Dieseleistä ei pääse eroon

kuin lahjoittamalla

Uudehkonkin vähänajetun dieselin markkinointi on tahmeaa, hyvityshinnat naurettavia. Tämä talvi vei arvosta tuhansia ei kukaan enään halua dieseliä.

46

1617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

      tänne kelpaa jahka hinta on sopiva.

      • ????

        Miksi dieselistä pitäisi päästä eroon ??


    • olet humoristi

      Kaikki ostelee nyt suuriruokaisia bensiinikäyttöisiä ajoneuvoja kun ne ei kuluta kuin PUOLET ENEMMÄN TALVELLA ja BENSIININ HINTA VAIN NOUSEE.

      HE

      HE

      HE

      HEEE

      Bensa-autolla ajamisesta ei nauti kuin huolto-asemien omistajat.

      • Kerran kokeiltu

        Vittu mitä paskaa jätkä suoltaa.Ennemmin kävelen kuin jollain myrkkyhuuruja puhaltelevalla commonrailromulla ajellen.

        Ilmankaan en riesakseni ota.

        Kunnon nokivasaran kaasut pysty kaivamaan sormella nenästä.


    • 2.0 crdi

      Tota, itse omistan nykyaikaisen turbodieselin ja lämpimyyttä on riittänyt jahka auton ensin saa lämpimäksi.. eli lämpenee bensa-autoa hitaammin. Kulutus seka-ajossa talvellakin alle kuuden.

      Ajelin juuri pari päivää isolla hlöautolla, 3,3 litrainen V6 automaattivaihteilla. Jopas oli ajomukavuus kohdallaan, TOSIN 70 litran tankista hupeni mittarin mukaan puolet ajossani, joka sisälsi 160km maantietä ja satunnaista pyöritystä kaupungissa. Maantiellä 10,5 litraa, kaupungissa 15. Bensarosmo kyllä oli lämmin, kahtena aamuna kylmäkäynnistys ja pakkasta päälle parikyt, starttasi hienosti ja kulki.. ja takana nousi semmoinen usva että neste-oil:n osake taisi juuri nousta hiukan :)

      Noita kahta kun järjellä vertaa, niin pysyn kyllä dieselissäni.

      • Toinen 2,0 crdi

        Nykyinen auto kyseisellä koneella lämpenee yhtä nopeasti kuin aikaisemmat bensa-autoni, joten tyytyväinen olen. Lisäksi lämpöä riittää jopa näissä -30 pakkasissa.

        Omassa autossani pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä lämmittää samalla myös jäähdytysnestettä eli tuosssa lienee syy, miksi lämpeää nopeammin kuin sama moottori ilman tuota kyseistä ratkaisua.


      • arvotippuu

        Et sitten kertonut kumpi korealainen sinulla on.
        5 vuoden päästä kelpaa hyvin vaihtoon koska hintahan on enää muutaman tonnin.


      • Tippuu ja ei tipu
        arvotippuu kirjoitti:

        Et sitten kertonut kumpi korealainen sinulla on.
        5 vuoden päästä kelpaa hyvin vaihtoon koska hintahan on enää muutaman tonnin.

        Kiinnostaa kovasti kaikki korealaiset autot vm. 2006 alkaen min 1.6 koneella hintaan 2000e /kpl, montako pystyt toimittamaan?


    • siinähän höpäjät

      Hyvityshinta oli ihan ok verrattuna bensamalliin.
      Jokin nettiauto on ihan toinen juttu, sieltähän ei saa kuin vaihtoehdotuksia kaiken maailman romuihin...

      Kunnossa oleva diesel on ok, polttoaineen myyntifirmat vai lieneekö tukkurin pitäisi hoitaa hommat sillein, että kun pitkä sääennuste lupaa kylmää, niin sitä oikeaa ainetta on saatavilla AJOISSA!

      • Löpön höpö

        Mikä se sellainen kunnossa oleva dieseli on? Tätäkin palstaa kun seuraa, niin pelkkiä vikoja ja ongelmia melkein jokaisella.
        Ei siinä tukkurin toimet paljon vaikuta jos on juuri tankki täynnä talvilaatua ja sitten luvataan 2 viikon arktiset kelit. Sama juttu viime syksynä kun kesälaatua tankki täynnä ja pitkät pakkaset yllättivät heti marraskuun alussa.
        Diesel on ongelma!


      • Ei ongelmia mulla.
        Löpön höpö kirjoitti:

        Mikä se sellainen kunnossa oleva dieseli on? Tätäkin palstaa kun seuraa, niin pelkkiä vikoja ja ongelmia melkein jokaisella.
        Ei siinä tukkurin toimet paljon vaikuta jos on juuri tankki täynnä talvilaatua ja sitten luvataan 2 viikon arktiset kelit. Sama juttu viime syksynä kun kesälaatua tankki täynnä ja pitkät pakkaset yllättivät heti marraskuun alussa.
        Diesel on ongelma!

        lapin arktiset ongelmat juuri liikuta. Syksyllä ei kannata vähillä ajoilla ottaa tankkia täyteen kesälaatua, mutta eihän sitä kaikki taukit tajua kuin kovemman opetuksen kautta.


      • usko mitä huvittaa
        Löpön höpö kirjoitti:

        Mikä se sellainen kunnossa oleva dieseli on? Tätäkin palstaa kun seuraa, niin pelkkiä vikoja ja ongelmia melkein jokaisella.
        Ei siinä tukkurin toimet paljon vaikuta jos on juuri tankki täynnä talvilaatua ja sitten luvataan 2 viikon arktiset kelit. Sama juttu viime syksynä kun kesälaatua tankki täynnä ja pitkät pakkaset yllättivät heti marraskuun alussa.
        Diesel on ongelma!

        Juu, tämähän se on oikea paikka saada tietoa ongelmista, kuvaa hyvin tietämystäsi. Bensapellethän ne täällä sekoilevat, kun vuosien hatutus on nyt saanut vähän vahingoniloista helpotusta tilapäisesti. Dieselin kustannukset ovat tosiaan hieman lähentyneet bensaautojen kustannuksia, tämäkin riippuu ihan siitä paljonko ajaa. Vähän ajavien osalta kävi päinvastoin.. Matka on vielä pitkä ennenkuin dieselillä ajavienkustannukset tulee edes yhtä kalliiksi kuin bensalla ajavien, jos koskaan.

        Jokainen silti tietää, että kohta on taasen bensapuolen verojen kiristys. Kunhan kaikki provojuttuja helposti uskovat ovat siirtyneet bensa-autoihin. Ja jo ennenkin.
        Jo pari kuukautta sitten tehdyt muutoset ovat sulaneet pääosin pois. Dieselin hintaero bensaan on taasen lähentynyt samaa tasoa kuin ennen vuoden vaidetta.


      • HAHHh..hölmölle..
        Löpön höpö kirjoitti:

        Mikä se sellainen kunnossa oleva dieseli on? Tätäkin palstaa kun seuraa, niin pelkkiä vikoja ja ongelmia melkein jokaisella.
        Ei siinä tukkurin toimet paljon vaikuta jos on juuri tankki täynnä talvilaatua ja sitten luvataan 2 viikon arktiset kelit. Sama juttu viime syksynä kun kesälaatua tankki täynnä ja pitkät pakkaset yllättivät heti marraskuun alussa.
        Diesel on ongelma!

        kuka tänne kirjoitasi kehuakseen , että kyllä on pelannut !


    • ysikasia

      Dieselit ei säästä mitään muuta kuin omistajan kukkaroa. Niin onhan sitä juttua, että dieselvero nousis. Tosin sen veron vois nostaa niin ikään, että yksityisautoilijoiden vero nousis, mutta ei ammattiliikenteen.

      • Eikös

        Se laske ensi vuoden alusta 18% tä?


    • tdi170

      mee corollaas nyyhkii bensan hintaa ja kulutusta.

    • ja harhainen ajatus

      ei muuten pidä paikkaansa. Tosin ne jotka ovat verouudistuksen lumoissa ostaneet jonkun diesel Wokkerin haluavat luopua niistä kylmyyden takia ja pienten ajojensa takia, mutta sehän on ollut vain omaa tyhmyyttä kun menivät halpaan miettimättä kokonaisuutta.
      Diesel on edelleenkin paras vaihtoehto paljon ajavalle ja siksi niiden haluttavuus pysyy hyvänä.

      • juttua

        Voi käydä arvioittamassa oman ajokkinsa arvon, luulempa että ajatukset muuttuvat. Ensinnäkin nyt on tulossa vaihtoon, niitä jotka ovat huomanneet dieselin olevan heille lyhyiden matkojen vuoksi väärä valinta. Toisaalta arvostusta pudottaa nuoret paljonajetut ajokit.


      • huuhaa on kivaa?
        juttua kirjoitti:

        Voi käydä arvioittamassa oman ajokkinsa arvon, luulempa että ajatukset muuttuvat. Ensinnäkin nyt on tulossa vaihtoon, niitä jotka ovat huomanneet dieselin olevan heille lyhyiden matkojen vuoksi väärä valinta. Toisaalta arvostusta pudottaa nuoret paljonajetut ajokit.

        Ja edelleen höpön höpö, täyttä huuhaata.
        Kävin vastikään tilaamassa uuden dieselin ja vein vanhan vaihdossa. Bensa ei edes käynyt mielessä. Kovin oli haluttu ja hinta kohdallaan. Vastaava bensamalli selvästi vaikeampi vaihdokkina.
        Mitä, jos ihan oikeasti ottaisit selvää vaihtoautomarkkinoista.


    • eteteterte

      No niin joko totuus paljastui
      Dieselit mätänevät nyt autoliikkeissä ja NIITÄ HALLIT TÄYNNÄ.
      Otan osaa.

      Buhaaaaaa

      • osssss

        Ajamma dieselit loppuun yli 500tkm.Onhan sekin kannanotto valtiovallan toimiin.


      • turbopower

        Dieseleitä on tullut vaihtoon kun veromuutoksesta on nyt se kolme vuotta.

        Edelleen käytetyn turbodieselin polttoainekustannus on pienempi kuin käytetyn turbottoman bensan. Ja toisaalta kun dieselvero aleni ei edes sillä taloudellisella kannattavuudella ole yhtä suurta merkitystä kuin aiemmin oli.


      • voivoi...
        turbopower kirjoitti:

        Dieseleitä on tullut vaihtoon kun veromuutoksesta on nyt se kolme vuotta.

        Edelleen käytetyn turbodieselin polttoainekustannus on pienempi kuin käytetyn turbottoman bensan. Ja toisaalta kun dieselvero aleni ei edes sillä taloudellisella kannattavuudella ole yhtä suurta merkitystä kuin aiemmin oli.

        Alle 2 litran autoissa diesel ei kannata, suuremmissa kylläkin.
        Pikkukikottimien hinnat dieseleissä romahtivat.


    • Automyyjä57v

      Kyllä meillä ainakin dieseleiden kauppa käy ja kysyntää riittää.
      En ole huomannut minkäänlaista notkahdusta dieseleiden myynnissä.

    • hienot hommat

      Loppu vuodesta ei dieseli auto kiinnosta enään senkään vertaa, dieselin litra hinta sitten yli 1,8e ja käyttä muutoinkin paljon kalliimpaa. Nyt voi vielä jotenkin saada myydyksi.

      • lasten älynväläykset

        Halajatko käytettyä dieseliä halvalla?? Ei onnostu yhdenmiehen kanppanja.
        Diesel on aina helvempi ja kannnattavampi paljon ajavalle ja kestävätkin paremmin kilometrejä kuin pienikulutuksiset bensavehkeet.


    • pensa on mopoille

      Toivon minäkin Dieseleiden hinnan romahdusta voisin päivittää omaani, mutta taitaa olla turha odotella, ne ajaa diesseleillä jotka autoa tarvitsevat todella ,pensa vehkeitten kanssa mulla ainakaan ole aikaa leikkiä johan siinä menee aikaa hukkaan pensamittarilla odotellessa

    • Rekka Rampe

      Urpilainen ja katainen vaihtoon seuraavissa vaaleissa, jos ei sitä ennen ole tullut pangrotti.

    • didididid

      Kauppalehdessä juttua käytetyt dieselit eivät myy faktaa.

      Yrittäkää tarjota vaihdossa uuteen.
      Eivät ota.
      Hallit täynnä Dieseleitä.
      Mitä ostitte.

      • Fakta ja fakta

        No...
        2012 Helmikuussa myytiin 10029 Diesel henkilöautoa, samaan aikaa 2011 10225 kpl ei iso ero. Ottaen huomioon mihin/keneen veronkorotuksen autonvaihdon ajankohta vaikuttaa eniten, niin vähemmän ajaviin yksityisautoilijoihin, eli dieselin suosio on tässä kohderyhmässä pienempi.

        Enemmän ajavat vaihtavat usein kun kilometrejä on tietyn verran ja vaihdon ajankohta on sitten kun on, sama juttu liisareissa, joissa virmojen päästöohjeet ovat ratkaisevia.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/03/13/hyvasti-diesel--nyt-myyvat-bensa-autot-ja-hybridit/201225088/304
        Josta voisi lukea kohdan "Väärinymmärretty diesel", vai ymmärrättekö sitäkään?


      • :-D :-D

        Älä puhu potaskaa! Dieseleiden kysynnässä ei ole tapahtunut mitään olennaista eroa. Juuri muutama viikko sitten kävin vaihtamassa uuteen dieseliin, jonka saan toukokuussa. Vaihdossa antamani diesel on jo varattu seuraavalle, oli jo odottanut kun tällainen tulee vaihtoon.
        Vastaavan auton saa myös bensakoneella ja niitä kyllä vaihtohallissa vaikka kuinka monta. Eivät tahdo oikein kelvata korkeiden käyttökustannusten takia. Bensa on kallista ja kallistuu sekin edelleen, joten juopot bensakoneet eivät ole haluttuja. Ymmärrettävistä syistä.

        Varsin tavallinen ja epätoivoinen tuo sinun provosi: ei sitä kukaan usko, jos vähänkin kierteleee autokauppoja. Mikähän lehmä sulla onkaan ojassa...
        Voi sinua :-D


    • Verokarhun nannaa
      • 13+19

        Näkyy muutamien mallien hinnat laskevankin. Ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta nämä laskevat olivat kaikki dieseleitä.
        Nuo muutama bensamallikin oli ihan uusia vasta markkinoilletulleita/tulevia pikkuautoja.


    • cvcbnb

      Kyllä faktaa on dieselien järjetön määrä vaihtoautohalleissa.

      Itse tarvitsisin bensa autoa, mutta pelkkiä dieseleitä joka paikassa.

      Ei hyvältä näytä

      • Kiertonopeus

        Ei niitä järjettömästi nyt sentään ole.
        Autotalli.comissa näyttää olevan 2006 tai uudempia:
        Bensamalleja 11370
        Dieselmalleja 15760
        Jos laittaa max kilometrit 120 tkm, niin
        Bensam. 10133
        Dieselm. 10801

        Eli erotus johtunee enemmän ajetuista... mutta pääosa dieselin hankkivista ajaa niillä keskimääräistä enemmän ja vaihtaa myöskin keskimääräistä useammin, joten niitä tulee vaihtoonkin enemmän.


      • kaupantekoon vain

        No osta hyvä ihminen diesel, jos kerran niitä löydät ja vielä vähän ajettuinakin.
        Saat mukavamman, halvemmilla käyttökuluilla, kestävämmän, modernimman ja vielä paremmalla vaihtoarvolla, kun seuraavan kerran vaihdat.
        Jos ympäristö kiinnostaa, niin myös ympäristöystävällisemmän.

        Tällainen poikkeuksellinen tilanne tuskin tulee enää tulevaisuudessa vastaan, vaan palataan siihen, ettei vähän ajettuja hyviä dieseleitä saa oikein mistään.
        Tilannehan näyttää erittäin hyvältä, jos olisi totta.

        Kokemukseen perustuen epäilen vahvasti sun juttujasi.


    • dfsfdsg

      Diesel Löyhkä haisee jo ulos asti.

      Myyjät täysin 100% paniikissa näiden Dieselien kanssa.

      ja se käyttövoimavero ei tule poistumaan vaikka diesein hintaa nostetaan.

      Yrittäkää etsiä normaalia bensa autoa vaihtohalleista.

      Ei ole muuta kuin jotain diesel mallia.

      • heti diesel, jos löy

        No on surkea myyjä. Mainostusta vaan kehiin, että dieseleitä löytyy, niin jo on asiakasjono tielle asti.
        Kertoisitko missä kyseinen liike on. Tarvetta olisi dieselille, bensoja löytyy vaihtohallit ja pihat pullollaan lahoamassa.


      • Kuinka monta

        Bensa-autoja
        autotalli.comissa 20450 kpl
        nettiauto.comissa 41817 kpl
        Eli missä vika jos et löydä? Ja kannattaa kiertää ne vanhimmat haisevat bensa-autotkin kaukaa.


      • mitä puppua!

        Kerro heti, mistä tuo liike löytyy. Olen pitkään etsinyt vähän ajettua dieseliä, joten ..
        Bensa-autoja on kyllä joka paikka täynnä, joten sun kannattaa menneä seuraavaan liikkeeseen. Sieltä voit löytää ammattitaitoisen myyjänkin. Jos ei kykene myymään dielseauto asiakkaille, niin on todella kelvoton myyjä. Myyjän täytyy jo estellä ostajaa...


      • bensa löytyi sitten;

    • diesel always

      kantsii kierrellä sellaisiakin autokauppoja,jotka myyvät sekä bensa,että diesel autoja..................

      • autoilija.

        Vaihdoin pikkuruokaisen dieselin 2,5l r6 bensa autoon ja ei tule dieseliä vaik aijan noin 50 000km vuoteen. diesel paljon kallliimpi pitää yllä.


      • höpö höpönlöpö
        autoilija. kirjoitti:

        Vaihdoin pikkuruokaisen dieselin 2,5l r6 bensa autoon ja ei tule dieseliä vaik aijan noin 50 000km vuoteen. diesel paljon kallliimpi pitää yllä.

        Höpö höpö. Edes provona ei hyvä, koska liian läpinäkyvä järjettömyydessään.

        Tuolla ajomäärällä et saa bensa-autoa millään etkä minkään merkin osalta edullisemmaksi.


    • rkjeifj

      Ajan n 7000-10000 km vuodessa kuten suurin osa

      Itseäni ei kiinnosta autot joissa tarvitsee talvella webastoa lisälämmitykseen.Monet dieselit tarvitsee ja ne käynnistyy automaattisesti,ja lisää kulutusta.

      600-700euron maksulappua joka tulee postissa ? vai onko alentunut?

      500 litralla bensalla ajan 10L kulutuksella 5000 kilometriä,nykyinen Saksalainen laadukas 1.6 farmari vie 5,5-6 sadalla kun ajelee järkevästi.

      Suomesta pitää kyllä poistaa kokonaan dieselien verot ja alentaa polttoaineiden verotusta vähintään 10% prosentilla että myös bensa halpenee kun tässä maassa sitä tarvitaan.Ottakoon ne rahat vaikka säästämällä valtion tuhlausta.Ja järkeistämällä kuntien kulutusta.Nimittäin kunnissa tuhlataan rahaan ihan valtavasti Kuten täällä pohjois-savossa ja kaikki nämä maksetaan veroista polttoaineiden hinnoista.

      • 11+14

        Noillla kilometrimäärillä ei dieseliä saa edullisemmaksi. Merkkikohtaisia eroja on ja muistelen, että jollain merkillä raja oli n 10.000 km, jonka jälkeen diesel tulee halvemmaksi kuin vastaava bensa. Yleisesti kuitenkin raja menee lähempänä 20.000 km/vuosi.
        Vaikka diesel-autojen käyttökustannukset ovat alentuneet vuodenvaihteen jälkeen melkoisesti. Diesel-verohan aleni 18% ja dieselin hinta on laskenut kovasti eli dieselin ja bensan hintaero on kasvanut dieselin hyväksi melkoisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

      Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

      Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

      On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

      Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

      Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe