Oiskos kenellä kokemusta thyroksinin 0,1mg stä.
Itse olen syönyt niitä nyt 3kk. puolikkaan ta kokonaisen.
Tuntuu että on tuonut väriä naamaan punoitusta ja toisaata kylläkin
olen nukkunut paremmin. Haittavaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa?
Itse olen diabetikko ja gardacen 10 mg olen syönyt. Mutta kannattaako tuota rapulaan esim
ottaa tuota thyroksininia. Sehän on lievästi aineenvaihduntaa kiihdyttävä aine käsittääksi.
Onkos kenelläkään tietoa aineen haittavaikutuksista. Ja hyveistäkin?
Kiitoksia vastauksista näin etukäteenkin.
Kyssäys Thyroksiin lääkkeestä.
8
523
Vastaukset
- kilpparin vajis
on tarkoitettu otettavaksi jatkuvasti, päivittäin. Kilpirauhasen vajaatoimintaan.
On, on kokemusta, 10 vuoden ajalta.
Miksi annoksesi on välillä puolikas, välillä kokonainen? Endokrinologiko on tuumannut että se on hyvä niin?
Kontraindikaatioista sinun tulee kysyä omalta lääkäriltäsi, ja hän kaiketi tietää muustakin lääkityksestäsi.
Mihin ihmeen rapulaan? Jos krapulaa tarkoitat niin Thyroxinilla ei ole mitään vaikutusta siihen. Kasvojen punoitusasiaa en ymmärrä laisinkaan...
Eikö lääkäri ohjeistanut sinua lääkettä määrätessään?!
"THYROXIN 0,1 MG TABLETTI 100
* Lue pakkausseloste
THYROXIN 0,1 MG TABLETTI 100
Normaalihinta 6,56 € (0,07 €/kpl)
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke ei ole korvattava.
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Orion
Lääkeopas
Lääkemuoto
Tabletti, jossa on vaikuttavaa ainetta 25 tai 100 mikrogrammaa.
Vaikuttava aine
Levotyroksiini.
Käyttötarkoitus
Lääkettä käytetään korvaamaan kilpirauhashormonin puutetta eri syistä johtuvassa kilpirauhasen vajaatoiminnassa.
Vaikutustapa
Levotyroksiini on kilpirauhashormonin esiaste. Kilpirauhasen erittämät hormonit ovat tärkeitä kasvun ja kehityksen, aineenvaihdunnan ruumiinlämmön ja verenkierron säätelyssä. Terve kilpirauhanen tuottaa tyroksiinia noin 70-90 mikrogrammaa vuorokaudessa. Hormonin puutteen yhteydessä annettu tyroksiini muun muassa kiihdyttää perusaineenvaihduntaa ja lisää lämmön tuottoa.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan, yleensä yhtenä annoksena vuorokaudessa. Annoksen suuruus riippuu sairauden laadusta ja luonteesta sekä potilaan yksilöllisistä ominaisuuksista. Annostus on varsin tarkkaa, ja lääkärin kanssa yhteistyössä etsitään sopiva annostus. On tärkeää ottaa lääkeannos säännöllisesti, mutta samalla on syytä tarkkailla liian suuren annostuksen aiheuttamia oireita, kuten sydämen nopealyöntisyyttä, käsien hienojakoista vapinaa, laihtumista, unettomuutta tai kiihtymystä. Jos lääkkeen ottaminen unohtuu usein, kannattaa tästä kertoa lääkärille, ettei hän erehtyisi suurentamaan annosta.
Lääkkeen ottaminen
Tabletit niellään runsaan nesteen kera, mieluimmin ennen aamiaista. Rautalääkkeet, sekä alumiinia tai magnesiumia sisältävät lääkkeet, kuten mahahappoa neutraloivat antasidit ja sukralfaatti voivat haitata lääkkeen imeytymistä, minkä vuoksi niiden ja Thyroxinin ottamisella tulee pitää useiden tuntien väli.
Haittavaikutukset
Vakavat haittavaikutukset ovat harvinaisia, samoin allergiat. Yleisimmät haitat ovat useimmiten yhteydessä lääkkeen annostukseen: liian suuret annokset aiheuttavat mm. käsien vapinaa, sydämen tykytystä, hikoilua tai laihtumista. Liian pienillä annoksilla tulee kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Sydämen vajaatoimintaa sairastaville voi joskus ilmaantua rintakipua tai rytmihäiriöitä. Lääkäri opastaa tunnistamaan lääkkeen yli- ja aliannostelun oireet. Pitkään kestänyt hoito voi heikentää luustoa.
Raskaus ja imetys
Lääkettä voi käyttää myös raskauden ja imetyksen aikana. Annosta voidaan kuitenkin joutua tällöin säätelemään.
Säilytys
Huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Päivitetty
2.9.2008" - Lääke!
Huviksesiko tyroksiinia nappailet? Se ei ole mikään itsehoitolääke. sillä saa kyllä vaikka hengenkin itseltään. Mistä olet sitä saanut, jos ei lääkäri sitä ole sinulle määrännyt ja samalla ohjeistanut sen käyttöön.
- Hölmöjenhommaa..?
Höpöhöpö. Itse et taida ymmärtää lääkkeistä ja se väärinkäytöstä.
Itse kun sanoin olen diabetikko ja la nyt lääkkeen tarve on todettu
niin ei minulla muuta.. Kukaan ei nappaile Thyroksinia huvikseen.
Pöljä pititää ola? - kilpuri.
Hölmöjenhommaa..? kirjoitti:
Pöljä pititää ola?tarve on todettu, niin lääkkeen määränneellä lääkärillä on tiedossa diabeteksesi ja sen lääkitys.
Kyllä valitettavasti Thyroxiniakin käytetään väärin perustein (en nyt tarkoita missään tapauksessa sinua). Se oma hoitava lääkäri on se paras infon antaja, ei jokin foorumi - edellinen ..
kilpuri. kirjoitti:
tarve on todettu, niin lääkkeen määränneellä lääkärillä on tiedossa diabeteksesi ja sen lääkitys.
Kyllä valitettavasti Thyroxiniakin käytetään väärin perustein (en nyt tarkoita missään tapauksessa sinua). Se oma hoitava lääkäri on se paras infon antaja, ei jokin foorumiMitenhän tuota thyroksiinia voi väärinperustein käyttää kun vaikuttaa
ainoastaan tuohon kilpirauhasen toimintaan ja aineen vaihduntaan käsittääkseni
jollain tapaan..? - kilpuri.
edellinen .. kirjoitti:
Mitenhän tuota thyroksiinia voi väärinperustein käyttää kun vaikuttaa
ainoastaan tuohon kilpirauhasen toimintaan ja aineen vaihduntaan käsittääkseni
jollain tapaan..?pelleilevät terveytensä kustannuksella, valitettavasti, käyttävät sitä laihduttamiseen. Oletko koskaan kuullut että kilpirauhasen liikatoiminnassa laihdutaan? Kun aineenvaihdunta vilkastuu kovasti niin painoakin tippuu.
On vastaanotolla tullut vastaan näitäkin tapauksia;( - tyrooo
Hölmöjenhommaa..? kirjoitti:
Pöljä pititää ola?Kyllä minä ymmärrän taudeista ja lääkkeistä, siksi kirjoitinkin. Hypotyreoosi-diabetes-yhdistelmä on aika tavallinen, samaa autoimmuunitautiperhettä kun ovat. Mutta sinulla kun tuntui olevan vähän hukassa se lääkkeen oikea käyttö; kuten sanottu, kysy lääkäriltäsi.
- olli.n,.,.
tyrooo kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän taudeista ja lääkkeistä, siksi kirjoitinkin. Hypotyreoosi-diabetes-yhdistelmä on aika tavallinen, samaa autoimmuunitautiperhettä kun ovat. Mutta sinulla kun tuntui olevan vähän hukassa se lääkkeen oikea käyttö; kuten sanottu, kysy lääkäriltäsi.
tekee muuten syöpää.Eli ei kannata nappailla kun tarpeeseen lääkärin määräyksestä ellei halua syöpää itselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006494
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303883törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283280Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471033Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879