luomien poisto laser vai radioaalto kirurgia?

jani27wee

kumpaa suosittelette? itselle kasvoissa muutamia todella pieniä luomia, mutta haluaisin kuitenkin poistattaa ne.Onko radioaaltokirurgia nykyaikaisempi ja parempi, kuin laser poisto? Asun Tampereella ja mietin mikä olisi parhain paikka ja tapa poistattaa luomet.

19

7779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomet pois

mäkin haluaisin tietää, kumpi on parempi menetelmä ja mtä eroa on niitten välillä!

• julle83

radioaaltokirurgia ilman muuta!! iteltä poistettiin sillä pari luomee kasvoista, siinä ns.höyrystetään se luomi pois eikä leikata puukolla. rf-kirurgia on kyl hieman kallimpaa mut ei jää arpia.

• Niinnn

Mulla poistettiin Euromedissä Hakaniemessä tänään radioaaltokirurgialla kaks luomea poskesta. Toinen isompi ja toinen pienempi. Hintaa tuli yhteensä 191e ja kelasta saa hakea sen muutaman kympin takas jälkeenpäin. Tuloksesta en vielä tiedä, koska antibiottirasvalaput naamassa huomiseen asti ja niiden alle en ole uskaltanut kurkata toistaiseksi. Odotukset kyllä positiiviset, mitä muiden kokemuksia lukenut. Voin tulla myöhemmin kertomaan onko jälki hyvää, kun paraneminen pääsee vauhtiin :)

• -mikko3-

Kertokaahan muutkin kokemuksistanne radioaaltokirurgialla poistetuista luomista? Kuinka nopeaa arvet paranevat ja minkälainen jälki jää kun timenpiteestä 2kk, 6kk, vuosi... Menisitkö uudelleen samaan toimenpiteeseen? Kaikki tieto olisi tervetullutta. Pistäkäähän vielä millä klinikalla kävitte? Kiitos jo etukäteen!

• susannez

mulla poistettiin neljä luomea, 2 niskasta ja 2 kaulalta. lääkäri varoitti että siihen poistettujen tilalle voi kasvaa uusi luomi. ei kasvanu pelkästään yksi luomi vaa noin 20 pientä luomea ryhmittäin.... mieti vielä haluaks oikeesti poistaa ne pienet luomesi!

• luomet pois

hmm, onko sulla millasia ne luomet sitten susannez? mietin kun mulla ne on melkein ihonvärisiä kohoumia, eli ei kai "verisuoniluomia", onkohan näittenkin suhteen sitten riski että kasvaa takas...? kasvojen alueella ovat ehkä puol senttiä halkaisija...

• missä?

mitä paikkoja tiiätte joissa tehdään radioaaltokirurgialla? toosi kiva jos tulis vastauksia....

• sdfsdasdfas

Itselläni on rasvaluomia, voivatko ne lisääntyä operaation jälkeen?
      Mulla joskus leikattiin iso luomi terveyskeskuksessa ja sit näitä alkoi tuleen hirveesti =(

• luoomet_pois

Tampereella ainakin KC-Clinic tekee radiofrekvenssikirurgiaa. Tietääkö kukaan onko Turun lähellä tarjolla?

• mitä!!

hmm mulle sanottiin euromedissä että 1-3:n luomen poisto maksaa 81 euroa plus toimituskulut... onko ne tomituskulut sitten yli satasen?!? luulin että vain vähän, onko tää huijausta? ja luulin että radioaaltokirurgialla poistetut luomet paranee ihan tosi äkkiä, viimeistään viikossa... eikö näin ookaan? apua, mulla tiistaiks varattu aika!! nimimerkki "Niinnn", miten on parantunu ja miten nopeesti? onko onnistunu tulos?

• höh-höö!?

siis jos poistaa kasvoista yhden luomen, niin onko mahdollista että sinne tilalle tulee sit kunnolla uusia? Sehän olisi ihan hullua!? Yleensä kasvoissa on vain yksi luomi jossain suupielessä yms, miten niitä voisi sinne kymmenittäin tulla?
      siis semmottii koholuomia.
      ite kans menossa poistaa, toivottavasti ei tuu mitään arpea, kuoppaa, tai lisä luomia tilalle!

• niiiiiiiiiiiiiiiiiii

Laser on parempi! Tai siis se on ainoa jota olen kokeillut, mutta jos pieni luomi on kyseessä, siinä tapauksessa varsinkin se ei jätä jälkeä. Isossa luomessa toki jää jälki!

• JPP78

Eilen poistettiin 3 kpl luomea. Naamasta pari ja selästä yksi kipale. Kivuton toimenpide, tosin puudutus ehkä vähän pisti, mutta se ei ole mitään jos ei neuloja kammoksu :)

Illalla voin jo ottaa teipit veke ja hoitaa sitten määrätyllä salvalla mitä saa apteekista (Bepanthen). Selästä pitää vaihtaa laastaria viikon verran.

Naaman alueelta kun otetaan rf-tekniikalla pois niin se haju on hieman epämiellyttävä, mutta muuten meni erittäin hyvin.

Suosittelen Hakaniemen Euromediä. Hyvä ja asiallinen henkilökunta.

• charlee

kävin kans euromedissä torstaina poistamassa kasvoista 3 koholla olevaa luomea.
      pienimmän luomen kohta on jo siistin näköinen, kahessa kohassa on kauheet isot ruvet. poistokohtiin laitettiin antibiootti voide ja kahteen isoimpaa luomen kohtaa myös laastarit päälle.
      rasvailen bebanthenilla ja oottelen lopputulosta. vielä on vaikee sanoo mitään.

En oo uskaltanu kasvoja kastella ollenkaan... voinko mennä jo suihkuun normaalisti, saako siis poistokohat kastua?

• kaksi kertaa

Hei,

minulta on poistettu Laserilla kaksi kertaa samasta paikasta kohollaan olevat luomet. Luomista lähti väri pois, mutta ne kasvoivat välittömästi takaisin molemmilla kerroilla.

kaksi

• kuusi123345666

Onko Medifin sama kuin euromed ?

• Fghjbl

Hei,
      Minulta poistettiin helmikuussa kasvoista parikymmentä ihoon muodostuneita muutoksia (papilloomeja?). Pari viikkoa kesti ihon paraneminen. Ei jäänyt mitään jälkiä poistosta. Tehtiin radioaalloilla. Laserista ei ole kokemuksia.

• Kazuka

Hei,
      Laitan tähän vanhaan ketjuun kokemukseni luomen poistosta rf-tekniikalla, jos jotain kiinnostaa ja etsii tietoa :)
      Kävin Medfinissä vajaa viikko sitten ja nyt on enää pienet jäljet kasvoissa olleista neljästä luomesta. Neljä poisti perushinnalla 216 eurolla ja aikaa meni puoli tuntia. Puudutus sattui mielestäni aika paljon, enkä muutenkaan tykkää piikeistä. Poisto itse oli aika nopea riippuen luomen koosta. Yön yli pidin laastareita, mutta jo seuraavana aamupäivänä pystyin peittämään arvet meikkivoiteella ja lähinnä joku olisi voinut ajatella parin finnin olevan kasvoissani. Bepanthenia olen laittanut aina yöksi.

Nyt kuuden päivän päästä viimeisistä on lähtenyt ruvet ja jäljellä on punottavat arvet, jotka saa meikkivoiteella piiloon. Auringon takia olenkin laittanut paksun kerroksen suojaksi. Suosittelen paikkaa ja aion mennä loput pienemmätkin luomet poistamaan sinne, kunhan syksy tulee. Olen todella tyytyväinen, että pääsin eroon vuosia kasvaneista luomista leuassa ja nenässä. Lääkäri puhui hyvin suomea, mutta venäläisittäin vähäpuheinen asiakaspalvelu :) Ei paljon uikutuksiani kuunnellut puudutuspiikeistä :)

• eivoisuosittaa

Minulta poistettiin samalla radioaaltokirurgialla Medfinillä luomet ja nyt on kolmannen kerran kasvaneet takaisin. En suositusta. Njet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe