kyssäri

jokuvain_38

"Monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä, ja viimeiset ensimmäisiä."

Olen kuullut että tuollainen kohta löytyy Raamatusta.
Mitä helluntailaiset tarkoittavat sillä? Osaako kukaan selittää?

23

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylläpidpn suku

tarkoittaa tätä palstaa, että ensimmäiset kirjoittajat ovatkin yllättäen viimeisiä, koska ylläpito pitää fifilifo varastomenetelmää.

• jokuvain_38

Ei se vio olla. Ensimmäinen on ensimmäinen, ja viimeinen on viimeinen. Miten kukaan voi väittää ettei niin yllättäen ei olekaan?

• FiFo LiFo

no tietysti sillä lailla, että ensimmäinen on ensimmäinen, mutta viestiketjun edetessä ensimmäinen onkin viimeinen. Ajatteles näin, laitat kaappiin tavaran ja se on siellä ensimmäisenä, sitten toinen tulee ja laittaa sinne tavaran, se on toisena. Ja sitten niitä tavaranlaittajia on vaikka sata, niin kukaan ei enää muista sitä ensimmäistä tavaraa, kuka sen sinne laittoi ja mikä tavara se oli. muuta kuin purkamalla kaappi eili tässä tapauksessa scroollaamalla koko viestiketju läpi. Sittenkään et tiedä kuka laittoi sen kolmannenkymmnenenyhdeksännen tavaran eli viestin. Entisessä versiossa se oli paljooooon helpompi nähdä.

tavara kuvaa tässä viestiä Näin minä tämän näen.

• jokuvain_38

Mielenkiintoista.
        Enää jää jäljelle kysymys, missä kohtaa se muutos ensimmäisestä viimeiseksi alkaa tapahtumaan. Sen kolemennenseitsemännen jälkeenkö?

• FiFo LiFo
        jokuvain_38 kirjoitti:

Mielenkiintoista.
        Enää jää jäljelle kysymys, missä kohtaa se muutos ensimmäisestä viimeiseksi alkaa tapahtumaan. Sen kolemennenseitsemännen jälkeenkö?

Kyllä se työstä jo käy kymmenennen viestin jälkeen.

http://www.e-conomic.fi/kirjanpito-ohjelma/sanakirja/fifo

Tässä on paremmin neuvottu tavaran (viestin) purku.

Tämä ajatusrakennelmaa voi harjoittaa tällä palstalla.

Sinä teit ensimmäisen siirron eli avasit ketjun.

Minä otin tavaran ulos (vielä on helppoa)

Jos nyt jatketaan maailman tappiin asti, niin sun eka kyssäri on aivan unohtunut, koska viestivarastoon on tullut lisää ainesta.

• vanha ja vakaa

tarkoittaa esoteerisesti tulkittuna sitä että vuoroin saamme kokea köyhyyttä ja rikkautta samoinkuin terveyttä ja sairautta. Tarkoitan siis elämiemme helminauhaa syyn ja seurauksen lain valossa.
      Ihankuin timanttia hiotaan vähitellen opimme elämän koulussa ja elämätkin tulevaisuudessa ovat aina vaan ihanampia.

• Fifo-LiFo

Jos timanttia hiotaan noin 70 vuotta 24h/vrk. Kuluuko timantin pinta, tarkoitan tavallista käyttöhiontaa, en karhunkieli-hiontaa.

• No. Lyhyesti tarkoittaa tätä.
      Jumala valitsee aina sen, joka ei mitään ole. Tarkoittaa sitä, että ihminen ei itsessään ole mitään. Ei mitään lähtökohtia Jumalan edessä.

Se, joka luulee olevansa ensimmäinen, on tosiasiassa aina viimeinen. Mitä korkeammalle arvostat itseäsi, niin sitä kauempana olet jonon hännillä. Ne, minä minä minä ihmiset, jotka mielestään on aina oikeassa, ovat juuri niitä jonon hännillä olevia.

Ne taas, jotka ei ole mitään.
      Niin, he ovat niitä ensimmäisiä. He antavat aina kaikessa kunnian Herralle. He eivät itse ole mitään, vaan Jeesus on heille kaikki. He eivät korota itseään, vaan Jeesusta. He eivät ole oikeassa, vaan Jumalan Sana on oikeassa. Eivät ota kunniaa itselleen, vaan antavat sen Jumalalle, jolle se kuuluu. Jumala ei kunniaansa jaa. Ensimmäiset ovat niitä armosta eläjiä.

• jari-pek-ka:
        "Se, joka luulee olevansa ensimmäinen, on tosiasiassa aina viimeinen. Mitä korkeammalle arvostat itseäsi, niin sitä kauempana olet jonon hännillä".
        -------------
        Ilm 3:17
        "Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston".

Ilm 3:18
        "Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit".

• jokuvain_38

"Jumala valitsee aina sen joka mitään ei ole."

Hmm. Minua kehoitettiin äsken tuolla toisessa keskusteluketjussa valitsemaan Jumala. Tein sen. Onneksi nyt kävi näinpäin: minä valitsin Jumalan, Jumala ei siis ole valinnut minua.

"Tarkoittaa siis sitä että ihminen ei itsessään ole mitään. Ei mitään lähtökohtia Jumalan edessä.""Se joka luulee olevansa ensimmäinen, onkin tosiassa viimeinen.""Mitä korkeammalle arvostat itseäsi, niin sitä kauempana olet jonon hännillä.""Ne minäminäminäihmiset ovat aina jonon hännillä."

Aivan, musta ei ole mustaa, eikä valkoinen valkoista. Valkoinen on mustaa koska musta on luotu ensin. Musta on valkoista.

On se ihanaa olla uskossa!

• jokuvain_38 kirjoitti:

"Jumala valitsee aina sen joka mitään ei ole."

Hmm. Minua kehoitettiin äsken tuolla toisessa keskusteluketjussa valitsemaan Jumala. Tein sen. Onneksi nyt kävi näinpäin: minä valitsin Jumalan, Jumala ei siis ole valinnut minua.

"Tarkoittaa siis sitä että ihminen ei itsessään ole mitään. Ei mitään lähtökohtia Jumalan edessä.""Se joka luulee olevansa ensimmäinen, onkin tosiassa viimeinen.""Mitä korkeammalle arvostat itseäsi, niin sitä kauempana olet jonon hännillä.""Ne minäminäminäihmiset ovat aina jonon hännillä."

Aivan, musta ei ole mustaa, eikä valkoinen valkoista. Valkoinen on mustaa koska musta on luotu ensin. Musta on valkoista.

On se ihanaa olla uskossa!

"jokuvain_38

Onneksi nyt kävi näinpäin: minä valitsin Jumalan, Jumala ei siis ole valinnut minua."

Tuolta minustakin aluksi tuntui. Minäkin tunsin, että olen valinnut Jumalan, eikä päinvastoin. Kuitenkin olen tullut ymmärtämään sen, että se en ollutkaan minä, joka valitsin, vaan Jumala todellakin valitsi minut. Se oli jo Pyhän Hengen työ minussa, että Jumala kutsui minua. Ja kun otin kutsun vastaan, niin olin valittu. Jumala oli valinnut minut. Kyllä minussa on vähä vähältä murentuneet kaikki sellaiset ajatukset, että minä itse voisin jotakin tehdä.
        Ainoa mitä voin tehdä, on se että otin kutsun vastaan.

Joh. 15:16

Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

• vanha ja vakaa

joillakin kuluu joillakin ei, hiomapöly muodostuu kaikesta pahasta mikä liittyy itsekkyyteen. Nahkaahan tässä ei hiota, se vain rypistyy ja veltostuu..

• * Raamatun teologian mukaan ensisijaisesti sitä. että Israel oli ensimmäinen, heille Kristus tuli, juuri Israelin huoneen kadonneitten lammastensa tykö, ja olis halunnut koota heidät yhteen, niin kuin kana kokoaa poikasensa sen siipien alle, mutta he eivät tahtoneet, vaan hylkäsivät Messiaansa ja Kuninkaansa, vieläpä tappoivat.
      * Tämä aiheutti sen, että pakanat ottivatkin ensimmäisen paikan, Kristuksen risitin kautta jokainen joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi, ja pääsee ensimmäisten joukkoon. Eli vanhurskasten ylösnousemukseen. Israel tulee viimeisenä, lankeemuskensa tahden.
      * Näin siis Kristuksessa ollaan ensimmäisiä, juutalaiset vasta toisella sijalla ?

* Onhan tällä Jeesusken sanalla myös hengellinen merkitys, niin kuin aina, Jeesusken puheet on "sipuli" rakenteisia! Ei siis kannata seurakunnassakaan pyrkiä etupenkille, = valita parhaita vakanssia , vaan siellä otetaan se sija, mikä annetaan, ja jos sen hylkää, eikä katso sitä itselleen ja arvolleen sopivaksi, voi joutua odottamaan seuraavaa tehtävää pitkäänkin. Mieluimmin viimeisenä, voi tulla ensimmäiseksi ? :) Kuuntele Herran ääntä, oikea nöyryys palkitaan taivaastakin !

• Vastaukseksi sopii hyvin Jeesuksen puhe;
        KUKA ON SUURIN?
        Mark. 9:33-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.18:1-10)
        --
        9:33 Ja he saapuivat Kapernaumiin. Ja kotiin tultuaan hän kysyi heiltä: "Mistä te tiellä keskustelitte?"
        9:34 Mutta he olivat vaiti; sillä he olivat tiellä keskustelleet toistensa kanssa siitä, kuka oli suurin.

9:35 Ja hän istuutui, kutsui ne kaksitoista ja sanoi heille:
        "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija".

9:36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
        9:37 "Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt".
        --
        Saavuttuaan Kapernaumiin Jeesus kysyy opetuslapsiltaan, mitä he tiellä keskustelivat.
        Mutta opetuslapset vaikenevat häpeissään (33,34), koska he olivat tietoisia siitä, etteivät heidän kunnianhimoiset haaveensa olleet puhtaat Jeesuksen
        silmissä. He luulottelivat liian suuria itsestään.

Jeesus on jo edellä puhunut taivasten valtakunnan ilmestymisen olevan lähellä (Mark. 9:1, Matt. 16:27,28).
        Kukin opetuslapsista olisi nyt toivonut pääsevänsä siinä valtakunnassa parhaalle paikalle.
        Tämä saa heidät nyt kyselemään Jeesukselta:
        ”Kuka on suurin taivasten valtakunnassa (34)?” (Matt. 18:1)

Jeesus asettaa esikuvaksi sylilapsen (j. 36,37)).
        Heidän tulisi nöyrtyä lapsen kaltaiseksi. Lapsi ei pidä itseään suurena ja suostuu luottamuksella vanhempiensa kasvatettavaksi.
        Samoin nöyrä ihminen on riippuvainen Jumalasta. Hän ottaa todesta Jumalan sanan ja käskyt, eikä jätä siitä mitään pois.

Lapsenkaltaiseksi tuleminen ja sellaisena pysyminen vaatii ylpeän mielemme jatkuvaa nöyrtymistä.
        Jeesus sanoo:
        "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija” (35).

• kerroMiksi..

Raamatun teologia....????Nyt jo korottamassa itseään teologiksi.Vaikka ei saa opettaa,eikä ole koulujakaan käynyt Mohis!Näin etenee hänen uskonsa,aina oman mielensä mukaan.Lopeta jo TEOLOOGI Mohikaani!

• ...

Mohikaani_27. Kauniisti ajateltu.

• Mohikaani_27* Raamatun teologian mukaan ensisijaisesti sitä. että Israel oli ensimmäinen, heille Kristus tuli,.
        -
        VERTAUS VIINITARHAN VUOKRAAJISTA
        Mark. 12:1-12 (Rinnakkaisteksti: Matt. 21:33-46)
        ----
        12:9 Mitä nyt viinitarhan herra on tekevä? Hän tulee ja tuhoaa viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille.
        .
        Tämä vertaus kuvaa Israelin kansaa ja sen kelvottomia hengellisiä johtajia (viinitarhurit).
        Viinitarhan herra tulee lopulta ja tuhoaa kelvottomat viinitarhurit ja antaa viinitarhan muille eli pakanoille (9).

• kerroMiksi.. kirjoitti:

Raamatun teologia....????Nyt jo korottamassa itseään teologiksi.Vaikka ei saa opettaa,eikä ole koulujakaan käynyt Mohis!Näin etenee hänen uskonsa,aina oman mielensä mukaan.Lopeta jo TEOLOOGI Mohikaani!

* Kiitos tuosta tillelistä? Opettajani onkin Pyhä Henki, eikä niinkään uskonnolliset ihmisoppineet teologit, jossa kouluissa vääristellään Raamattua, esm. uskovien kaste upottamalla toligiseerataan vauvakasteeksi, sellaiseen kouluun en missään nimessä haluaisi, on paras olla Pyhän hengen opettama ja saada Häneltä voitelu ja voiteet? Miten sulla menee nämä teologiat?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Kiitos tuosta tillelistä? Opettajani onkin Pyhä Henki, eikä niinkään uskonnolliset ihmisoppineet teologit, jossa kouluissa vääristellään Raamattua, esm. uskovien kaste upottamalla toligiseerataan vauvakasteeksi, sellaiseen kouluun en missään nimessä haluaisi, on paras olla Pyhän hengen opettama ja saada Häneltä voitelu ja voiteet? Miten sulla menee nämä teologiat?

*"Kiitos tuosta TITTELISTÄ, anteeksi lapsus !

• Kristitty voi langeta kahdella tavalla.

1) Hän sisäisesti suostuu syntiin, kenties helmasyntiin, josta kerran on jo luopunut.
      Ajatuksemme liikkuvat siinä, mikä on vastoin Jumalan sanaa. Emme karta kiusauksia, vaan suorastaan jopa etsimme niitä. Omatuntomme on levoton.

2) Sisäinen lankeemuksemme saattaa olla toisenkin laatuista.
      Kristitty lankeaa helposti omahyväisyyden ja itsevanhurskauden pauloihin. Hän on innokas jumalisuudessaan, jonka hän katsoo edukseen ja nostaa näin itsensä muiden yläpuolelle.

Lankeemus omahyväiseen jumalisuuteen on vaarallisempaa kuin lankeemus suoranaisiin tekosynteihin.
      --
      Matt 21:31
      "Jeesus sanoi heille:
      "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan".

• Aivan Rakas Tapio !!!!

Olen melkein sama mieltä !!Koska voimme pohtia miten ja mihin syntiin langetaan kun otetaan vierasta henkeä vastaan kuten esimerkkinä otetaan Rodney Howard Braun joka tarjoa kuulialle vierasta hengen pelottamalla heitä. Tä mun mielestä on kaiken kauhein lankemus ja exytys. Enkä mä löydä Raamatusta että nä olisi mukana ensimäisiä tai viimeisä loppusuorassa.

Ole siunattu.. : )

• jt

En ole helluntailainen, mutta tarkoittaa sitä, että Jumala on ylpeitä vastaan mutta antaa nöyrille armon. Ylpeys on vakava synti, se mainitaan tässäkin raamatunkohdassa(sananlaskut 6:16-19) ensimmäisenä:

Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
      17. ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
      18. sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
      19. väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

• +

Ensimmäiset tulevat viimeiseksi myös palkanmaksun yhteydessä.

Joku on saanut hyvin suuren tehtävän.
      Joku toinen hyvin pienen tehtävän.

Jos se, joka on saanut hyvin suuren tehtävän, tekee tehtävänsä vaikkapa 50-prosenttisesti, saa hän pienemmän palkan kuin
      se, joka on tehnyt hyvin pienen tehtävän 100-prosenttisesti.

Esimerkiksi tuo ensimmäinen on voinut olla kuuluisa evankelista, jonka kautta tuhannet ovat tulleet uskoon.
      Ja tuo jälkimmäinen on joku tuntematon, joka on tuonut vain yhden ihmisen Jeesuksen tykö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      263
      4745
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3197
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      36
      2523
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2513
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1797
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1580
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      94
      1358
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      995
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      978
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      99