Tamperelainen saarna?

Essu lahdesta

Mitäs viikko sitte Treella, kun KV jaksoi vartin verran perustella kuorojen synnillisyyttä.
Oliko muuta perustetta, kuin "vanhinten" jouluinen määräys?

Taitaa kesän lähetyksestä tulla yritys irrottaa herätysliike kirkosta, ja perustaa oma "kirkkokunta".
Kauheaa toimintaa, jos tällaista yritetään.
Mutta vielä on aikaa rukoilla, että tämä skenaario ei toteutuisi.

57

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakoo

      EI OLE pelkästään kai siitäjoulusta, useamman vuoden minäkin olen hänen kuullut sanoneen
      että .Vanhanliiton aikaista sen käyttä on , vaikka hän puhuu VT:n aikaisista luvista ,mutta hän on
      sanomamma että UT:n aikana ei ole hyväksytty, kuka sen on kieltänyt muut kuin lapainvanhimmat .
      JEESUS /JUMALA ei ole kietänyt , en ainakaan ole Raamatusta löytänyt kohtaa . Jönssön ainakin
      hyväksyi Urku harmoonin joka oli henellä kotona . KL.kysyi miksi sinulla on tuo ,osaatko soittaa.
      SE on siksi että voin soittaa JUMALALLE KUNNIAKSI SE VASTAUS KELPASI SILLOIN KAIKILLE
      Tietenkin sitä pitää harjoitella että osaa laulaa ja soittaa JUMALAN KUNNIAKSI.

      MINUSTA ON SE KYSE KUOROLAULUSTA TAI SOITOSTA , KUMPIKAAN EI OLE VÄÄRIN , KOSKA KUMPAAKIN
      TEHDÄÄN jUMALALLE KUNNIAKSI .Sitten ne jotka väittää että joku laulaa omankunnian takia on taas,
      vain tarve päästä sanomaan jonkun juonen takia ,,,KV. oli sodan aikana RADISTI eikö se ollut senaika
      kovinkin selitettävissä . tähän verrattuna .silloin oli vielä kaikki radiot kiellettyja.

      • lätsä pekka

        (..KUOROLAULUSTA TAI SOITOSTA , KUMPIKAAN EI OLE VÄÄRIN , KOSKA KUMPAAKIN
        TEHDÄÄN jUMALALLE KUNNIAKSI ..)

        Luulen että jos minä laulutaidoton ja äänetön tulisin mukaan laulamaan kuoroon suuresta kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan niin minut potkaistaisiin ulos.


      • lätsä pekka kirjoitti:

        (..KUOROLAULUSTA TAI SOITOSTA , KUMPIKAAN EI OLE VÄÄRIN , KOSKA KUMPAAKIN
        TEHDÄÄN jUMALALLE KUNNIAKSI ..)

        Luulen että jos minä laulutaidoton ja äänetön tulisin mukaan laulamaan kuoroon suuresta kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan niin minut potkaistaisiin ulos.

        Tuskin sulta tilattaisi pieksujakaan, jos et ole suutari???

        Onko nyt niin, että laulaa pitäisi laulutaidottomien ja saarnata niiden, jotka eivät missään tapauksessa halua???
        Tällainenko kuva meillä on Jumalan antamien luonnolahjojen käytöstä?


      • lätsä pekka
        vihne kirjoitti:

        Tuskin sulta tilattaisi pieksujakaan, jos et ole suutari???

        Onko nyt niin, että laulaa pitäisi laulutaidottomien ja saarnata niiden, jotka eivät missään tapauksessa halua???
        Tällainenko kuva meillä on Jumalan antamien luonnolahjojen käytöstä?

        Kyllähän se on aina ollut että ne joutuvat saarnaamaan jotka eivät halua. siis saavatko vain ne kiittää Jumalaa lauluin ja virsin joilla on hyvä lauluääni ja sävelkorva? lahjaton pysyköön hiljaa


      • lätsä pekka kirjoitti:

        Kyllähän se on aina ollut että ne joutuvat saarnaamaan jotka eivät halua. siis saavatko vain ne kiittää Jumalaa lauluin ja virsin joilla on hyvä lauluääni ja sävelkorva? lahjaton pysyköön hiljaa

        Oletko siis sitä mieltä, että Jumala jakaa lahojaan omilleen nähdäkseen miten tehokkaasti he lannistavat ja sammuttavat niitä?

        Jos joku piirustustaitoinen piirtää vaikapa puhelimessa ollessaan sanomalehden kulmaan hevosenpään, onko siitä tehtävä parannusta tai pakko ottaa vastaan julkiset nuhteet?


      • teuta
        lätsä pekka kirjoitti:

        Kyllähän se on aina ollut että ne joutuvat saarnaamaan jotka eivät halua. siis saavatko vain ne kiittää Jumalaa lauluin ja virsin joilla on hyvä lauluääni ja sävelkorva? lahjaton pysyköön hiljaa

        Katsos LP. JUMALAA saa kiittää kaikki joilla on kiitotkseen halu , Ja se jokapystyy sen tekemään
        kuoron kautta se on hänen etu , muuten hänkin voi kiittää kuten muut.

        Mutta ne jotka ei haluisi puhu on toinen juttu , Mitä sanot niistä jotka ei osaa puhua ja kuitenkin haluaa
        tälläisiä on meikäläisyydessä paljon , minä luulen että sitä kautta tulee moni riita .

        Sitten on ne jotka ei todella halua puhua , niitä on muutama , yleensä sitten käy niin että
        heistä tulee suh tkoht puhujia ja myhemmin havaitaan , että aivan mukiimeneviä on tullutkin.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Oletko siis sitä mieltä, että Jumala jakaa lahojaan omilleen nähdäkseen miten tehokkaasti he lannistavat ja sammuttavat niitä?

        Jos joku piirustustaitoinen piirtää vaikapa puhelimessa ollessaan sanomalehden kulmaan hevosenpään, onko siitä tehtävä parannusta tai pakko ottaa vastaan julkiset nuhteet?

        Hevsen pää ilmestyy aivan itsestään , jos kerran taito on hyppysissä . ,,,en oikein ymmärtänutyt miksi
        Kun hän käyttää JUMALA antamaa taitoa ? Kysyn vielä että miksi .


    • savon ukko

      olla raamatun tekstin mukaisia. Te ette sitten peri sitä taivasten valtakuntaa. Lisää löylyä kiukaalle, että karkaavat syntiset ylälavereiltaan kun helvetin önkä alkaa polttaa korvia. heh heh!

      • teuta

        En sano että olis senilis , ei mitenkään , hän oli suht virkeä , piti saanana 11:00 saakka
        eikä mitään turhaa lupinaa , Hän on Rovasti . Päiviö Parviainen ollut kiinan lähetys kentillä
        Maon valtaan nousun aikana nyt on serakunta talolla kavit..Ja illalla 18:00 lähetys juhla


    • uittotyömies

      Kaikkea muutakin Raamattuun perustumatonta opetusta on yritetty perustella milloin milläkin tekosyyllä.
      Tällasiin lillukanvarsiin ei pitäs paljon lainata ajatuksiaan eikä kirjoituksiaan.

      Sen sijaan eroon luterilaisesta kirkosta kampanija on jo paljon vakavampi juttu. Omavanhurskaus haluaa perustaa itselleen ikioman seurakunnan, jossa saa kiusata ihmisiä ilman Luteruksen edestuomaa kirkasta Kristuksen oppia.

      Emme tiedä minne asti nykyisin ateistien johtama ev.lut. kirkko vielä etääntyy kristinuskosta, mutta tunnustuksellinen luterilaisuus tulee säilymään joka tapauksessa. Jos tätä oppia ei kirkossa sallita, niin
      sitten se elää kirkon ulkopuolella.

      • Essu lahdesta

        Kirkko säilyy aina Kristuksen kirkkona, vaikka isokin osa kirkon johtajista ja työntekijöistä olisivatkin väärän työn tekijöitä.
        Herätysliikkeen uskovien jäsenten tulisi tukea kirkosta vielä löytyviä uskollisia paimenia aivan samoin kuin tulisi pitää kynttilää näkyvissä väärien työntekijöiden suhteen.
        Yksittäisen kristityn kannalta lopputulos on varsin vakava, jos hän lähtee vasemmalta Jumalan sanan ohi ajavan piispan perään tai oikealta ohi ajavan herätysliikkeen saarnamiehen perään. Tuloksena on hengellinen kuolema.
        Tuollaiset mainitun KV:n saarnat ohjaavat juuri oikealta ohi Sanan.
        Uskovien tulisi nyt ahkerasti rukoilla tuonkaltaisten saarnamiesten ja opettajien puolesta, että heillekin uskon ovi aukeaisi armonajassa, ikävä olisi kuunnella viimeisellä tuomiolla seuraajien syytöksiä: sinun takiasi nyt olen täällä vaivan paikassa.

        On vakava asia olla kirkastamatta Kristusta.


      • jumalan_oma

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.


      • Essu lahdesta
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Minun kokemukseni on aivan päinvastainen.


      • Essu lahdesta
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Myöskin koen, että jos nyt kirkon jättäisin, jättäisin myös etsivät sielut heitteille ja saatanan armoille.
        Uskon, että kaikille meille uskoville riittää lähetystyötä ja kynttilänä olemista lähellä ja kaukana.
        Meidän tehtävä on olla valona myös kirkon sisällä ja samalla omalta osaltamme vaikuttaa kirkon toimintaan, eikä vain kauhistella, että nyt se kirkko vasta harhaan on mennyt.
        Luulisin, että sinäkin jumalan_oma oman tehtäväsi löydät, etkä ala rintamakarkuriksi.
        Kyllä Jumalan rakkaus ajaa tekemään työtä kirkon ja ihmisten kuolemattomien sielujen eteen.


      • jumalan_oma
        Essu lahdesta kirjoitti:

        Myöskin koen, että jos nyt kirkon jättäisin, jättäisin myös etsivät sielut heitteille ja saatanan armoille.
        Uskon, että kaikille meille uskoville riittää lähetystyötä ja kynttilänä olemista lähellä ja kaukana.
        Meidän tehtävä on olla valona myös kirkon sisällä ja samalla omalta osaltamme vaikuttaa kirkon toimintaan, eikä vain kauhistella, että nyt se kirkko vasta harhaan on mennyt.
        Luulisin, että sinäkin jumalan_oma oman tehtäväsi löydät, etkä ala rintamakarkuriksi.
        Kyllä Jumalan rakkaus ajaa tekemään työtä kirkon ja ihmisten kuolemattomien sielujen eteen.

        Hyvä "essu lahdesta". Myönnän, olet oikeassa kirkon suhteen. Asia on juuri niin kuin kerroit. Harkitsen jääväni sittenkin kirkon sisälle loistamaan Jumalan Sanan valoa ja Jumalan rakkautta pimeässä oleville, Jumalan Sanan totuutta etsiville ystävillemme. Hyvä kun toit asian tuossa näkökulmassa esille!


      • kaikkia sit kuulee
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Parempi on käydä sikalassa kuuntelemassa sikojen kuoro- kiljuntaa jo kuorolaulu on riistämässä henkilöä pois Kristuksesta. Kuulijassa on jo silloin todella paljon vikaa jos Kristuksen ylistäminen ja kiittäminen ovat johtamassa pois Kristuksesta.


      • teuta
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Se palvelee liikaa , omavanhurskasta väkeä , olkoon sitten saaraanaja tai Rivi kristitty.
        Minä kuulun mieleltäni kirkkokuoroon ja omasta mielestäni äänenikinshteen .

        Olen ketvätesikkojen kannattaja , Jos joku voi sanoa pahan sanan heistä tehköön sen niin ettei JUMALA
        kuule ja tee siitä väärää johtopäätöstä. se on tärkeintä että voimme olla vilpittömät kannattajat.

        Jos kurolaulujen ohjelma on sidottu JUMALAA kunnioittaviin lauluihin asiat on OK.
        en minä tarkoita mitään renkutuksia Tai JEESUSKSEN , KUNNIAKSI NIIN SILLOIN
        Kaikki on varmasti hyvin ja oikein .


      • teuta

        jälkeen naamansa näyttää , niin moni asia on minunkin aikana kääytynyt päälaelleen
        että , että aikanaan on saarnattu vahvasti synniksi , nyt ne ei ole syntiä lainkaan
        Eikö kannattaisi ensin miettiä , ja sitten vasta varovaisesti määritettä jonkin
        synniksi muistan 52 lähtien , jo monta asiaa olin silloin 7 ja aloin koulun ,


      • savon ukko
        Essu lahdesta kirjoitti:

        Kirkko säilyy aina Kristuksen kirkkona, vaikka isokin osa kirkon johtajista ja työntekijöistä olisivatkin väärän työn tekijöitä.
        Herätysliikkeen uskovien jäsenten tulisi tukea kirkosta vielä löytyviä uskollisia paimenia aivan samoin kuin tulisi pitää kynttilää näkyvissä väärien työntekijöiden suhteen.
        Yksittäisen kristityn kannalta lopputulos on varsin vakava, jos hän lähtee vasemmalta Jumalan sanan ohi ajavan piispan perään tai oikealta ohi ajavan herätysliikkeen saarnamiehen perään. Tuloksena on hengellinen kuolema.
        Tuollaiset mainitun KV:n saarnat ohjaavat juuri oikealta ohi Sanan.
        Uskovien tulisi nyt ahkerasti rukoilla tuonkaltaisten saarnamiesten ja opettajien puolesta, että heillekin uskon ovi aukeaisi armonajassa, ikävä olisi kuunnella viimeisellä tuomiolla seuraajien syytöksiä: sinun takiasi nyt olen täällä vaivan paikassa.

        On vakava asia olla kirkastamatta Kristusta.

        Suomen kirkko ei ole ateistien hallinnassa. Teillä on väärä käsitys ateisteista. Kysynkin teiltä, miten te näette ateistin? Älkää sanoko väärää todistusta lähimmäisestänne. Vaikka seurakunnat eivät olekkaan niin sekopäisiä Jumala uskossaan kuin te, ei se silti tarvitse merkitä sitä, että Jumala olisi hylätty. He ovat vai edellä maailmanmenon mukana hyväksymässä oikeita asioita jotka teitä jatkuvasti hiertää. En minäkään ole kirkon kanssa naispappeudesta samaa mieltä, mutta on se kai hyväksyttävä, kun näin on. Toivon mukaan, Jumala on myös näissä myönteinen, vaikka apostolit vanhoillisuudessaan ovat sen töhertäneet miesvaltaisine ajatuksineen raamattuun. Sieltä on niin paljon otettu ja sinne lisätty omien uskonpuhdistus intoilijoitten ja kääntäparantajien mukaan.

        Tulihan tää nyt sitten selväksi teille kynttiläänne näkyvissä pitäville uuden lahkolaisseurakunnan perustusta suunnitelijoille. Perustakaa vaan se uusi teholahko, niin teillä ei sitten ole taivaasenkaan pääsyä. Näinhän se raamattu sanoo. Ja sanoo paljon muuta mitä te eristäytyneet aitauksessa olevat luulette olevan vain teille luvallista. Mitähän Jeesus sanoisi jos eläisi keskellämme teistä. Katsokaapa siitä kirjasta mitä ulkokultaisuus ja fariseksellisuus siitä sanoo. Ja paljon muuta, mitä te ohitatte selaamalla siitä vain rusinat pullasta.


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        Suomen kirkko ei ole ateistien hallinnassa. Teillä on väärä käsitys ateisteista. Kysynkin teiltä, miten te näette ateistin? Älkää sanoko väärää todistusta lähimmäisestänne. Vaikka seurakunnat eivät olekkaan niin sekopäisiä Jumala uskossaan kuin te, ei se silti tarvitse merkitä sitä, että Jumala olisi hylätty. He ovat vai edellä maailmanmenon mukana hyväksymässä oikeita asioita jotka teitä jatkuvasti hiertää. En minäkään ole kirkon kanssa naispappeudesta samaa mieltä, mutta on se kai hyväksyttävä, kun näin on. Toivon mukaan, Jumala on myös näissä myönteinen, vaikka apostolit vanhoillisuudessaan ovat sen töhertäneet miesvaltaisine ajatuksineen raamattuun. Sieltä on niin paljon otettu ja sinne lisätty omien uskonpuhdistus intoilijoitten ja kääntäparantajien mukaan.

        Tulihan tää nyt sitten selväksi teille kynttiläänne näkyvissä pitäville uuden lahkolaisseurakunnan perustusta suunnitelijoille. Perustakaa vaan se uusi teholahko, niin teillä ei sitten ole taivaasenkaan pääsyä. Näinhän se raamattu sanoo. Ja sanoo paljon muuta mitä te eristäytyneet aitauksessa olevat luulette olevan vain teille luvallista. Mitähän Jeesus sanoisi jos eläisi keskellämme teistä. Katsokaapa siitä kirjasta mitä ulkokultaisuus ja fariseksellisuus siitä sanoo. Ja paljon muuta, mitä te ohitatte selaamalla siitä vain rusinat pullasta.

        Ei se aivan satavarmaa ole , kirjoituksen perusteella
        muutoin saattaa kyllä olla sinne päin.


      • savon ukko
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Kuorolaulu ja yleensä laulaminen saa "tavallisenkin" ihmisen lähestymään uskoaan. Sinä se nyt olet kokenut sen mitä lahkolaisylipapit ovat päähäsi päntänneet.

        Todella, kirkko pitää olla kirkkona kaikille, mutta ei se saa olla korostamassa ihmisen synnynnäisiä häiriötekijöitä kuten homoutta.

        Avioliitot ovat avioliittoja ja homoliitot homoliittoja.Avioliitot siunataan kirkossa ja homoliitot siunattakoon jossain muualla. Liittojen lopulliset hyväksynnät hyväksyy Jumala.


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        Kuorolaulu ja yleensä laulaminen saa "tavallisenkin" ihmisen lähestymään uskoaan. Sinä se nyt olet kokenut sen mitä lahkolaisylipapit ovat päähäsi päntänneet.

        Todella, kirkko pitää olla kirkkona kaikille, mutta ei se saa olla korostamassa ihmisen synnynnäisiä häiriötekijöitä kuten homoutta.

        Avioliitot ovat avioliittoja ja homoliitot homoliittoja.Avioliitot siunataan kirkossa ja homoliitot siunattakoon jossain muualla. Liittojen lopulliset hyväksynnät hyväksyy Jumala.

        Minä kuuluun Kirkko kuoroon ja laulan jumalalle kunniaksi .
        ja noi liitto keskustelut , en tiedä miksi on edes annettu keskustelun lipsua , eikö se ollut tarpeeksipahaa
        kun saatana keksi avoliiton , eihän se ole mikään herran liitto , vaan verrattavissa koiraan , elikkä
        voi käydä tyhjentämässä pussit toiseen tai toiseen , ja kun kuolema lähestyy, hankitaan sellainen kivi josta
        olen aiemmin puhunut . Jolla yritetään sumuttaa kuollessa Jumalaa , kun eläissä on sumutettu ihmistä.
        AVIOLIITTO on ainut oikea JUMALAN säätämä liitto .
        sitten noista KAUHEUKSISTA en voi tässä viestissä puhuakkaan ,ne on saatanan uusinta valloitusta.


      • teutatess
        teuta kirjoitti:

        jälkeen naamansa näyttää , niin moni asia on minunkin aikana kääytynyt päälaelleen
        että , että aikanaan on saarnattu vahvasti synniksi , nyt ne ei ole syntiä lainkaan
        Eikö kannattaisi ensin miettiä , ja sitten vasta varovaisesti määritettä jonkin
        synniksi muistan 52 lähtien , jo monta asiaa olin silloin 7 ja aloin koulun ,

        Jonka JUMALA on määritellyt . IHMISEN MÄÄRITYKSESTÄ EI OLE YMMÄRTÄKÄÄ JO
        vielä tuosta synti listasta joka täällä kiersi, ainakin 1/3 on aivan ihmiskäsitysten
        ja ajatuksien tusosta , jotaka ei varmaan mahdu Raatunmukaiseen päättelyyn.

        Sitten jos ajattelemme oikeus tajullisesti mitä ne on , usein on tullut asia
        esille ja se on saatava pois savon ukko joitain valoitti ,,lisätään RADIO ,
        PEILI . AUTO . VALOKUVAT , NAUHURI , LEVYSOITIN , UPEATKATTAMISVÄLINEET
        UPEAT TALOT , Tässä muutama jotka on nyt jo sallittua , mutta ankarassa
        kiellossa olivat silloin .


      • teuta
        savon ukko kirjoitti:

        Suomen kirkko ei ole ateistien hallinnassa. Teillä on väärä käsitys ateisteista. Kysynkin teiltä, miten te näette ateistin? Älkää sanoko väärää todistusta lähimmäisestänne. Vaikka seurakunnat eivät olekkaan niin sekopäisiä Jumala uskossaan kuin te, ei se silti tarvitse merkitä sitä, että Jumala olisi hylätty. He ovat vai edellä maailmanmenon mukana hyväksymässä oikeita asioita jotka teitä jatkuvasti hiertää. En minäkään ole kirkon kanssa naispappeudesta samaa mieltä, mutta on se kai hyväksyttävä, kun näin on. Toivon mukaan, Jumala on myös näissä myönteinen, vaikka apostolit vanhoillisuudessaan ovat sen töhertäneet miesvaltaisine ajatuksineen raamattuun. Sieltä on niin paljon otettu ja sinne lisätty omien uskonpuhdistus intoilijoitten ja kääntäparantajien mukaan.

        Tulihan tää nyt sitten selväksi teille kynttiläänne näkyvissä pitäville uuden lahkolaisseurakunnan perustusta suunnitelijoille. Perustakaa vaan se uusi teholahko, niin teillä ei sitten ole taivaasenkaan pääsyä. Näinhän se raamattu sanoo. Ja sanoo paljon muuta mitä te eristäytyneet aitauksessa olevat luulette olevan vain teille luvallista. Mitähän Jeesus sanoisi jos eläisi keskellämme teistä. Katsokaapa siitä kirjasta mitä ulkokultaisuus ja fariseksellisuus siitä sanoo. Ja paljon muuta, mitä te ohitatte selaamalla siitä vain rusinat pullasta.

        Toisessa kohdassa 12:1-3 puhutaan ulkokullaissudseta ,,, Se on Fariselaisen hapatus (ulkokultaisuus )
        Tekopyyhyys ...Meidänkin aikanamme on JEESUKSEN tässä mainmitsemassa kohtaa , KAHTA LAJIA ,
        uLKOKULLAISUUTA .
        1. Muoto JUMALISUUTTA JA NIMIKIRSTILLISYYTTÄ , jossa ulkonaisesti ja "huulilla "kunnioitetaan KRISTUSTA JA kristinuskoa, mutta sydän ja mieli on uudestisyntymätätön . Kristuksella ja JUMALALLE vieras .
        2. Perityillä tai omana aikana säädetyillä opeilla kirkollisilla tavoilla , menoilla ja Teologisilla selityksillä tehdään tyhjäksi Raamatunun selviä sanoja ja opeuksia . Vaikka Evankeelinen uskonpuhdistus nousikin vastustamaan tällaista , "evankeliseenkin " kristikuntaan on silti pesiytynyt paljon kumpaakin lajia
        ulkokultaisuutta.

        Luuk. 18 :9-14. FARISEUKSET : oli omavanhurskauden harha luulossa Hän ei sitä anonut vaan pikemminkin kiitteli itseään ja ansioitaan . ja sanoi etten minä ole kuin muut (vaiika tuo puplikaani).
        PUPLIKAANI :Tunsi itsensä armoa tarvistevaksi syntiseksi . Tälläistä armonkerjäläistä JUMALA armahtaa ,
        antaen hänen syntinsä anteeksi ja vanhurskauttaa hänet JEESUKSEN VERESSÄ . tämä toteutuu evankeliumin
        kuulemisen ja uskomisen kautta.


      • teuta
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Niin että se vähentäisi uskoasi .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Niin että se vähentäisi uskoasi .

        onko unhoitettu


      • teu.
        jumalan_oma kirjoitti:

        Jos homo- ja lesboliittoja ruvetaan siunaamaan Suomen kirkoissa, harkitsen hyvin vakavasti kirkosta eroamista. Ev.lut.kirkko rupeaa olemaan siinä kunnossa, että oman kirkon perustaminen herätysliikkeen sisälle rupeaa olemaan hyvinkin ajankohtaista. Sitten noista kuoroista. Noissa kuoroissa on se ikävä piirre, että kuoroissa mukana oleminen ja kuorolaulujen kuunteleminen vieroittavat ihmistä pois yksinkertaisesta uskosta ja oman sisällisen tilanteen todellisesta tuntemisesta. Näin olen ainakin itse kokenut.

        Luulen että vaatimukses on tiukentunut ohi Jumalan /Jeesuksen , ei pahalla
        mutta ei yhtään liianhyvälläkään jos kirstityn emon pitää olla harmaa nuttu päällä
        ja paapoa miestään kotona , siinäkin on jotain outoo.


      • Tassu empereeltä
        Essu lahdesta kirjoitti:

        Myöskin koen, että jos nyt kirkon jättäisin, jättäisin myös etsivät sielut heitteille ja saatanan armoille.
        Uskon, että kaikille meille uskoville riittää lähetystyötä ja kynttilänä olemista lähellä ja kaukana.
        Meidän tehtävä on olla valona myös kirkon sisällä ja samalla omalta osaltamme vaikuttaa kirkon toimintaan, eikä vain kauhistella, että nyt se kirkko vasta harhaan on mennyt.
        Luulisin, että sinäkin jumalan_oma oman tehtäväsi löydät, etkä ala rintamakarkuriksi.
        Kyllä Jumalan rakkaus ajaa tekemään työtä kirkon ja ihmisten kuolemattomien sielujen eteen.

        tamperelaisesta Kevätesikko-kuoron lehtimainoksesta,jolla he kutsuivat ihmisiä konventtiinsa, kuinka he toiminnallaan ylistävät ja kiittävät jumalaansa soittaen ja TANSSIEN! Lyhyt muistini kuitenkin todistaa , että sinä aikana, kun olen esikoislestadiolaista hetätysliikettä seurannut, on TANSSI ainakin ollut yksi sellainen asia, joka uskoville on kirkastettu synniksi. Huonosti sopii tuollainen ylistystoimi Elävän Jumalan kunnioittamiseen. Muistuu mieleen Herran sanat profeetan suusta Israelin kansalle: "Viekää pois teidän harppuinne hyminä; niillä te sanotte ylistävänne Minua, mutta teidän sydämenne on kaukana Minusta"!


      • jaakoo
        Tassu empereeltä kirjoitti:

        tamperelaisesta Kevätesikko-kuoron lehtimainoksesta,jolla he kutsuivat ihmisiä konventtiinsa, kuinka he toiminnallaan ylistävät ja kiittävät jumalaansa soittaen ja TANSSIEN! Lyhyt muistini kuitenkin todistaa , että sinä aikana, kun olen esikoislestadiolaista hetätysliikettä seurannut, on TANSSI ainakin ollut yksi sellainen asia, joka uskoville on kirkastettu synniksi. Huonosti sopii tuollainen ylistystoimi Elävän Jumalan kunnioittamiseen. Muistuu mieleen Herran sanat profeetan suusta Israelin kansalle: "Viekää pois teidän harppuinne hyminä; niillä te sanotte ylistävänne Minua, mutta teidän sydämenne on kaukana Minusta"!

        ylös etä voimme tarkistaa , ja todeta oikeellisuuden .


      • YesSir
        jaakoo kirjoitti:

        ylös etä voimme tarkistaa , ja todeta oikeellisuuden .

        ja tässä tapauksessa erityisesti profeettakirjoihin ja osallistu sitten vasta näihin keskusteluihin.


      • jaakoo
        YesSir kirjoitti:

        ja tässä tapauksessa erityisesti profeettakirjoihin ja osallistu sitten vasta näihin keskusteluihin.

        Sitten otan käyttööni een sanan minkä , jo aikaisemmin toin esiin , että ei täällä tarvita
        mitään juupas eipäs kantaa kun ei stä vielä perustellä mitenkään , homma on sitten niin
        Kuin jo sanoin , EI ole mitään estettä pitäänoita asioita synteinä , tai siihen liittyvänä
        ja kysynkin kuinka joku voi väittää tuommoista kun YES SIR SANOO eikä pidä tärkeänä
        tehdä asiaa edes kysymällä selvitusta .


      • Alla kiusausten
        teuta kirjoitti:

        Ei se aivan satavarmaa ole , kirjoituksen perusteella
        muutoin saattaa kyllä olla sinne päin.

        "Kirkasta oi Kristus meille, ristinuhri Golgatan, josta meille langenneille loistaa sydän Jumalan. Uskon silmä kiinnitä, aina kohti ristiä..."

        Virsi jonka muistan lapsenmieltäni liikuttanen silloin kun olin vielä viaton lapsi ja seurasin vanhempieni uskoa. Nyt on maailma vienyt uskoni ja luottoni ihmiseen. Vieläkö esikoisseuroissa veisataan tätä kaunista virttä, vai onko sekin kuorolaulun kera syntiä?


      • ainokaarina
        jumalan_oma kirjoitti:

        Hyvä "essu lahdesta". Myönnän, olet oikeassa kirkon suhteen. Asia on juuri niin kuin kerroit. Harkitsen jääväni sittenkin kirkon sisälle loistamaan Jumalan Sanan valoa ja Jumalan rakkautta pimeässä oleville, Jumalan Sanan totuutta etsiville ystävillemme. Hyvä kun toit asian tuossa näkökulmassa esille!

        hyvä Lahden essu..
        Olen tasan samaa mieltä Jumalan oman kanssa.
        "Siunaa ja varjele meitä jne...


      • ainokaarina
        teutatess kirjoitti:

        Jonka JUMALA on määritellyt . IHMISEN MÄÄRITYKSESTÄ EI OLE YMMÄRTÄKÄÄ JO
        vielä tuosta synti listasta joka täällä kiersi, ainakin 1/3 on aivan ihmiskäsitysten
        ja ajatuksien tusosta , jotaka ei varmaan mahdu Raatunmukaiseen päättelyyn.

        Sitten jos ajattelemme oikeus tajullisesti mitä ne on , usein on tullut asia
        esille ja se on saatava pois savon ukko joitain valoitti ,,lisätään RADIO ,
        PEILI . AUTO . VALOKUVAT , NAUHURI , LEVYSOITIN , UPEATKATTAMISVÄLINEET
        UPEAT TALOT , Tässä muutama jotka on nyt jo sallittua , mutta ankarassa
        kiellossa olivat silloin .

        Hauska tuo---upeatkattamisvälineet...


      • teuta
        Alla kiusausten kirjoitti:

        "Kirkasta oi Kristus meille, ristinuhri Golgatan, josta meille langenneille loistaa sydän Jumalan. Uskon silmä kiinnitä, aina kohti ristiä..."

        Virsi jonka muistan lapsenmieltäni liikuttanen silloin kun olin vielä viaton lapsi ja seurasin vanhempieni uskoa. Nyt on maailma vienyt uskoni ja luottoni ihmiseen. Vieläkö esikoisseuroissa veisataan tätä kaunista virttä, vai onko sekin kuorolaulun kera syntiä?

        Joo kyllä veisataan , vähän harvemmin sitä kuulee kun
        meillä on n.800 virttä käsittävä virsikirja , mutta kyllä

        Siellä on lahdessa tulevana viikon loppuna isot seurat .
        olet tervetullut , niinkuin kaikki muutkin.
        Tapparankatu 20 . 4000 ensimmäistä mahtuu


      • teuta
        ainokaarina kirjoitti:

        Hauska tuo---upeatkattamisvälineet...

        Niin on katso olin EE. kotona 20 vuttta sitten , kahvi kaadettiin
        5000 mk hopea kannusta ja silleen .


      • Teuta
        Tassu empereeltä kirjoitti:

        tamperelaisesta Kevätesikko-kuoron lehtimainoksesta,jolla he kutsuivat ihmisiä konventtiinsa, kuinka he toiminnallaan ylistävät ja kiittävät jumalaansa soittaen ja TANSSIEN! Lyhyt muistini kuitenkin todistaa , että sinä aikana, kun olen esikoislestadiolaista hetätysliikettä seurannut, on TANSSI ainakin ollut yksi sellainen asia, joka uskoville on kirkastettu synniksi. Huonosti sopii tuollainen ylistystoimi Elävän Jumalan kunnioittamiseen. Muistuu mieleen Herran sanat profeetan suusta Israelin kansalle: "Viekää pois teidän harppuinne hyminä; niillä te sanotte ylistävänne Minua, mutta teidän sydämenne on kaukana Minusta"!

        Taisi olla Jairuksen tyttären kuolin musuisointi , ainoa jossa
        JEESUS on kieltänyt musikin , miksi : siksi kun oli kysymyksessä hautaus musiikki , Ja JEESUS tuli herättämään
        tytön unesta , JEESUS sanoi ei hän ole kuollut hän nukkuu .
        kun hälisevä joukko oli poistunut , JEESUS sanoi tytälle
        Otti käsetä kiinni ja sanoi lempeästi "TALITA KUUM". se on
        Arameaa ja tarkoittaa, "tyttö nouse,"
        Heti tyttö nuosi ja käveli , kaikki olivat hämmäetyksissä , ja
        Tyttö käveli , JEESUS sanoi älkää tästä mitään kertoko
        kenellekkään , Tytölle Hän käski antaa ruokaa.


      • kainoaaria
        teuta kirjoitti:

        Niin on katso olin EE. kotona 20 vuttta sitten , kahvi kaadettiin
        5000 mk hopea kannusta ja silleen .

        Ah,niin vaatimatonta on kaikki tässä ainoassa oikeassa "kristillisyydessä".
        Katsokaa kuinka monenlaiset "käsinmaalatut"serviisit omistan...
        Ja montako "omia tekemiäni"kelloja roikkuu seinilläni... Yms......
        Vaatimattomuus kaunistaa...Näin tänään...


    • Cantores Minores

      ovat esikoislaestadiolaisen liikkeen johtomiesten (lapin vanhempien ja suomalaisten hännystelijöitten) helvettiin johtavien syntien luetteloissa ensimmäsenä. Puhumattakaan naisten pitkistä housuista, lyhyistä hiuksista, ja kauhitus: miesten parrat ja pitkät tukat! Kuorolaulu tietenkin on synneistä suurin, ehkä internet kaikkine paheineen tulee toiseksi? Mikähän on kolmas kuoleman synti? Tietenkin televisio? Lapin luottamuksen oikeaoppineisuuden epäily tosin on synneistä kamalin, jota ei voi anteeksisaada edes epäilevä tuomas : se vie heti helvettiin.

      • ______

        ______________


      • teuta

        Jos et tiedä mitä se on , se on vatakarvaan LAHJAVANHURSKAUTTA, Joka on Pyhän Hengen usko,
        Olen satavarma että sinulla kireepipo ja vähän leluja , tiedätkö se tarkoittaa jotain sellaista, mitä
        sinä et tunne LLL:n Ei perustanut mitään uskoa , vaan hän noudatti loppuun asti Lutherin oppia ,
        joka tarkoitti sitä että niin sanottu Lestaadiolaisuus on perustettu jälkeenpäin ja sitä eriasteissa
        noudattaa nykyinen johto , olkoon missä olkoon, Olen vahvasti sitä mieltä että lapin nykyiset vanhimmat
        ovat aivan erilaiset kuin Eeerikson , Jönnssön ... he ovat lähinnä AI:n ja se tieto ei kiinnosta yhtään.


      • ________
        teuta kirjoitti:

        Jos et tiedä mitä se on , se on vatakarvaan LAHJAVANHURSKAUTTA, Joka on Pyhän Hengen usko,
        Olen satavarma että sinulla kireepipo ja vähän leluja , tiedätkö se tarkoittaa jotain sellaista, mitä
        sinä et tunne LLL:n Ei perustanut mitään uskoa , vaan hän noudatti loppuun asti Lutherin oppia ,
        joka tarkoitti sitä että niin sanottu Lestaadiolaisuus on perustettu jälkeenpäin ja sitä eriasteissa
        noudattaa nykyinen johto , olkoon missä olkoon, Olen vahvasti sitä mieltä että lapin nykyiset vanhimmat
        ovat aivan erilaiset kuin Eeerikson , Jönnssön ... he ovat lähinnä AI:n ja se tieto ei kiinnosta yhtään.

        __________


      • teuta
        ________ kirjoitti:

        __________

        enemmän en tutkinut reittejä tarpeeksi,,,anteeksi vaan .


      • teuta

        Tajuta lainkaan kuinka asiat on lähteneet luistamaan Minden ja Pärsetterin saatua valtaa .
        joka vuosi on monia laastareita tarvittu kun he viimeksi kävi Suomessa nähtiin ennenkuulumaton
        episodi, kuinka vieraat saarnaajat kiilloitti saappaansa ja kenkänsä , Tänne tunki vieraitasaarnaajia
        niin että PL:oli ainoa joka sai saarnata suomen Uudenvuoden seuroissa turussa . Ei ollut oikeen
        Suomessa on saarnanneet tähän asti vain suomalainen , Oma mieleni on että meillä on suomessä
        yleisesti hyvät saarnamiehet kunhan he ei hännystelisi ruotalaisia .


    • matti a korhonen

      se osoittaa kuinka syvällä "lahkon korvessa" liike on eksyksissä. valtapeliä.. masentavaa, HERÄTKÄÄ!

      • Amosta vanhurskas

        Se on tassa se kaikista vaarallisin asia. Jeesuksen verellä ja ristinkuolemalla Jumalan omiksi lunastettujen Ihmisten omiatuntoja sidotaan kaiken maailman ihmiskäskyillä ja ihmisopeilla, se on hyvin rakasta ja vaarallista.

        Vaarallista on tietenkin sekin, jos kristityt valvomattomuudessaan lähtevät mukaan jumalattomien
        syntielämään. Juodaan alkoholia, huorataan, varastetaan, ahnehditaan, ollaan suvaitsemattomia, jne.
        Ikävän jyrkkiä tuomioita on tullut siltäkin puolelta, jossa vakuutetaan Jeesuksesta pelastuksen tienä.

        Iankaikkinen elämä on Jumalan armolahja, siksi emme saa olla armottomia niillekään joille uskonvanhurskaus on toisteiseksi pysynyt tuntemattomanan asiana, ovat jääneet lain alle vaatimaan itseltään ja muilta mahdottomia.


      • teuta
        Amosta vanhurskas kirjoitti:

        Se on tassa se kaikista vaarallisin asia. Jeesuksen verellä ja ristinkuolemalla Jumalan omiksi lunastettujen Ihmisten omiatuntoja sidotaan kaiken maailman ihmiskäskyillä ja ihmisopeilla, se on hyvin rakasta ja vaarallista.

        Vaarallista on tietenkin sekin, jos kristityt valvomattomuudessaan lähtevät mukaan jumalattomien
        syntielämään. Juodaan alkoholia, huorataan, varastetaan, ahnehditaan, ollaan suvaitsemattomia, jne.
        Ikävän jyrkkiä tuomioita on tullut siltäkin puolelta, jossa vakuutetaan Jeesuksesta pelastuksen tienä.

        Iankaikkinen elämä on Jumalan armolahja, siksi emme saa olla armottomia niillekään joille uskonvanhurskaus on toisteiseksi pysynyt tuntemattomanan asiana, ovat jääneet lain alle vaatimaan itseltään ja muilta mahdottomia.

        Että kun keskusteltiin KRISTITYNVAPAUDESTA JA YKSI ESIMERKKI OLI LAHJAVANHURSKAUS
        Kunkristitty sen ymmärtää hänellä on vapaus , verrattuna omavanhurkauteen , vetäjä ei
        ymmärtänyt ilmeisesti sanaa lahjavanhurskaus , koska hän sen tilla loppu puheessa puhui
        Pyhä Henki ? ? ? näinkö on LLL:n porukka menossa hakoon.


      • teutatess
        Amosta vanhurskas kirjoitti:

        Se on tassa se kaikista vaarallisin asia. Jeesuksen verellä ja ristinkuolemalla Jumalan omiksi lunastettujen Ihmisten omiatuntoja sidotaan kaiken maailman ihmiskäskyillä ja ihmisopeilla, se on hyvin rakasta ja vaarallista.

        Vaarallista on tietenkin sekin, jos kristityt valvomattomuudessaan lähtevät mukaan jumalattomien
        syntielämään. Juodaan alkoholia, huorataan, varastetaan, ahnehditaan, ollaan suvaitsemattomia, jne.
        Ikävän jyrkkiä tuomioita on tullut siltäkin puolelta, jossa vakuutetaan Jeesuksesta pelastuksen tienä.

        Iankaikkinen elämä on Jumalan armolahja, siksi emme saa olla armottomia niillekään joille uskonvanhurskaus on toisteiseksi pysynyt tuntemattomanan asiana, ovat jääneet lain alle vaatimaan itseltään ja muilta mahdottomia.

        On kaksi eri asiaa toinen on ylensynti , ja toinen on AHNEUS joka on epäjumalapalvelus
        ja sen RANGAISTUS ON KIRJOITETTU ENSIMMÄISESSÄ KÄSKYN SELITYKSESSÄ .

        Tuon anhnehditaan taitaa mennä todella ylensynnin puolelle , joka puhdistetaan jalkojen pesulla.


      • Armosta vanhurskas
        teutatess kirjoitti:

        On kaksi eri asiaa toinen on ylensynti , ja toinen on AHNEUS joka on epäjumalapalvelus
        ja sen RANGAISTUS ON KIRJOITETTU ENSIMMÄISESSÄ KÄSKYN SELITYKSESSÄ .

        Tuon anhnehditaan taitaa mennä todella ylensynnin puolelle , joka puhdistetaan jalkojen pesulla.

        Toisten ahneudesta kärsii koko yhteisö. Kirjoitin siis rahanahneudesta.

        Älä sekoita tätä syömishäiriöihin. Syömishäiriöiden taustalla on monenlaista henkistä pahoinvointia.


      • teuta
        Armosta vanhurskas kirjoitti:

        Toisten ahneudesta kärsii koko yhteisö. Kirjoitin siis rahanahneudesta.

        Älä sekoita tätä syömishäiriöihin. Syömishäiriöiden taustalla on monenlaista henkistä pahoinvointia.

        Jos olisit maininnut oilin sen ymmärtänyt


    • teu.

      Minun naapuri lähti Nepaliin , lupasin rukoilla joka päivä isäntä on nyt palannut emäntä tulee
      viikon päästä hänen matka oli 4 vko. isännällä 2 vko . omasta puolestani suoriuduin tehtävstä
      suhtkoh kiitos Jumalalle /Jeesukselle kun toteuttivat kaiken tähän asti.

      • K2

        Kävitkö teu Nepalissa lähetysmatkalla? Miten vastaanottivat hindut parannussaarnasi?


      • teu.
        K2 kirjoitti:

        Kävitkö teu Nepalissa lähetysmatkalla? Miten vastaanottivat hindut parannussaarnasi?

        Hänon ollut seurakunnan lähetti , mutta aikojen sattuessa ,,,hänen siviili ammattinsa on lääkäri
        hänen vaimonsa kin on lääkäri , ja siksi kun ei ole työelämässä hän voi olla pidempään .
        Siellä on kristittyja jonkin verran en tiedä määriä , en tullut vielä kysyneeksi koska tunnen että heti tuolaisista kysymystä tehdessäni olisin turhaan rikkonut välejämme . Kuitenkin se tulee joskusesille
        koska mies on 51 ja vaimo 50 . Kuitenkin heillä oli siellä kummityttö , joka Häihin he meni .


      • teuta
        K2 kirjoitti:

        Kävitkö teu Nepalissa lähetysmatkalla? Miten vastaanottivat hindut parannussaarnasi?

        Olen rukoillut joka päivä (uskon että sillä on apua)
        tänäänon 3 vko kun lupasin , Ja se on Jumalan /Jeesuksen
        tahto jos toteuttaa , mies on jo kotona , ainakin siihen on ollut vaikutusta.


      • POLNE21
        teuta kirjoitti:

        Olen rukoillut joka päivä (uskon että sillä on apua)
        tänäänon 3 vko kun lupasin , Ja se on Jumalan /Jeesuksen
        tahto jos toteuttaa , mies on jo kotona , ainakin siihen on ollut vaikutusta.

        jÄTTÄKÄÄ JO KV rauhaan. Hän on minun lankoni.


      • teuta
        POLNE21 kirjoitti:

        jÄTTÄKÄÄ JO KV rauhaan. Hän on minun lankoni.

        kyllä meiltä anteeksiantoa riittää


      • jaakoo
        teuta kirjoitti:

        kyllä meiltä anteeksiantoa riittää

        Muta tässä piti muistuttaa että ei sukulaisuus voi
        kristillistä asiaa ohittaa EIHÄN. kun asia josta
        puhuimme on asiaa .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2314
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      2063
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1941
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1504
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1502
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1451
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1174
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      1070
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      996
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      988
    Aihe