Defa Multicharger 1203

Ei syty valodiodi!

Miten ne pitää kytkeä ne piuhat? Täytyykö se ajastinliitäntä kytkeä jollain hyppylangalla johonkin, jos ei käytä ajastinta?

11

3702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei syty valodiodi
      • The mousetrap

        Ensimmäisessä kuvassa on käytössä pelkästään akun lataustoiminto. Moottorilämmittimen ja sisätilanlämmittimen päällä punainen ruksi. Ei tarvitse silloin kytkeä kellon kohdalle mitään.

        Toisessa kuvassa toiminnassa myös sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin. Kytkennän perusteella joudut laittamaan hyppylangan 12V:sta kellon kuvan kohdalle, jolloin rele kytkee 230V myös lohko- ja sisätilanlämmitimelle.

        Jos olet kytkenyt akkuun kuvan yksi mukaisesti, niin kyllä tuon ledin pitäisi syttyä kun kytket lämmitysjohdon pistorasiaan, vaikka tuota hyppylankaa ei olisikaan. Huom! ledi ei pala ylläpitolatauksen aika, jos akku on täysi niin ledi ei pala. Mutta ilman tuota hyppylankaa lohko- ja sisätilanlämmitin ei saa sähköä.

        Eipä tuo ohje liian selkeä ole, varsinkin kun ottaa huomioon että 99% varmasti kytkee toimintaan myös lohko- ja sisätilanlämmitimen.


      • The mousetrap
        The mousetrap kirjoitti:

        Ensimmäisessä kuvassa on käytössä pelkästään akun lataustoiminto. Moottorilämmittimen ja sisätilanlämmittimen päällä punainen ruksi. Ei tarvitse silloin kytkeä kellon kohdalle mitään.

        Toisessa kuvassa toiminnassa myös sisätilanlämmitin ja lohkolämmitin. Kytkennän perusteella joudut laittamaan hyppylangan 12V:sta kellon kuvan kohdalle, jolloin rele kytkee 230V myös lohko- ja sisätilanlämmitimelle.

        Jos olet kytkenyt akkuun kuvan yksi mukaisesti, niin kyllä tuon ledin pitäisi syttyä kun kytket lämmitysjohdon pistorasiaan, vaikka tuota hyppylankaa ei olisikaan. Huom! ledi ei pala ylläpitolatauksen aika, jos akku on täysi niin ledi ei pala. Mutta ilman tuota hyppylankaa lohko- ja sisätilanlämmitin ei saa sähköä.

        Eipä tuo ohje liian selkeä ole, varsinkin kun ottaa huomioon että 99% varmasti kytkee toimintaan myös lohko- ja sisätilanlämmitimen.

        Kyllähän tuolla Defan sivuilla on mainita nimenomaan kello-ohjauksesta. Kannattaa varmistaa myyjältä tuo kytkentä, ettei tuo releen ottama 70mA kuormita sitten koko aika akkua, jos siihen laittaa hyppylangan. Hyppylangan laittamalla ei ainakaan onnistu akun pitkäaikainen lataus ilman että lämmittimet olisivat myös päällä.

        No enpä sotke enempää, kun laite ei itselle ole tuttu.


    • frangröbbä

      voi jumankauta ootko tosiaankin noin uusavuton

      • hutun villu

        Mikä v..tun pakko-oire sinulla on kommentoida, jos joku kysyy apua.

        Ei ole herra täydellisyys frangröbbä kuullaa sanontaa, "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia"

        Siis, jos et voi/halua auttaa, niin älä paina VASTAA nappulaa, helppoa eikö totta.

        frangröbbän kootut, kymmenessä ekassa vain neljä kertaa käytetty uusavuton sanaa. Mahtaa olla kovaa olla noin täydellinen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/frangröbbä tid:2?term_keywords=frangröbbä


      • hutun villu
        hutun villu kirjoitti:

        Mikä v..tun pakko-oire sinulla on kommentoida, jos joku kysyy apua.

        Ei ole herra täydellisyys frangröbbä kuullaa sanontaa, "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia"

        Siis, jos et voi/halua auttaa, niin älä paina VASTAA nappulaa, helppoa eikö totta.

        frangröbbän kootut, kymmenessä ekassa vain neljä kertaa käytetty uusavuton sanaa. Mahtaa olla kovaa olla noin täydellinen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/frangröbbä tid:2?term_keywords=frangröbbä

        jumankekka, säähän selaat koko suoli24 läpi etsimässä "uusavuttomia". Tänäänkin nuo kymmenen viestiä rapian 20 minuutin sisään, säähän olet nero tai jotain.


      • Ei syty valodiodi

        ..itseäni noin suuren nerouden edessä, jota osoitat.

        Mutta kun on muutakin puuhaa, voipa täältäkin neuvoa kysyä, ettei tarvitse ihan joka asiaa pähkäillä, jos joku sattuisi sen valmiiksi pähkäilleen. Nyt en kuitenkaan edes ala asentaa tuota laitetta, kun ei ole lämmintä tallia ja pakkasessa ei viitsi väännellä moottoritilassa johtoja väkipakolla. Hyvää jatkoa sinullekin ja kiitos tuostakin vastauksesta, vaikka en siitä mitään apua saanutkaan. Ehkä se oli tällaiselle uusavuttomalle liian vaikeaselkoinen neuvo?


      • älä koske mihinkään
        Ei syty valodiodi kirjoitti:

        ..itseäni noin suuren nerouden edessä, jota osoitat.

        Mutta kun on muutakin puuhaa, voipa täältäkin neuvoa kysyä, ettei tarvitse ihan joka asiaa pähkäillä, jos joku sattuisi sen valmiiksi pähkäilleen. Nyt en kuitenkaan edes ala asentaa tuota laitetta, kun ei ole lämmintä tallia ja pakkasessa ei viitsi väännellä moottoritilassa johtoja väkipakolla. Hyvää jatkoa sinullekin ja kiitos tuostakin vastauksesta, vaikka en siitä mitään apua saanutkaan. Ehkä se oli tällaiselle uusavuttomalle liian vaikeaselkoinen neuvo?

        vaihda kuiva vaippa, olet hörhö.


      • Ei syty valodiodi
        älä koske mihinkään kirjoitti:

        vaihda kuiva vaippa, olet hörhö.

        Yritä silti tällaista hörhöäkin sietää, vaikka varmaanhan se vaikeaa on, kun itse olet niin täydellinen.
        Eikö se olisi sinusta itsestäsikin aika tympeää, jos minäkin ja kaikki muutkin olisivat yhtä täydellisiä kuin sinä? Kenelle sitten noita nerokkaita neuvojasi jakelisit, vaipanvaihdoista yms..?


      • Heikki Hölönen
        älä koske mihinkään kirjoitti:

        vaihda kuiva vaippa, olet hörhö.

        Miksi kuiva vaippa pitäisi vaihtaa? Ja mihin? Märkäänkö? Vai hikisiin sukkiisi?


      • Joku tolkku sentään
        älä koske mihinkään kirjoitti:

        vaihda kuiva vaippa, olet hörhö.

        Älä ala kiroilemaan ennen kuin häpykarvat on alkaneet kasvaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe