Kortisoni pistos

pii-pii-piikki

sain eilen kortisoni pistoksen ja mielestäni tämä piikki vain pahenti kipujani... kuuluuko asiaan.. minkä ajan pääsät tämän pitäsi alkaa vaikuttaan ja parantaa ?

3

6739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipuillut

Minulla pistelty useita kortisonipiikkejä.Toisilla alkavat heti auttamaan. Minulla yleensä ensin tullut todella kipeiksi pistosnivel niistä,kolmenviikon kuluttua alkavat siten vaikuttamaan.

• jokueräs

Ja riippuu paikasta mihin pistetään. Jänteiden kiinnityskohda taitavat kipeytyä herkemmin kuin nivelet. Toisaalta nivelissäkin on eroja. Ilmeisesti mitä pienempi nivel, sen herkemmin kipeytyy ja ranteen alueen nivelet ovat ne pahimmat. (Pienempiin ei yleensä edes yritetä osua nivelrakoon, vaan pistetään jonnekin nivelen lähelle ja isommissa taas on enemmän tilaa lääkeaineelle.

Ranteen seudulle minulla on aina pistetty puudutetta yhdessä kortisonin kanssa. Silti ranne on ollut todella kipeä pistämistä seuraavana parina päivänä. Etenkin jos kättä ei ole pitänyt täyslevossa (eli käytännössä lastassa) sitä kahta päivää. Aina olen siinä kohti miettinyt, että mikä pirun järki on kerrasta toiseen hakea kortisonipiikkejä, jos lopputulos on saakelin kipeä nivel. Mutta parissa päivässä sitten paranee oikein usein kivuttomaksi.

Viimeiksi kun lääkäri pisteli, niin varmisti samalla, että onhan mulla riittävästi kipulääkkeitä ja käski syödä niitä sitten jopa vähän ennakoivalla asenteella. Niinpä söinkin sitten maksimiannosta tulehduskipulääkettä ja siihen seuraksi vähän parasetamolia. Ja tosiaan laitoin sen ranteen täyslepoon, niin selvisin ilman suurempia tuskan parahduksia ja käsi toipui nopeammin.

Jos nivel turpoaa huomattavasti, rupeaa kuumottamaan ja yleiskunto heikkenee, on syytä hakeutua lääkäriin välittömästi. Sillon on saattanut piikin mukana päästä niveleen pöpö, joka on aiheuttanut sielä tulehduksen. (Tämä tosin on hirvittävän harvinaista, jostain luin, että 0,02 % pistoksista johtaa tjsp.) Todennäköisesti on vaan ärtynyt tuosta pistoksesta ja lääkeaineesta

• kivusta väsynyt

4-viikkoa sitten sain pakaraan kortisoni piikin.. ja kauhistus piikki raapas hermoa. nnyt armoton hermokipu... selkäkivun takia annettiin. onko kenellekään vastaavia kokemuksia????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe