"Perussuomalaiset julkisti perjantaina odotetun vaaliohjelmansa. Ohjelmasta käy ilmi muun muassa perussuomalaisten verolinja ja leikkauslista.
Pumaskassa on lähes 70 sivua ja se kattaa lähes kaikki elämänalueet perussuomalaisten arvoperustasta maaseudun hallintoon.
Ohjelman julkistustilaisuudessa huomio keskittyi kuitenkin verotukseen. Perussuomalaisten pääperiaate on se, että verot pitää laittaa maksukyvyn mukaan.
Kerskakulutusta on hillittävä suurituloisten ansioverotusta kiristämällä, ohjelman esitellyt 3. varapuheenjohtaja Vesa-Matti Saarakkala kertoi.
Kysyttäessä puheenjohtaja Timo Soini määritteli suurituloisen rajan 5 000 euroon kuukaudessa ja kiristyksen noin yhteen prosenttiyksikköön. Hän myönsi, että suuria summia korotuksella ei kerätä, mutta kyse on oikeudenmukaisuudesta.
Saman 5000 euron rajan Soini määritteli kysyttäessä myös siihen, ketä perussuomalaiset tarkoittavat vaatiessaan suurituloisten lapsilisien leikkaamista. "
Perussuomalaisten leikkauslista:
- Yritystuista 200 miljoonaa euroa
- Kehitysavusta 200 miljoonaa
- EU-jäsenmaksuista 200 miljoonaa
- Maahanmuuton, pakkoruotsin ja kriisinhallintajoukkojen kustannukset
- Puolue- ja lehdistötuet sekä eduskuntaryhmien kansliamäärärahat
- Hallinnon leikkaamista.
Perussuomalaisten verolinja:
- Arvonlisäveroon ei korotusta
- Suurituloisten palkkaveroa kiristettävä
- Pääomatulojen verotusta kiristettävä 30 prosenttiin ja siihen lievä progressio
- Varallisuusvero takaisin
- Suursäätiöt pääomatulon piiriin
- Korotus alkoholi- ja tupakkaveroon
- Energiaverojen korotukset peruttava, mikä rahoitetaan palauttamalla työnantajien Kela-maksu
Eeva Ketvel
Perussuomalaisten vaaliohjelma julkaistu
3
143
Vastaukset 3
- Mies Juvalta
Onko senioripuolueella mitään vaaliohjelmaa tai millään muullakaan puolueella esittää näin selkeää ja johdonmukaisesti esitettyä ohjelmaa jolla kelpaa lähteä hakemaan äänestäjiä.
Minä menen äänestämään tällä kertaa perussuomalaisia suurvoittoon, tehkää tekin samoin!
Olen muuten nyt entinen seniorien kannattaja ja se riitti! - Sepe Susi
Pakkoruotsista säästämistä on vaikea arvioida koska se on ollut aina pyhitetty eikä siitä sovi keskustella.
RKP:n käskystä virkamiehiä kun on kielletty esittämästä arvioita koko pakkoruotsi tivolin kustannuksista.
Aivan varmasti hommassa pyöritetään todella isoja rahoja ja RKP:n todennäköisin hallituskumppani Kokoomus
estää kaikenlaisen suomenruotsalaisten etujen sörkkimisen. Suomenruotsalaisten sikarikkaisiin säätiöihin olisi puututtava ja niiden toimintaa olisi seurattava koska ne osallistuvat merkittävästi korruptioon. - Poikamies Pekka
Hallitus ja eduskunta pitää panna vastuuseen ja vaihtoon 2011 vaaleissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470