Miksi minulla on tummat silmänympärykset?

pandasilmööää

Miksi ihmeessä minulla on tummat silmänympärykset, ei siis pelkästään silmänaluset. Silmäni ovat selvästi tummat ja tosi sairaan näköiset mielestäni. Välillä näyttää, että olisi saanut turpaan. :( EI sukulaisillanikaan ole tummia silmänympäryksia, joten ei kyse ole perimästä. Imetän, olen yrittänyt lisätä veden juontia jo siitäkin syystä. Välillä unohdan juoda vettä. Joten ei kai kyseessä sitten ole veden puute. Paljoa ei ole tullut ulkoiltua, oisiko siinä syy? En käytä silmämeikkiä enää, vuoteen en oe käyttänyt. koska aattelin aluksi että tummat silmönymärykset johtuvat siitä että olen käyttänyt liikaa meikkiä eikä lähde pois.. On myös mahdollista että silmänympätykset alkoivat tummenemaan silloin ku minulla alkoi raskaus, joten voiko se siitä johtua? Enää en ole siis raskaana, vaan imetän nyt. Yöt on mennyt hyvin, joten tuskin kyse on unenkaan puutteesta. En syö hyvin ehkä..

Kertokaa miten saisin tummat silmänymärykset pois ja mistä nämä johtuu? :(

3

2438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pandasilmooää

Olen myös kärsinyt raudanpuutteesta, ja sekin voi olla osasyy tähän.

• hth**

Poissuljitkin jo pois perimän, unenpuutteen ja kuivumisen.

Tummiin, joskus kellertäviin simänympäryksiin voi syynä olla tosiaan raudanpuute. Toinen yleinen syy on kilpirauhasen vajaatoiminta (vaikuttaa karatenoidien hajoamiseen, eli keltainen väriaine kertyy ihoon). Allergiat voivat myös aiheuttaa erityisesti simänalusten turvotusta ja tummuutta. Ihon epätasainen pigmentoituminen ja siis myös tummat renkaat silmien ympärillä voi johtua sokeriaineenvaihdunnan ongelmista - paastoverensokeri voi olla hyvä tarkistuttaa.

Muitakin syitä on, esim. maksan vajaatoiminta (joka voi sitten johtua monen monituisista syistä) kellastuttaa niin silmänympärykset kuin silmänvalkuaisetkin, mutta noista yllämainituista on helpoin aloittaa.

• Anonyymi

Perinnöltä tuo on. Mulla on sama vaiva ja äidiltä sen olen perinyt. Sinä olet perinyt sen jostain kauempaa.
      Kannattaa käyttää itselleen sopivaa silmänympärysvoidetta ohjeen mukaan.

Kesällä kun nuorempana otin aurinkoa. Vaiva poistui kun oli kasvoiltani muutenkin ruskea. Ruskeat silmänympärystät eivät erottuneet.
      Nyt kun olen tietoisempi auringon ihoa rypistävästä- ja syäpävaarasta rusketan kasvoni sopivasti itsestään ruskettavalla voiteella jota ei kannata laittaa pisaraakaan tuonne ruskean silmänympärystän alueelle.
      Toisaalta kun käytän silmälase niin tummat silmänaluset eivät niin näy. Joskus on kiva laittaa piilolinssit, niin juuri tälläin rusketan kevyesti muun ihoni kasvoilta näillä itsestään ruskettavilla voiteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      450
      6486
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      176
      3860
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      108
      2506
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1989
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      128
      1382
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1285
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      67
      1134
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1085
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      77
      1039
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe