Silikonit ja raskaus/imetys

mama77

Miten silikonit reagoivat raskauteen, kuinka tod.näk. kapseloituminen/rinnan muodon muuttuminen on..onko tietoa/kokemusta? Vai vaikuttaako ennemminkin vasta imetys implantteihin?

Olen "jo" 33v. 2lapsen äiti ja tuskin tulen enää lapsia saamaan.. kysyn tuota kuitenkin periaatteella "entä jos"=) Silikonien hankkimista olen harkinnut useamman vuoden mutta rohkeutta siihen ei ole vielä ollut.. minulle implantit laitettaisiin rintalihaksen alle, sillä omaa rintaa on niin vähän. Imetin lapsiani vain 2-4kk, sillä maitoa ei riittänyt sen pitempään..

8

4871

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täky2011

mäki haluan tietää!!! mulla tosi lihaksen päällä...

• Silarit vaarallisia

Silikoni-implantit haittaavat mammografiaa, jolloin mahdollisen rintasyövän toteaminen voi viivästyä kohtalokkaan paljon.

Monet naiset ovat menettäneet mahdollisuutensa imettää, kun silikoni-implanttileikkauksessa on vaurioitettu maitotiehyeitä.

Silikoni-implantti saattaa ärsyyntyä maitorauhasen toiminnan alkaessa, ja implantin ympärille voi alkaa muodostua arpikudosta (kapseloituminen).

EU:n parlamentti:
      "Naisille on annettava monipuolista ja asianmukaista tietoa siitä, että silikoni-implanttien aiheuttamat kielteiset seuraukset sekä genotoksiset eli sikiön/vauvan DNA:ta vahingoittavat riskit raskauden tai imetyksen aikana ovat mahdollisia."

Toksikologian professori Jyrki Liesivuori:
      "Silikoni-implantteja ei voi suositella hedelmällisessä iässä oleville naisille, jotka mahdollisesti vielä synnyttävät. Silikonia kulkee aina ehjänkin implantin pinnalta muualle elimistöön, ja sitä pääsee myös implantin kuoren läpi. Jos nainen imettää silikoneilla, vauvan vastustuskyky sairauksille voi alentua merkittävästi. Lisäksi lapsi voi saada pahan maitoallergian."

(Toksikologia eli myrkkyoppi on tieteenala, joka tutkii kemikaalien haitallisia ainesosia ja niiden vaikutuksia biologisissa systeemeissä, esimerkiksi ihmiskehossa)

• Paljon myrkkyjä

Tutkimuksissa silikoni-implanteista löydettyjä ainesosia (Monet niistä ovat karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia):

*1. Methyl Ethyl Ketone - neurotoxin
        *2. Cyclohexanone - neurotoxin
        *3. Isopropyl Alcohol (Isopropanol)
        *4. Denatured Alcohol (Ethanol)
        *5. Acetone - neurotoxin
        *6. Urethane (Ethyl Carbamate)
        *7. Polyvinyl Chloride (Liquid Vinyl) - neurotoxin
        *8. Ethyl Acetate - neurotoxin
        *9. Amine
        10. Toluene - carcinogen/neurotoxin

11. Dichloromethan (Methylene Chloride) -
        carcinogen at any exposure level
        12. Freon (Chloromethane)
        13. Silicone
        14. Flux (Sodium Flouride)
        15. Solder (lead-based solder)
        16. Lofol (Formaldehyde)
        17. Talcum Powder
        18. Oakite (Trisodium Phosphate)
        19. Eastman 910 Glue (Methyl 2-cyanoacylates)
        20. Ethylene Oxide (ETO) - carcinogen

21. Carbob Black - carciongen at any exp. level
        22. Xylene - neurotoxin
        23. Hexone
        24. 2-Hexanone
        25. Thixon-OSN-2
        26. Antioxidant (Rubber)
        27. Stearic Acid
        28. Zinc Oxide
        29. Naptha (Rubber Solvent)
        30. Phenol - neurotoxin

31. Benzene - carcinogen/neurotoxin
        32. Lacquer Thinner
        33. Epoxy Resin
        34. Epoxy Hardener 10 & 11
        35. Printing Ink
        36. Metal Cleaning Acid
        37. Color Pigments as Release Agents

• tytteli xxx

No voi h...i noita kirjoituksia!

Oikeastaan imetys ja raskaus voi olla ongelma implanttirinnoille ainakin kahdella tapaa. 1) Jostakin syystä ne usein prosessin myötä kapseloituvat, syiksi ajateltu hormonaalisia tekijöitä tai maitorauhasen toimintaa. Itselleni kävi näin. Uusintaleikkauksen jälkeen ei ole ollut ongelmia. 2) Kun rinta kasvaa ja myöhemmin kutistuu, se alkaa usein roikkua, jolloin jos implantti on lihaksen alla, voi tulla tilanne jossa rinta erottuu implantti lihas-yksiköstä. Tällöin vaihtoehtoina tulee kyseeseen mastopeksia tai implantin vaihtoisompaan ja siirto lihaksen päälle.

Ihanne tietenkin olisi, että lapsiluku olisi täynnä ennen implantteja.

• kaikki hyvin

montakohan kuppikokoa rintojen tulee kasvaa raskauden ja imetyksen aikana, että rintalihaksen alla olevat implantit alkavat erottua nature roikkuvasta rinnasta?

"tytteli", kadutko hankkineesi implantit ennen raskautta?

itse olen miettinyt että suvun naisislla ei rinnat ole kovin imetyksen aikana kasvaneet. mutta jos syystä tai toisesta joudun lasten teon jälkeen uusinta leikkaukseen, eipä tuo haittaa. Implantin vaihto isompaan ja siirto lihaksen päälle kuulostaa tosin hyvältä vaihtoehdolta.

ei se kirurgi turhaan ehdottanut implantteja lihaksen päälle (kerta olisi just ja just ollut varaa laittaa), mutta minäkun halusin alle. mitenkähän lihaksen päällä olevat implantit ja rinnat toipuvat raskauden aiheuttamasta venymisestä ja kutistumisesta?

"mama77", kirurgini sanoi että minulla erittäin pienissä rinnoissani oli rasvaa tarpeeksi. sanoi että 3 cm rinnan yläosassa on riittävästi. Sinuna menisin vielä toiseen konsultaatioon eri klinikalle ja varmistaisin mahdollisuutesi hankkia implantit lihaksen päälle, kerta raskaaksi tuleminen ei ole vielä täysin pois sulettu.

itse olen ollut lihaksen alla oleviin implantteihin enemmän kuin tyytyväinen, että otin jo ennen lapsien hankintaa. ei tämä elämä kuitenkaan niin hirveän pitkä ole etteikö pitäisi nauttia täysillä joka hetkestä. mutta myönnettäköön, että ainut asia mikä pistää mietityttämään on implantit raskaus vaikka siihen vielä on ainakin 5 vuotta aikaa. saas nähdä sitten et kadunko nuoruus ajan päätöstäni.

• Tytteli xxx

Kaikki hyvin: en kadu implanttejani, koska ehtivät olla viisi vuotta ilman ongelmia ennen raskautta. Ei se kapselinpoistoleikkaus niin kallis ollut, eikä raskas tms, joten en olisi tehnyt mitään toisin. Mulla kasvoi rinnat ainakin kaksi kuppikokoa raskauden aikana ja imetyksen ajaksi vielä kolmannen, eli oma rinta kyllä tuli riiippuvaisemmaksi. Itse asiassa rinnat ovat nyt luonnollisemmat kuin ennen raskautta, koska eivät ole enää niin yliterhakat;) Lihaksen päällä se ei niin haittaa, koska implantti laskeutuu rinnan mukana, kun taas jos on lihaksen alla niin implantti lihas muodostaa oman yksikkönsä ja rinta oman, lihas toimii rajana joten jos rinta tipahtaa, se alkaa erottua ylemmäs jääneestä muusta osasta.

• Myrkytä itsesi tyhmä

Tutkimuksissa silikoni-implanteista löydettyjä ainesosia (Monet niistä ovat karsinogeenisia eli syöpää aiheuttavia):

*1. Methyl Ethyl Ketone - neurotoxin
      *2. Cyclohexanone - neurotoxin
      *3. Isopropyl Alcohol (Isopropanol)
      *4. Denatured Alcohol (Ethanol)
      *5. Acetone - neurotoxin
      *6. Urethane (Ethyl Carbamate)
      *7. Polyvinyl Chloride (Liquid Vinyl) - neurotoxin
      *8. Ethyl Acetate - neurotoxin
      *9. Amine
      10. Toluene - carcinogen/neurotoxin

11. Dichloromethan (Methylene Chloride) -
      carcinogen at any exposure level
      12. Freon (Chloromethane)
      13. Silicone
      14. Flux (Sodium Flouride)
      15. Solder (lead-based solder)
      16. Lofol (Formaldehyde)
      17. Talcum Powder
      18. Oakite (Trisodium Phosphate)
      19. Eastman 910 Glue (Methyl 2-cyanoacylates)
      20. Ethylene Oxide (ETO) - carcinogen

21. Carbob Black - carciongen at any exp. level
      22. Xylene - neurotoxin
      23. Hexone
      24. 2-Hexanone
      25. Thixon-OSN-2
      26. Antioxidant (Rubber)
      27. Stearic Acid
      28. Zinc Oxide
      29. Naptha (Rubber Solvent)
      30. Phenol - neurotoxin

31. Benzene - carcinogen/neurotoxin
      32. Lacquer Thinner
      33. Epoxy Resin
      34. Epoxy Hardener 10 & 11
      35. Printing Ink
      36. Metal Cleaning Acid
      37. Color Pigments as Release Agents

• pöhköjä löytyy

Miksi piti laittaa uudelleen sama lista muutamaa tuntia myöhemmin? Tyhmää toimintaa! Kun tutkii tuota listaa, siellä on paljon sellaisia aineosia joita ihmiset käyttävät muutenkin. Jotain ainetta on taas erittäin vähän jotta se voisi vaikuttaa (esimerkiksi viimeisen ryhmän sarjanumeron painovärin aineosat).

Kommentoidaan noita muitakin väittämiä.

"Silikoni-implantit haittaavat mammografiaa, jolloin mahdollisen rintasyövän toteaminen voi viivästyä kohtalokkaan paljon."
        Mammografiassa implantit huomioidaan kuvaamalla enemmän kuvia ja eri tavalla jotta implantin varjostaminen voidaan välttää. Jos haluaa välttää tämän riskin, voi käydä ultraäänitutkimuksissa jolloin tutkimus on kivuton ja samalla nähdäään että implantti on ehjä.

"Monet naiset ovat menettäneet mahdollisuutensa imettää, kun silikoni-implanttileikkauksessa on vaurioitettu maitotiehyeitä."
        Mikäli implantin asennushaava sijoitetaan tavanomaisimpaan paikkaan rintapoimuun, maitotiehyet eivät vaurioidu. Jotkut haluavat piilottaa leikkausarven ja haluaa sen nännialueen reunaan jolloin maitotiehyet vaurioituu ainakin osittain. Turvallisempi piilotuspaikka arville on kainalo ja USA:ssa on suolaliuosimplantteja sijoitettu jopa navan kautta.

"Silikoni-implantti saattaa ärsyyntyä maitorauhasen toiminnan alkaessa, ja implantin ympärille voi alkaa muodostua arpikudosta (kapseloituminen)."
        Implantti ei ärsyynny mitenkään eikä muutu rakeneteeltaan imettäessä. Mutta joillakin imettäminen voi käynnistää omien kudosten kapseloitumistaipumuksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe