeltuani, keksi laakeriliuska pyöriä mukana alakerrassa ja koko patti pask*ksi. Ei ikinä enää.
1 VASTAUS:
Mehtäukko
Minkä ikänen auto oli sulla?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

nissan pathfinder

Sain päähäni että tarvitsen moisen kulkineen, kertokaahan te joilla on jotain kokemuksia moisista. Suunnilleen vuosimallia 06 ja 120-150tkm ajettuja, automaattina mielellään.. kertokaa plussia ja miinuksia.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta