Fida hakee

lähetystyöntekijöitä kehitysyhteistyö-hankkeisiin.

http://www.fida.info/fi/ajankohtaista/avoimet_tyopaikat/?id=522
"Oletko kiinnostunut palaamaan kentälle kehitysyhteistyö- tai humanitaarisen avun tehtäviin tai lähtemään ensimmäistä kertaa? Tarvitsemme sekä kokeneita että uusia lähetystyöntekijöitä tällä hetkellä toimiviin hankkeisiin."

Kehitysyhteistyö-hankkeet ovat valtion verorahoilla toteutettuja ja niissä ei saa olla mukana lähetystyöntekijöitä.

Tästä pitä lähettää viestiä Ulkoasiainministeriöön.

18

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...että kehitysyhteistyökentällä ylläpidetään internationaalista Fidalinjaa ainakin mainoskuvissa ja kotona helluntaiänkyrät puukottaa nurkkapatrioottisella politiikallaan ja perus-suomalaisella kehitysyhteistyövastaisuudellaan Fidaa suoraan selkään.

      • monet helluntailaiset ei tajua noiden kahden jutun asia-yhteyttä.

        Kaivetaan lapiolla ojaa ja heitetään mullat huomaamatta takana olevaan valmiiseen ojaan.


    • merkitsi ennenaika muutama sata vuotta sitten että ihminen lähti viemään evankeliumia . Nykyään se tarkoittaa 26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
      27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
      28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
      29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

      • lähetystyö on nyt noin muuttunut?

        Sanot lähetystyön ennen olleen evankeliumin vientiä, mutta nykyisin evankeliumin viennistä Jumala paiskoo taivaasta tulikiveä niskaan.

        Eikös sitä sinunkin niskaan sitten tule tulikiveä kun evankeliumia levität?


      • Pe.ku kirjoitti:

        lähetystyö on nyt noin muuttunut?

        Sanot lähetystyön ennen olleen evankeliumin vientiä, mutta nykyisin evankeliumin viennistä Jumala paiskoo taivaasta tulikiveä niskaan.

        Eikös sitä sinunkin niskaan sitten tule tulikiveä kun evankeliumia levität?

        Helluntailaisille kaikki on näköjään sallittua. Valtion varat ovat heidän varojaan.
        Muistuu mieleen eräs puolue, jolle valtion varat on sama asia kuin puoleen kassa.

        Avoin työpaikan haku ilmoituksessa tarkoittaa nimenomaan helluntailaisia. Muut eivät tule kysymykseen.
        Kehitysapu tässä tarkoittaa helluntailaisen uskonnon viemistä alikehittyneisiin maihin. Ihmisten hädällä ja aineellisella auttamisella ei ole mitään merkitystä.

        Juttu olisi hyvä saada myös eduskuntaryhmien tietoon. Kai niille voinee helposti viestiä sähköpostin avulla.


      • Asiaa eduskuntaan!
        suopursukka kirjoitti:

        Helluntailaisille kaikki on näköjään sallittua. Valtion varat ovat heidän varojaan.
        Muistuu mieleen eräs puolue, jolle valtion varat on sama asia kuin puoleen kassa.

        Avoin työpaikan haku ilmoituksessa tarkoittaa nimenomaan helluntailaisia. Muut eivät tule kysymykseen.
        Kehitysapu tässä tarkoittaa helluntailaisen uskonnon viemistä alikehittyneisiin maihin. Ihmisten hädällä ja aineellisella auttamisella ei ole mitään merkitystä.

        Juttu olisi hyvä saada myös eduskuntaryhmien tietoon. Kai niille voinee helposti viestiä sähköpostin avulla.

        ei-luterilaisena saada töitä kirkosta tai ei-ortodoksina saada edes vessanpesijän paikkaa ortodoksikirkosta tai istupa Vapaa-ajattelijoiden toimistossa palvelutiskillä risti kaulassasi. Ei onnistu mikään noista, Fidalla on kuitenkin töissä niin ateisteja, luterilaisia kuin ortodoksejakin.


      • Asiaa eduskuntaan! kirjoitti:

        ei-luterilaisena saada töitä kirkosta tai ei-ortodoksina saada edes vessanpesijän paikkaa ortodoksikirkosta tai istupa Vapaa-ajattelijoiden toimistossa palvelutiskillä risti kaulassasi. Ei onnistu mikään noista, Fidalla on kuitenkin töissä niin ateisteja, luterilaisia kuin ortodoksejakin.

        Evl-kirkon kirkollisiin toimintoihin ja virkoihin pitää olla kirkon jäsen, mutta kaikkiin muihin työpaikkoihin ei saa kysyä eikä edellyttää hakijalta kirkon jäsenyyttä.

        Fidahan vaatii kyseisessä työpaikkailmoituksessa hakijan olevan lähetystyöntekijä ja toiminimikin olisi lähetystyöntekijä, vaikka se on kiellettyä Valtion kehitysapurahoilla toimivissa kohteissa.


      • ja Lähetysseura,
        Pe.ku kirjoitti:

        Evl-kirkon kirkollisiin toimintoihin ja virkoihin pitää olla kirkon jäsen, mutta kaikkiin muihin työpaikkoihin ei saa kysyä eikä edellyttää hakijalta kirkon jäsenyyttä.

        Fidahan vaatii kyseisessä työpaikkailmoituksessa hakijan olevan lähetystyöntekijä ja toiminimikin olisi lähetystyöntekijä, vaikka se on kiellettyä Valtion kehitysapurahoilla toimivissa kohteissa.

        kumpikin valtionavun saajia, edellyttävät kirkon jäsenyyttä, samoin muutkin vastaavat työpaikat Evlut. kirkon sisällä. Asiaa ei edes mainita järjestöjen sivustoilla, koska se on itsestäänselvyys.

        http://www.mission.fi/suomen_lahetysseura/ "Suomen Lähetysseuran tunnuslause on ”Rakkaus Usko Toivo - Ihmiseltä ihmiselle”. Se tulkitsee Lähetysseuran kokonaisvaltaista käsitystä lähetystyöstä, johon kuuluvat julistus ja palvelu."


      • ja Lähetysseura, kirjoitti:

        kumpikin valtionavun saajia, edellyttävät kirkon jäsenyyttä, samoin muutkin vastaavat työpaikat Evlut. kirkon sisällä. Asiaa ei edes mainita järjestöjen sivustoilla, koska se on itsestäänselvyys.

        http://www.mission.fi/suomen_lahetysseura/ "Suomen Lähetysseuran tunnuslause on ”Rakkaus Usko Toivo - Ihmiseltä ihmiselle”. Se tulkitsee Lähetysseuran kokonaisvaltaista käsitystä lähetystyöstä, johon kuuluvat julistus ja palvelu."

        ylempänä sanoin.

        Tokihan kirkko/seurakunnat on yrittänyt silloin tällöin metkuilla, kuten eräässä tapauksessa seurakunta haki työntekijää toimeen joka oli osa-aikainen yhdessä kunnan kanssa vaatien jäsenyyttä ja vapaa-ajattelijat puuttuivatkin kyseiseen tapaukseen.


      • hyh hyh
        Pe.ku kirjoitti:

        lähetystyö on nyt noin muuttunut?

        Sanot lähetystyön ennen olleen evankeliumin vientiä, mutta nykyisin evankeliumin viennistä Jumala paiskoo taivaasta tulikiveä niskaan.

        Eikös sitä sinunkin niskaan sitten tule tulikiveä kun evankeliumia levität?

        tuo on. Hänen oppinsahan pohjautuu Ilmestys harhaoppiin, joka on lähtöisin Amerikasta. Savonarola on todella sekaisin, joten hänen kannanottojaan ei kannata ottaa vakavasti! Harmi vaan, että hyvä asia pilataan tuollaisten huru-ukkojen toimesta!


      • ToBeHonest
        suopursukka kirjoitti:

        Helluntailaisille kaikki on näköjään sallittua. Valtion varat ovat heidän varojaan.
        Muistuu mieleen eräs puolue, jolle valtion varat on sama asia kuin puoleen kassa.

        Avoin työpaikan haku ilmoituksessa tarkoittaa nimenomaan helluntailaisia. Muut eivät tule kysymykseen.
        Kehitysapu tässä tarkoittaa helluntailaisen uskonnon viemistä alikehittyneisiin maihin. Ihmisten hädällä ja aineellisella auttamisella ei ole mitään merkitystä.

        Juttu olisi hyvä saada myös eduskuntaryhmien tietoon. Kai niille voinee helposti viestiä sähköpostin avulla.

        Itse olen menossa Fidan Kehitysyhteistyöhön mukaan ja kuulun luterilaiseen kirkkoon.


    • 29

      Lähetä ihmeessä kysely. Itserkin lähettäisin, mutta olen hieman jäävi sen jälkee, kun Fida puukotti selkään. Menis vain katkeruuden piikkiin. On hyvä, ettyä tämä kaksilla rattailla ajelu saatiaisiin aisioihin.

    • Great!
    • Noinko tyhmänä

      pidät suomen virkamiehiä? Että he eivät olisi selvillä mitä yksi suurimmista avustus järjestöistä tekee.

    • jo on markkinat
    • aadesig

      Niin, mä en ymmärrä miten valtio tukee oppilaitoksia, jotka opettavat evoluutioteoriaa totena pienille lapsille, jopa uskovien lapsille verorahoin. Samoin verorahoin maksetaan jokainen abortti, yli 10 000 niitä on vuodessa tai sterillisaatio joka tehdään ns sosiaalisin perustein, kuten että henkilö kokee olevansakkin toista sukupuolta. Halonen muutti lain siitä, että se onkin nyt "sukupuolen korjausta". Myöskin verorahoin ministeriössä kaadetaan viinaa kurkusta alas. Verorahoin tehdään salaisia lainasopimusehtoja ilman sen laillisuutta mm. kreikka ja asekauppoja ulkomaiden kanssa mm. saudi-arabia, joka tukee terroristeja. Myöskin verovaroin kustannetaan palestiinalaiskouluhin kirjoja, joissa opetetaan jo lapsena vihaamaan juutalaisia heidän syntyperänsä takia. Sikäli Fidan rahoitus on kunniallista, oikeutettua ja ihmisarvoja tukevaa toimintaa näiden edellämainittujen rinnalla.

      • aadesig

        Mitä ateistit on saaneet aikaan, ei mitään! Ja vielä vähemmän verovaroin!
        Fida kierrättää vaatteita jne hyvään tarkoituksene ja vähintä mitä valtio voi ja pitää tehdä on tukea tätä työtä. Pelkästään sen vaatteiden kierrätyksen takia. Suomalaiset heitää meinaa sen verran vaatteita kaatoipaikalle, että niillä vaatettaisi joka vuosi 4-5 milj ihmistä. http://www.helsinki.fi/jarj/symbioosi/kierratys/tekstiilit.html


    • Anonyymi

      En voi suositella lähetystyöhön lähtemistä tämän järjestön kanssa. Tai no, jos sinulla ei ole mitään omaa kutsumusta, näkyä tai mielipidettä niin siinä tapauksessa. Fida repii lähetistä vain itselleen hyödyn saadakseen numerot näyttämään hyvältä. Tätä olen kuullut monilta ex-läheteiltä ja ihan samanlainen kokemus oli itselläni. Omalla mielipiteelläni, edes omiin työkuvioihin ei ollut mitään mekitystä eikä niitä kyselty. Millään lailla ei kunnioiteta lähetin omaa kutsumusta. Käytännön ongelmia jos oli, moneen kertaan luvattiin laittaa asia kuntoon, mutta mitään ei tapahtunut. Lähetin oma hyvinvointi ei oikeasti kiinnostanut ketään jos siitä raportoit. Aivan kamala muisto jäi siitäkin keikasta ja toipuuko tuollaisesta kohetusta koskaan. Nousee epäilys oliko kaikki oma kutsumus vaan sittenkin harhaa, kun ei sitä vakavasti otettu missään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe