Onko sosiaali- tai yhteiskuntapolitiikan opiskelu järkevää työllisyyden kannalta? Yliopistot mainostavat työllisyyttä hyväksi, ja kertovat tutkimuksista, joiden mukaan työllistyminen on lähes 100%. Tarkemmin katsottuna monet eivät kuitenkaan ole työllistyneet omalle alalleen, vaan työskentelevät esimerkiksi puhelinmyyjinä ja siivoojina. Nettiä tutkailemalla puolestaa löytää lähinnä katkeria VTM:iä, jotka kertovat olleensa viimeiset kymmenen vuotta työttömänä.
Olen kiinnostunut myös toimittajan urasta, mutta myös tämä ala taitaa olla melko huonosti työllistyvä. Olisiko siten sosiaalipolitiikan opiskelu fiksua, sillä saisi mahdollisesti pohjaa toimittajan työhön (ainakin yleissivistyksen kannalta), vaikkei aivan samanlaista ammatillista pätevyyttä annakaan? Minua kiinnostaa myös mahdollisesti eduskuntaan pyrkiminen, vaikkakin lähinnä noin kymmenen vuoden päästä aikaisintaan, joten sosiaalipolitiikasta olisi tietysti siinä mielessä hyötyä.
Sosiaalipolitiikka kiinnostaa minua aidosti, mutta nn ole kovin kiinnostunut työskentelemään sosiaalityöntekijänä, mitä ilmeisesti monet sosiaalipolitiikan opiskelijat tekevät. Vaikka yksilöiden auttaminen on tärkeää, haluaisin vaikuttaa enemmän yhteiskunnan laajempiin rakenteisiin, mitkä eivät minun mielestä ole kohdalla. Ilmeisesti monet päätyvät työskentelemään myös kelalle yms. mutta minne muualle?
Sosiaalipolitiikka, kannattaako?
4
842
Vastaukset
- BeenThere<
Joo,se oli silloin hyvinvointivaltion kultakaudella kova sana tuo sosiaalipolitiikka. Nyt valtion ja kuntien tuottavuusohjelmien myötä alan ihmisten tarve on vähentynyt radikaalisti. Osa,eli parhaat tietysti työllistyvät hyvin tutkimukseen tms. Sivuaineena se on hyvin suositeltava, eli mieti jokin muu pääaine ja lue sosiaalipolitiikkaa yleissivistävänä sivuaineena.
- Gortz
Joo,ei näillä sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikoilla ole enää imua nuorten keskuudessa. Täällä Joensuussakin kaikki sisäänotetut tuli varapaikoilta,sijoilta ynnämuita. Lahjakkuudet hakeutuu paremmin työllistäville aloille.Kannattaa hakeutua lukemaan esimerkiksi kauppatieteitä.
- Littlehill
...vai kertoisko tuo enemmän Joensuun vetovoimasta...
- Anonyymi
Ei kannata, jos tavoitteena ei ole mitään urasuunnitelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845287Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283518Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin262083Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861636- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71165