olen käyttänyt laastaria 8kk ja nyt minulla alkoi tulemaan verta (ns. kuukautiset) viikkoa ennen taukoviikkoa :o laastari edelleen kädessä.. aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia! vuoto alkoi suunnilleen seuraavana päivänä kun vaihdoin laastarin, vuotoa nyt ollut 4pv.. Onkohan normaalia? ja turha odotella nyt viikon päästä alkavia menkkoja? lisätietoa olisi kiva saada, kiitos :)
evra ehkäisylaastari ja kuukautiset
9
4898
Vastaukset
- -
Niin no, jos olisit lukenut pakkausselosteen, olisit löytänyt sieltä tämän kohdan:
EVRA saattaa aiheuttaa odottamatonta emätinverenvuotoa tai tiputtelua niiden viikkojen aikana, jolloin käytät depotlaastaria.
Sitä ei kukaan tiedä miten homma tuosta kehittyy ja kannattaako kunnollista tyhjennysvuotoa odottaa vai ei. - .
EVRAN aikana ei kellään ole kuukautisia..
- alajza
Moi.. No siis mulla ihan sama juttu. Mulla ollut laastarit käytössä jo mlkein puoltoista vuotta eikä koskaan aiemmin mitään ongelmia, nyt viimeisin eli kolmannen laastarin aikana myös noin päivä laiton jälkeen alkoi vuoto mutta ei oikeat kuukautiset vaan sellaista ruskehtavaa ihan kuin kuukautisten loppupäivillä. Huomenna otan laastarin pois jolloin oikeesti kuukautisten pitäisi alkaa... Jatkan vielä laastareitten käyttöä, katsotaan miten menee tulevaisuudessa... Ehkä vartalo ja hormonit ovat tottuneet jo laastareihin ehkä eivät tepsi enää. En tiedä. Tosiaankaan koskaan aiemmin ei ole pisaraakaan tullut :S
- laastari kyllä
Täällä käytetty laastaria melkein 2v.
Huomasin eilen (ja tänään) myös itse, että ruskehtavaa vuotoa on tullut ja menkkamaisia kipuja on! Eilen torstaina ja yöllä koski kovin. Tulevan viikon tiistaina tulis ottaa pois vika 3.laastari, jonka jälkeen tyhjennysvuodon tulis tulla.
Taitaa olla vain etukäteen alkavat menkat ja. Hormoneista johtuvaa :) - sama juttu
Minulla on ihan sama juttu että 3 viikon laastarin vaihdon jälkeen oli 2 pv menkkamaisia kipuja alavatsassa, sitten tuli ruskea vuoto joka on nyt jatkunu 2 päivää, laastaria olen käyttänyt jo 6kk.
- wtf :S
Moikka.. Mulla on vähän erilainen juttu.. Otin laastarin pois viime torstaina 30.5, kun piti pitää taukoviikko :) Menkat alkoi sunnuntaiaamuna 2.6 ja on jatkunut nyt tähän päivään asti. Eilen vaikutti siltä (ruskea vuoto, muutama tippa) että olisivat pois päin menossa ja nyt tänään tulee taas kuin ensimmäisenä vuotopäivänä :S
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Mulla on siis nyt torstaista lähtien ollut laastari paikoillaan. Aikaisemmin menkat ovat loppuneet kuin "seinään" laastarin laiton jälkeen.. =/ Raskaustesti näytti negatiivista. - asdwert
Mulla on Evra käytössä ja olen huomannut, että jos pidät enemmän kuin kaksi kiertoa putkeen laastaria, niin tulee tiputtelua. Eli jos siirrät kuukautisia enemmän kuin kahdesti, niin tiputtaa vähän verta. Pakkauksessakin taitaa lukea, ettei saisi enempää kuin kahdesti siirtää kuukautisia, mutta minä en totellut. :P Sitten tuli "minimenkat". Ei se vaarallista ole.
- Anonyymi
Mulla on nyt kuukauden ollut käytössä Evra, ja joka päivä siitä lähtien ollut joko kuukautiset tai tiputteluvuotoa. Aloitin juuri siis toisen kierroksen ekan tyhjennysviikon jälkeen, ja edelleen vaan tiputtelee. Tekee mieli heittäytyä lattialle kiukuttelemaan. Monet pikkarit on menny pilalle ja useampia pikkuhousunsuojia, vagisania ja tamppooneja. Ajatus seksistä tuntuu ärsyttävältä, kun tunnen itseni niin epävarmaksi ja masentuneeksi.
- Anonyymi
Eikö e-pillerit sovi sulle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399