Olen testannut eri City Automaatti maastureita ja verrannut diesel kulutuksia. Kulutus erot ovat aika hurjia, samoin tehot ja hinnat. Kuinka lie pitäneet paikkaansa käytännössä? Kokemuksia käyttökuluista?
Tietenkin valintaa vaikutta muutkin asiat ajettavuus, huoltokulut yms.
Audi Q5 6,0 / 7 / 8,2l
BMW X3 5,0 / 5,3 / 6,7l
Honda CRV 6,2 / 7,4 / 9,5l
MB GLK 220 5,8 / 6,7 / 8,4l
Skoda Yeti 5,3 / 6,5 / 7,1l
Toyota RAV4 6,2 / 7,2 / 8,8l
Volvo XC69 D3 5,6 / 6,8 / 8,9l
Volvo XC60 D5 5,5 / 7,0 / 9,5l
SUV kulutukset?
12
1110
Vastaukset
- 1.9 ddis
"Olen testannut eri City Automaatti maastureita ja verrannut diesel kulutuksia".
Olet siis todennäköisesti lueskellut joitakin testejä ja vertaillut niiden tuloksia? Tavallisen autoilijan on vähän vaikea mittailla kulutuksia koeajolenkeillä. Ajotietokoneiden antamat arvot eivät useinkaan vastaa todellisuutta, vaan ovat vain suuntaa antavia (tämä on todettu omakohtaisesti).
Eri testaajien tulokset eivät ole vertailukelpoisia keskenään, vaikuttaahan asiaan paljonkin ajotilanteen säätila, renkaat, eikä mitenkään vähäisimpänä kuljettaja itse! Luotettavaan ja vertailukelpoiseen testiin pitäisi valita autot saman aikaisesti ja useamman testikuljettajan ajettavaksi yhtäaikaa. Näinhän esimerkiksi Tekniikan Maailma ja muutkin autoalan lehdet tekevät. Ellet sitten ole ottanutkin tuloksiasi jostain tällaisesta testistä?
Melkoisen moni paljonkin myyty SUV puuttui listastasi. Aiotko tehdä tulevan valintasi listasi autoista ainoastaan?
Kulutuksesta on keskusteltu toisaalla tällä palstalla varsin asiallisesti, kannattaa lueskella nuo jutut. Omakohtaisesti voin sanoa, ettei valmistajan antamat kulutusarvot olleet lainkaan paikkaansa pitäviä. Vain muutaman kerran olen päässyt noihin arvoihin, mutta silloin olen kyllä ollut pahasti muun liikenteen tukkona! - hyvin vedät
"testaamasi" autot olevat melkoisen eri hintasia ja muutenkin eri segmentistä. Voiko joku muka olaa noin tiedoton asioista että testasi noin erinlaisia autoja keskenään.
- tässäkin on?
Kysyn vaan? Ihan mielenkiintoisia lukuja. Eikä nuo niin eri segmentistäkään ole, pikkumaastureita kaikki, toiset vaan premiun-merkkejä, toiset hiukan tavallisempia.
- ei ollenkaan
tässäkin on? kirjoitti:
Kysyn vaan? Ihan mielenkiintoisia lukuja. Eikä nuo niin eri segmentistäkään ole, pikkumaastureita kaikki, toiset vaan premiun-merkkejä, toiset hiukan tavallisempia.
vaan pikemminkin yllättävän lähellä toisiaan vaikka autojen painot eroavatkin satoja kiloja toisistaan.
Tässä välissä oli muutamia pilkunnus..joita jotka eivät näytä kykenevän erottamaan oleellista epäoleellisesta.
Käytännön ajotilanteet vaihtelevat, mutta standadisoitujen testien suorittaminen kertoo suurin piirtein erot autojen välillä. Tarkkuus on täysin riittävä käytännön suhareille. Lisäksi autonvalmistaja vastaa verottajalle oikeasta co2 eli kulutukseen perustuvasta saastetasosta.
- HP autoilija
Niin ajan 70tkm vuodessa, ja polttiaine kulut on mitä on. Vähän ajavallahan ei luulisi kulutuksella olevan merkitystä. Mutta mietteissä on ollut jos laittaisi esim. BMW X3 arveluttaa vaan nuo pienet luvut. Luvut otin autotalli.com sivuilta. Lauvantaina koeajoin Volvon, BMWn ja Toyota. Koeajoissahan yleensä arvioin muita asioita kuin polttoaineen kulutusta.
- palikat kateissa
Mitä sinulle merkitsee kokonaisuus ja kokonaiskulut? Noita esimerkki autojen hintaeroa ei koskaan polttoaineen kulutuksen erolla kuoleteta ja arvon pudotuskin on hieman eri luokkaa noilla autoilla.
Mitä oikeasti olet hakemassa? Uskoisin ettei Bemulla valehdella sen enempää kuin muut merkit.
Noilla kilometreillä luulisi autolla itsellään olevan suurikin merkitys, joten kuinka viitsit edes koittaa jotain Hondaa, Tojotaa tai Skodaa?
Taidat olla oikea insinööri?? - 1.9 ddis
palikat kateissa kirjoitti:
Mitä sinulle merkitsee kokonaisuus ja kokonaiskulut? Noita esimerkki autojen hintaeroa ei koskaan polttoaineen kulutuksen erolla kuoleteta ja arvon pudotuskin on hieman eri luokkaa noilla autoilla.
Mitä oikeasti olet hakemassa? Uskoisin ettei Bemulla valehdella sen enempää kuin muut merkit.
Noilla kilometreillä luulisi autolla itsellään olevan suurikin merkitys, joten kuinka viitsit edes koittaa jotain Hondaa, Tojotaa tai Skodaa?
Taidat olla oikea insinööri??Nyt sohaisit muurahaispesään, "palikat kateissa"!
Honda taitaa olla arvostetuin Ei-jenkki amerikassa, Tojotat olleet myyntitilastojen listaykkösiä euroopassa jo kauan ja Skoda on noussut Autojen (isolla a:lla) joukkoon ja painii samoista asiakkaista Volkkarin kanssa!
Itse en kyseisillä merkeillä aja, mutta ei ole mitenkään mahdotonta ettenkö joskus ajaisi...
Itse asiassa Skoda oli yhtenä vaihtoehtona edellisessä auton valinnassa. Voiton vei japsi-maasturi, merkillä ja mallilla ei tässä yhteydessä ole merkitystä. - DN
1.9 ddis kirjoitti:
Nyt sohaisit muurahaispesään, "palikat kateissa"!
Honda taitaa olla arvostetuin Ei-jenkki amerikassa, Tojotat olleet myyntitilastojen listaykkösiä euroopassa jo kauan ja Skoda on noussut Autojen (isolla a:lla) joukkoon ja painii samoista asiakkaista Volkkarin kanssa!
Itse en kyseisillä merkeillä aja, mutta ei ole mitenkään mahdotonta ettenkö joskus ajaisi...
Itse asiassa Skoda oli yhtenä vaihtoehtona edellisessä auton valinnassa. Voiton vei japsi-maasturi, merkillä ja mallilla ei tässä yhteydessä ole merkitystä.no oli tai ei mutta Suzuki kuitenkin.
- niin.
Samaa mitä muutkin, eli: Mikä on pointti erityisen pienellä kulutuksella, kun valitsemasi autot ovat hankintahinnaltaan täysin eri luokkaa.
Kyllähän ne koneesta ja kulusta riippuen syö mitä syö, mutteivat nyt aivan mahdottomasti mikään varsinkaan dieselinä. Jos vielä ajat vähän, niin voi melkein sanoa, että täysin muut asiat loppuseltaan merkitsee siihen rahanmenoon, kuin kulutus.
Eli, jos on varaa ostaa BMW X3, niin luultavasti on varaa ostaa siihen vielä menovedetkin? Ei se niin paljoa syö. Eikä hintaeroja voi ikinä kumota kulutuksella näiden autojen kesken.
- 6+18
Joskus tuli katseltua testikulutuksia ja näytti siltä, että tasaisen 110 km/h kulutus vastasi varsin hyvin normaalin käytön lukemia.
- Mora..
Auton käyttökustannukset nyt ovat muutakin kuin polttoaineen kulutus.
Älytön peruste valita valita autoa tai edes haaveilla auton ostosta.
Auton kokonaisuus käyttötarkoitukseen soveltuvuus hankintahintoineen merkitsevät enemmän kuin kulutuksessa muutama desilitra sadalla. - hiukan talousoppia
Jos auton ostoperuste on polttoaineen kulutus niin kannattaa edelleenkin vain haaveilla semmoisen ostosta ja säästää rahaa ja odottaa muutama vuosi kunnes järkikin kasvaa.
Kannatta ottaa selvää auton kokonaiskustannuksista per merkki eikä tuijottaa pelkkiin polttoainekustannuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954