Kirkon vaalituet

äänestäjä..

Haluaisin tietää, mitä puolueita kirkko on tukennut ja tukee eduskuntavaaleissa ja millä summilla. Onko vaalituen antaminen sidoksissa kirkon erityisaseman säilyttämiseen? Voidaanko puhua "kansankirkosta", jos kaikki puolueet eivät saa kirkolta vaalitukea?

Millä summilla voi ostaa sellaisen aseman, että ei tarvitse noudattaa esim. lastensuojelulakia?

8

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hg-fd,oo

kirkko ei ole suomessakaan koskaan ollut puolueeton. "valkoisten" tukijana 1917-18 oli aktiivisesti mukana "punaisten" puolella olevien omia uskovaistenkin tappamisissa ja tuhansia niistä punaisten puolella olevista kirjollisveronsa maksaneista ei edes saanut hautapaikkaa kirkon hautaus maille vaan ovat haudattuna työväen talojen tapa pihoilla tyodistamassa kirkon ja Suomen valtion sivitystä ja kirkon saatanallisuutta. Ateistit kyllä kelpas kirkon hauttaan, mm. Väinö Tanner pakko haudattiin kirkon maahan valtioillisin menoin!!!
      Siis rasistinen kirkko on ja epäilen että oikeisto on vaalirahaston kimpussa salakavalasti...

• näyttöä sinulla on

rotusorrosta tai rotusyrjinnästä, jos tiedät sanoa aivan varmasti että "Siis rasistinen kirkko on... "?

• Ahasveros
        näyttöä sinulla on kirjoitti:

rotusorrosta tai rotusyrjinnästä, jos tiedät sanoa aivan varmasti että "Siis rasistinen kirkko on... "?

Ei tulisi mieleenkään ajatella, että kirkko jakaisi rahaa puolueille.

• minua ei kuseteta
        Ahasveros kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään ajatella, että kirkko jakaisi rahaa puolueille.

Kirkossa tehdään paljon sellaista, mistä jäsenet eivät tiedä yhtään mitään.
        Ottakaa selvää, mitä teidän maksamilla kirkollisveroilla tehdään.
        Jos kirkko ei tukisi puolueita, kirkko olisi menettänyt erikoisasemansa jo aikoja sitten.
        Tutkikaa kirkon tilinpäätöstietoja !!

• Ahasveros
        minua ei kuseteta kirjoitti:

Kirkossa tehdään paljon sellaista, mistä jäsenet eivät tiedä yhtään mitään.
        Ottakaa selvää, mitä teidän maksamilla kirkollisveroilla tehdään.
        Jos kirkko ei tukisi puolueita, kirkko olisi menettänyt erikoisasemansa jo aikoja sitten.
        Tutkikaa kirkon tilinpäätöstietoja !!

Voi voi, vaikutat inttäjältä. Mikset itse tutki niitä tilinpäätöstietoja?

Asia olisi varmasti julkisuudessa, jos kirkko tukisi puolueita.

• odotan jatkoa
        Ahasveros kirjoitti:

Voi voi, vaikutat inttäjältä. Mikset itse tutki niitä tilinpäätöstietoja?

Asia olisi varmasti julkisuudessa, jos kirkko tukisi puolueita.

Kirkon vaalituet vuonna 2007

Kokoomus 80 000e
        Keskusta 85 000e
        SDP 30 000e
        KD 40 000e
        RKP 20 000e

Vihreät, vasemmistoliitto ja PS eivät saaneet vaalirahoitusta kirkolta.

• Ahasveros
        odotan jatkoa kirjoitti:

Kirkon vaalituet vuonna 2007

Kokoomus 80 000e
        Keskusta 85 000e
        SDP 30 000e
        KD 40 000e
        RKP 20 000e

Vihreät, vasemmistoliitto ja PS eivät saaneet vaalirahoitusta kirkolta.

Mikähän se "kirkko" tässä on? Tuskin esim. kirkkohallitus. Eikä paikallinen seurakunta.

Olisi kiva nähdä lähdeviittaus mukana, että voisi tarkistaa.

• julkisia
        Ahasveros kirjoitti:

Mikähän se "kirkko" tässä on? Tuskin esim. kirkkohallitus. Eikä paikallinen seurakunta.

Olisi kiva nähdä lähdeviittaus mukana, että voisi tarkistaa.

Eikö jäsenet lainkaan tutki kirkkonsa tilinpäätöstietoja. Vuoden 2007 tilinpäätöksen erittelytiedot on nyt poistettu netistä, mutta menkää pyytäämään, niin saatte nähdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe