Asun vanhassa rivitalossa pätkittäin reilun 10 vuotta jo, joissa on tiedetysti todettu hometta mutta sairastan paniikkihäiriöö, sos.til.pelot, masennukset niin ei ole ollut helppoa edes ajatella asunnon vaihtamista kuin vasta nyt se on tullut mieleen vahvasti.
Kerron tähän joitain oireita joiden luulen olevan homeesta johtuvia:
Nenä sieraimet kuivuvat useasti ja tukkeutuvat, sieraimien keskust onteloon ( vai miksä sitä kutsutaan) kasautuu jotain kovaa rähmää ja kun sitä repii irti niin alkaa veren vuoto.
Pään särkyä, minulla on kyllä todettu migreeni jo lapsesta asi mutta nykyään migreenin tullessa se alkaa hieman eritavalla kuin vuosia sitten, ensin turpoo ikenet, vasen aivolohko alkaa sykkeen mukana turvota ja kipu on mieletöntä, lopulta vasen puoli naamasta turtuu tunnottomaksi.
Lihakset nykivät oudosti välillä, ei tunnu perus elo-hiireltä kun isot-lihakset kuten reisi alkaa sätkiä omiaan.
Jatkuva väsymys, en jaksa edes ulkoilla paljoa enään.
En syö mitään lääkkeitä mutta joskus joutuu ottamaan päänsärkylääkkeen, enkä mielellään aloittaisi syömään lääkkeitä, pelkään niitä ja yleensä reagoin todella huonosti.
Tämmöiset tuli nyt heti mieleen, jospa näistä osaisi joku jo jotain sanoa?
Koetan kyllä nyt mahdollisemman nopeasti alkaa hommata uutta asuntoa, omasta mielestä alan olemaan täysin varma että nämä oireet johtuvat juuri homeesta.
Tarviis neuvoja,
10
160
Vastaukset
Et ole saanut yhtään vastausta. Olen saanut koko paikasta tarpeekseni, mutta jos yrittäisin vastata edes lyhyesti. Väsyttää...
Ensinnäkään ei ole mikään ihme joutua Suomessa homekämppään, sen verran ihme hyyssäämistä ja ongelman kiertämistä joka paikassa.
Oireitasi voisi helpottaa nenänhuuhtelu aamuin illoin haalealla merisuolavedellä, puhdistaisi limakalvoja altistavilta hiukkasilta.
Ikenien oireesi viittaavat poskiontelo-oireisiin. Omasta FESS-leikkauksestani on nyt kuukausi ja vieläkin vasemman puolen ylähampaat arat. Laskin hampaita puhdistaessani tänään, että kolme neljä takimmaista hammasta yhä edelleen oudontuntuiset, kun viisaudenhammaskin oireilun seurauksena poistettu. Ja yhä edelleen vasemmalla poskiontelossa on jotain, jonka ruoka provosoi henkiin ja yhä edelleen kärsin ihme päänsäryistä.
Lihasten nykinä on toiselta nimeltään faskikulaatiota. Itse aloin kärsiä niistä poliotalvena 1984-85 sairastamani kovan virustaudin aikana, ja jääneet pysyviksi oireiksi. Luulosairaanahan minua silloin pidettiin enkä saanut mitään hoitoa, vaikka kuumetta oli kuukauden ja päänsärkyä vuoden. Jälkikäteen yksi neurologian professori totesikin oireista päätellen minun sairastaneen virusmeningiitin, aivokalvontulehduksen. Oli kuin päätäni olisi veitsellä leikattu, muttei auttanut itku markkinoilla silloin eikä nytkään. - Vastahan joku oli laitettu elävänä kylmiöön, joten hoidon taso on sitä mitä on, surkeaa ja ala-arvoista.
Mutta homeesta vielä, rasittaahan se elimistöä ja aiheuttaa väsymystä ja heikkoa yleiskuntoa. Keuhkotkin voivat olla kovalla koetuksella eikä ilma välttämättä kulje hyvin enää. Omakin olo aika vetämätön keuhkojen ollessa huonossa kunnossa, jouduttuani käyttämään keuhkolääkkeitäkin puolitoista vuotta. Siellä asunnossa oli niin huono ilma, että kun tuli viikonloppureissulta tai muualta takaisin ja seisoi eteisessä, keuhkot eivät olisi halunneet vetää sitä ilmaa sisäänsä ollenkaan. Mutta pakkohan se oli, kun ei hengittämättäkään voinut olla.
Parain ratkaisu vaan muuttaa pois sieltä ja yrittää pysyä rauhallisena. Tsemppiä :)- vertti-eetu
Olen jo väsynyt toistamaan samoja asioita.
Mutta "Parain ratkaisu vaan muuttaa pois sieltä ja yrittää pysyä rauhallisena. Tsemppiä :)
Kuten edellä hyvin sanottuna Sanasinko.
Mutta mihin sitä KOTOA MINKÄ PITÄISI OLLA SE MAALIMAN TURVALLISIN PAIKKA.
Oman toipumiseni alkaminen on vielä kaukana edessäpäin jos tulee edes ollenkaan. Täytyy miettiä jotain parempaa kanavaa auttaa "homesairaita". Perästä kuuluu sanoi torvensoittaja. Näillä mennään nyt. " My Way" kuten laulussa, mitä ei todellakaan ole vielä kuljettu loppuun.
Ja tarina jatkuu...- m82-
Kiitti vastauksista Sanasinko ja vertti-eetu, auttoi ainakin ymmärtämään tilannetta hieman paremmin!
Tästä läheltä joutui jo ihmisiä muuttamaan koska huoneista löytyi silmillä näkyvästi hometta mutta pelottavaa oli se että he olivat jo koettaneet tarjota samaa huoneistoa seuraavalle perheelle.
Ei tunnu kovin vastuulliselta aina nämä talo-yhtiöt mutta niinhän se tuntuu olevan vähän siellä sun täällä sama meno kun on kyse bisneksestä..
Täytyy nyt koettaa vaan piristyä sen verran että saa asioita hoidettua ja löydettyä uusi koti, sen verran olen jo päättänyt vaikka ikävältä tuntuu lähteä kun tietää että joutuu taas rankemmalle koetukselle pelkojen ja paniikkien kanssa kun uudet paikat varsinkin äkkiseltään tekee temppuja mielelle mutta jospa se siitä alkaisi taas balanssoitua kun löytyis home-vapaa huoneisto eikä liikoja tressais uudesta ympäristöstä.
Vielä kysyisin tuosta Sanasingon mainitsemasta merisuolavesi-nenä huuhtelusta, eli onko tuohon ohjeita millä suhteella merisuolaa ja vettä, myös käytännön ohje tuntuisi tarpeelliselta, en nimittäin ymmärtänyt miten tuon uskaltaa vetää nenään ettei vahingossa tule hukkumis oireita. - vertti-eetu
m82- kirjoitti:
Kiitti vastauksista Sanasinko ja vertti-eetu, auttoi ainakin ymmärtämään tilannetta hieman paremmin!
Tästä läheltä joutui jo ihmisiä muuttamaan koska huoneista löytyi silmillä näkyvästi hometta mutta pelottavaa oli se että he olivat jo koettaneet tarjota samaa huoneistoa seuraavalle perheelle.
Ei tunnu kovin vastuulliselta aina nämä talo-yhtiöt mutta niinhän se tuntuu olevan vähän siellä sun täällä sama meno kun on kyse bisneksestä..
Täytyy nyt koettaa vaan piristyä sen verran että saa asioita hoidettua ja löydettyä uusi koti, sen verran olen jo päättänyt vaikka ikävältä tuntuu lähteä kun tietää että joutuu taas rankemmalle koetukselle pelkojen ja paniikkien kanssa kun uudet paikat varsinkin äkkiseltään tekee temppuja mielelle mutta jospa se siitä alkaisi taas balanssoitua kun löytyis home-vapaa huoneisto eikä liikoja tressais uudesta ympäristöstä.
Vielä kysyisin tuosta Sanasingon mainitsemasta merisuolavesi-nenä huuhtelusta, eli onko tuohon ohjeita millä suhteella merisuolaa ja vettä, myös käytännön ohje tuntuisi tarpeelliselta, en nimittäin ymmärtänyt miten tuon uskaltaa vetää nenään ettei vahingossa tule hukkumis oireita.Osta vaikka apteekista "sarvikuono" sellainen eräänlainen kaadin,
Vähän lämmintä vettä ja vaikka pari teelusikallista merisuolaa.
Sitten ne muut aineet on Sanasinkon kokeilemia.
Kyllä siinä "sarvikuonon" mukana tulee jonkinlainen käyttöohjekin mukana.
Päätä alespäin kallelleen ja ylempään sieraimeen kaadetaan sitä merisuolavettä.
Pois tulee siitä alemmasta sieraimesta jos röörit ovat auki.
Tämä on aivan hyvä tapa käyttää vaikka ei ole poskionteloissa mitään vikaakaan. Suosittelen mutta tietenkin jokaista omalla vastuullaan.
http://www.sinunapteekki.fi/catalog/advanced_search_result.php?
keywords=sarvikuono&gclid=CLDtvMHB0qcCFUQI3wod0mUT_g "Täytyy miettiä jotain parempaa kanavaa auttaa 'homesairaita'. Perästä kuuluu sanoi torvensoittaja. Näillä mennään nyt."
- Ei meikäkään ole luopunut Homesairaiden tukifoorumi -ideasta. Domaini homesairaidentukifoorumi.net on varattuna edelleen, mutta moni muu asia kiilaa edelle. Pari muutakin foorumia olisi tarkoitus vielä perustaa ja ylläpitää jo nykyisiä. Aikaa ja energiaa ei ole vaan kaikkeen ja pojan pitäisi opettaa, kuinka noita asennellaan ja luodaan. Sillä välin pitäydyn nykyisissä, kolmehan noita jo on, kun yksi on salainen - tai oli, mentyäni paljastamaan asian parille epäluotettavalle henkilölle. Mutta oppia ikä kaikki, niin se on.- m82-
Tuo on mielestäni ihan hyvä idea tehdä jokin läheisempi forumi monille sairaille jotka etsivät tukea ja apua, myös se ois plussaa kun saataisiin sairastuneita yhdessä tuumimaan onko kansa, sairaalat, talo-yhtiöt, valtio jne tarpeeks tietoinen tästä jos tää on yleistä koko suomessa vielä, mitä olen kuullut niin suomessa on juuri paljon home-ongelmaisia taloja. Tähän pitäisi saada julkista keskustelua aiheesta ja keksiä jotain ratkaisua, mitä olen myös ymmärtänyt niin home-sairaukset voi olla syynä moneen muuhunkin sairauteen, jopa mielenterveys ongelmiin, mahdollisesti jopa itselläni on käynyt näin. En tiedä mihin kaikkeen muuhun home-sairaus voi olla vaarana altistaa mutta kuvittelen että moneen jopa vaaralliseen tautiin jne.
Täytyy hommata tuo Sarvikuono ja alkaa testaamaan sitä, on välillä pelästynyt jo tämän sairauden takia kun esim joskus yöllä herää siihen kun ei vedä henkee sisään, nokka niin tukossa ja sitten päivisin välillä on hermot niin kireellä kun koko pää tuntuu tukkoiselta että tressaa vaan lisää painetta pää
Sanasinko oliko teillä jo valmiina olevaa forumia vai tuloilla, voisin tulla seuraamaan ja jakamaan tuntoja välillä. m82- kirjoitti:
Tuo on mielestäni ihan hyvä idea tehdä jokin läheisempi forumi monille sairaille jotka etsivät tukea ja apua, myös se ois plussaa kun saataisiin sairastuneita yhdessä tuumimaan onko kansa, sairaalat, talo-yhtiöt, valtio jne tarpeeks tietoinen tästä jos tää on yleistä koko suomessa vielä, mitä olen kuullut niin suomessa on juuri paljon home-ongelmaisia taloja. Tähän pitäisi saada julkista keskustelua aiheesta ja keksiä jotain ratkaisua, mitä olen myös ymmärtänyt niin home-sairaukset voi olla syynä moneen muuhunkin sairauteen, jopa mielenterveys ongelmiin, mahdollisesti jopa itselläni on käynyt näin. En tiedä mihin kaikkeen muuhun home-sairaus voi olla vaarana altistaa mutta kuvittelen että moneen jopa vaaralliseen tautiin jne.
Täytyy hommata tuo Sarvikuono ja alkaa testaamaan sitä, on välillä pelästynyt jo tämän sairauden takia kun esim joskus yöllä herää siihen kun ei vedä henkee sisään, nokka niin tukossa ja sitten päivisin välillä on hermot niin kireellä kun koko pää tuntuu tukkoiselta että tressaa vaan lisää painetta pää
Sanasinko oliko teillä jo valmiina olevaa forumia vai tuloilla, voisin tulla seuraamaan ja jakamaan tuntoja välillä."Sanasinko oliko teillä jo valmiina olevaa forumia vai tuloilla, voisin tulla seuraamaan ja jakamaan tuntoja välillä."
- Tätä en hylkää, paljon raskasta asiaa:
http://www.sanasinko.net
Homesairauksista ja muista ympäristöongelmista täällä:
http://www.sanasinko.net/viewforum.php?f=26sanasinko kirjoitti:
"Sanasinko oliko teillä jo valmiina olevaa forumia vai tuloilla, voisin tulla seuraamaan ja jakamaan tuntoja välillä."
- Tätä en hylkää, paljon raskasta asiaa:
http://www.sanasinko.net
Homesairauksista ja muista ympäristöongelmista täällä:
http://www.sanasinko.net/viewforum.php?f=26Tuo ei ole siis homesairaiden tukifoorumi, mutta pitää jo sisällään idun siitä.
Aika paljon olen nähnyt vaan vaivaa pitääkseni tiukan kurssin. Vähättelijät toisin sanoen älkööt vaivautuko, ei tule kanssani kesää.
Olen myös nähnyt, kuinka ylläpitoa muualla hoidellaan - en ole eilisen teerenpoika siinäkään. Olen jämpti kaikessa, hirveän hyvää koulutusta saanut.
Ongelmani on joskus aiemmin ollut, että olen ollut liian kiltti, vaan eipä ole sama ongelma enää. Linjat on vedettävä ja homesairaita puolustettava - sanojen sijaan ennen kaikkea teoissa!
- vertti-eetu
Kirjoita hakuun ( Sarvikuono ).
- hometta hometta
Kuulostaa tutulta,itsellä myös samoja oireita,uskon että johtuu huonosta sisäilmasta,oireet nenä tukossa,nielemis vaikeuksia,päänsärky,näköhäiriöitä,lihastykytyksiä,ajoittain koviakin lihas särkyjä,väsymys aivan valtava,epäilen että myös aiheuttaa masennusta,myös rytmihäiriöt ilmaantuneet,lääkkeitä ei kannata syödä,ne vain pahentaa,pari vuotta olen taistellut näiden oireiden kanssa,ennen kuin uskoin,että johtuu sisäilmasta,nyt olen ollut pois asunnosta 3kk,oireet vähentyneet huomattavasti,kyllä kannattaa asunto vaihtaa,itse haen asuntoa myös,täytyy olla vain tarkkana ettei joudu ojasta allikkoon,kun näitä home asuntoja on niin paljon..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621374
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40965Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38705- 14620
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28612- 35604
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver19580Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553