Mistä johtuu jatkuva ientulehdus? yhden kerran jos jää hampaiden pesu väliin niin on varma että seuraavalla harjaus kerralla veri irtoo...harja on pehmeä, et ei ainakaan siitä johdu...
jatkuva ientulehdus :(
20
7122
Vastaukset
- jossikka
No mulla vähän sama juttu. Käytäksä lankaa tai hammastikkuja? Mun hammaslääkäri sano et vaik pesenkin hampaat ihan selvästi hyvin ja oikein niin mulla vaan on niin ahtaat hammasvälit ettei harjaus auta ja niissä pesii bakteerit. Sano et pitäs käyttää hammaslankaa ja -tikkua aamuin illoin niin kauan et saa tulehduksen pois ja sitten senkin jälkeen säännöllisesti. Ja sitä lankaa on oikeen vedettävä sinne ikenen sisään niin että varsinkin näin aluks veri varmasti vuotaakin ja paljon, mut sillä sen tulehduksen kuulemma saa pois.
- avun saanut
Hammasharja on melkoinen bakteeripesä, jollei sitä aikaajoin desinfioi kunnolla. Jos on ongelmia suun kanssa hammasharja tulee desinfioida päivittäin parin viikon ajan. Sen jälkeen pari kertaa viikossa. Konsti on yksinkertainen. Haet apteekista poretabletteja Steryl Brush Tabs ja laitat puoli tablettia lämpimään veteen, vähintään viiden minuutin liotus ja pöpöt ovat poissa. Katso lisää osoitteesta www.Bonyf.fi
- the_road
avun saanut kirjoitti:
Hammasharja on melkoinen bakteeripesä, jollei sitä aikaajoin desinfioi kunnolla. Jos on ongelmia suun kanssa hammasharja tulee desinfioida päivittäin parin viikon ajan. Sen jälkeen pari kertaa viikossa. Konsti on yksinkertainen. Haet apteekista poretabletteja Steryl Brush Tabs ja laitat puoli tablettia lämpimään veteen, vähintään viiden minuutin liotus ja pöpöt ovat poissa. Katso lisää osoitteesta www.Bonyf.fi
"Avun saanut" voisitko jo lopettaa!!
- Näin on
Hammasvälit tarpeeksi pieniä väliharjoja löytyy kyllä esim 0,3 mm menee useaan hammasväliin jo.Tulehdus johtuu yksin omaan hampaiden hammasvälien ym hampaiden epäpuhtaudesta.
- Vaihtoviikko
avun saanut kirjoitti:
Hammasharjat ovat nykyään niin halpoja, ettei suuriin keitoksiin tai operaatioihin kannata ryhtyä.
- oikea hoito
avun saanut kirjoitti:
Hammasharjojen pöpöt pääosin kuolevat hampaiden pesujen välissä, koska olosuhteet eivät kuivassa harjassa ole niin suotuisat kuun kosteassa suuontelossa. meridol-hammastahna on hyvä apu nimenomaan ientulehduksen hoitoon, säännöllinen käyttö myös estää ientulehdusta uusiutumasta, saatavissa apteekeista. Hammasvälien puhdistus tietenkin olennaista säännölliset ammattilaisten tekemät puhdistukset.
- Yksinkertainen apu
Moi
Saat sen helpoimmin pois Bonyfin stryl brush hammasharjan desinfektio tabletilla.
näky olevan yliopiston aptteekin verkkokaupassa. olen itse käyttänyt niitä 4 vuotta ilman suuongelmia sitä ennen suu oli kuin kaatopaikka. - oikeata tietoa
oikea hoito kirjoitti:
Hammasharjojen pöpöt pääosin kuolevat hampaiden pesujen välissä, koska olosuhteet eivät kuivassa harjassa ole niin suotuisat kuun kosteassa suuontelossa. meridol-hammastahna on hyvä apu nimenomaan ientulehduksen hoitoon, säännöllinen käyttö myös estää ientulehdusta uusiutumasta, saatavissa apteekeista. Hammasvälien puhdistus tietenkin olennaista säännölliset ammattilaisten tekemät puhdistukset.
Kyllä taisi tulla vähän omia juttuja pöpöistä.
Bagteerit muodostavat biofilmin harjaksiin, eikä niitä hävitä siitä edes pesukone.
Biofilmin tappa bonyfin steryl brus poretabletti jo kerta käytön jälkeen melkein 100 %
sairaaloissa käytetään tätä tuotetta . Apteekeista reseptittä eikä maksa paljon.
lisää bonyf.fi
- the_road
Hammaskivi ärsyttää ikeniä ja on yleisin syy ientulehdukseen. Koska hammaskivet viimeksi on poistettu? Hammaskivet pois ja hammaslanka päivittäiseen käyttöön ja vielä hampaiden harjaus 2 kertaa päivässä, niin tulehdus paranee.
- bakteeritasapaino
ienleikkauksiin olin jo menossa, mutta eipä enää ole tarvetta :-)
- jommin kummin
Hammaskiven poistossa käytetään myös ultraääni-nimistä hoitoa. Perustuuko todella korkeafrekvenssisen ääniaallon tehoon? Rasvakudoksen ultraäänikavitaatiossa rasvasolujen kalvot poksautellaan rikki ja monet ovat sitä mieltä, että tuossa poksahtaa paljon sellaistakin, mitä ei ollut tarkoitus, kuten esim. hermojen myeliinituppeja. Entäs kun tuo samainen ääniaalto poksauttelee hammaskiveä, onko nytkään hermokudos turvassa? Kipu ainakin voi olla tosi kova ja sangen erikoislaatuinen verrattuna perinteiseen mekaaniseen raaputtamiseen.
Siis onko kysymys siitä, mistä nimikin eli äänialtohoidosta vaiko jostain muusta? Koska meillä on hammaslääkäreitä, jotka kiven kovaan väittävät, ettei kysymyksessä ole lainkaan ultraääni ja että virheellinen nimi johtaa ihmiset harhaan ja että hammaskiven poistossa ultraäänellä ei olisi mitään tekoa käytetystä nimestä huolimatta, kysyn tätä nyt suoraan. - jotain muuta?
jommin kummin kirjoitti:
Hammaskiven poistossa käytetään myös ultraääni-nimistä hoitoa. Perustuuko todella korkeafrekvenssisen ääniaallon tehoon? Rasvakudoksen ultraäänikavitaatiossa rasvasolujen kalvot poksautellaan rikki ja monet ovat sitä mieltä, että tuossa poksahtaa paljon sellaistakin, mitä ei ollut tarkoitus, kuten esim. hermojen myeliinituppeja. Entäs kun tuo samainen ääniaalto poksauttelee hammaskiveä, onko nytkään hermokudos turvassa? Kipu ainakin voi olla tosi kova ja sangen erikoislaatuinen verrattuna perinteiseen mekaaniseen raaputtamiseen.
Siis onko kysymys siitä, mistä nimikin eli äänialtohoidosta vaiko jostain muusta? Koska meillä on hammaslääkäreitä, jotka kiven kovaan väittävät, ettei kysymyksessä ole lainkaan ultraääni ja että virheellinen nimi johtaa ihmiset harhaan ja että hammaskiven poistossa ultraäänellä ei olisi mitään tekoa käytetystä nimestä huolimatta, kysyn tätä nyt suoraan.Hammaslääkärit lienevät oikeassa, sillä tuon hammaskiveä rikkovan ultraäänilaitteen toiminta ei perustu ääneen, vaan kärjen liikkeeseen ja jäähdytysveden huuhtelevaan vaikutukseen. Jos kerran näin on, nimikin voisi olla osuvampi.
Mutta antaapa viisaampien vastata...
- minulla auttaa
Osta Sensodyne hammastahnaa ja mieluummin pese sähköhammasharjalla.Tahna auttaa välittömästi ja pitää tulehduksen pois ikenistä ja hampaankauloista.
- Myöskin Avun Saanut
Jos sulla on tulehdus suussa ja vaihdat uuden hammasharjan, heti ensi kerran jälkeen pöpöt ovat muhimassa uudessa harjassa. Desinfioi harjasi apteekista saatavalla desinfioivalla poretapletilla 2 viikkoa ja tulehdus on pois.
Katso video bonyf.fi sivulta. - the_road
"Tavallinen" Sensodyne hammastahna on vihloville hampaille. Sillä ei ole mitään tekemistä ientulehduksen kanssa. Tarkoitit ehkä vaikeammin saatavia Multicare ja Vital versioita ko hammastahnasta? Toimii varmasti siinä missä muutkin tahnat, mutta jos haluaa hammastahnaan panostaa niin sitten suosittelisin kokeilemaan salutem-tahnaa.
Sähköhammasharja ei ole välttämätön, myös perinteisellä harjalla saa yhtä hyvän tuloksen samassa 2min ajassa, jos vain viitsii. Jos ei viitsi, niin sitten sähköharja on hyvä valinta.
Minun ohjeeni on edelleen sama...Hammaskiven poistoa odotellessa, tehostettua suuhygieniaa nyt tästä päivästä alkaen ja heti maanantaina soitto hammaslääkärin/hygienistin ajanvaraukseen ja aika hammaskiven poistoon ja putsaukseen. Putsauksen jälkeen hampaiden puhdistus onnistuu sitten kotonakin helpommin, kun hampaiden pinnat ovat taas sileät.
Itse en enää suostu ultaäänilaitteella tehtävään hammaskiven poistoon. Tekee niin vietävän kipeää verrattuna käsi-instrumenteilla tehtyyn hoitoon. Mieluummin käsi-instrumentit ilman puudutusta tai geelipuudutuksella, kuin ultaääni ja puudutuspiikit (koska pelkkä geelipuudutus ei auta vihlontaan, se puuduttaa vain ikenet). Ultraäänilaitteissakin on paljon eroa, joillain vanhoilla laitteilla ei oikeasti saa aikaan mitään muuta, kuin kipua. Uudetkin laitteet voivat valmistajasta (ja käyttäjästä) riippuen aiheuttaa kipua tai olla melko kivuttomia. - KK
the_road kirjoitti:
"Tavallinen" Sensodyne hammastahna on vihloville hampaille. Sillä ei ole mitään tekemistä ientulehduksen kanssa. Tarkoitit ehkä vaikeammin saatavia Multicare ja Vital versioita ko hammastahnasta? Toimii varmasti siinä missä muutkin tahnat, mutta jos haluaa hammastahnaan panostaa niin sitten suosittelisin kokeilemaan salutem-tahnaa.
Sähköhammasharja ei ole välttämätön, myös perinteisellä harjalla saa yhtä hyvän tuloksen samassa 2min ajassa, jos vain viitsii. Jos ei viitsi, niin sitten sähköharja on hyvä valinta.
Minun ohjeeni on edelleen sama...Hammaskiven poistoa odotellessa, tehostettua suuhygieniaa nyt tästä päivästä alkaen ja heti maanantaina soitto hammaslääkärin/hygienistin ajanvaraukseen ja aika hammaskiven poistoon ja putsaukseen. Putsauksen jälkeen hampaiden puhdistus onnistuu sitten kotonakin helpommin, kun hampaiden pinnat ovat taas sileät.
Itse en enää suostu ultaäänilaitteella tehtävään hammaskiven poistoon. Tekee niin vietävän kipeää verrattuna käsi-instrumenteilla tehtyyn hoitoon. Mieluummin käsi-instrumentit ilman puudutusta tai geelipuudutuksella, kuin ultaääni ja puudutuspiikit (koska pelkkä geelipuudutus ei auta vihlontaan, se puuduttaa vain ikenet). Ultraäänilaitteissakin on paljon eroa, joillain vanhoilla laitteilla ei oikeasti saa aikaan mitään muuta, kuin kipua. Uudetkin laitteet voivat valmistajasta (ja käyttäjästä) riippuen aiheuttaa kipua tai olla melko kivuttomia.Jätä fluori pois kokonaan. Minulla tämä auttoi niin älyttömästi, ei reikiä, hammaskiviä tai ientulehdusta!
- se sama äijäntöräle
Oreganoöljyä yksi tippa hammasharjaan, sillä lähtee ientulehdus ja kaikki haitalliset bakteerit, kirjoitin asiasta tänne suomi24:ään muutama viikko sitten.
Ei kannata yhtään empiä koska oreganoöljy auttaa heti eikä maksa paljon ja on erittäin riittoisaa. Kyseessä ei ole mikään poppakonsti vaan vuosisatoja käytössä ollut luonnon vahvin antibakteerinen aine jonka käyttö hävisi länsimaissa lähes kokonaan modernin hammaslääketieteen aikana. On hyvin todennäköistä että oreganoöljyllä saat tulehduksen nitistettyä hyvinkin äkkiä.
Tässä tuo aikaisempi tekstini:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9685525#comment-48247029 - Tehosta puhdistusta!
Ientulehdus on bakteeritulehdus eli johtuu plakista, jossa muhii bakteereita. Ientulehdus ei parane millään lääkkeillä vaan suuhygieniaa tehostamalla.
Eli puhdista hampaasi paremmin, mikäli vuotaa verta. Pelkkä harjaus (mieluiten sähköhammasharjalla) ei riitä eli myös hammasvälit on puhdistettava (ham.langalla/ham.tikuilla).
Jos sinulla on hammaskiveä mene hammashoitolaan poistattamaan se. - ei enään vaivoja
Harjasi on pöpöjä täysi
Lukaseppa sellaiselta sivulta www.bonyf.fi niin ymmärrät asian.
tai yliopiston verkkoapteekinsivuilta steryl brush - Muonatäti
Kannattaa myös tsekata kattava sivusto hiivasyndroomasta. Yhtenä oireena mm. krooninen ientulehdus.
http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/hiivasyndrooma.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789