Hei, tietääkö kukaan saako ostaa verta jostain? Kun tykkään juoda vähän verta. Vielä mukavampi olisi jos saisi omaa verta vaikka jotenkin luovutettua, ja sitten ottaisin sen. Sitä veren luovutustahan mainostetaan aina niin jos luovuttaisi ja sanoisi että haluan itselleni sen oman veripussin, ni se olis niille varmaan ihan ok?
Omassa veressä olis hyvä ku se on varmasti terveellistä eikä sisällä myrkkyjä tai tauteja.
Veri
12
7363
Vastaukset
- Heti hoitoon
Veren juominen pistää vatsan sekaisin ja sitä paitsi veri ei ole terveellistä kun sitä juo. Veri ei ole ravinnoksi tarkoitettu! Yök! Veri ei edes maistu hyvälle.
- varis87687
Onhan se terveellistä ja ravitsevaa, ja esim kyllä verta on ennenkin syöty. Maistuu hyvältä minusta
- hth**
varis87687 kirjoitti:
Onhan se terveellistä ja ravitsevaa, ja esim kyllä verta on ennenkin syöty. Maistuu hyvältä minusta
Veri on terveellistä, kypsytettynä. Raaka, tuore veri todellakin ärsyttää vatsaa ja suoliston limakalvoa - verisolut vapauttavat hajotessaan aineita, jotka aiheuttavat tulehdusreaktion (= kutsuvat paikalle valkosoluja, jotka pistävät ranttaliksi) ja voi vakavimmillaan jatkuvassa käytössä aiheuttaa maha- tai pohjukaissuolihaavauman. Yksittäisruokailusta kuitenkin selviää ihan pahoinvoinnilla ja ummetuksella. Riippuu tietenkin nautitusta määrästä - myös ihmisten vatsan sietokyky vaihtelee. Mikäli nautit jotain ruokalusikallisen tai pari kerrallaan, niin ei siitä pitäisi mitään haittaa olla.
On toki verenjuontiakin - mm. masait juovat tuoretta lehmänverta säännöllisesti, mutta yleensä he sekoittavat sitä maitoon laimentaakseen sitä ja torjuakseen siten mm. vatsahaavaa, joka voi seurata pelkän veren juomisesta usein.
Luovutettu veri on luovutettu - sitä ei anneta pussissa sinulle, sitä luovutetaan vain sairaaloille. Koska laskimonäytteen otto itseltä on melkoisen riskialtista (ilmaembolia voi tappaa...), sanoisin, että oman veren käyttö ei tule onnistumaan. Unohda se. Kukaan ammatti-ihminen ei sinulle tule omaa vertasi laskemaan ja kenenkään muun kuin ammatti-ihmisen ei kannata antaa suoniaan sörkkiä.
Saat ostaa lehmänverta kaupasta. Se myydään pakasteena pullossa. Sulatettuna se on juoksevaa, kiitos lisätyn hepariinin, säilöntäaineena on myös oksalaattia - tekee verestä hieman hapanta. Pakasteveri on edelleen haitallista ruuansulatuselimistölle, joten suosittelen sen kypsentämistä ennen nauttimista.
Ihmiset tekevät omat valintansa. Veren juominen ei (kunhan pysyt kohtuudessa) ole sinulle vaarallista eikä vahingoita muitakaan. En ehkä ihan ymmärrä miksi sitä haluat juoda, mutta kaikilla meillä on omat outoutemme :). Itse nautin vereni mieluiten mustan makkaran tai verilättyjen muodossa. - koke_nut
Ihminen ei sulata omaa vertaan, vaan tulee "kahvinporona " ulos vt mahahaava.
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20101008174552AAXlmIP
Leiki vamppyyriä näillä eväillä
http://awakeanddrink.org/?subpages=guide/copingwithvampyrism&pages=bloodsubstitutes
- killer2
En tiiä asiasta, mutta myydäänkö lehmän veri ihan noin vain, että sitä voi niinku tästä vaan mennä ostamaan, jos ymmärrätte XD?
- vam_pyr
pakasteallas
https://www.foodie.fi/entry/ronka-veri-pakaste-0-5-l/6406093990008
raudan puutteeseen
http://ruoka.fi/reseptit/veripalttu -mausteeksi meiramia , on maar perushyvää ja makuun sopii ruohosipulin tai nokkosten maustama valkokastike, paistetut sipulirenkaat, sienet, kaali- ja kurkkusalaatti ja puolukkasurvos.
- hyi sentään
Harrastat sinä itses syömistä. Onko tuo ajatus nyt ihan tervettä? Mitä sinä oikein puuhastelet?
- ...
gootti kahtonu liikaa vampyyrielokuvia? :D
- verilettu
Verta myydään kaupassa, jotta voi tehdä verilettuja.
- HeianYondan
Älkääpä ihmiset käykö ketään tuomitsemaan :) Jos te ette pidä vaikkapa hampurilaisista ettekä niitä syö, ei teitä luultavasti haukuta oudoiksi. Veren maku on hyvin erikoinen, mutta kyllähän sitä välillä tietty maistelee ja se onkin varmasti jopa herkullista kehittyneille makuhermoille! Itse en osaa ottaa kantaa, eläimen verta olen ainoastaan nauttinut(kuten kaikki muutkin ihmiset lukuunottamatta vegetaristeja), mutta yhdyn mielipiteeseen että oma veri on varmaan syytä jättää rauhaan...
Miettikää aina hetki ennenkuin arvostelette vaikka sellainen järkevä toiminta ei olekkaan ihmiselle luontaista;) - Melbel
Siis kerran vahingossa ku mulle tuli koulussa haava, nuolin sitä ku tuli verta. Sit jotkut jotka näki mun tekevän silleen niin ne levittää sitä asiaa ja haukkuu mua vampyyriksi. Joo siis tykkään verestä
- Anonyymi
Omasta mielestäni jos omaa verta juo niin siinä ei ole mitään koska itsekkin tykkään aina välillä viilellä sormiani tai ranteitani veren takia. Oon ehkä little bit sairas tai no oikeastaan olen mutta en näe siinä mitään väärää jos tykkää verestä. Toisaalta en suosittele aloittamaan tälläsiä veren juonti juttuja koska siihen voi addiktoitua tai sitten se voi aiheuttaa harmia!!mutta tehkääpä mitä teette
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72518- 1211781
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391487Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231466Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1691308Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1571268- 1461260
- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531039