Fukushima EI poksahda!

rautanyrkki

Vaikka sensaation ruokkiminen on tällä palstalla yleistä ja itseasiassa myös tarpeellista, ihan vain palstan yleisen pahoinvoinnin ja olemassaolon tähden, katson asiakseni korjata liioiteltuja näkemyksiä tai muita uutisankkoja joita tänne on ropissut kuin ääniä perussuomalaisten laariin:

FAKTA 1: Fukushiman ydinvoimala EI räjähdä. Kyseisen ydinvoimalan reaktorin ydin saattaa sulaa ja kukaties on jo osittain sulanut ja tämän johdosta ympäristöön voi vuotaa radioaktiivista saastetta.

FAKTA 2: Jäähdytysvesi on päässyt hetkellisesti laskemaan ykkösreaktorissa jonka johdosta polttoainesauvat ovat jääneet jäähdytysveden pinnan yläpuolelle. Tilanne on jo kuitenkin japanilaislähteiden mukaan korjaantumaan päin.

FAKTA 3: Fukushima (tai muut alueella sijaitsevat ydinvoimalat) voivat vielä aiheuttaa tuntuvan katastrofin yksinkertaisesti vuotamalla radioaktiivista saastetta ympäristöön. Ja itseasiassa ainakin Fukushima onkin jo näin tehnyt. Osin sen tähden että reaktorin painetta on pienitty päästämällä radioaktiivista höyryä ilmaan ja myös sen tähden että reaktori sanalla sanoen hehkuu radioaktiivisuutta lähiympäristöönsä.

FAKTA 4: Minua fiksummat saavat nyt alkaa sitten kiistelemään siitä, josko ydinvoimala sittenkin räjähtäisi. Olen oman sanani sanonut. EI SE RÄJÄHDÄ.

FAKTA 5: Varmaa sen sijaan on jo nyt se, että laaja-alainen ympäristökatastrofi on japanissa tapahtuvaa tosiasiaa. Jos maanjäristyksen ja tsunamin aiheuttamissa tuhoissa ei vielä ollut tarpeeksi, niin Fukushiman ydinvoimalan ytimen sulamisessa alkaakin sitten jo olemaan.

Isosta ja vakavasta ympäristökatastrofista puhutaan jo nyt ja parin viikon kuluessa selvinnee kuinka laaja-alaisesta radioaktiivisesta saastumisesta on kyse.

MUTTA itse ydinvoimala EI RÄJÄHDÄ. Ei nyt eikä myöhemmin. Piste.

http://yle.fi/uutiset/teemat/japanin_tsunami/2011/03/viranomaiset_fukushiman_reaktorin_ydin_ehka_sulanut_2428630.html

http://jen.jiji.com/jc/eng?g=eco&k=2011031200433

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Vakava ydinturma uhkaa maapalloa Näyttää todella huonolta/art-1288375301299.html

22

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räjähdys

Olet väärässä. Se ON räjähtänyt.

Suojakuori on mennyt rikki, on tapahtunut räjähdys jossa on loukkaantuneita.

• Älä puhu paskaa.

Sulamisessa syntynyt vety on räjähtänyt, sen jo kertoivat uutistoimitukset. PISTE!!!

• tuhon merkit

Edessä on maailmanlaajuinen säteilykatastrofi.

• rautanyrkki

Kuten sanottu, itse ydinvoimala ei ole räjähtänyt, eikä tule räjähtämään. Piste.

• Ei hallinnassa

" FAKTA 2: Jäähdytysvesi on päässyt hetkellisesti laskemaan ykkösreaktorissa jonka johdosta polttoainesauvat ovat jääneet jäähdytysveden pinnan yläpuolelle. Tilanne on jo kuitenkin japanilaislähteiden mukaan korjaantumaan päin. "

Tämä on 5 tuntia vanhaa tietoa. Tilannetta ei ole korjattu.

• ,.......-,-,-,,-----

Ydinvoimala? Jos reaktori rakennus on räjähtänut kuten sokeakin näkee niin sehän se pahin juttu on. Ei niillä muilla osilla ole mitään merkitystä räjähtävät tai ei.
        Jos yrität selittää ontuvasti että siinä ei tapahdu mitään ydinpommin tapaista räjähdystä niin siinä ollaan samaa mieltä.

• Vety pakkaa

räjähtämään kun se saa tarpeeksi lämpöä.

• kairakuttu

Japanilainen ydinvoimala ei voi räjähtää. Se voi vain palaa nopeasti.

• rautanyrkki

"Japanilainen ydinvoimala ei voi räjähtää. Se voi vain palaa nopeasti. "

Sait tuosta hyvästä yhden plussapeukun

• Jep.

Aivan kuten bensiini Lapin Laten auton moottorissa.

• rautanyrkki

""" FAKTA 2: Jäähdytysvesi on päässyt hetkellisesti laskemaan ykkösreaktorissa jonka johdosta polttoainesauvat ovat jääneet jäähdytysveden pinnan yläpuolelle. Tilanne on jo kuitenkin japanilaislähteiden mukaan korjaantumaan päin. "

Tämä on 5 tuntia vanhaa tietoa. Tilannetta ei ole korjattu. ""

Juuri siksi liitinkin mukaan kohdan "japanilaislähteiden mukaan". Itse saan tietoni samoista lähteistä kuin kaikki muutkin. Ihmetyttääkin vain, että jos lähteet ovat samat, miten täällä vielä joku inisee ydinvoimalan räjähtämisestä, joka EI edelleenkään ole odotettavissa oleva tapahtuma.

Ytimen sulaminen sen sijaan ehdottomasti on.

"Ydinvoimala? Jos reaktori rakennus on räjähtänut kuten sokeakin näkee niin sehän se pahin juttu on. Ei niillä muilla osilla ole mitään merkitystä räjähtävät tai ei.
      Jos yrität selittää ontuvasti että siinä ei tapahdu mitään ydinpommin tapaista räjähdystä niin siinä ollaan samaa mieltä. "

Kyllä, harvinaisen ontuvasti yritin selittää juuri sitä että USEAT kirjoittajat tällä palstalla otsikoivat silmät kiiluen RÄJÄHTÄMISESTÄ joka ydinvoimalan kyseessä ollen antaa mielikuvan YDINPOMMIN räjähtämisestä.

Näin ei tietenkään asia ole eikä mitään massiivista sienipilveä tulla näkemään koska

"FAKTA 1: Fukushiman ydinvoimala EI räjähdä."

Tiedä siitä ontuvudesta sitten, mielestäni luettelin faktat melko selkeästi.

• It's gone

Räjähtäminen ei tietenkään tarkoita ydinpommia. Ei Japanin ydinvoimalat ydinpommin lailla räjähdä.

Mutta räjähtänyt se on, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

• Sovitaan sitten

että on tussahtanut.

• lapsellista

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/110138-fukushima-uhka-levisi-kakkosreaktoriin-video-rajahdyksesta

Enpä tiedä onko alkuperäisen viestin tarkoitus ollut sitten tarkentaa, että kyse ei ole ollut ydinpommin aiheuttaman räjähdyksen kaltaisesta tapahtumasta, mutta niin tai näin, minkäänlaiset räjähdykset ydinvimaloiden yhteydessä eivät ole mukavia, ja ottaen huomioon tilanteen todellisen vakavuuden, pidän aloittajan hinkua päästä nussimaan pilkkua ja keskittyä omaan erinomaisuuteensa vähintäänkin lapsellisena.

• rautanyrkki

"Enpä tiedä onko alkuperäisen viestin tarkoitus ollut sitten tarkentaa, että kyse ei ole ollut ydinpommin aiheuttaman räjähdyksen kaltaisesta tapahtumasta, mutta niin tai näin, minkäänlaiset räjähdykset ydinvimaloiden yhteydessä eivät ole mukavia, ja ottaen huomioon tilanteen todellisen vakavuuden, pidän aloittajan hinkua päästä nussimaan pilkkua ja keskittyä omaan erinomaisuuteensa vähintäänkin lapsellisena."

Olen sikäli poikkeuksellinen kirjoittaja näillä palstoilla että otan myös vastuuta sanomisistani enkä tyydy anonyymiteetin takaamaan paskanjauhamissuojaan.

Tässä tapauksessa kirjoittaja on pitkälti oikeassa.

Halusin nussia pilkkua joka tekee minusta, ei edes lapsellista vaan kokolailla surkean itsetunnon omaavan vellihousun.

Pilkunnussiminen tässä nimenomaisessa tilanteessa oli ajoituksellinen virheratkaisu ja ansaitsen kirjoitukseni saamat miinukset.

Ainoa jolla edes vähän yritän kiillottaa tahraantunutta kilpeäni, on se, että vedin herneen nenään aivan oikeasti juurikin seuraavista syistä:

a) räjähdys siinä mielessä kuin monet sitä nyt odottivat ja edelleen odottavat, ei ole ydinvoimalassa mahdollinen. Ei synny sienipilveä, ei tule valtavaa kraateria eikä välitöntä tuhoa sadan neliökilometrin säteellä. Tätähän monet täällä kirjoittelevat nimenomaan kuola valuen odottavat ja juuri se oli seikka joka sai minut ärsyyntymään. Sen sijaan murheellista todellisuutta on, että radioaktiivinen vuoto tulee tapahtumaan ja on jo tapahtunut. Kuinka pitkään se jatkuu, kuinka laajalle leviää ja mitkä ovat pitkäaikaiset haittavaikutukset, se selviää vuosien ja tulevien sukupolvien saatossa.

b) jokainen tänne aiheesta kirjoitettu viesti sisältää lopulta juuri sitä samaa sensaatiohakuisuutta tai oman erinomaisuuden korostusta jota itsekin omalla viestilläni hain. Jos näin ei olisi, jokainen tyytyisi siinä tapauksessa seuraamaan tiedotusvälineitä sen sijaan että pyrkii itse olemaan tiedottaja. Ei meistä kukaan TARVITSE tällä palstalla olevia kirjoituksia jotka pääasiassa nojaavat muiden virallisten tiedotusvälineiden julkaisemiin uutisiin. Silti tänne kirjoitellaan pää punaisena juurikin kyseisestä ydinvoimalan asteittaisesta tuhoutumisesta.

Menkööt siis kukin itseensä siten kuin taitaa tai uskaltaa. Minä uskalsin olla sekä pilkunnussija että otin myös hatun nöyrästi kouraan ja tunnustin tässä yhteydessä nimenomaan sortuneeni pilkunnussimiseen asialla joka ei moista olisi tarvinnut, ottaen katastrofin mittasuhteet huomioon.

Olen pahoillani eniten oman itseni puolesta, otan tästä onkeeni ja pidän jatkossa huolen siitä että en sorru vastaaviin alilyönteihin.

Kiitos ojennuksesta, ansaitsin sen.

Yours,

-R-

• Joukaaa joikaaa

http://www.youtube.com/watch?v=kjx-JlwYtyE Video of blast at Fukushima nuke plant, radiation leak reported

Ostakee sateenvarjoja, laskeutuma tulee jo.

Poroja kannattaa ostaa nyt pakkaseen useita.....jos meinaan tykkää poronkäristyksestä.

• Saakos niitä

lahdattuja poroja nyt halvalla?

• Huojentunut.

Kiitos tiedosta, Rautanyrkki. Nyt olen huojentunut. FuckYouShima ei räjähdäkään. VAARA OHI!

• Ytymi Gaddaf

Todellisuudessa ei ole tapahtunut edes mitään sunamia saati ydinräjähdystä, vaan kaikki on Gaddafin ja Thorsin yhteinen salaliitto perussuomalaisia vastaan.

• Eihän se

minneen mitään poksahda. Kaikki hyvin!

• eipä niin

STUKin johtaja Laaksonen tuskin jatkaa enää tehtävässään, tai ei häntä varmaan enää tiedotusvälineille päästetä laukomaan idioottimaisia kommenttejaan "just tuossa juttelin kavereitten kanssa Japaniin" ja mällit lensi...

• mäl..

http://www.youtube.com/watch_popup?v=RlvcETIX4Tk#t=19

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      98
      3802
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      37
      3275
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      61
      3241
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3049
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      68
      2904
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2829
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2534
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2341
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2172
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2168
    Aihe