Ehdotan seuraavanlaista parannusta polttoainesauvojen vedensaannin
varmistmiseksi:
Sijoitetaan reaktori niin alas että se on merenpinnan alapuolella.
Tällöin saadaan mervesi virtaamaan reaktoriin ilman pumppuja ja sähköä vain
avaamalla sulkuluukut jolloin merivesi virtaa reaktoriin omalla painollaan.
Parannusehdotus ydinvoimaloihin
6
66
Vastaukset
- on aika
Ajatus on oikea. Vastaväitteitä ei ole näkynyt.
Ihminen muuttaa huonosti totuttuja tuhoisiakin toimintatapojaan.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1035/ydinvoimaa_kiven_sisasta
Sisältää laajat perustelut.- makee vesi
Joo joo. Mutta vieressä tököttävä 125 000 kuution vesitorni totta kai paras. Kun merivesi nääs tekee laitoksesta entisen saman tien.
- archimedes...
Vaikka niinkin...tai iso allas. Pääasia että vesi virtaa reaktoriin vapaasti ilman pumppuja koska pumputkin voi hajota. Ja että vettä on riittävästi.
- adfghijk
Paineilmalla ja nestemoottoreilla voisi ajoneuvot toimia, vaikka säteilyjä olisi kuinka. Tuollaiset roboottikulkuneuvot voisi vetää letkuja voimaloiden miiluille ja vettä on rittävästi meressä.
merivedensaannin vuoksi kai ne Fukushiman dieselgeneraattorit siinä rannassa olivatkin ... ensimmäisinä tuhoutumassa
joo, kauko-ohjattuja robotteja kai ei ollut saatavilla, tosin letkupelillä taitaa saada jäähdytysvettä aivan liian vähän
voimalan omat pumput sen jäähdytyksen hoitaisivat jos olisi sähköä- Dieselsähkäri
Kai sentään tuon kokoisessa maassa on isoja varavoimadieseleitä saatavilla, vai onko vain noita harrastelijoitten pieniä bensageneraattoreita. Kyllähän isoja dieseleitä voi siirtää jollain telakoneitten kuljetusalustoilla ja kytkeä rinnakkain sähkönsyöttöön. Mikä on armeijan rooli? eikö sieltä löydy kalustoa. Vai eikö se kuulu armeijan reviiriin? Antaa siviilien hoitaa paskakasansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566628Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404492- 542249
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391838Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71428Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151199- 171161
- 241144
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671087- 671018