Kun uraani poistetaan peruskalliosta ja laitetaan säteilemään ydinvoimalaan, niin vähennetään merkittävästi luonnon omaa taustasäteilyä. Ydinvoimalassa uraaniatomi halkeaa kahdeksi pienemmäksi uraaniatomiksi ja samalla niiden sisältä poistuu sinne kerääntynyt säteily siten, ettei haljenneet pienet uraaniatomit sisällä enää lainkaan säteilyä(no, maks 1% alkuperäisestä määrästä).
Uraanivoiman muita etuja:
-turvallisuus (ei yhtään kuolemaan johtanutta onnettomuutta koskaan sen historiassa)
-katkeamaton toiminta, ei lainkaan tuontokatkoksia
-täydellinen päästöttömyys, ei edes yhtä atomia pääse ulos
-ydinvoimala ei voi räjähtää( Tzernobyylissä oli vain tulipalo)
-lämmittää ja puhdistaa merivesiä ja lisää kalakantoja
-lääketieteelliset edut: reaktorin sisällä voidaan hoitaa aivokasvainpotilaita
-jne jne
Ehdotan, että uraanivoiman nimeksi tulisi Puhtovoima
Uraanivoima on Puhtovoima
4
256
Vastaukset 4
- Jokeri-Pokeri-Poks
"-turvallisuus (ei yhtään kuolemaan johtanutta onnettomuutta koskaan sen historiassa)
-katkeamaton toiminta, ei lainkaan tuontokatkoksia
-täydellinen päästöttömyys, ei edes yhtä atomia pääse ulos
-ydinvoimala ei voi räjähtää( Tzernobyylissä oli vain tulipalo)
-lämmittää ja puhdistaa merivesiä ja lisää kalakantoja
-lääketieteelliset edut: reaktorin sisällä voidaan hoitaa aivokasvainpotilaita
Olisin kiinnostunut tietämään, mitä asiantuntijalähteitä olet käyttänyt listasi laatimiseen. Näin pikaisesti arvioiden vaikuttaa siltä, kuin olisit vitsiniekkana liikkeellä.
. - Kuka tahansa
Tottahan tuo on oikeassa maailmassa lukuunottamatta huoltokatkoksia,koska ikiliikkujaa ei ole keksitty.
Ydinvoimaloiden yllättävät tuotantokatkokset saattavat kestää useista kuukausista (mm. Ruotsissa oli montakin sellaista samaan aikaan) muutamiin vuosiin. Japanissa seisoi 7 tai 8 reaktoria noin kaksi vuotta turvallisuusriskien vuoksi. Surullisen kuuluisa David Bessen ydinreaktori USA:ssa suljettiin 2002 ja taidettiin käynnistää ehkä pari vuotta sitten. Voi se olla niinkin, että lisää ydinvoimaloita halutaan Suomeen ydinvoimaloiden varavoimaloiksi, kun eihän sitä koskaan tiedä, milloin sellainen posahtaa taivaan tuuliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361760Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38576- 63548
- 30546
- 46540
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520