Erinomaista Tietoturvaviikkoa kaikille!
Olen nyt Nettiviisas -vuorollani tutkaillut tällä palstalla käytyä keskustelua, ja kiitän omasta puolestani asiaa tuntevia keskustelijoita monenlaisista teknisistä neuvoista kysyjille. Huomaattehan, että Teknologia -alaotsikon alta löytyy monenlaista tietoa nettiyhteyksistä, laitteista ja ohjelmista. Melko monelle tämänkin keskustelupalstan kysyjistä parhaimmat neuvot löytynevät käyttämällä reittiä Keskustelut > Teknologia > Tietoturva ja virukset.
Työskentelen itse murrosikäisten nuorten vanhemmille suunnatun nettipalvelun parissa ja nuorten netinkäyttö huolestuttaa heitä monistakin eri syistä. Lapset ja nuoret ovat usein teknisesti vanhempiaan taitavampia, mutta netin liikennesääntöjen oppimiseen (tai oppimatta jäämiseen) vaikuttaa se, keneltä ja millaisia malleja ja ohjeita tässä asiassa saadaan. Kerro, mikä on opettanut sinua fiksuun nettikäyttäytymiseen - karvas kokemus, viisas opastus vai jokin muu?
Maija Lehtikangas, projektikoordinaattori, Väestöliiton www.murkunkanssa.fi -netti
Väestöliitto on mukana Tietoturvapäivä -kampanjassa joka edistää turvallista ja fiksua internetin käyttöä
Keneltä neuvot nettifiksuuteen?
nettiviisas
1
324
Vastaukset
- Ärrävikainen heh
Lievästä vainoharhaisuudesta on apua. Samoin olis apua siitä että funtsii ennenkuin tekee, tuppaa vaan menemään toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215675Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744681834Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201239Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111203Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861073Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23857Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856