Mirtazapin ja alkoholi

Olen napsinut pari kuukautta Mirtazapiiniä ja eilen join ensimmäisen kerran alkoholia sen kanssa. Join yhden puolen litran 4,7 lonkeron. Kun olin juonut noin puolet tästä lonkerosta niin huomasin että korvissa tuntuu painetta ja en kuule kovin hyvin. Tämä tunne sitten lisääntyi ja kun olin illalla mennyt nukkumaan niin olo oli jo todella epämiellyttävän tuntuinen. En sitten nukkunut kovin hyvin viime yönä. No ei siinä mitään mutta tämä sama tunne vaivaa minua vieläkin. Sen lonkun juomisesta on nyt kulunut noin 20 tuntia joten alkoholin olisi jo hyvinkin varmasti pitänyt poistua elimistöstä. Vaikka en kuule yhtä tarkasti kuin ennen niin kovat äänet kuulostaa ihan hirveiltä. Tuntuu et pää räjähtää kun rekka ajaa kadulla kävellessä ohi. Välillä tunne helpottaa eli painetta on vähemmän ja kuulen paremmin. Olen yrittänyt nieleskellä ja puhallella nenään mutta se ei auta ku muutaman sekunnin. Eilen illalla noin tunti alkoholin nauttimisen jälkeen otin 30 mg:n Mirtazapin-pillerin ihan normaalisti ja aion jatkaa lääkkeen käyttöä aivan normaalisti mutta jos nää korvalukot ei lähde muutamassa päivässä niin täytyy kai ottaa yhteyttä lekuriini. Totuus on tarua ihmeellisempää.
2362767
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 23

Vanhimmat

silloin tällöin napsin myös ,alkoholia. ei minulle tapahtunut mitään erikoista. jouduin mielestäni muusta syystä lääkäriin,kun oli jatkuva ripuli. lääkäri käski lopettaa niiden syönnin,kertoi aiheuttavan ripulin se lääke riippuvuuden 2 viikkoa puolikas päivässä lopetin . Jotkut kuulema lihoo ja jää koukkuun.minulla nyt opamox tuntuu asialliselta.

Äänestä

Mirtazapin on erinomainen unilääke! lähes aina varma uni! mutta alkoholin kanssa sillä ei ole paljoo merkistystä, tulee vain sekaisemmaksi!

1Äänestä

Mirtazapin on kyllä heikko lääke edes nukkumiseen.
Itse olen syönyt noita ja juonut alkoholia - ei minkään valtakunnan negatiivisia tai positiivisia vaikutuksia.

Äänestä

Ei mitään vaikutusta viinaan.

Mutta lääkkeet ei auta, jos masikseen otat l viinaa. Juopottelut vain kasaavat murheita masennukseen.

1Äänestä

Ei päihdearvoa, hiukan on ehkä tokkuraisempi kun on napannut pullollisen vodkaa ja pari nappia mirtazapiinia.

Äänestä

En ole huomannut mitään negatiivista pienien alkoholimäärien ja Mirtazapiinien yhteiskäytössä. Tietenkään ns. yhteisvaikutus ei välttämättä sovi kaikille.

Mutta olisiko ''korvalukkoihin'' muuta mahdollista selitystä?

Äänestä

Sain mirtazapiinia nukahtamislääkkeeksi ja söin muutaman vuoden iltaisin. Mulla ei ollut alkoholin suhteen minkäänlaista ongelmaa kun otin tätä lääkettä. Ainoa huonopuoli mulla oli tästä lääkkeestä, että näin ihmeellisiä unia ja jopa painajaisia. Siksi päätin lopettaa lääkkeen käytön puolitin lääkeannoksen 30mg , otin kahden viikonajan 15 mg ja sitten lopetin kokonaan. Olen ollut ilman 2 kuukautta ja ei ole ollut minkäänlaisia vieroitusoireita.

Mulla on ollut turvotusta nilkoissa ja sekin poistui lopetuksen myötä ja paino on pudonnut n. 5 kg.Ehkä joillekkin hyvä lääke mutta ei sopinut mulle.

Äänestä

kakkaa lumella

Äänestä
  • Ja pissaa ympärillä.

    Äänestä

Itelle tulee hieman sekava olo..en ole aivan varma että misä oon tai kun alkoholia otan samaan aikaan niin tulee semmoinen tunne että olen unessa,,,,tms.Tutulle tuli mirtzan ja alkon kans semmonen ongelma että hän näki kaiken punaisena ja kontrolli meni..eli väkivaltaisuuss tuli esille hyvin voimakkaana.jopa silloin kun poliisit vei häntä maijaan....

Äänestä

30 mg mirtazapiiniä/vrk kuullostaa mielestäni melko isolta annokselta, itse otan jos otan 7,5mg./ vrk Tosiaan päihdearvoa ei ole mutta toimii itselläni loistavasti unilääkkeenä pininä annoksina, 30 mg:sta tulee itselleni aivan typerä ja sekeva olo aamuisin. Lähes kaikkea on tullut kokeiltua tähän ikään mennessä ja pitkään mirzaa syönneillä toleranssi kasvaa. En syö ku tarvittaessa.

Äänestä

Olen syönyt mirtoja nyt viitisen vuotta, 15km/vrk. En voi juoda enää käytännössä yhtään alkoholia. Aluksi kärsin vain kovasta krapulasta vaikka olisin juonut lasillisen viiniä aterialla. Nykyään puolikaskin siideri voi aiheuttaa huippausta, joka tuntuu jatkuvan vähintään vuorokauden, parikin. Puolitoista päivää siiderin jälkeen en voinut seistä rannalla katsomassa laineita ilman että meinasin itsekin kaatua.
Tasapaino liittyy sisäkorvaan, joten voi olla jotain yhteyttä tohon aloittajan mainitsemaan korvaongelmaan?

Ja kuitenkin jotkut dokaa huoletta :/ lienee aika yksilöllistä.

Äänestä

Aattelin ottaa ton paketillisen Mitzaa 15 mg 28 tabua vaan ja pullon Leijonaviinaa..pääsenkö taivaaseen ?Tämä ei ollut vitsi.

Äänestä
  • Pääsitkö?

    Äänestä

  • Paskot housuun helvetisti ja se on arsen syytä.

    Äänestä

  • Älä ota tee sitä voi jäädä ketjuihin kitumaan.toisten autettavaksi

    1Äänestä

Mulle mirtasta tulee sellainen pöhönä ilman alkoholiakin. Joten kuten toimii jalat ,mutta pää ei ole mukana. Sönköttövä puhe on. Käytän vain viikonloppuisin,muuten en kykenisi työhön.

Äänestä
  • Kyllähän pelkkä mirtakin tekee tokkuraiseksi, ei siihen alkoholia tarvita. Siksi se yleensä otetaankin ennen nukkumaan menoa, ei aamulla tai päivällä.

    Äänestä

Suu nappasee

Äänestä

Älkää aloittako,lopetusta ei,loppuelämä

Äänestä

HAHAHA! Kyllä vittu hullujen elämä on parasta viihdettä!

Äänestä

Samanlaisia oireita

Äänestä

Voi mitä lapsellista ja asioista tietämätöntä porukkaa kommentoi täällä ties mitä!! Suosittelen ottamaan yhteyttä sinua hoitavaan tahoon enkä kuuntelemaan näitä "puoskareita"... voi jessus sentään, kun joillekin on niin ylipääsemättömän vaikeeta kaikki, tsemppiä kuitenkin😁

Äänestä

Kommentoi aloitusta


anza86 kirjoitti:

Olen napsinut pari kuukautta Mirtazapiiniä ja eilen join ensimmäisen kerran alkoholia sen kanssa. Join yhden puolen litran 4,7 lonkeron. Kun olin juonut noin puolet tästä lonkerosta niin huomasin että korvissa tuntuu painetta ja en kuule kovin hyvin. Tämä tunne sitten lisääntyi ja kun olin illalla mennyt nukkumaan niin olo oli jo todella epämiellyttävän tuntuinen. En sitten nukkunut kovin hyvin viime yönä. No ei siinä mitään mutta tämä sama tunne vaivaa minua vieläkin. Sen lonkun juomisesta on nyt kulunut noin 20 tuntia joten alkoholin olisi jo hyvinkin varmasti pitänyt poistua elimistöstä. Vaikka en kuule yhtä tarkasti kuin ennen niin kovat äänet kuulostaa ihan hirveiltä. Tuntuu et pää räjähtää kun rekka ajaa kadulla kävellessä ohi. Välillä tunne helpottaa eli painetta on vähemmän ja kuulen paremmin. Olen yrittänyt nieleskellä ja puhallella nenään mutta se ei auta ku muutaman sekunnin. Eilen illalla noin tunti alkoholin nauttimisen jälkeen otin 30 mg:n Mirtazapin-pillerin ihan normaalisti ja aion jatkaa lääkkeen käyttöä aivan normaalisti mutta jos nää korvalukot ei lähde muutamassa päivässä niin täytyy kai ottaa yhteyttä lekuriini. Totuus on tarua ihmeellisempää.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu