Cerazette ja väsymys

nukuttaa

Cerazetteissahan on mainittu väsymys yhtenä mahdollisena sivuvaikutuksena. Itse olen käyttänyt pillereitä nyt noin 1,5 kuukautta ja melkoisen poikki olen ollut koko ajan. Olo on myös jotenkin voimaton esim. liikuntaa harrastaessa menee hetki ennen kuin kroppa ja pää alkaa toimia. Lisäksi tuntuu, että herään painajaisiin useammin kuin ennen noita. Kuulostaako jollekin muulle tutulta kuvaukselta? Väsymyksen määrittely on itselle nyt toki vaikeampaa, kun ei tiedä onko kyse pienestä stressistä, kevään tulosta vai kuulunko tosiaan epäonnisiin, jolle tuli väsymys tulee sivuvaikutuksena. Lisäksi kiinnostaa, onko akneen taipuvaiselle suositeltu jotain tiettyä minipilleriä, koska hormonithan on niissä hieman erilaiset?

12

3862

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanneli123

Väsymys kyllä menee ohi mutta ootappa vaan sitä painonnousua! Pelastaudu siltä vielä kun voit.. :D Oon ite lihonu yli 7 kg tässä vuoden aikana vaikka kuinka oon yrittäny liikkua ja pitää painoa kurissa. Nyt alkaa riittää, gyne saa keksii uuden keinon ja tää loppuu tähän! En suostu enää kärsimään noista myrkyistä hetkeäkään. Menkkojakaan ei oo näkyny yli puoleen vuoteen ja finnit ovat myös hävinneet. Toisaalta ikävöin menkkoja (olenko hullu? :D). Kaikki muut sanovat että olen onnekas kun ei tule menkkoja.
      Kaikkien kehot kuitenkin reagoivat ihan erilailla, mutta... varoitan silti! :p

• yksilöllistä

Itse olen laihtunut melkein 10 kiloa cerazetten aloittamisen jälkeen! Eli ei kannata luottaa liikaa muiden kokemuksiin, jokainen on erilainen.

• niinpss
        yksilöllistä kirjoitti:

Itse olen laihtunut melkein 10 kiloa cerazetten aloittamisen jälkeen! Eli ei kannata luottaa liikaa muiden kokemuksiin, jokainen on erilainen.

Miten teillä on menkkojen laita? ite alotin cerazeten puolitoista kuukautta sitten ja ennen sitä oli yhistelmät mutta migreenin takia lääkäri vaihto minipillereihin. pidin vaihdon välillä kuukautiset ja ne on sitten ollu viimoiset. Tein viime viikolla raskaustestin ja neg. näytti. Toisaalta tosi ahdistavaa ku ei oo menkkoja tiedossa ja pitää siteitä aina pitää varulta mukana että jos se alkaa. Akne mulla oli nuorempana mutta ku jouduin alottamaan pillerit piti lopettaa lääkkeiden syönti. Nyt kun alotin cerazeten naama puhkesi kukkaan ja piti hakea lääkäriltä jotain voidetta ja jos se ei tehoa niin sitten antibiootti kuuri.

• Hei! Piti tarttua tähän viestiketjuun.. Mulla siis myös 1,5kk takana Cerazettea ja eilen otin ensimmäisen kerran puheeksi poikaystäväni kanssa tän mun tavattoman väsymyksen. Klo 18 oon jo ihan yöunivalmiudessa. Muutama viikko onkin mennyt niin, että parin tunnin "päikkärit" ja melkein saman tien yöunille, ja sitä untahan piisaa silti! Vielä oon kyllä toiveikas, että tää on VAAN tätä alkua josko se siitä tasottuisi. Ja iho mulla myöskin mennyt hieman pahempaan kuntoon, ja kipeitä (ihonalais-) näppyjä kasvaa koko ajan parantuneiden tilalle. Oon miettinytkin ihotautilääkäriä, mut siitäkin mielipiteet kaksijakoiset...Koko ajan odottaen parempaa huomista :) Menkat mulla kesti ekat 2pvää, jotka on nyt pysyneet poissa. Ei kyllä yhtään haittais jos loppuisivat kokonaan :)

Mutta toi väsymys, musta se on nyt pahinta enkä keksi muuta selitystä kuin noi pillerit. Oon talvilomalla ja stressit toistaiseksi lähes minimissä ja silti väsyttää vaan..

• nukuttaa

Olen tuo alkuperäinen kysyjä. Vaihdoin Microlutoniin ja päiväväsymys vähehtyi yöllä saan nukuttua taas paremmin. Stressi on vaan lisääntynyt, joten se tuskin oli syynä oireisiin. Siten melkein sanoisin, että Cerazette vaikutti väsymykseeni. Makeanhimon hienoinen kasvu on myös mennyt ohi, joten jos hankalaa tiputtellua ei näistä Microlutoneista tule niin olen kyllä tyytyväinen. Iho on samanlainen kuin ennenkin (Cerazettekaan ei huonontanut merkittävästi) ja olo on ihan kuin en ylimääräisiä hormoneja söisikään. Koska olen monen monet pillerit yms kokeillut niin valitettavasti tiedän, että ne tiputtelut ja ihottumat saattavat ilmaantua vielä 0,5-vuoden päästä. Ainoa miinus on tuo tarkka ottoaika, mutta sillä mennään, koska kapseleita en ole vielä valmis kokeilemaan.

• nanneli123

niin tottakai se on yksilöllistä :) lopetin tällä viikolla cerazetet ja tuntuu jo nyt ihan erilaiselta, paljon elinvoimasemmalta tai sellaselta energiseltä! :D

• ......

joo mulla ei oo ollut kun 1vkn käytössä, ja ihan älyttömästi saattaa hikoilluttaa, ja väsyttää..lisäks sellasta ihme hengen ahistusta, et hengästyttää ihan ihmeellisesti on ollut näitten aikana..tosi harmi et ´näitten oireiden takia lopetan kait nämä, koska nämä ois ollut hoito keino runsaisiin ja kivuaisiin menkkoihin. :(

• nojooojo

Onhan sitä muitakin pillerimerkkejä ja eri menetelmiä (kapseli, kierukka,...), jotka myös auttaa runsaisiin menkkoihin.

• nojooojo
        nojooojo kirjoitti:

Onhan sitä muitakin pillerimerkkejä ja eri menetelmiä (kapseli, kierukka,...), jotka myös auttaa runsaisiin menkkoihin.

(Kierukalla siis viittasin tietenkin hormonikierukkaan.)

• ....

niin on..varmaan kierukka paremmin sopii..jos ei sitten mene nämä ihme oireet ajan myötä ohitse..

• menkaton

Itse olen nyt syönyt cerazettee kohta puol vuotta. Mulla on ollut erilaisii pillereitä ennen tätä cerazettee, ekat määrättiin h**vetin moisiin menkka kipuihin (harmonet) joka ei kyl auttanut yhtään joten parinvuoden jälkeen lopetin ne, sit olinkin ilman ihan jonkin aikaa. Vuosi sit mulle määrättiin yasminelleä kunnes ilmoitin et sattuu viel enemmän ja sit mun migreenit on alkaneet lisääntyä (eli en saa syödä yhdsitelmä pillereitä koska siit voi tulla aivoverenvuotoa ja ties mitä muuta). Joten sain sit cerazettee.

Sen kanssa menkat on jääneet pois (JIPII!! ei satu enää yhtään!!!!) Ekat pari kuukautta oli tiputteluu ja niukkoi menkkoi mut nyt ovat pysyneet pois :D Ja sit ekat menkat oli ihan hirveet kun kesti sen 2,5viikkoa ja vuosi kyl sen verran paljon et kerran tunnis sai köydä vessassa eikä öisin saanut nukuttua... mutta muuten sit olenkin ollut tyytyväinen näihin.

Suosittelisin sen Puol vuotta katsomaan et mitä ne pillerit tekee mulla on nyt vasta tasottunut kaikki tiputtelut sun muut. Uusi lääke vaatii sen totuttelun et ei ihan suoraan kannata roskiin viskata parissa kolemssa viikossa. Kaikilla erilaiset reaktiot eri lääkkeisiin itsellä menee hyvin ja ovat sopineet hyvin verrattuna edellisiin pilsuihini.

• Anonyymi

Mulle tuli just painajaisia, paniikkia ja väsymystä. Palasin takaisin Zoelyyn. Se pitää menkat poissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      123
      1732
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      681
      1644
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1343
    5. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1298
    6. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      322
      1294
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1258
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1195
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1155
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1142
    Aihe