Onko järkevää uskoa Jumalaan ?

suunniteltu hyvin

quote
Miettiessäsi, onko olemassa Luojaa, joka on Korkein Olento, älä jätä huomioon ottamatta muita ruumiinosiasi: silmiäsi, jotka ovat tarkemmat ja mukautuvammat kuin mikään kamera;
korviasi, jotka pystyvät vastaanottamaan erilaisia ääniä ja antamaan sinulle suunnantajun ja tasapainon; sydäntäsi, suurenmoista pumppua, jonka kykyjä parhaat insinööritkään eivät ole pystyneet jäljentämään; kieltäsi, ruoansulatusjärjestelmääsi ja käsiäsi, vain muutamia mainitaksemme.
Insinööri, joka palkattiin suunnittelemaan ja rakentamaan suuri tietokone, päätteli:
”Jos tietokoneeni tarvitsi suunnittelijan,
niin eikö paljon ennemmin tuo monimutkainen fysikaalis-kemiallis-biologinen koneisto, oma ihmisruumiini, joka vuorostaan on vain äärimmäisen pieni osa lähes ääretöntä maailmankaikkeutta?”quote
Opettaja s.16

16

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (|)

      koska se on totta, toisin kuin jumala.

      • Visa-suunnnittelu

        Minäkin menen vaan kauppaan ja ostan sieltä hyllyssä olevia tarvikkeita, joita kukaan ei ole suunnitellut ja tehnyt.
        Lapsenlapsellanikin on selvä näkemys asiasta.
        Kun sanoin ettei mummolla ole rahaa ostaa hänelle kovasti vinkumaansa lelua,
        vekara totesi:
        -Ota rahaa automaatista.
        Tai maksa luottokortilla,niin iskäkin tekee!
        Täytyypä kerrata tämän Evoluutioon uskovan Iskän kanssa, mistä putkahtaa rahaa tilille ?
        Evoluutio varmaan maksaa hänen luottokorttiostoksensakin ;D


      • all you need is love

        - Tiede ei osaa edelleenkään selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.

        - Raamattu osaa selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.



        Päättäkää itse, ketä uskotte.


      • (|)
        all you need is love kirjoitti:

        - Tiede ei osaa edelleenkään selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.

        - Raamattu osaa selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.



        Päättäkää itse, ketä uskotte.

        "Raamattu osaa selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa."
        Minä voin kirjoittaa kirjan missä kerrotaan että aavikkoketun pieru sai aikaan maailmankaikkeuden.

        Tiede ei osaa edelleenkään selittää miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa, mutta nyt meillä on jo kaksi teoriaa sille. Luomisoppi ja aavikkokettuoppi.
        Kummallekin teorialle on yhtä paljon todisteita.


      • 16+4=1200
        all you need is love kirjoitti:

        - Tiede ei osaa edelleenkään selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.

        - Raamattu osaa selittää, miten maailmankaikkeus on saanut alkunsa.



        Päättäkää itse, ketä uskotte.

        Kiinnostaisi kyllä, mutta Raamattu ei osaa selittää mistä jumala on saanut alkunsa.


    • Onko maailmankaikkeutta koskevissa isoissa kysymyksissä järkevää uskoa ehdottomalla varmuudella ylipäätään yhtään mihinkään?

      • aarrrggghhh...!

        Kaikkein vähiten uskon politiikkoihin.
        Ikävä kyllä politiikot epärehellinen kauppamaailma hallitsevat isoja osia ihmiselämästä...


    • xfzsf
      • g 88 8/7

        Ainoastaan osaratkaisuja
        ”Tekniikka ei todennäköisesti koskaan pysty täysin jäljittelemään luonnollisten elinten monimutkaista luonnetta”, kävi ilmi Länsi-Saksassa Münchenissä pidetyssä kansainvälisessä kokouksessa, jossa aiheena oli tekoelinten käyttö.
        Münchenissä ilmestyvän sanomalehti Süddeutsche Zeitungin mukaan ”mekaanisten elinten haittana” on se, että ne pystyvät hoitamaan ”vain yhtä tehtävää, vaikka se voikin olla niiden kaikkein tärkein tehtävä”. Esimerkiksi ihmisen sydän tekee muutakin kuin vain pumppuaa verta ja munuaiset muutakin kuin vain suodattavat myrkkyjä – ne tuottavat myös hormoneja.
        Tekosydän pystyy pumppuamaan verta verenkiertojärjestelmän kautta,
        mutta se ei reagoi hormonien tai hermojen antamiin signaaleihin,
        eikä se pysty ’vaikuttamaan mutkikkaisiin säätelyjärjestelmiin, jotka pitävät verenkierron tasapainossa’, todetaan lehden kirjoituksessa. Samoin ei keinomunuainenkaan pysty korvaamaan ihmisen munuaisten ”mutkikasta, luonnollista solukalvostoa”. ”Lääkärit eivät vieläkään tiedä tarkalleen, mitkä aineet veriplasmasta pitäisi suodattaa pois, jottei elimistö pääsisi myrkyttymään.”**************************
        Pystyykö nykyaikainen tekosydän reagoimaan hormonien ja hermojen antamiin signaaleihin ?
        Vai toimiiko se vain mekaanisena pumppuna ?


      • seli seli
        g 88 8/7 kirjoitti:

        Ainoastaan osaratkaisuja
        ”Tekniikka ei todennäköisesti koskaan pysty täysin jäljittelemään luonnollisten elinten monimutkaista luonnetta”, kävi ilmi Länsi-Saksassa Münchenissä pidetyssä kansainvälisessä kokouksessa, jossa aiheena oli tekoelinten käyttö.
        Münchenissä ilmestyvän sanomalehti Süddeutsche Zeitungin mukaan ”mekaanisten elinten haittana” on se, että ne pystyvät hoitamaan ”vain yhtä tehtävää, vaikka se voikin olla niiden kaikkein tärkein tehtävä”. Esimerkiksi ihmisen sydän tekee muutakin kuin vain pumppuaa verta ja munuaiset muutakin kuin vain suodattavat myrkkyjä – ne tuottavat myös hormoneja.
        Tekosydän pystyy pumppuamaan verta verenkiertojärjestelmän kautta,
        mutta se ei reagoi hormonien tai hermojen antamiin signaaleihin,
        eikä se pysty ’vaikuttamaan mutkikkaisiin säätelyjärjestelmiin, jotka pitävät verenkierron tasapainossa’, todetaan lehden kirjoituksessa. Samoin ei keinomunuainenkaan pysty korvaamaan ihmisen munuaisten ”mutkikasta, luonnollista solukalvostoa”. ”Lääkärit eivät vieläkään tiedä tarkalleen, mitkä aineet veriplasmasta pitäisi suodattaa pois, jottei elimistö pääsisi myrkyttymään.”**************************
        Pystyykö nykyaikainen tekosydän reagoimaan hormonien ja hermojen antamiin signaaleihin ?
        Vai toimiiko se vain mekaanisena pumppuna ?

        seli seli


      • (|)
        seli seli kirjoitti:

        seli seli

        Mikä ihme siinä on että koko ajan jankutetaan sitä, että jos ihminen ei osaa selittää jotain, niin se on merkki älykkäästä suunnittelusta.
        Miten ihminen, joka on ollut maapallolla alle promillen maapallon ajasta, osaisi selittää sen, mitä luonto (evoluutio) on saanut aikaiseksi n. 3 miljardissa vuodessa.


      • aito =paras

        ”Tyyni sydän on lihallisen elimistön elämä”, sanotaan Sananlaskujen 14:30:ssä.
        Monissa tutkimuksissa on saatu näyttöä siitä, että suuttumus ja vihamielisyys voivat aiheuttaa aivohalvauksen tai sydäninfarktin.
        Eräässä lääketieteen julkaisussa todettiin hiljattain, että vihanpurkaukset ovat sydäntautipotilaille kuin myrkkyä.
        Siinä sanottiin myös, että tällaisilla potilailla ”raivostuminen voi merkitä vakavaa sairastumista”.
        Sitä vastoin rauhaan pyrkivät voivat saada ”tyynen sydämen”, mistä on paljon hyötyä.*************

        Kiinnittämällä huomiota ravintoon ja liikuntaan voi edistää sydämensä terveyttä.
        Välttämällä vihamielisyyttä ja suuttusta ja vihanpurkauksia voi välttyäs ydän- ja aivoinfarkteilta.
        Tekosydän on tuskin jokaisen ulottuvilla---
        entäpä tekoaivot ? ;D
        Pidetään huolta kehostamme !


      • Markku_Meilo
        (|) kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että koko ajan jankutetaan sitä, että jos ihminen ei osaa selittää jotain, niin se on merkki älykkäästä suunnittelusta.
        Miten ihminen, joka on ollut maapallolla alle promillen maapallon ajasta, osaisi selittää sen, mitä luonto (evoluutio) on saanut aikaiseksi n. 3 miljardissa vuodessa.

        >>Mikä ihme siinä on että koko ajan jankutetaan sitä, että jos ihminen ei osaa selittää jotain, niin se on merkki älykkäästä suunnittelusta.

        Ei siinä sen kummallisempaa ihmettä ole, jumala on ihmisen tapa selittää asioita, joille ei muuta selitystä keksitä. Asia on helppo havaita siitä, että täällä se jumala on Raamatun jumala. Toisessa uskonnollisessa kulttuurissa taas kyseisen kultuurin jumala.


      • 19+20
        (|) kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että koko ajan jankutetaan sitä, että jos ihminen ei osaa selittää jotain, niin se on merkki älykkäästä suunnittelusta.
        Miten ihminen, joka on ollut maapallolla alle promillen maapallon ajasta, osaisi selittää sen, mitä luonto (evoluutio) on saanut aikaiseksi n. 3 miljardissa vuodessa.

        Jotenkin vaikuttaa siltä että jumala on vaihdettu Evoluutioksi.
        Se saa aikaan, valikoi, jne.
        Suunnitelmallista toimintaa ?

        Kiva kun Sattuma on tehnyt ihmiselle tosi hyvän immuunijärjestelmän. ;D
        Nyt kun ihmiset on tajunneet, että perna,umppari,kateenkorva, risakudos jne kuuluvat immuunijärjestelmään, niin eivät ole niin hanakoita enää repimään poiskaan näitä ennen TARPEETTOMINA evoluutio-jäänteinä pidettyjä kudoksia...siis JÄRJESTELMÄ.....
        Tarpeetontahan on kaikki mitä ihminen ei ymmärrä ?
        Tarpeettomia ovat nunnan nännitja Paavin pallit ?


      • (|)
        19+20 kirjoitti:

        Jotenkin vaikuttaa siltä että jumala on vaihdettu Evoluutioksi.
        Se saa aikaan, valikoi, jne.
        Suunnitelmallista toimintaa ?

        Kiva kun Sattuma on tehnyt ihmiselle tosi hyvän immuunijärjestelmän. ;D
        Nyt kun ihmiset on tajunneet, että perna,umppari,kateenkorva, risakudos jne kuuluvat immuunijärjestelmään, niin eivät ole niin hanakoita enää repimään poiskaan näitä ennen TARPEETTOMINA evoluutio-jäänteinä pidettyjä kudoksia...siis JÄRJESTELMÄ.....
        Tarpeetontahan on kaikki mitä ihminen ei ymmärrä ?
        Tarpeettomia ovat nunnan nännitja Paavin pallit ?

        "Kiva kun Sattuma on tehnyt ihmiselle tosi hyvän immuunijärjestelmän."
        Ei sattuma, vaan luonnonvalinta (jota voisi kutsua sattuman vastakohdaksi)


      • Häjy Hilma
        (|) kirjoitti:

        "Kiva kun Sattuma on tehnyt ihmiselle tosi hyvän immuunijärjestelmän."
        Ei sattuma, vaan luonnonvalinta (jota voisi kutsua sattuman vastakohdaksi)

        Eihän valinta voi olla umpimähkäistä,sattumalta tapahtuvaa ?
        Sori, en voinut vastustaa kiusausta... ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe