Matkapuhelin kiinni

lures. .

Aiheeni koskee kännykkää, tai siis matkapuhelinta. Aion sulkea sen.
Tässä tällä hetkellä mietin mistä kaikesta luovun kun suljen liittymän.

-> en saa mainospuheluita
-> minut tavoittaa postitse jos on asiaa tai emailin kautta
-> jos joku tahtoo jutella, skypekin on olemassa
-> ei matkapuhelin laskua
-> ei kännykän tuottamaa säteilyä
-> ei laskuja
-> ei uusien akkujen, rikkoutuvien puhelimien ostoa
-> rauha iltaisin, yöllä ja päivällä
-> jos tahtoo soittaa hätäpuhelun 112 onnistuu
-> ei vanhojen kännyköiden ja akkujen tuottamaa ympäristö jätettä

Sitä vaan mietin että minusta on kummallista kun kaikilla on ns. matkapuhelin.
Esim . toimisto kulkee mukana, mutta huvittavaa on se että kun ei ole yritystä niin miksi pidän yllä kaikenlaisia kalliita yhteydenpito keinoja, ja loppupeleissä yhteyden pito on hyvin muodollista ja pinnallista.

Joten tulin lopputulokseen että jostain on luovuttava.

Toi etana posti on vanha keksintö, siitä syystä ilmoitamme muuttuneen osoitteen maistraattiin tms paikkaan että meidät saa postitse kiinni jos valtiolla on 'tärkeää' asiaa, joten mihin tarvitaan tällästä plaplapla luuria? Jotta tuntisimme olomme jotenkin turvalliseksi kun voimme aina ottaa yhteyttä? Vai mikä?
Omasta mielestäni lapsena pärjättiin ihan hyvin ilman jatkuvaa 'seurantaa'. Puhelin oli kotona, jos joku soitti ja et ollut paikalla, se joku soitti uudelleen.

Ja jos tarvitsen kännykkää... aina voi hankkia prepaid kortin. Ja toisaalta jos joku todella tahtoo pitää muhun yhteyttä niin nähköön vaivaa, asentakoon skypen, lähettäköön emailia tai postikortin.

Tälläisiä 'säästö' muotoja voisi olla myös nuo roskikset täyttävät paperi mainokset.
Saa kai niistä sytykkeitä uuniin, mutta ajatelkaa millaista puun tuhlausta se on.
Puut loppujenlopuksi yhteyttävät hiilidioksidia hapeksi ja me tuhlaamme puuta, jotta saisimme mainostaa.
Mainostaa niiden avulla että ketä valittaisiin presidentiksi, mainostaa kuinka halpaa on nyt kuluttaa, kuluttaa.

Mainonta tunkeutuu tv:n kautta, kännykän kautta, internetin kautta, joka kautta... ja maksaa tavattoman paljon, kun kuitenkin loppujen lopuksi jos aiot tehdä ostokset , otat varmasti itse selvää minkä tuotteen aiot hankkia, ja parhaat osto/hankinta ehdot. Eli roskapostia saapuu joka rööristä.

--> tämä on idiotismia, idiotismia joka on hyväksytty ja jopa tehty trendikkääksi jopa muoti-ilmiöksi mutta todellakaan siihen ei tarvitse suostua.

-Otin yhteyttä puhelinyhtiöön kun sain ekoja mainospuheluita. He eivät aio tehdä asian suhteen yhtään mitään. Toisin sanoen minun pitää tällä tavalla tehdä jotakin sellaista mihin puhelinyhtiö ei kykene.
Toisin sanoen lakkauttaa puhelin, koska se on muuttanut olemassaolonsa joksikin muuksi käsitteeksi kuin se on. Se on monimuotoinen informaatio väline, kaupan ja mainonnan väline. Vielä ärsyttävimmillä puutteilla kaiken lisäksi, koska puhelin ei muutu, siihen et saa 'ban' listaa, ja joudut ottamaan puhelut vastaan kun et tiedä kuka soittaa. Voit asettaa numerosi salaisiksi mutta mainostajat saavat tietosi kuitenkin.

Siis ehkä suurin syyni kännykän lakkauttamiseen on teknologia ähky.
Toisaalta se että kännykät saastuttaa, maksavat, ovat 'eliittikamaa' josta on tullut 'rahvaankamaa'.
Toisin sanoen jonkinlainen trendiväline vaikka se edustaa vanhanaikaista kommunikaatio muotoa.
Jos mulla on oikeasti tärkeää asiaa jollekin, kirjoitan kirjeen tai lähetän emailia.

Lopputuloksena on eräs ajatus, kännykkä mobiili puhelin on oiva työkalu jos sinulla on iso yritys tai täytyy ottaa yhteyttä jonkin tärkeän asian puitteissa ympäri ämpäri, mutta totesin just ettei mun oikeastaan tarvitse käyttää puhelinta lainkaan. Voin luopua siitä plus siitä aiheutuvista kuluista.

En tahdo tällä herättää mitään 'luopukaa kännykästä' buumia, mutta miettikää mitä saatte sen tilalle.

Jos pin kortin heittää mäkeen, sulla on kuitenkin mp3soitin ja kamera.

Ja jos maailmalla on sinulle todella asiaa, se ottaa sinuun yhteyttä.

Lopuksi: Kännykkä ja puhelin on tekemässä kuolemaa. Tilalle tulee jotakin muuta. Luultavasti mobiililaajakaistalla häystetty, puettava tietokone, kuka tietää... varmaan puheestakin muodostuu sarja monimutkaisia viittomaeleitä, kun pelkät sanat eivät riitä. Ja mainonnasta eräänlainen kaikkien hyväksymä oheisikoni joka pakkokertoo mitä mikin maksaa.

Noniin. Käytän kansalaisoikeuksiani ja lakkautan puhelimen. Sitä ei ole.
Itseasiassa kamera,mese,irc,skype puhelin on jotain muuta kuin 'olla puhelimessa'.
Se , puhelin on siis muuttunut ja sitä kuuvaavaa sanaa pitäisi myös muuttaa vaikka mobilisoinniksi.

Joka tapauksessa mun luuri menee kiinni. Kenties hankin säästyneillä rahoilla paremman mp3soittimen, ehkä kameran tai ip-puhelimen. Nettiyhteys ja skype. Puhelinyhtiöt muuttuvat vaivihkaa palveluntarjoajiksi tai lakkaavat olemasta. Miksi puhumisesta puhelimeen pitää maksaa mutta esim. netti puheluja ei? Siinä se.

Suosittelen, lopettakaa puhelut. Liikaa viestimiskeinoja, liian vähän puhuttavaa.
Antakaa kännykättömille rauha. =)

Moi

4

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei turhia puheluja

en jaksanut lukea alkua pitemmälle, kun oli niin pitkä viesti. mutta mitä suret. osta r-kioskilta prepaid-liittymä niin pääset eroon monista mainitsemistasi asioista. ei mullekaan tule mainosviestejä eikä soittele puhelinmyyjät, ei liioin tule kännykkälaskuja. jos haluat olla niin etei puhelin soi, niin saahan siitä virran poikki nappia painamalla. tai tee kuten minä: anna sen olla äänettömällä. lähetä vain tekstiviestjä, älä soita. ja prepaid-liittymään voit ladata saldoa netistä. helppoa. ja muuten, skypessä minäkin hoidan ulkomaanpuhelut.

• 6+12

En kanssa jaksanut lukea alkua pidemmälle, kun aihe vaihtui roskia tuottavaan paperimainontaan, kelasin viestin loppuun. Mutta ei sitä puhelinta ole pakko pitää päällä koko ajan, ei tule sitä säteilyäkään silloin kun se on kiinni. Se joku joka soittaa silloin kun puhelin on kiinni, soittaa myöhemmin sitten uudestaan. Itselläni on liittymä jonka kk maksu on alle euron ja puhelutkin melko edullisia. Eipä siis paljoa maksa.
        Omituinen näkemys kyllä tuo " jos joku todella tahtoo pitää muhun yhteyttä niin nähköön vaivaa" ? Tai oikeammin todella ylimielistä tuollainen. Itse en jaksa pitää ystävinä sellaisia ihmisiä, jotka ovat asenteella "minä olen jotain niin ihanaa, että joudutte näkemään vaivaa saadaksenne olla minun kanssani tekemisissä. Ja minähän en ota kehenkään yhteyttä, vaan muut saavat vaivautua olemaan minuun yhteydessä". Aika yksinäisiksi tuollaiset loppujen lopuksi jäävät.

• seurapiiri ihminen
        6+12 kirjoitti:

En kanssa jaksanut lukea alkua pidemmälle, kun aihe vaihtui roskia tuottavaan paperimainontaan, kelasin viestin loppuun. Mutta ei sitä puhelinta ole pakko pitää päällä koko ajan, ei tule sitä säteilyäkään silloin kun se on kiinni. Se joku joka soittaa silloin kun puhelin on kiinni, soittaa myöhemmin sitten uudestaan. Itselläni on liittymä jonka kk maksu on alle euron ja puhelutkin melko edullisia. Eipä siis paljoa maksa.
        Omituinen näkemys kyllä tuo " jos joku todella tahtoo pitää muhun yhteyttä niin nähköön vaivaa" ? Tai oikeammin todella ylimielistä tuollainen. Itse en jaksa pitää ystävinä sellaisia ihmisiä, jotka ovat asenteella "minä olen jotain niin ihanaa, että joudutte näkemään vaivaa saadaksenne olla minun kanssani tekemisissä. Ja minähän en ota kehenkään yhteyttä, vaan muut saavat vaivautua olemaan minuun yhteydessä". Aika yksinäisiksi tuollaiset loppujen lopuksi jäävät.

ihan koko tekstiin jaksanut paneutua mutta aloittaja huomaa kyllä erakoituvansa pikkuhiljaa. Harva enää näkee vaivaa kirjoittamalla kirjeen ja toimittamalla sen lähimpään postilaatikkoon. Nähtävästi antavat aloittajan elää kaikessa yksinäisyydessä jatkossa.

• raukkaa!!

Laita ihmeessä se matkapuhelin kiinni kun se kerran noin paljon ahdistaa!!!

Muista lopettaa myös nettilittymäsi hyvissä ajoin ennen kuin ehdit moista vaikerrusta siitäkin kirjoittaa!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      174
      5623
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    6. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      30
      1376
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1327
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1233
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe