Hei, Olen 16 vuotias nuoripoika vielä. Lauantaina n. 12:00 aikaan kun heräsin alkoi vasempaan kivekseen yhtäkkiä koskemaan, niin että ei pystynyt kunnolla kävelemään eikä hyppimään eikä haaroja pystyny nopeesti kiinni laittamaan. Siinä sitten nukuin 2h ja helpotti vähäsen mutta kyllä vielä tuntui kipeältä tuo vasenkives. Sitten Lauantaina kello 23:00 aikaan kipu yhtäkkiä hävisi noin vain? Sitten mietin että pitääkö lääkäriin mennä tarkistettavaksi? Myös tuntuisi että oikeessa kiveksessä on välillä pientä jomotusta tai sitten on vain omaa kuvitelmaa kun pelkää että nyt on jotain pielessä. Mutta kun kipuja ei enää tunnu olevan muutakuin ehkä pieniä. Kiitos etukäteen ne jotka voivat auttaa!
Huolestunut lapsi..
Kives kipu
10
5118
Vastaukset
- prostavit
Moikka,
Jos kipu on lakannut, niin kyseessä tuskin mitään vakavaa, sillä muuten kipu ei häviäisi vain päinvastoin kovenisi tai pysyisi samanlaisena.
Heti kättelyssä voisin ehdottaa semmoista vaivaa kuin "Eturauhasen tulehdus" tai ärsytystila.
Viime ja eteenkin tämä talvi on ollut kylmin talvi 50-vuoteen ja jos alapään seutu saa toistuvasti moista kylmyyttä, niin eturauhanen voi ärsyyntyä.
Oireina ovat alavatsan kipu, yleisesti sairas olo, kiveskipu (kipu ei ole kiveksissä, vaan säteilee eturauhasesta siemenjohtimia pitkin).
Joskus oireena voi olla vain yksi noista tai kaikki. Makuuasennossa ja lämimässä oireet helpottuvat, mikä voisi selittää miksi sinulla kipu lakkasi nukkuessa.
Jos kives on selvästi turvonnut ja kosketusarka, niin kyseessä on todennäköisesti lisäkiveksen tulehdus, mutta siinä kipu ei hellitä ilman hoitoa.- heikkilajaakko
Kiitos tuosta! Minulla ei siis voi olla mitään kiveskiertymää? Koska kipu hellitti nukkuessa, mutta oli kumminkin kosketus arka, mutta helpotti kokonaan kun olin koneella siinä 23:00 aikaan, eli tuntui että yhtäkkiä kipu katosi, tuntuu että välillä tuntuu että oikea kives on kipeä tai vasen vai onko tämä minun harhaluuloja? Mites tuo eturauhasen oireita ovat? Minulla ei ole siis mitään sukupuoli tautia tai syöpää? Vaan joku joka menee ohitse itse. Kiitos taas etukäteen.
- prostavit
heikkilajaakko kirjoitti:
Kiitos tuosta! Minulla ei siis voi olla mitään kiveskiertymää? Koska kipu hellitti nukkuessa, mutta oli kumminkin kosketus arka, mutta helpotti kokonaan kun olin koneella siinä 23:00 aikaan, eli tuntui että yhtäkkiä kipu katosi, tuntuu että välillä tuntuu että oikea kives on kipeä tai vasen vai onko tämä minun harhaluuloja? Mites tuo eturauhasen oireita ovat? Minulla ei ole siis mitään sukupuoli tautia tai syöpää? Vaan joku joka menee ohitse itse. Kiitos taas etukäteen.
Kiveksen kiertymää ei voi olla huomaamatta; siinä kipu alkaa heti niin kovana ja kovenee niin kovin että kukaan ei voi olla lähtemättä lääkäriin. Olen kuullut että jotkut huutavat ääneet kivusta tai jopa ovat pyörtyneet.
Myös kives ja kivespussi turpoaa voimakkaasti moninkertaisesti ja on käytännössä vaikea edes tunnustella kivun takia.
Kiertymässä kipu ei lakkaa & eikä helpotu missään vaiheessa - eli sen voit unohtaa.
Eturauhasen oireita kirjoitin jo aiemmassa viestissä ja siitä löytyy monta viesti ketjua Suomi24 kipu ja mieskunto -palstalta.
Se ei ole vakava vaikka tuntuukin epämiellyttävältä ja "ensikertalaisessa" oireet häviää yhtä nopeasti kuin ovat alkaneet.
Buranan lisäksi kaikki lämmin auttaa siihen (pitkät kalsarit, sauna & lämmin suihku) sekä lisäravinteina sinkki ja KP prostavit ovat tehokkaimmat.
Noi kivut kiveksissä voi olla ihan mielikuvitusta tai sitten se on sitä "haamukipua" eturauhasesta lähtöisin.
Syövän tuntee pattina kiveksessä ja kives suurenee huomaamaatta. Syöpä on myös alussa kivuton eli aika epätodennäköistä.
Sukupuoli tauti on mahdollista jos kondomia ei ole käytetty ja siitäkin klamydia on lähinnä noita oireita muistuttava. - heikkilajaakko
prostavit kirjoitti:
Kiveksen kiertymää ei voi olla huomaamatta; siinä kipu alkaa heti niin kovana ja kovenee niin kovin että kukaan ei voi olla lähtemättä lääkäriin. Olen kuullut että jotkut huutavat ääneet kivusta tai jopa ovat pyörtyneet.
Myös kives ja kivespussi turpoaa voimakkaasti moninkertaisesti ja on käytännössä vaikea edes tunnustella kivun takia.
Kiertymässä kipu ei lakkaa & eikä helpotu missään vaiheessa - eli sen voit unohtaa.
Eturauhasen oireita kirjoitin jo aiemmassa viestissä ja siitä löytyy monta viesti ketjua Suomi24 kipu ja mieskunto -palstalta.
Se ei ole vakava vaikka tuntuukin epämiellyttävältä ja "ensikertalaisessa" oireet häviää yhtä nopeasti kuin ovat alkaneet.
Buranan lisäksi kaikki lämmin auttaa siihen (pitkät kalsarit, sauna & lämmin suihku) sekä lisäravinteina sinkki ja KP prostavit ovat tehokkaimmat.
Noi kivut kiveksissä voi olla ihan mielikuvitusta tai sitten se on sitä "haamukipua" eturauhasesta lähtöisin.
Syövän tuntee pattina kiveksessä ja kives suurenee huomaamaatta. Syöpä on myös alussa kivuton eli aika epätodennäköistä.
Sukupuoli tauti on mahdollista jos kondomia ei ole käytetty ja siitäkin klamydia on lähinnä noita oireita muistuttava.Kiitos sinulle! Klamydia voisi olla tuo vai? Eikös sen oireet ala melko pian? Ja en ole varma että kirveleekö virtsaessani että kyllä jos kirvelis tuntuisi ikältä? vai tekeekö tämä pakkanen vai tämän kaiken?
- prostavit
heikkilajaakko kirjoitti:
Kiitos sinulle! Klamydia voisi olla tuo vai? Eikös sen oireet ala melko pian? Ja en ole varma että kirveleekö virtsaessani että kyllä jos kirvelis tuntuisi ikältä? vai tekeekö tämä pakkanen vai tämän kaiken?
Googlesta löytyy parhaiten tietoa klamydiasta, mutta oireet yleensä alkaa parin viikon päästä.
Oireet on kirvely virsatessa ja bakteeri voi aiheuttaa myös lisäkiveksen tulehduksen;
Siinä kives ja eteenkin kiveksen yläpuolella oleva lisäkives turpoaa huomattavasti ja on kosketusarka ja kuume on mahdollinen.
Siinä kipu ei lakkaa missään vaiheessa.
Itselläni klamydiaa epäiltiin, vaikka johtuikin ihan pakkasen ärsyttämästä eturauhasesta.
Myös eturauhasen tulehdukessa voi virtsatessa kirvellä, eli on vaikea tietää oikeaa syytä ilman virtsatestiä - klamydia näkyy testissä, mutta pakkasen aiheuttamassa eturahausen tulehduksessa testi on puhdas.
Molempiin tehoa kylläkin antibiootti. - Huolestunut944
prostavit kirjoitti:
Googlesta löytyy parhaiten tietoa klamydiasta, mutta oireet yleensä alkaa parin viikon päästä.
Oireet on kirvely virsatessa ja bakteeri voi aiheuttaa myös lisäkiveksen tulehduksen;
Siinä kives ja eteenkin kiveksen yläpuolella oleva lisäkives turpoaa huomattavasti ja on kosketusarka ja kuume on mahdollinen.
Siinä kipu ei lakkaa missään vaiheessa.
Itselläni klamydiaa epäiltiin, vaikka johtuikin ihan pakkasen ärsyttämästä eturauhasesta.
Myös eturauhasen tulehdukessa voi virtsatessa kirvellä, eli on vaikea tietää oikeaa syytä ilman virtsatestiä - klamydia näkyy testissä, mutta pakkasen aiheuttamassa eturahausen tulehduksessa testi on puhdas.
Molempiin tehoa kylläkin antibiootti.Voi olla että kirvelee, menenkö siis lääkäriin ja sanon että voisi olla eturauhasen tulehdus vai apteekkiin? Kehtaanko vanhemille kertoa.
- prostavit
Huolestunut944 kirjoitti:
Voi olla että kirvelee, menenkö siis lääkäriin ja sanon että voisi olla eturauhasen tulehdus vai apteekkiin? Kehtaanko vanhemille kertoa.
Antibiootti-kuurit vaativat lääkärin kirjoittaman reseptin, eli terveyskeskuksessa pitää ensin käydä.
Jo pelkkä alavatsan ja virtsankirvelyn valittamisesta otetaan virtsakoe, jossa näkyy bakteerien aiheuttamat tulehdukset, myös klamydia.
Jos kyseeessä on "vain" eturauhasen tulehdus, mikä aiheutunut pakkasesta, niin sitä ei näy kokeessa. Yleensä todetaan pitämään itsensä lämpimänä ja syömään lyhyen Burana-kuurin, mitä saa ihan apteekista ilman reseptiä. - huolestunut94
prostavit kirjoitti:
Antibiootti-kuurit vaativat lääkärin kirjoittaman reseptin, eli terveyskeskuksessa pitää ensin käydä.
Jo pelkkä alavatsan ja virtsankirvelyn valittamisesta otetaan virtsakoe, jossa näkyy bakteerien aiheuttamat tulehdukset, myös klamydia.
Jos kyseeessä on "vain" eturauhasen tulehdus, mikä aiheutunut pakkasesta, niin sitä ei näy kokeessa. Yleensä todetaan pitämään itsensä lämpimänä ja syömään lyhyen Burana-kuurin, mitä saa ihan apteekista ilman reseptiä.Mulla ei ole vatsakipuja eikä ns. "virtakirvelyä" siis jos ois klamydia nii kirvelis varmaan koko aika kun käy kusella? Kuinka kauan buranaa pitäisi syödä?
- prostavit
huolestunut94 kirjoitti:
Mulla ei ole vatsakipuja eikä ns. "virtakirvelyä" siis jos ois klamydia nii kirvelis varmaan koko aika kun käy kusella? Kuinka kauan buranaa pitäisi syödä?
Buranaa voi ottaa parin päivän - viikon pituisen kuurin. 1 - 2kpl päivässä.
Suihkussa voi normaalia kauemmin suihkuttaa alavatsalle ja "stradegiselle" alueelle lämmintä vettä ja samoin jos wc:stä löytyy bidee-suihku, niin silläkin voi suihkuttaa alavatsalle lämmintä vettä pari kertaa päivässä.
Jollei ole enään mitään oireita, niin ei välttämättä tarvitse syödä ollenkaan buranaa. - Huolestunu94
prostavit kirjoitti:
Buranaa voi ottaa parin päivän - viikon pituisen kuurin. 1 - 2kpl päivässä.
Suihkussa voi normaalia kauemmin suihkuttaa alavatsalle ja "stradegiselle" alueelle lämmintä vettä ja samoin jos wc:stä löytyy bidee-suihku, niin silläkin voi suihkuttaa alavatsalle lämmintä vettä pari kertaa päivässä.
Jollei ole enään mitään oireita, niin ei välttämättä tarvitse syödä ollenkaan buranaa.Kerron miten vaikuttaaa :) KIITOS oikeasti sinulle joka auttoi minua ja ne muut jotka auttavat ihmisiä jotka ovat pulassa eivätkä niin paljon asiasta tiedä ja ovat epätoivoisia kuten minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917580Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1236314Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604437Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353061Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902638Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh351925- 1291551
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971534Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo32795Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21782