venlafaxin

tytteli 86

olen joutunut jos josnkinmoista lääkettä kokeilemaan niska ja hartia vaivojen takia, ja tänää lääkäri ehdoitti tälläistä venlafaxin kokeilua, kuten monet muutkin syömäni lääkkeet ovat alunperin tarkoitettu masennukseen ym.. mutta niistä saatu myös kivuissa apua. yleensä näistä lääkkeistä on löytynyt vaikka kuinka paljon tietoa/kokemuksia käyttäjiltä netistä, niin masennukseen kuin kipuihin käyttäviltä.
mutta tästä venlafaxinista ei löytynyt muuta kuin maksennukseen käytössä, myöskään ohjeissa ei mainittu käyttötarkoituksessa mitään kivun hoidosta.

onkohan nyt käynyt niin että lääkäri kyllästynyt valituksiini ja päättänyt salaa kokeilla josko vaiva olisikin psyykkinen(olen kyllä kertonut kuinka kivut vaikuttavat elämänlaatuun huomattavasti) ?? vai onko lääkkeen vaikutus kipuun vasta hiljattain todettu ja siksi siitä ei ole mitään tietoa???

onko ketään mahdollisesti käyttänyt ko. lääkettä kipuun tai masennukseen 75mg annoksella???

12

6562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaaahaaas

75mg on varsin pieni annos. Itse en ole kipuun ko. lääkettä syönyt, vaan muihin juttuihin annoksella 375mg. Sen verran osaan kuitenkin sanoa, että vaikutus kipuun on varsin vaatimaton tai jopa olematon. Itse en näe tuossa minkäänlaista kipulääkepotentiaalia. Lisäksi kyseinen lääke poissulkee yhteisvaikutuksien vuoksi mm. tramalin käytön ja oman kokemuksen mukaan heikentää merkittävästi kodeiinin tehoa. Itse en näe järkeä käyttää jatkuvasti sellaista kipulääkettä, joka estää tehokkaiden akuutimpaan kipuun tepsivien lääkkeiden käytön.

Taitaa olla ko. nappi määrätty enemmän korvien väliin kuin sinne hartioihin.

Itse näin venlafaksiinin lopettaneena en voi suositella kyseistä lääkettä juuri kenellekään tai hyvin suurin varauksin.

• fibroon

oon joskus kuullut että venlafaksiinia määrättäis fibromyalgiaan tms kipuoireyhtymiin..? Muuta en tiedä mut löytyiskö sen kautta jotain tietoa netistä et miten auttaa kipuun..?

• Suopursu3

Itsellä sama ongelma. Olen leikkausvirhepotilas ja syönyt lääkkeitä Tramalista Lyricaan ja Norspaniin. Nyt määrättiin tämä kipuun koska Norspanitkaan eivät pitäneet kipua loitolla. En ole myöskään löytänyt kivun ja venlafaxin yhteyttä mistään.

• ..................

Se lääke auttaa _kipukynnyksen_ nostoon! Kuten muutkin SNRI-lääkkeet, samoin trisykliset ja SSRI-lääkkeet, mm.

• Herra tai Rouva 64.

Minulla on kokeiltu Venlavaksinia,mutta liika kalliita.Sitten määräsivät Dolania niska hartia kipuihin.Ompa Hyvä lääke,nukun hyvin ja säryt on poissa.Unilääkkeeksi määräsivät Tolania,onko kelle tuttu lääke.Olen jo vanhempi mummeli,mutta mekin tarvitsemme unta että jaksaisimme touhuta näitä kotihommeleita.

• kokemuksia ...

En ole koskaan kokeillut Venlafaxinia, mutta osaan suositella Klotriptyl miteä. Triptyl ei tehonnut, vaan pahensi.

Käy osaavalla neurologilla. Ainakin Kuopion neurologit osaavat, samoin pari Helsingin yksityistä. Turusta on negatiivisia kokemuksia asiasta. Arvauskeskukset syöttävät kaikkiin sairauksiin tai oireisiin psykiatrisia lääkkeitä.

• valittamassa käy

nim.kokemuksia on oikeassa.
      venlavaksin on tehokas lääke vaikeisiin masennukseen,minulle on kokeiltu vaikka mitä,yksityinen psykiatri,hän ei muita kirjoita ,kun näitä sillä n saatu aikaan hyviä tuloksia.
      on elämä parempaa ,kuin ei masenna .
      käytän venlavaksia 300.mg.siinähän on vielä 75.mg nosto varalla.
      lyrigaa käytän ,ei hyvä ,kallis,eikä ole erikoiskorvattava kelassa.käytän ahdistukseen 300.mg.
      kyllä sitä annetaan särkyihin ,ei lyrica ole tehokas.
      venlavaksin ei liity mitenkään särkyihin.
      dolan on vahva särkylääke,unettava .
      valita jatkuvasti,myös ylilääkärille,minä valitin tein paperille asiat ,että ymmärtävät säryn ,mulla vaikea ,krooninen särky sääressä,menen huomenna kirurgille,tullaan leikkaamaan.
      säryn kovuutta lääkärit vähättelee,kuten minunkin kohdalla,kunnes ennen joulua tapahtui muutos,hermostuin ja sanoin suorat sanat ,mitä ajattelin .nyt kiinnosti lääkäriä.

• sekakäyttäjä 76

Joo kyllä siinä näin on käynyt että korvien väliin on tuota nyt määrätty eikä kipuun. Toki snri-vaikutuksen vuoksi voi hivenen nostaa kipukynnystä mutta apu on marginaalinen jos sitäkään.

• Lappeenranta!

Vieroitusoireista ei lääkäri sanonut mitään? Saattaa olla ikävät, varsinkin jos ei ole aiemmin kokenut.

• Anonyymi

Kyllä vaikuttaa kipukynnykseen. Serotoniinin määrä vaikuttaa suoraan hermostoon jne.

• Anonyymi

Näin on ..

• Anonyymi

Hyvä lääke, mutta aiheuttaa helposti ummetusta tai virtsablokin. Mulla auttoi tunnesyömiseen, masennukseen ja ahdistukseen. Jopa itsehillintä ja keskittymiskyky paranivat. Mutta tosiaankin oli pakko vaihtaa lääke, kun mikään ei auttanut ummetukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      492
      8593
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      120
      5872
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      282
      4877
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4645
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      72
      4179
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3940
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3788
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1718
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99