Ei oikein oikea palsta mutta kun sellaista ei täällä edes ollut...
Kävin Keravan terveyskeskuksen lääkärillä jo toisen kerran lyhyen ajan sisään. Kun totesin ettei edellisellä kerralla annettu lääkeresepti ja ohjeet oikein toimineet kipuun niin lääkäri sanoi että ainahan voi mennä yksityiselle lääkärille!
Olin sen verran "suu auki" ko. ehdotuksesta että en huomannut kysyä että milloin hänellä on aikoja yksityisellä puolella? Ja saisiko hänen yksityiseltä persoonaltaan palvelua paremmin?
HUSin uuden yksityistämissuunnitelman demo sai ainakin minut vakuuttuneeksi.
Ei HEL...I, ei ikinä! Kaikki yksityispellet pois veronmaksajien rahoittamista tiloista kuluttamasta asiakkaiden aikaa ja leikkimästä toisen terveydellä ja hengellä.
Keravan terveyskeskuksen tyyli
11
1284
Vastaukset
- -
on mahdollisuus kääntyä yksityisektorin puoleen. Mm. kipuun erikoistuneen lääkärin vastaanotolle.
"Olin sen verran "suu auki" ko. ehdotuksesta että en huomannut kysyä että milloin hänellä on aikoja yksityisellä puolella? Ja saisiko hänen yksityiseltä persoonaltaan palvelua paremmin?" Tarkoititko tämän vitsiksi?
Miksi hän olisi tarkoittanut juuri itseään?
Minkä alan lääkäri tämä tk-lääkäri on?- homma.
Eikös tuo ole aivan normaali käytäntö?
Jos TK:n pillerit ja voiteet ei auta, sitten yksityiselle! - TK:mömmöt
homma. kirjoitti:
Eikös tuo ole aivan normaali käytäntö?
Jos TK:n pillerit ja voiteet ei auta, sitten yksityiselle!Kyllä mää oon saanu terveys keskuksesta ihan tehokkaat kipu lääkkeet. Sen verran tehokkaat et apteekissa ottaavat reseptit pois ja tieliikennelain mukaan ne luokitellaan huumaus aineeksi. Se varmaan vähän riippuu siitä mihin vaivaan ne annetaan ja missä päin Suomea.
- tyhmyyshuipussaan
Samanlainen mäntti se on yksityisellä puolella ! Taitaa olla se valelääkärienvalelääkäri. Niillä on liikaa valtaa tai ainakin luulevat niin.
- sairaaksi jäänyt
Ei ihme jos kaiken maailman vale-lääkärit menestyy myös suomessa.
Minäkään en ole yleensä mitään kipulääkkeitä hakenut vaan ratkaisua itse perimmäiseen vaivaan. Mutta lääkärit ei viitsi edes kuunnella loppuun ja jos kuuntelevat saattavat olla muuten ylimielisiä.
Voin kuvitella että jos joku vale-lääkäri edes kuuntelee asiallisesti potilaan kertomat oireet niin antaa jo sen vaikutelman että oikeasti on lääkäri. Ei tarvitse edes sanoa mitään. Ja yleensä näillä paperinsa oikein hankkineillakin sädekehä häviää pään päältä kun ne aukaisee suunsa lataa jonkun älyttömän kommentin.
Jos minä tekniikan ammattilaisena diagnosoisin rikkinäisen tai väärin käyttäytyvän laitteen sellaisella tyylillä kuin useimmat lääkärit niin kyllä firma olisi mennyt jo konkurssiin ajat sitten. Minulla on kyllä kokemusta lähinnä työterveys- ja terveyskeskuslääkäreistä.
Tekniikan alalla voisi verrata esim. sitä tilannetta kun asiakas valittaa huoltokorjaamolla että auto savuttaa, kuuluu hirvittävä meteli ja osia tippuu tielle? Verrattuna lääkärissä käyntiin olisi että huoltokorjaamolla myydään kuulosuojaimet ettei ääni häiritse ja kehotetaan liikkumaan koko ajan eteenpäin ettei tielle tippuneet osat riko renkaita ja mieluummin vastatuuleen niin savu ei haittaa näkyvyyttä. Sinänsä oikein oireiden hoidossa mutta, mutta...
Julkisuudessa onkin nyt kuultu tästä vale-lääkäri-jutussa "oikeiden" lääkärien taholta varsin "älykkäitä" ja rakentavia kommentteja kuten:
- Ei noin saa tehdä!
- Pitää muistaa että ko. henkilöhän EI ole lääkäri
- Lääkäriliitto irtisanoutuu ehdottomasti tästä!
-
Yksi osa ongelmaa on sitten nämä ulkomailta tulleet lääkärit. Ovat sitten oikeita tai vale-lääkäreitä mutta jos lääkäri ei edes ymmärrä kunnolla kieltä niin vaikeuskerroin on jo melko iso jos sitten pitäisi vielä suodattaa turhat pois potilaan kertomista oireista ja oikeasti ymmärtää itse vaiva. Kun se ei tunnu onnistuvan edes kaikilta syntyperäisiltä suomalaisiltakaan. Minäkin olen kerran joutunut selittämään ja kääntämään suomen kielen sanaa hoono-suomalaiselle. - nahka2
Ei se toimi haagassakaan sen kummemmin.Olen itse juossut omalekurilla pari vuotta jatkuvien kipujen takia.Melkein kaikki tutkimukset tehty mutta magneettikuvaukseen ei suostu millään.Viimeksi kun kysyin sitä niin sano että pääseehän siihen yksityisellä!En tiedä kenen laskuopilla lekurit menee,mutta elon laskuopin mukaan työkyvyttömyyteni maksaa kaupungille yhdessä kuukaudessa enemmän kuin se kuvaus,saati sitten kun on vuosia poissa hommista.
- Lääkärin opit
Mitkä ne lääkärin saamat opit oikein ovat? Voisi kuvitella, että heillä olisi hankittu TIETOA, että ei joka asiasta tarvittaisi saada kuvia ja lukemia paperille, josta vasta kipua ja vaivoja tutkitaan. Kaikki kivut ja ongelmat kun yksinkertaisesti eivät näy kuvissa! Voisi kuvitella, että hankittu TIETO ja KOKEMUS olisivat ensisijaisia ongelmien ratkaisuissa, MOTIVAATIOTA unohtamatta.
Kokemuksia ja hämmennystä on kertynyt myös henk. koht. kivun hoidosta Suomessa. Niin yleisellä kuin yksityiselläkin puolella. Kuitenkin valitettavan huonoilla tuloksilla. Bisneksen teko onkin tärkeintä? - sairaaksi jäänyt
Hesarissa kirjoitettiin pari viikkoa sitten placebolääkkeistä ja -vaikutuksesta. Tai niin kuin joku lääkäri kutsuu sitä hänen mukaansa paremmalla nimellä "hoitovaikutus/hoivavaikutus". Ei näköjään ihan uusi juttu koska kun tulin tehneeksi web-haun aiheesta niin löytyi viittauksia aiheeseen jo ainakin v. 2005!
http://tukari2.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=8&t=2822
No, nyt pari viikkoa sitten hesarissa mainittiin mm. tutkimuksesta missä annettiin pillereitä (placebolääkkeitä) joista sanottiin suoraan potilaalle että se ei sitten vaikuta mitenkään tähän vaivaan mutta yllätys,yllätys vaikutti sittenkin yllättävän monella?!?!
Ja siinä näkyy tämä hoito-/hoivavaikutus. Kun annetaan vaikutelma että on oikeasti asiasta selvyys ja se vielä selitetään potilaalle ymmärrettävästi niin luottamus hoitohenkilökuntaan saa rauhoittumaan ja sysää paranemisen alkuun.
Silti vielä nykyään on näitä viralliset paperit saaneita lääkäreitä jotka ei osaa edes tätä lääkärin perusasiaa ja ei edes kuuntele potilasta saati muuten asiallisesti käyttäytyisi ja selittäisi mitä se siinä kuvittelee hoitavansa.
On sentään tulossa hoitorekisterijärjestelmä käyttöön ilmeisesti tänä vuonna missä myös potilaalla on mahdollisuus web-sivujen kautta tarkistaa että mitä lääkäri on kirjoittanut. Hyvä ensinnäkin sen takia että jos ei muista kaikkea mitä lääkäri sanoo mutta myös sen takia että voi tarkistaa mitä lääkäri ei edes sano!!! - sairaaksi jäänyt
>Yksi osa ongelmaa on sitten nämä ulkomailta tulleet lääkärit. Ovat sitten oikeita tai vale-lääkäreitä mutta jos lääkäri ei edes ymmärrä kunnolla kieltä niin vaikeuskerroin on jo melko iso jos sitten pitäisi vielä suodattaa turhat pois potilaan kertomista oireista ja oikeasti ymmärtää itse vaiva.
Piti vielä lisätä tuohon aiemmin kirjoittamaani että on siitä näköjään todisteena muutakin kuin vain minun tai tutujeni kertomat jutut:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/potilas-tormasi-kielimuuriin-en-ymmartanyt-laakarin-hoitopuhetta--/art-1288443039996.html?ref=rss- tuisku*
Oletteko huomanneet kansalaiset, että Oikohaussa (www.oikohaku.fi) on mahdollista antaa palutetta yksityisistä terveydenhoidon yrityksistä?!
Näin kirjaten palautteet tulevat kaikkien luettaville ja voimme arvioida minkä yrityksen puoleen käännymme, jos ja kun yksityisen terveydenhoidon palveluksia tarvitaan.. Itse arvostan tällä hetkellä erityisesti kotimaisia palvelun tarjoajia!
- huhhuhmikälaitos
bimpojahan ne ovat terkkarissa kaikki järkiään lääkärit niinkuin ne akatkin ja entäs se ukko siinä ajanvarauksessa mikähän se on miehiään ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823168
- 922895
- 532142
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151369
- 191334
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin251249