Veeärrälle

-30 on liikaa

siksi on peruttu vuoroja näin hiihtolomien alkamisen kunniaksi.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/109428-vr-peruu-vuoroja-”-30-°c-on-liikaa”

Matkustaessani aikoinaan siperian radalla, ei tuollaisia ongelmia ollut vielä yli neljänkäänkymmenen asteen pakkasella.Junat senkun puksutteli eteenpäin ja aikataulussa.
Eikä sielä olisi mahdollistakaan, että pakkaset estäisivät junien kulun tuolla radalla, tulisi liian suuret tappiot Venäjän talouselämälle.
Näkyväthän nuo edelleenkin kulkevan yli -40:sä
http://www.youtube.com/watch?v=gSyQbIW1vwk

27

974

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • historiansa suurimman tyhmyyden tilaamalla junakalustonsa Italiasta.
      Leutoihin oloihin suunniteltu kalusto ei voi Suomessa toimia kunnolla milloinkaan.

      • niinkin.Siperiassa

      • Tosi on
        niinkin.Siperiassa kirjoitti:

        toimii myös ratojen auraus.Mikä sekin suomessa takkuaa.

        http://www.youtube.com/watch?v=gAg8tssYFlI&feature=related

        Se auraamattomuus on muka säästöä noitten "Upsalan ekonoomien" mielestä. Sehän ei haittaa vaikka junat hyytyvät hankeen eivätkä ihmiset pääse perille ajoissa. Kumma kun työnantajapuoli ei ole mitään sanonut jatkuviin töitä myöhästymisiin junien myöhässä kulun vuoksi?


      • kukaan koskaan
        Tosi on kirjoitti:

        Se auraamattomuus on muka säästöä noitten "Upsalan ekonoomien" mielestä. Sehän ei haittaa vaikka junat hyytyvät hankeen eivätkä ihmiset pääse perille ajoissa. Kumma kun työnantajapuoli ei ole mitään sanonut jatkuviin töitä myöhästymisiin junien myöhässä kulun vuoksi?

        laskenut noita tappioita joita Vr tuottaa toisille jatkuvine myöhästelyineen. Tai junien kokonaan peruutteluilla.Niin että siinä on mukana myös tavarajunien teollisuudelle olevat kuljetukset myöhästelyineen.

        Voisikin olla viisasta laittaa vastuussa olevat tahot jonnekkin siperiaan oppiin, sillä sanotaanhan että se opettaa.
        Ihmisille tuskin on merkitystä sillä, minkämoinen veturi vaunujonoa kiskoo eteenpäin, kunhan se vain kulkee ajallaan, oli keli mimmoinen vaan.


      • että suoritus

        puolen henkilökuntaa alkaa jo hävettää tuon firman toiminta.Eikä mikään ihme.

        http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2470393/vrn-takkuilu-alkaa-jo-havettaa

        Toisaalta monessa maassa, jos tuollaista ilmenee, vaihdetaan henkilöitä johdossa melko nopeasti, on rautatiet sentään monessa maassa kaikenlaisten kuljetusten selkäranka.

        Siperiassa itsessään, varmaan vastuulliset, joutuisivat jo ensimäisen takkuilun jälkeen Horodovskin naapuriselliin. Sen verta tärkeä tuo rata on heidän talouselämälleen, ja myös Kiinan.


      • Hölmöläisiä

        tätä kun kaikessa pitää säästää. Ei näytä noilla päättäjillä olevan ajattelemisen jaloa taitoa. Hommat tehdään hölmöläisten tyyliin. Johan sen maalaisjärki pitäisi sanoa että mikä Itlaiaan sopii, ei sovi tänne. Kun alussa säästää tällaisissa hankinnoissa, saa ajan kanssa sitten käytössä maksaa pitkän pennin. Lopputulos on paljon kalliimpi..


      • Näin sen näin
        Hölmöläisiä kirjoitti:

        tätä kun kaikessa pitää säästää. Ei näytä noilla päättäjillä olevan ajattelemisen jaloa taitoa. Hommat tehdään hölmöläisten tyyliin. Johan sen maalaisjärki pitäisi sanoa että mikä Itlaiaan sopii, ei sovi tänne. Kun alussa säästää tällaisissa hankinnoissa, saa ajan kanssa sitten käytössä maksaa pitkän pennin. Lopputulos on paljon kalliimpi..

        Venäläisillä uusin ja paras nopea junakalusto on hankittu Saksasta. Siellä tehdään vielä myös itse vetureita ja vaunuja. VR:llä junat ovat made in makaroni.

        Olisikohan tässä mitään syytä ongelmiin?


      • Vitun pölö
        Näin sen näin kirjoitti:

        Venäläisillä uusin ja paras nopea junakalusto on hankittu Saksasta. Siellä tehdään vielä myös itse vetureita ja vaunuja. VR:llä junat ovat made in makaroni.

        Olisikohan tässä mitään syytä ongelmiin?

        Kaikki saatanan vaunut on made in finland. Parista kymmenestä pendosta valta osa on koottu ihan täällä suomessa. Veturit on venäjältä ja sveitsistä.
        Taitaa lähinnä sun aivot olla made in makaroni.


      • Ferroviaria Italiana

        joskus ihmettelin Ruottissa, kun kuljin siellä pohjoisessa Uumajan Tornion väliä junalla, niin heillä oli jotain Fiiatin junakärrejä. Ja nehän tietty jääty kylmässä. Niin samaa tekniikkaa täällä nyt ja senhän tietää, et net uupuu tällaissa pakkaisissa.


      • En ymmärrä

        Minkä "junakaluston" se vr on italiasta tilannut. Eikös ne kuitenkin valmisteta kaikki suomessa?


      • rahoitetaan Portugal
        En ymmärrä kirjoitti:

        Minkä "junakaluston" se vr on italiasta tilannut. Eikös ne kuitenkin valmisteta kaikki suomessa?

        Suomessa on lähinnä kokoopano. Elikkä kompomentit tulee saapasmaasta.

        Italia on tehnyt Fiatteja vissiin 80 vuotta. Suomessa ne katsastustilastoissa on sarjassa 20 eli
        ei vakuuta. Rakenne on kesy,pehmeä mutta sähköpuoli tiesikan kera on heikoimmat paikat.
        Talvi on sille myrkkyä.

        Sama tauti on iskenyt vetureihin. Hupaisaa kuunnella uutisia, kun pöllyävä lumi sotki liikenteen,
        tai vaihteet jäätyi, tai lumi esti kulkemisen, syksyllä puiden lehdet, saasnähä miten lämmin kesä.
        Sehän tulee routavaurioiden jälkeen, liekkö kiskot kiharalla.


      • Maccaroni
        Vitun pölö kirjoitti:

        Kaikki saatanan vaunut on made in finland. Parista kymmenestä pendosta valta osa on koottu ihan täällä suomessa. Veturit on venäjältä ja sveitsistä.
        Taitaa lähinnä sun aivot olla made in makaroni.

        Mamma mia! Onko Allegrokin tehty Suomessa? VR väittää toista.

        http://www.vrgroup.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_793.html

        Kokoonpano voi olla made in Suomi -laatua, joka ei hääviä ole sekään, mutta tekniikka on made in Italia.

        Tämä vain vitun pölölle tiedoksi. On siinäkin nimimerkki.


      • asiat julki

      • RAHTIKONE
        Näin sen näin kirjoitti:

        Venäläisillä uusin ja paras nopea junakalusto on hankittu Saksasta. Siellä tehdään vielä myös itse vetureita ja vaunuja. VR:llä junat ovat made in makaroni.

        Olisikohan tässä mitään syytä ongelmiin?

        iJUSHIN JA MONET


      • jaöslkglk
        Maccaroni kirjoitti:

        Mamma mia! Onko Allegrokin tehty Suomessa? VR väittää toista.

        http://www.vrgroup.fi/fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_793.html

        Kokoonpano voi olla made in Suomi -laatua, joka ei hääviä ole sekään, mutta tekniikka on made in Italia.

        Tämä vain vitun pölölle tiedoksi. On siinäkin nimimerkki.

        Allegrot ovat yksi ketun kusi Saimaassa, kun ajattelee koko kalustoa mitä suomen rautateillä liikkuu.
        http://wapedia.mobi/fi/VR_Group#1.
        http://wapedia.mobi/fi/VR_Group#1.

        Kokeilisit joskus jotain muuta kuin mututuntumaa, eli perehtyisit asiaan ennenkuin kommentoit tekemällä itsesi tyhmäksi.

        Ja kymysys ketjun asiantuntijoille? Montakos junaa menee siellä Siperiassa, jossa ratakilometrejä on ehkä enemmän kuin koko suomen rataverkolla? Ja millaisia ovat ne aurat, montakos vaihdetta on sataa kilometriä kohden, entäs mikä on opastinväli, tai vaikkapa millaisella kalustolla siellä on lupa mennä radalle....

        Jos kritisoitte niin kritisoikaa edes aiheesta, eli miksi on tehty säästöjä tai vaikkapa miksi on vähennetty henkilökuntaa samalla kun toimintaa on tehostettu, eli enää ei yksi kuski kerkeä tekemään niitä junia mitkä hänelle on merkitty jos vähänkään poikkeuksia tapahtuu, sama juttu konduktööreillä, asentajilla kuin myös lumipartioilla. Sama kansanomaisesti: Jos kuski on Tikkurilassa niin hän ei voi samanaikaisesti lähteä ajamaan junaa Helsingistä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pendolino

        Ei toimi Tsekkiläinen kiskobussi täällä Suomen talvessa eikä myöskään Sveitsiläinen Sr2 sama pätee Suomalaiselle sähköjunakalustolle kuin myös dieselkalustolle, venäläinen sr1kin hyytyy välillä mutta ei hätää ei ne toimi ne ruotsin vastineet pendoliinoillekaan(x2000) Ruotsissakaan vaikka liikkuvatkin leudommissa oloissa ja ovat saksalaisia.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsin junaliikenne joutui kaaokseen junavaurioiden takia/1135260928852
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011020713147823_ul.shtml

        Huom!
        Mitäköhän tekoa näillä haukkumillanne "macaroneilla" on tämän asian kanssa
        "Koko vuonna SJ:n junavuoroista 86 prosenttia saapui määräasemalleen ajoissa tai korkeintaan viisi minuuttia myöhässä. Suurissa vaikeuksissa olivat nopeat X2000-junat, joista aikataulussa pysyi vain 66 prosenttia. Vuoden viimeisellä neljänneksellä X2000-junien täsmällisyys oli vain 62 prosenttia. ".


      • asian vierestä.
        jaöslkglk kirjoitti:

        Allegrot ovat yksi ketun kusi Saimaassa, kun ajattelee koko kalustoa mitä suomen rautateillä liikkuu.
        http://wapedia.mobi/fi/VR_Group#1.
        http://wapedia.mobi/fi/VR_Group#1.

        Kokeilisit joskus jotain muuta kuin mututuntumaa, eli perehtyisit asiaan ennenkuin kommentoit tekemällä itsesi tyhmäksi.

        Ja kymysys ketjun asiantuntijoille? Montakos junaa menee siellä Siperiassa, jossa ratakilometrejä on ehkä enemmän kuin koko suomen rataverkolla? Ja millaisia ovat ne aurat, montakos vaihdetta on sataa kilometriä kohden, entäs mikä on opastinväli, tai vaikkapa millaisella kalustolla siellä on lupa mennä radalle....

        Jos kritisoitte niin kritisoikaa edes aiheesta, eli miksi on tehty säästöjä tai vaikkapa miksi on vähennetty henkilökuntaa samalla kun toimintaa on tehostettu, eli enää ei yksi kuski kerkeä tekemään niitä junia mitkä hänelle on merkitty jos vähänkään poikkeuksia tapahtuu, sama juttu konduktööreillä, asentajilla kuin myös lumipartioilla. Sama kansanomaisesti: Jos kuski on Tikkurilassa niin hän ei voi samanaikaisesti lähteä ajamaan junaa Helsingistä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pendolino

        Ei toimi Tsekkiläinen kiskobussi täällä Suomen talvessa eikä myöskään Sveitsiläinen Sr2 sama pätee Suomalaiselle sähköjunakalustolle kuin myös dieselkalustolle, venäläinen sr1kin hyytyy välillä mutta ei hätää ei ne toimi ne ruotsin vastineet pendoliinoillekaan(x2000) Ruotsissakaan vaikka liikkuvatkin leudommissa oloissa ja ovat saksalaisia.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsin junaliikenne joutui kaaokseen junavaurioiden takia/1135260928852
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011020713147823_ul.shtml

        Huom!
        Mitäköhän tekoa näillä haukkumillanne "macaroneilla" on tämän asian kanssa
        "Koko vuonna SJ:n junavuoroista 86 prosenttia saapui määräasemalleen ajoissa tai korkeintaan viisi minuuttia myöhässä. Suurissa vaikeuksissa olivat nopeat X2000-junat, joista aikataulussa pysyi vain 66 prosenttia. Vuoden viimeisellä neljänneksellä X2000-junien täsmällisyys oli vain 62 prosenttia. ".

        Tuossa lehtijutussa, mikä on aloittajan linkissä sanotaan mm.

        "–Pakkanen särkee kalustoa ja aiheuttaa teknisiä vikoja varsinkin paineilmalaitteisiin. Ne eivät oikein kestä yli 30 asteen pakkasia, kerrotaan VR:n operaatiokeskuksesta Uudelle Suomelle."

        Tuosta on kyse. Siperian radalla kulkevien junien paineilmalaitteet kestävät -40 jopa -50 asteen pakkaset.


      • siperian
        Näin sen näin kirjoitti:

        Venäläisillä uusin ja paras nopea junakalusto on hankittu Saksasta. Siellä tehdään vielä myös itse vetureita ja vaunuja. VR:llä junat ovat made in makaroni.

        Olisikohan tässä mitään syytä ongelmiin?

        radalla kulkevat myös kiinalaiset junat vetureineen ja samoin mongolian, ihan moskovaan saakka.
        Etteivät ne pelkästään venäläisiä ole jotka pakkasta kestävät.


      • ei tietokoneleikkiä
        asian vierestä. kirjoitti:

        Tuossa lehtijutussa, mikä on aloittajan linkissä sanotaan mm.

        "–Pakkanen särkee kalustoa ja aiheuttaa teknisiä vikoja varsinkin paineilmalaitteisiin. Ne eivät oikein kestä yli 30 asteen pakkasia, kerrotaan VR:n operaatiokeskuksesta Uudelle Suomelle."

        Tuosta on kyse. Siperian radalla kulkevien junien paineilmalaitteet kestävät -40 jopa -50 asteen pakkaset.

        En tunne tiivisteiden ja letkujen nykyisiä valmistusaineita. Mutta pakkanen särkee.
        Ennen käytettiin luonnonkumia niin letkut oli notkeita kylmälläkin eivätkä ritissee vaikka
        kiepille käänti. Tiivistepuolella pyrkivät kutistumaan ja poikki. Se on o-renkaan tuho.
        Eli halpa ja talveen sopeutumaton materiaali. Kalusto pitäisi tehdä käyttöolosuhdeiden
        perusteella. Kauppahintaan pitäisi lyödä selvät määritelmät ja vaatimukset.
        tai sitten veroeuroilla kunnostain.


      • kjafglkj
        asian vierestä. kirjoitti:

        Tuossa lehtijutussa, mikä on aloittajan linkissä sanotaan mm.

        "–Pakkanen särkee kalustoa ja aiheuttaa teknisiä vikoja varsinkin paineilmalaitteisiin. Ne eivät oikein kestä yli 30 asteen pakkasia, kerrotaan VR:n operaatiokeskuksesta Uudelle Suomelle."

        Tuosta on kyse. Siperian radalla kulkevien junien paineilmalaitteet kestävät -40 jopa -50 asteen pakkaset.

        Eli Suomen rataverkko ja 1000 junaa tiukin aikatauluin vastaan Siperian rataverkko ja 10 junaa löysin aikatauluin. Jos Suomessa junaan tulee yksi vika joka johtuu pakkasesta niin kaikki muut samaan aikaan liikkeellä olevat kärsivät, mutta siperiassa kun tulee se vika niin ketään ei haittaa ja voidaan odottaa vaikka viisikin tuntia eikä muu liikenne kärsi.

        Vai oletko tosissasi siinä että kaikissa suomen junissa on ongelmia paineilmalaitteiden kanssa kun on pakkasta -30, eikä yhdessäkään venäjän junassa ole ongelmia vaikka pakkasta olisi -40 tai jopa -50 astetta.


      • älä aliarvioi
        kjafglkj kirjoitti:

        Eli Suomen rataverkko ja 1000 junaa tiukin aikatauluin vastaan Siperian rataverkko ja 10 junaa löysin aikatauluin. Jos Suomessa junaan tulee yksi vika joka johtuu pakkasesta niin kaikki muut samaan aikaan liikkeellä olevat kärsivät, mutta siperiassa kun tulee se vika niin ketään ei haittaa ja voidaan odottaa vaikka viisikin tuntia eikä muu liikenne kärsi.

        Vai oletko tosissasi siinä että kaikissa suomen junissa on ongelmia paineilmalaitteiden kanssa kun on pakkasta -30, eikä yhdessäkään venäjän junassa ole ongelmia vaikka pakkasta olisi -40 tai jopa -50 astetta.

        siperian tai koko venäjän rautateidenkään kuljetusmääriä, verrattuna suomeen.
        Koko venäjän rautateiden kuljetusmäärä vuositasolla on 1,3 miljardia tonnia
        josta TRS radan osuus 80-90 milj.t

        Suomessa kuljetusmäärät ovat 35-40 milj tonnia

        Henkilöliikenne venäjällä 1,3 miljardia matkustajaa
        Suomessa n. 70 miljoonaa

        Kokonaisrataverkon pituus venäjällä on 87400 km
        Josta TRS- radan osuus n. 9000

        Suomessa koko rataverkon pituus n. 6000 km

        Että voit varsin hyvin unohtaa nuo puheesi 10 junasta suomen tuhatta vastaan TRS radalla, luvun voisi vallan hyvin kääntää toisin päin.
        Ja nuo puheesi tiukoista aikatauluista suomessa, nehän voi olla todella tiukkoja aikatauluun kirjoitettuna. Mutta miten se on käytännössä. suuri osa junista ei pysy aikatauluissaan.Osa jopa peruutetaan kokonaan, tiukoista aikatauluista huolimatta.

        TRS rataa kunnostetaan kaiken aikaa, vr- rataverkon kunnostusrahoja vähennetään.

        Trs rataa käyttää venäjällä ainakin kolme venäläistä rautatieyhtiötä.
        Suomessa ajelee vain VR

        Et varmaan sisäistänyt, etten minä ole kertonut vr:n paineilmalaitteiden ongelmista pakkasella, vaan VR itse, joka, jos luet aloittajan linkin lehteen, ilmenee siitä.

        Trs radalla en ole kuullut moisista ongelmista kovemmillakaan pakkasilla.
        Jos itse olet kerro ihmeessä, mutta älä mutu juttuja.


      • jvmbn,mb
        älä aliarvioi kirjoitti:

        siperian tai koko venäjän rautateidenkään kuljetusmääriä, verrattuna suomeen.
        Koko venäjän rautateiden kuljetusmäärä vuositasolla on 1,3 miljardia tonnia
        josta TRS radan osuus 80-90 milj.t

        Suomessa kuljetusmäärät ovat 35-40 milj tonnia

        Henkilöliikenne venäjällä 1,3 miljardia matkustajaa
        Suomessa n. 70 miljoonaa

        Kokonaisrataverkon pituus venäjällä on 87400 km
        Josta TRS- radan osuus n. 9000

        Suomessa koko rataverkon pituus n. 6000 km

        Että voit varsin hyvin unohtaa nuo puheesi 10 junasta suomen tuhatta vastaan TRS radalla, luvun voisi vallan hyvin kääntää toisin päin.
        Ja nuo puheesi tiukoista aikatauluista suomessa, nehän voi olla todella tiukkoja aikatauluun kirjoitettuna. Mutta miten se on käytännössä. suuri osa junista ei pysy aikatauluissaan.Osa jopa peruutetaan kokonaan, tiukoista aikatauluista huolimatta.

        TRS rataa kunnostetaan kaiken aikaa, vr- rataverkon kunnostusrahoja vähennetään.

        Trs rataa käyttää venäjällä ainakin kolme venäläistä rautatieyhtiötä.
        Suomessa ajelee vain VR

        Et varmaan sisäistänyt, etten minä ole kertonut vr:n paineilmalaitteiden ongelmista pakkasella, vaan VR itse, joka, jos luet aloittajan linkin lehteen, ilmenee siitä.

        Trs radalla en ole kuullut moisista ongelmista kovemmillakaan pakkasilla.
        Jos itse olet kerro ihmeessä, mutta älä mutu juttuja.

        sinä valitat, Vladimir ei.

        Onko venäjä sama kuin siperia?

        Paineilmaongelmia on varmasti kaikkialla missä pakkanen kovenee ei pelkästään vr:llä.

        Olin viimekesänä venäjällä, kuljin junalla joka oli yli puolivuorokautta myöhässä, eikä ketään kiinnostanut palvella minua. Mutta kun kukaan ei mahtanut tilanteelle mitään saati sitten että valittaminen olisi mitään auttanut.


        No niin nyt kaikki mainostamaan venäjän mahtavaa yhteiskuntaa, jossa kaikki toimii ja pelaa aikataulun mukaan, varsinkin rautatiet.

        T: Venäjä = Siperia?


    • Ikävä on

      Vanhoja sinisiä vaunuja pehmeine penkkeineen, ja edullisine hintoineen...

    • Hiski K

      Junat kulkevat Siperian radalla ja junat kulkivat talvisodassa. Mutta Siperian radan junissa ei ole ja talvisodan ajan junissa varsinkaan ei ollut sellaista määrää sähköä ja hydrauliikkaa ja pneumatiikkaa kuin näissä meidän vaatimissamme nopeissa pendolinoissa ja intercityissä. Talvisodan aikaan ei ollut edes sähköä kun valaistuskin toimi kaasulla. Ja klosetissa oli pelkkä putki ja painovoimahuuhtelu ilman alipainekoneistoja.

      Ja nopeus- ja turvallisuusvaatimuksetkin ovat 2010-luvun Suomessa eri tasoa kuin Siperiassa ja 1940-luvun Suomessa. Jos tyydyttäisiin 50 kilometrin tuntinopeuteen ja puulla lämmitettäviin vaunuihin kuten vielä 1950-luvulla...

      • Hermanni 236543

        Jos kerittäisiin kaikki kiskot rullalle ja myytäisi romuksi samoin junat.Ei olisi yhtään ruuhkia eikä ongelmia VR:llä. Siitähän saisi paljon uutta viljelysmaata kun kerran ruoka alkaa olla lopussa.
        Toinen vaihtoehto;Junat takaisin Beruskonille ja tilalle esim 6hengen resiinoita joita saisi lainata asemilta niinkuin Hesan polkupyöriä kesällä.Se lähtee liikkeelle joka jaksaa ja työntää sitten heikompia edessään.
        Samalla ylipainot ihmisistä vähenisi ja säästyisi kaikenmaailman virkamiesten ja suunnittelijoiden palkat valtiolta.


    • hyvät ansiot

      VR on sukuyhtiö. Tämä voitaisiin selvittää työntekijöiden sukulaissuhteiden tarkistamisella

      • lkajhflkg

        Kertoo katkera ihminen, joka on hakenut työtä vaan ei ole saanut. Katkerana on kiva purkaa pettymystään, vai kuinka. Psykotestejä ei järjestä VR.

        T: Veturinkuljettaja joka on sukunsa ainoa veeärräläinen


      • Vossloh gg
        lkajhflkg kirjoitti:

        Kertoo katkera ihminen, joka on hakenut työtä vaan ei ole saanut. Katkerana on kiva purkaa pettymystään, vai kuinka. Psykotestejä ei järjestä VR.

        T: Veturinkuljettaja joka on sukunsa ainoa veeärräläinen

        Ajan veturia maassa joka on kylmempi kuin Suomi-lähinnä siperiaan voisi verrata ja ongelmia tiivisteiden kanssa (made in finland) vaan ei kuitenkaan niin massiivisia ongelmia kuin suomesa.Tietty vaihteet pitää puhdistaa manuaalisesti ym.ym. vaatii viitseliäisyyttä eli porukkaa pitää olla tarpeeksi!

        Olen ainoa suomalainen veturikuski tässä maassa, 14 päivää töitä ja 21 vapaata-vr.lle en ikipäivänä tule vaikka ei kai se varmaan hullumpi paikka olekaan.Mitä suomalaisia kuljettajia tunnen niin kyllähän siinä kovasti auttaa kun pyrkii koulutukseen se että isi on jo kuljettaja-se on fakta ja sinä poikkeuksena vahvistat säännön.

        Psykonia vastaavat testit oli meilläkin ja reaktiotestit sun muut,kahdet kirjalliset kokeet (sai koettaa vain kerran) ja hyväksytty ajonäyte,rankkaa oli ja alussa hauskaa mutta nyt tämä tuntuu ihan robotin hommalta!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      46
      1548
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1385
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      312
      1380
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1145
    5. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1111
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      68
      1093
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    8. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1032
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      178
      919
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

      Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      851
    Aihe