Itselläni on tarve hankkia auto ja olen suunnitellut sijoittavani n. 10000€ diesel autoon. Asun Tampereen kaskustassa eikä taloyhtiöllä ole autopaikkoja joten lohkolämmittimen käyttö ei onnistu. Harvemmissa dieseleissä on polttoainekäyttöistä lämmitintä, joten mahtaako tuollaisen jälkiasennus onnistua kuinka helposti ja paljonko siihen tarvitsisi sijoittaa rahaa?
Vaihtoehtoisesti jos mitään lämmitystä ei ole käytössä, uskaltaako dieseliä hankkia ylipäätään, tuleeko näillä pakkasilla kuinka paljon ongelmia?
Niin ja älkää ehdottako että sijoittaisin enemmän rahaa autoon, tilillä on kymppitonni rahaa ja en koskaan hanki (asunto poislukien) mitään lainarahalla...
Polttoainekäyttöinen lämmitin jälkiasennuksena?
8
4635
Vastaukset
- Canis Lupus
Jos ajokilometrejä tulee niin Diesel on hyvä ratkasu. Lyhyellä ajolla lisälämmitin vie akusta tehot nopeasti joten pitää vain muistaa huolehtia riittävästä ajelusta.
Osta auto seuraavalla kaavalla:
Auto remontit (1500€) 1500 (eber/webasto).
Käytettyyn autoon kannattaa aina varata ekalle vuodelle yllätys remontti rahaa. ;) - -monessa mukana
Aika monessa hieman tuoreemmassa kuin 10t€n autossa on vakiona eberi/webasto.
Sen sijaan harvemmassa niissä on kello tai kauko-ohjain asennettu ja sekin on aika kallis asentaa lisää.
(pelkällä polttoainelämmittimellä ei ole esilämmitysominaisuutta).
Vanhemmissa lämmittimissä voi olla vaihto tai korjaus ajankohtainen, se ei kestä läheskään niin hyvin kuin blokilämmitin.- vanhan 700 000
tuhatta ajetun 124 korisen 200d mersun 700 eurolla, tuotu saksasta muutama vuosi sitten, ei lohkoa eikä muutakaan moottorilämmitintä. Hyvin on lähtenyt käyntiin yli 20 pakkasillakin kylmästä.
- sitä toki
vanhan 700 000 kirjoitti:
tuhatta ajetun 124 korisen 200d mersun 700 eurolla, tuotu saksasta muutama vuosi sitten, ei lohkoa eikä muutakaan moottorilämmitintä. Hyvin on lähtenyt käyntiin yli 20 pakkasillakin kylmästä.
Sehjän on ihan vapaaehtoista tuo palelu ja ikkunoiden raapiminen, vaikka käyntiin saisikin...
- volvon miäts.
Käytetyissä kympin diesel autoissa rupeaa nykyään olemaan jo polttoainekäyttöiset lisälämmittimet, uuden asennus normi autoihin onnistuu alle 2000 ekun.
- ensikerralla sitten
Jos on säännölliset lähtöajat, eikä parkkipaikka ole ihan asunnon vieressä, niin kannattaa valita kellolla ajastettava malli. Jos taas liikkuu vähän epäsäännöllisemmin ja auto näkyy ikkunasta, niin kannattaa valita kauko-ohjaimella käynnistettävä lämmitin.
Omassani oli vakiona ajastinmalli, mutta kyllä kauko-ohjaimella käynnistyvä lämmitin olisi minulle paljon kätevämpi. - hytin lämmitys
Itsellä on kahdesti käynyt niin että auto ei ole lähtenyt käyntiin ja kummallakin kerralla juuri lämmittimen käytön jälkeen. Lämmitin on syönyt akun vähiin ja auton automatiikka on sitä mieltä että ei tarvi pahemmin hehkuttaa silloin kun Eber on ollu käynnissä.
Aina on startannu kylmänä liikkeille lähtiessä. Kovemmilla pakkasilla olen hehkuttanu kahdesti. 28 asteen pakkanen taitaa olla kovin mitä olen itse joutunu käynnistämään.
Itse asiassa tuntuu siltä että lähtee kylmästä pitkän hehkutuksen jälkeen paremmin käyntiin, kuin lämmitettynä ja auton päätöksestä pikahehkulla.
Liikkeille lähtöä enemmän lisälämmittimistä mahtaa olla hyötyä auton liikkuessa hytin lämmityksen suhteen. Nykydieselissä kun ei tahdo hitaassa ajossa riittää lämpöä cabiiniin kovalla pakkasella. - calor
itsekin asun Treen keskustassa ja omistan diesel auton webastolla. hyvä ratkaisu ja lämmittää muutenkin auton nopeasti vaikkei olisi laitettu aamuksi lämpeämään. ainoa mitä täytyy varoa jos on lyhyet ajomatkat että akusta ei lopu potku. maksaa jälkiasennettuna vajaat 1500 euroa riippuen automerkistä. gsm kauko-ohjain olisi kiva, mutta sikahintainen, 400-500euroa lisää. (olis muuten auto myynnissä kun pitäs vaihtaa bensaan, mutta ihan kymppiin ei lähde)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849