Leike eräältä palstalta

USKOSTA vanhurskas

"Kenenkään uskoa ei voi mitata muusta kuin hedelmästä."

Pisti silmään tuo uskon mittaaminen. Mikä mahtaa olla motiivina uskon mittaamiselle? Omansa, ja varsinkin toisen uskon mittaaminen on outoa, ja kristinuskolle vierasta.

Tiedämme että esikoislestadiolaisuudessa (jonka parhaiten tunnen)
on hyvin tavallista uskon määrän mittaaminen, itse suorastaan kerskutaan omasta vähäuskoisuudesta. Mutta annappa olla, kun sama "vähäuskoinen" puhuu vaikapa helluntaiseurakuntaan kuuluvasta kristitystä, hän sanoo heti, "kuollutuskoinen, väärävanhurskas, jumalinen, omavanhurskas". :-))))

Esikoislestadiolaisella on ylimaallisen vahva usko heti, kun hän käy elävien ja kuolleiden tuomariksi, eikä mikään hälytyskello herätä, ei edes seurakunnan vastuunkantajilla. Ehkä joitain poikkeuksia lukuun ottamatta.

Mitä uskoon itseensä tulee, niin se on käsivarsi jolla Jumalan pelasatushyvyydet otetaan vastaan lahjaksi. Eikä sekään lähde itsestä, vaan KRISTUKSESTA.

Toisin sanoen omansa ja lähimmäistensä USKON MÄÄRÄÄ MITTAILEVAT HENKILÖT puhuvat täysin itse tajuamattaan Kristuksesta halveksien. Teotkin, siis hedelmät joita ihminen Kristus uskossa tekee rakkauden kautta, ovat Kristuksen tekoja. Edessä on loputon suo, jos uskomisen sijasta aletaan mittailemaan uskon vahvuutta, - omaa taikka toisten. Koska tuo vahvuus on riittävä?
Jos omavanhurskaus saatanalta kysytään, niin ei taatustu koskaan.

Siksi kehoitankin kaikki uskon mittamiehiä rukoilemaan uskoa Kristukseen, häneltä saamme kaiken lahjaksi, ilman omia töitä.

Room. 4:16-22

Sentähden se on uskosta,
että se olisi armosta;
että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle,

ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä - niinkuin kirjoitettu on: "Monen kansan isäksi minä olen sinut asettanut" - sen Jumalan edessä, johon hän uskoi ja joka kuolleet eläviksi tekee ja kutsuu olemattomat, ikäänkuin ne olisivat.

Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva", eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut - sillä hän oli jo noin satavuotias - ja että Saaran kohtu oli kuolettunut; ...

... mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle, ja oli täysin varma siitä, että minkä Jumala on luvannut, sen hän voi myös täyttää.

*) Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi.

40

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Minä olen ikäni ollut Es/Lesta Ja tunnustan saamaa uskoa kuin
      sinä, En missään vaiheessa ole kieltämässä , asia on parmmin
      juuri noin kuinkirjoitit, selvästi Aabraham oli saanut tuntea asiota
      juuri niin että ne oli varmasti toteutuvat, eli hän oli saanut toteu-
      tuksen saanut havaita aikaisemminkin, joten hänellä oli suntynyt usko johon hän luotti .

      • Selvyyden vuoksi

        Avauksessa ei ole kysymys sinun viestistäsi. Eikä lainaus ole tältä keskustelupalstalta.


    • teuta

      En kyllä sitä ajatellutkaan , minä kujen omia teitä .

      Ja vastaan seuraavalla jakeella , Jer. 32:40 .
      "Minä teen heidän kanssaan iankaikkisen liiton "- Samoin
      kuin Mooses Rkoili Jumalaa kansan edestä , kun se oli rikkonut lain ja luopunut Herran liitosta , niin on uuden Testamentin eli Uuden Liiton välittäjä JEESUS, asettanyt itsensä koko Ihmiskunnan edestä .

      Eli kun Yhden ihmisen lankeemus on koittanut kaikille ihmisille kadotukseksi , niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille vanhurskaude-
      ksi joka tuottaa elämän .

      Jos näitä asioita ei ymmrretä ei vaikuta yhtään mitään
      erilaiset hedelmät , tai jos jotain niin ei kaikkia .

    • USKOSTA vanhurskas

      Hedelmät ovat Hengen omaisuutta. Henki puolestaan tarkoittaa pyhää kolmiyhteistä JUmalaa Isä Poika ja Pyhä Henki.

      Kun lahjat ovat Hegen lahoja ne vaikuttavat niihin joihin ne rakkauden kautta kohdistuvat riippumatta sen henkilön ymmärryksestä jonka kautta nämä lahjat tulevat.

      Jumala on kaikkitietävä ei hän anna ymmärrystä vaativia lahjoja sellaiselle ihmiselle jolla ei ole tarvittavaa ymmärrystä lahjojen käyttöä varten.

      Avausen aihe on ettei uskon MÄÄRÄÄ voi mitata tekojen runsauden perusteella, vaikkakin tiedämme sen Jumalan sanasta että usko ilman tekoja on kuollut. Monet teot ovat sen luonteisia, että ne eivät tule julkiseen tietoisuuteen vaikka niitä olisi paljonkin. Moni hiljainen kristitty on saanut Jumalalta ystävän rinnalleen tukijaksi ja kanssakulkijaksi, mutta ei siitä julisteta kattojen päältä.

      Joku lestadiolainen pitää täysin mitättömänä ja vahingollisena työnä kun joku on ahkera lähetystyössä ja julistaa Kristusta kaduilla ja kujilla uskosta osattomille.

      Työ on turhaa lestadiolaisen milestä turhaa ja vahingollista siksi koska tuo Jumalan työssä ahkeroiva henkilö ei ole lestadiolainen, eikä niin muodoin kanna asuvaista Pyhää Henkeä joka vaikuttasi.

      Kun tällainen lestadiolainen pääsisi arvioimaan toisen henkilön uskon vanhvuutta tämän tekojen perusteella, niin tulos olisi täysi farssi.

      Kertokoon tämä yksinkertaistettu esimerkki sen, siitä miksi kenenkään uskon vahvuutta ei mitata sillä perusteella mitä joku toinen ihminen on toisen ihmisen töistä.

      JUMALA tietää itse kunkin teot, ja tuomitsee aikanaan oikean tuomion sitten.

      Uskon vahvuuden arvioimisen taustalla on ihminen joka pyrkii sosiaalisessa yhteisössään pinnalle (loistamaan muiden silmissä) keinoja kaihtamatta.

      Jumala meitä sellaisesta (narkissoksen "loisteesta") varjelkoon ja pitäköön nöyryyden ja rakkauden tiellä toisten palvelijana, - uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

      • teuta

        Tuossa viestissä sanot , JUMALA ON KAIKKITIETÄVÄ.
        Ei hän anna ymmärrystä vaativia lahjoja , sellaiselle ihmiselle,
        jolla ei ole tarvittavaa ymmärrystä lahjojen käyttöä varten .

        Etkö liian reilusti astu JUMALAN VARPAAPAALLE , tälläistä
        väittäen . JUMALA tekee satavarmasti mitä hän haluaa ei
        niin että kukaan ihminen siihen voi sanoa sita tai tätä .

        Se on oikein että määrällä ei voi voittaa kuaan ihminen yhtään mitään ,ja se että hedelmiä ei tehdä sitä varten
        että se minun puolesta kelpaisi JUMALALLE , vaan en-
        nen kaikkea niin että hedelmä syntyy ilman minun/sinun
        tietämättä , muuten se menisi ansionpuolelle , ja kuka
        maksaa silloin palkkaa , se olisi taatanan kele .


      • Näin on valitettavas
        teuta kirjoitti:

        Tuossa viestissä sanot , JUMALA ON KAIKKITIETÄVÄ.
        Ei hän anna ymmärrystä vaativia lahjoja , sellaiselle ihmiselle,
        jolla ei ole tarvittavaa ymmärrystä lahjojen käyttöä varten .

        Etkö liian reilusti astu JUMALAN VARPAAPAALLE , tälläistä
        väittäen . JUMALA tekee satavarmasti mitä hän haluaa ei
        niin että kukaan ihminen siihen voi sanoa sita tai tätä .

        Se on oikein että määrällä ei voi voittaa kuaan ihminen yhtään mitään ,ja se että hedelmiä ei tehdä sitä varten
        että se minun puolesta kelpaisi JUMALALLE , vaan en-
        nen kaikkea niin että hedelmä syntyy ilman minun/sinun
        tietämättä , muuten se menisi ansionpuolelle , ja kuka
        maksaa silloin palkkaa , se olisi taatanan kele .

        *) Hedelmä ei synny tietämättä, mistä sellainen luulo on kotoisin?
        Taitaa olla hedelmättömän selittelyä, jolla yritetään peittää hedelmättömyys, tai laiskuun JUmalan tahdon toteuttamiseen?.

        En väitä mitään! HUOM! Kirjoitin vain että Jumala antaa lahjojaan HÄNEN YMMÄRRYKSENSÄ MUKAISESTI. Jumala puolestaan tietää kuka on mihinkin tehtävään LUONNOLLISILTA AVUILTAAN sopiva ja kykenevä henkilö.

        Ihminen itse voi olla saamastaan tehtävästä eri mieltä Jumalan kanssa, ja vastustaa tehtävää erilaisiin verukkeisiin vedoten. Muistamme Mooseksen joka vetosi verkkaiseen puhetaitoonsa ja yritti tällä tavalla laistaa tehtävän.

        Laupeudentyöhön lähtevä totisesti tietää lähtevänsä, usein hän on saanut Jumalalta jo edeltäkäsin kehoituksen lähteä tiettyyn tehtävään.

        Tärkeintä esikoislestadiolaisuudessakin olisi vihdoin herätä "saarnaaja"- unesta ja "lapin vanhin"- unesta
        ottamaan kaikki Jumalan armolahjat vastaan.

        Luulo että Jumala puhuu seurakunnalle vain saarnaajien kautta ja erityisesti liikkeen johtoryhmän välityksellä on valtaansa rakastuneen eliitin julistamaa propagandaa.


        1. Kor. 14:26-33

        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
        mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

        Valvontavastuu opetuksen oikeellisuudesta on valunut esikoislestadiolaisuudessa pois seurakunnalta, saarnaajien tehtäväksi. Saarnaajista on tullut paitsi herroja seurakunnassa, myös toinen toisensa vartijoita ja pelkurit julistajat piiloutuvat lähes rajatonta valtaa käyttävän eliitin selän taakse, piiloon seurakunnalta.


      • teuta
        Näin on valitettavas kirjoitti:

        *) Hedelmä ei synny tietämättä, mistä sellainen luulo on kotoisin?
        Taitaa olla hedelmättömän selittelyä, jolla yritetään peittää hedelmättömyys, tai laiskuun JUmalan tahdon toteuttamiseen?.

        En väitä mitään! HUOM! Kirjoitin vain että Jumala antaa lahjojaan HÄNEN YMMÄRRYKSENSÄ MUKAISESTI. Jumala puolestaan tietää kuka on mihinkin tehtävään LUONNOLLISILTA AVUILTAAN sopiva ja kykenevä henkilö.

        Ihminen itse voi olla saamastaan tehtävästä eri mieltä Jumalan kanssa, ja vastustaa tehtävää erilaisiin verukkeisiin vedoten. Muistamme Mooseksen joka vetosi verkkaiseen puhetaitoonsa ja yritti tällä tavalla laistaa tehtävän.

        Laupeudentyöhön lähtevä totisesti tietää lähtevänsä, usein hän on saanut Jumalalta jo edeltäkäsin kehoituksen lähteä tiettyyn tehtävään.

        Tärkeintä esikoislestadiolaisuudessakin olisi vihdoin herätä "saarnaaja"- unesta ja "lapin vanhin"- unesta
        ottamaan kaikki Jumalan armolahjat vastaan.

        Luulo että Jumala puhuu seurakunnalle vain saarnaajien kautta ja erityisesti liikkeen johtoryhmän välityksellä on valtaansa rakastuneen eliitin julistamaa propagandaa.


        1. Kor. 14:26-33

        Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

        Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
        mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

        Valvontavastuu opetuksen oikeellisuudesta on valunut esikoislestadiolaisuudessa pois seurakunnalta, saarnaajien tehtäväksi. Saarnaajista on tullut paitsi herroja seurakunnassa, myös toinen toisensa vartijoita ja pelkurit julistajat piiloutuvat lähes rajatonta valtaa käyttävän eliitin selän taakse, piiloon seurakunnalta.

        Se Lahjojen Annissta . Jumala /Jeesues antaa lahjat ja ei
        kukaan muu , ja ne lahjat jotka vaatii jotakin , on jo ohi .
        Raamattu sanoo että ne lahjat Jotka hänelle kelpaa ne
        ei ole niitä joita sinä määrittelet , jos näin olisi ne menisi
        ansionpuolelle , eikä kuitenkaan yht'ään asiollista lahja voi
        palkita taivaan Jumala , Eli kaikki ei kelpaa tälläiseksi lahjaksi
        voit sen uskoa nyt , en selitä sitä enää, .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Se Lahjojen Annissta . Jumala /Jeesues antaa lahjat ja ei
        kukaan muu , ja ne lahjat jotka vaatii jotakin , on jo ohi .
        Raamattu sanoo että ne lahjat Jotka hänelle kelpaa ne
        ei ole niitä joita sinä määrittelet , jos näin olisi ne menisi
        ansionpuolelle , eikä kuitenkaan yht'ään asiollista lahja voi
        palkita taivaan Jumala , Eli kaikki ei kelpaa tälläiseksi lahjaksi
        voit sen uskoa nyt , en selitä sitä enää, .

        Korjaan , Eikä kuitenkaan yhtään ANSIOLLISTA lahjaa palkitse Jumala eli kaikki ei ole lahjoja jotka väitetään olevan .
        Jos lahja on ansaittu , se on palkkaa , ja kuka maksaa palkan ?


    • USKOSTA vanhurskas

      Tutustuin äsken palstaan josta leikkeeni oli.

      Ilmeisesti palstanpitäjän avustuksella palsta on suljettu ulkopuolisita keskustelijoilta. Täällä ei voinut vastata. :) Sama kun keskustelu es.lest. saarnaajien kanssa, vastaukset kahdenkesken esitettyihin kysymyksiinsä saa saarnatuolista hyvin kielteisellä tavalla. Näin ovat kertoneet minulle ne jotka ovat kysymyksiä esittäneet. Itse en esitä kysymyksiä, koska tiedän vastaukset muutoinkin. "Älä älä ei ei. Jumala rankasee josset tottele". En tiedä itkeäkö vai nauraa, kyse on kuitenkin aikuissista ihmisistä.

      Hedelmien maistelija kirjoitti että karvas hedelmä tulee huonosta puusta, ja makia tulee hyvästä puusta.

      Oikein sinänsä sanottu, mutta valitettavasti monen makuaisti on omavanhurskauden, itseriittoisuuden ja omahyväisyyden turruttama, he maistavat makean karvaaksi ja itse tuottamansa karvaan hedelmän he kokevat makeaksi. Ei siis pääst puusta pitkään hedelmien arvointikysymyksessä. Yksi kiittää ja toinen moittii, SAMAT HEDELMÄT. Ei ole luottamista ihmisiin tässäkään asiassa kuten Raamattu opettaa.

      - Kysymyshän on ainoastaan siitä tuleeko ihminen vanhurskaaksi Kristuksen teon perusteella, Tämä on hyvä hedelmä.
      - Vai lisätäänkö JumalaN itsensä valmistamaan pelastussuunnitelmaan oman vanhurskauden ITSE tehtyjä lisä- mausteita.

      Mitä omavanhurskaus sitten on? Se on Jumalan lahjoittaman vanhurskauden puutostilasta syntyvä imiö. Langenneen lihan pyrkimystä vanhurskauttaa itsensä OSITTAIN omien tekojen, ja tekemättä jättämisten avulla.

      Lyhyesti sanottuna se on toisaalta oman kunnian ja kiitoksen huutavaa etsintää, katsokaa nyt kaikki minä olen täällä.
      Toisia omavanhurskaus panee mahdottoman eteen, piru vakuuttaa uhrinsa korvaan; sinun tekosi ja ansiosi eivät kerta kaikkiaan riitä autuuteen, unohda siis koko juttu.
      ======

      Tällä tiellä kulkevat panevat nopeasti ovia kiinni, ja tukkivat korviaan, kun puhutaan lahjavanhurskaudesta joka annetaan ihmiselle LAHJAKSI Jumalan armosta, ilman hänen omia töitään.

      "Joo totta on sanovat he, vanhurskaaksi kyllä tulee armosta ilman omia ansioita, mutta vanhurskaana pysyäkseen on lähdettävä ns."tukkimetsään" töihin, muutoin Jumalan lahja muuttuu arvottomaksi roskaksi. Joillekin tämä tukkimetsä on jatkuvaa "parannuksen" tekoja ja synnin "poispanoa", joka ei johda todellisuudessa muuhun kun pelkoon häpeään ja itsesääliin. Tämä vaivaa hyvin usein esikoislest. kristittyä. Toinen ääripää on sellaista siehotusta jota halukkaan voivat katsoa TV7 ohjelmista. Savukoneet savuttavat ja korvia huumaava jytä tahdittaa "tsiisus"- tanseja.
      =====

      Töihin Jeesus meidät seuraajansa lähettää, se on totta. Kaikki teot tapahtuvat kuitenkin rauhallisesti ja lempeästi kuin kesäisessä tuulen hyminässä. Tekijät eivät huutele tekemisiään maailmalle, eivät kiittele itseään eivätkä toisia ihmisiä, vaan Jeesusta joka kaiken teki.Mutta voima rakkauden töihin tulee kristukselta ei omavanhurskauden liemessä muhivien itsetyytyväisten orjapiiskurien remmistä. Ero näidem kahden voimanlähteen välillä on kuin yöllä ja päivällä, sen tiedän omasta kokemuksestani.

      Rakkauden toistä todistavat siis toiset ihmiset ja toinen toisilleen.

      Sen sijaan omanvanhurskauden töitä yritetään kehua itse, ja yritetään kantaa niitä vielä toisten eteenkin nähtäviksi.

      On unohtunut perusasia, että rakkauden työt ovat Jeesuksen töitä minun kauttani, eivät ne ole minun töitäni. Siksi me kiitämme ja ylistämme Jeesusta päivin ja öin hänen hyvistä töistään.

      • teuta

        Kopio mikä kopio , sinä olet pitänyt siitä niin pljon
        miinus mrkkistä polemiikkia , että olis luullut . Sinun
        edes itse noudattavan käskyjäsi en paremmin sano .


    • teuta

      Kyllä olet varmaan oikeassa , en ole nähyt kymmeniin
      vuosiin Es/Lestoissa uni lukkareita eikä pitkiin aikoihin ole
      ollut seurakunnalla mitään valtaa verrattuna -50 lukuun .

      Esim. jos teillä on paljon sairauksia , luultavasti olette nauttineet Herran Pyhän Ehtoollisen väärin , Siis se on
      nautitu väärin, muuta tapa ja sairaudet vähenee. Voima
      lisääntyy , usko kasvaa .

      1 Kor. 12 -31. ilmoitetetaan 2 eri lajia .
      HENGEN PYHITTÄMÄT JA KÄYTTÄMÄT LUONNONLAHJAT :

      2 IHMELAHJAT , JOTKA EIVÄT OLE SIDOTTUJA
      HENKILÖN LUONTAISIIN KYKYHIN :

      TÄHÄN II .PÄÄLAJIIN kuuluu seuraavat Armolahjat .

      1. Profetoiminen
      2. Ihmeitä tekevä usko
      3. T&erveeksitekeminen .
      4. Voimallisten tekojen suorittaminen .
      5. Henkienarvosteleminen,( joka on sidottu Raamattuun)
      6. Kielillä puhuminen ( sidottu määrään 2-3 puhukoon paitsi
      jos ei ole selittäjää , olkoon hiljaa )
      7. Kielten selittajä :

      Pyhä Henki antaa/jakaa näitä lahjoja, kullekkin erikseen
      niin kuin tahtoo .

      1 Kor. 14:26-33. Jumalan Hengen läsnäolosta ja toimin-
      nasta siinä. Kielillä puhumisesta ei saa kieltää eikä estää
      Kunhan siinä (ja profetoinnissa) seurakunnan kokouksissa
      noudatetaan 14:27-31. säädettyä järjestysta .
      Paavali itse puhui kielillä enemmän kuin muut (14:18).

      14:27--33 profetoimisen ja kielilläpuhumisen armolahjat
      eivät toimi pakonomaisesti , vaan näiden lahjojen omaa-
      jat voivat itse päättää , milloin ja missä käyttävät niitä .
      Jotta seurakunnan kokouksessa kaikki tapahtyuisi
      "säädyllisesti ja järjestyksessä ". Niiden käytössä on noudatettava tässä säädettyä järjestytä .

      Profetiana esitettyä sanaa on ARVOSTELTAVA Raama-
      tun valossa . On näet väärääkin profetiaa , joka ei ole
      Pyhästa Hengestä , vaan joko ihmisen "oman sydämen
      voimasta" Tai pahoista Hengistä .

      Jotahin olisi jos on tärpeen .

      • lopeta jo joutava

        Ehtoollinen nautittu väärin jos on sairauksia? Niinkö meinaat?

        Tuohan puhaltaa jo suoraan anuksesta tuollainen "haisevan hengen tuuli".

        Älä sekaannu asioihin kun et niitä ymmärrä. Jätä muiden viestit sotkematta tuollaisilla höpötyksillä.


      • teuta
        lopeta jo joutava kirjoitti:

        Ehtoollinen nautittu väärin jos on sairauksia? Niinkö meinaat?

        Tuohan puhaltaa jo suoraan anuksesta tuollainen "haisevan hengen tuuli".

        Älä sekaannu asioihin kun et niitä ymmärrä. Jätä muiden viestit sotkematta tuollaisilla höpötyksillä.

        Niin tuo teksti , jonka vähättelet , ja vähätellen kirjoitat EI
        tietenkään ollut minun , mutta minä olen sen RAAMATUSTA
        löytänyt , ja sieltä kirjoittanut , jos minä olen yksinkertainen
        kirjoittaja , EI sinunkaan pitäis olla niin ISO SANAINEN ETTÄ
        Joudut vielä katumaan puheita .

        1 Kor 12:27-31kerrottu , ja selitetty.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Niin tuo teksti , jonka vähättelet , ja vähätellen kirjoitat EI
        tietenkään ollut minun , mutta minä olen sen RAAMATUSTA
        löytänyt , ja sieltä kirjoittanut , jos minä olen yksinkertainen
        kirjoittaja , EI sinunkaan pitäis olla niin ISO SANAINEN ETTÄ
        Joudut vielä katumaan puheita .

        1 Kor 12:27-31kerrottu , ja selitetty.

        anteeksi se oli 1 Kor. 11: 27-31 lisään luku loppuun 34.


    • Teyta

      Nm. "Näin on valitettavaasti", olet lujenut väärin . Ja sitten
      vastannut väärin , Ei kukaan sanonut että Hedelmä voi tulla
      niinkuin väität , Se tulee tietämättä , Raamatunmukaan .

      Ja Raamattuun me juuri tässä perustamme elomme , olomme.
      Sitä kautta JUMALAAN /JEESUKSEEN .

      • älä sekaannu näihin

        Sinun hedelmäsi voi tulla tietämättä, niistä en tiedä, muilla Jumalan lapsilla se ei toimi tällä tavalla, eikä myöskään Jumalan sanan mukaan.

        Matt. 7:15-21

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

        Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Jeesus Kristus teki (AINOANA ihmisenä) taivaallisen isän tahdon.

        Jokainen joka puheillaan alkaa viettelemään ihmisiä pois uskomasta Kristukseen, itse itsensä vanhurskauttamisen tielle on hengellisessä mielessä raateleva susi.

        Hengelliset kiistathan syntyvät juuri siitä kilpailusta, kuka on teoiltaan ja maineeltaan paras kristitty, sanalla sanoen se ainoa oikea.

        Silloin kun koko seurakunta elää Jumalan armosssa, Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurskautettuina, ei synny kiistoja eikä kilpailuja paremmuudesta. Vaan kaikki ovat Jumalan lapsia tasavertaisesti sen Hengen (Kristus) mukaan, joka heitä kokoaa yhteen ja hallitsee.


      • teuta
        älä sekaannu näihin kirjoitti:

        Sinun hedelmäsi voi tulla tietämättä, niistä en tiedä, muilla Jumalan lapsilla se ei toimi tällä tavalla, eikä myöskään Jumalan sanan mukaan.

        Matt. 7:15-21

        Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

        Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Jeesus Kristus teki (AINOANA ihmisenä) taivaallisen isän tahdon.

        Jokainen joka puheillaan alkaa viettelemään ihmisiä pois uskomasta Kristukseen, itse itsensä vanhurskauttamisen tielle on hengellisessä mielessä raateleva susi.

        Hengelliset kiistathan syntyvät juuri siitä kilpailusta, kuka on teoiltaan ja maineeltaan paras kristitty, sanalla sanoen se ainoa oikea.

        Silloin kun koko seurakunta elää Jumalan armosssa, Jeesuksessa Kristuksessa uskon kautta vanhurskautettuina, ei synny kiistoja eikä kilpailuja paremmuudesta. Vaan kaikki ovat Jumalan lapsia tasavertaisesti sen Hengen (Kristus) mukaan, joka heitä kokoaa yhteen ja hallitsee.

        Sinä oletkin tietämätön , joka luule että Hedelmät antavat autuuden , niin ei ole , ellei voida sanoa että ne hedelmät on
        niitä töitä jota me teemme kun emme tiedä , Otetaan yksi esimerkki , minun oli jano ja te annoitte minun juoda . jne.


      • USKOSTA vanhurskas
        teuta kirjoitti:

        Sinä oletkin tietämätön , joka luule että Hedelmät antavat autuuden , niin ei ole , ellei voida sanoa että ne hedelmät on
        niitä töitä jota me teemme kun emme tiedä , Otetaan yksi esimerkki , minun oli jano ja te annoitte minun juoda . jne.

        Lainaamassasi kohdassa puhutaan VANHURSKAUTTAMISESTA ja viimeisestä tuomiosta, ei mistään uskon hedelmistä.

        Mitä vanhurskauttamiseen tulee, niin Ihminen ei tule vanhurskaaksi omien tekojensa parusteella, vaan KRISTUKSEN TEON perusteella.

        Sekoitat avauksiani toistuvasti puhumalla sikinsokin asian vierestä?

        Jeesus pelastaa, ei ihmisen teot.

        Uskosta Kristukseen kasvaa hedelmiä, - suotuisissa olosuhteissa.

        Ei luonnollinenkaan pelto remmillä repimällä ja potkimalla viljaa kasva. Kasvaakseen täyden jyvän tähkäpäähän, vilja tarvitsee ensinnäkin siemen (Sana) joka itää (sydämessä), sitten aurinkoa tuulta, ja kastetta taivaasta.

        Ellet sinä kykene todistamaan OMASTA uskostasi ja henkilökohtaisesta suhteestasi Kristukseen, ja muitakin kristillisessä uskossa rohkaisemaan tässä uskossa, niin lähde pois palstalta muiden lainateksteillä viisastelemasta.

        Kun et ole kykenevä toisten opettajaksi niin älä leiki opettajaa.


      • Teuta
        USKOSTA vanhurskas kirjoitti:

        Lainaamassasi kohdassa puhutaan VANHURSKAUTTAMISESTA ja viimeisestä tuomiosta, ei mistään uskon hedelmistä.

        Mitä vanhurskauttamiseen tulee, niin Ihminen ei tule vanhurskaaksi omien tekojensa parusteella, vaan KRISTUKSEN TEON perusteella.

        Sekoitat avauksiani toistuvasti puhumalla sikinsokin asian vierestä?

        Jeesus pelastaa, ei ihmisen teot.

        Uskosta Kristukseen kasvaa hedelmiä, - suotuisissa olosuhteissa.

        Ei luonnollinenkaan pelto remmillä repimällä ja potkimalla viljaa kasva. Kasvaakseen täyden jyvän tähkäpäähän, vilja tarvitsee ensinnäkin siemen (Sana) joka itää (sydämessä), sitten aurinkoa tuulta, ja kastetta taivaasta.

        Ellet sinä kykene todistamaan OMASTA uskostasi ja henkilökohtaisesta suhteestasi Kristukseen, ja muitakin kristillisessä uskossa rohkaisemaan tässä uskossa, niin lähde pois palstalta muiden lainateksteillä viisastelemasta.

        Kun et ole kykenevä toisten opettajaksi niin älä leiki opettajaa.

        Tottakai se on niin :Että Jeesus pelastaa ewi kä teot . NO
        MIKSI HAET NIITÄ TEKOJA .

        Totta sekin on että enole opetaja , Mutta sinä olet valehtelija
        väittäessäs, että minä olen sanonut, itseni opettajaksi EN OLE
        PÄIN VASTOIN OLEN SANONUT MONESTI KIELLON TÄHÄN. NIIN KUIN NYTKIN .


      • teuta
        Teuta kirjoitti:

        Tottakai se on niin :Että Jeesus pelastaa ewi kä teot . NO
        MIKSI HAET NIITÄ TEKOJA .

        Totta sekin on että enole opetaja , Mutta sinä olet valehtelija
        väittäessäs, että minä olen sanonut, itseni opettajaksi EN OLE
        PÄIN VASTOIN OLEN SANONUT MONESTI KIELLON TÄHÄN. NIIN KUIN NYTKIN .

        Kun vastasin tähän , luulin vastanneeni eri henkilölle , kun
        luulen nyt tietäväni että tämän tarve oli orvelö , menköön
        sinne .
        SINULLE, on annettu selitys Matt, 7:15 lue siitä .sillä
        se lisä mitä tarvitaan on pieni ,:
        7:16-20 Niin te siis tunnette , heidät heidän Hedelmistään ,,On eräs "mittapuu" sekä oikeuden ja väärien opettajien ja profeettojen , että todellisen ja nimikristittyjen toisistaan erottamiseksi . tärkein mittapuu on kuitenkin Raamattu ,
        JUMALAN SANA .

        /:21-23 Ihminen ei pääse JUMALAN VALTAKUNTAAN SISÄLLE MUODOLLISESTI RUKOILEMALLA Ja Uskonnol-
        lisista asioista puhumalla , ei opillisella tiedollakaan , oike-
        asta sisälle käumisestä


      • teuta
        USKOSTA vanhurskas kirjoitti:

        Lainaamassasi kohdassa puhutaan VANHURSKAUTTAMISESTA ja viimeisestä tuomiosta, ei mistään uskon hedelmistä.

        Mitä vanhurskauttamiseen tulee, niin Ihminen ei tule vanhurskaaksi omien tekojensa parusteella, vaan KRISTUKSEN TEON perusteella.

        Sekoitat avauksiani toistuvasti puhumalla sikinsokin asian vierestä?

        Jeesus pelastaa, ei ihmisen teot.

        Uskosta Kristukseen kasvaa hedelmiä, - suotuisissa olosuhteissa.

        Ei luonnollinenkaan pelto remmillä repimällä ja potkimalla viljaa kasva. Kasvaakseen täyden jyvän tähkäpäähän, vilja tarvitsee ensinnäkin siemen (Sana) joka itää (sydämessä), sitten aurinkoa tuulta, ja kastetta taivaasta.

        Ellet sinä kykene todistamaan OMASTA uskostasi ja henkilökohtaisesta suhteestasi Kristukseen, ja muitakin kristillisessä uskossa rohkaisemaan tässä uskossa, niin lähde pois palstalta muiden lainateksteillä viisastelemasta.

        Kun et ole kykenevä toisten opettajaksi niin älä leiki opettajaa.

        Kuule se on varmasti totta , etten ole opettaja , minä olen aina halutkin olla pelkkä kristitty . Enkä koskaan ole väittänyt olevani mikään muu , te vain olette , te vain luulette miksi
        eika teillä ole huono omatunto ,

        Tarkemmin tutkittuani raamattua . Sanotaan siellä että se
        aika jolloin näitä hedelmiä kysytään onkin vasta viimeisellä
        vuomiolla ei pätkääkään ennen , elisi veljet melkoinen tarve
        tietää kenne on ilmoitettu muusta käytännöstä .


    • teuta

      Kumma kun sinä kaikkien kanssa olet sotajalalla
      Kannattaisiko tarkistaa linjaa , että olis tilaa elää
      minä en ymmärrä , jos on tarpeen sanoa voisko
      sanomisen jälkeen olla vinoilematta . Niin on sanottu
      ohjeeksi , eikä suolaisia pahoja sanoja jotka ei kelpaa
      oikein minnekkään.

    • saimaan norppa

      Meuhkaaja, joka lainaa toisesta foorumista ja väittää kyseessä olevan vanhurskauden, valehtelee. Kyseessä oli toisen uskovan tunteminen ja siihen on oikein vastattu Vapahtajan sanoilla Matt.7. mukaan.

      Tämä meuhkaaja sai itsetietoisella meuhkaamisellaan aikaan sen, että ko. foorumiin kirjoittaminen loppui ulkopuolisilta, eli niiltä, jotka eivät tilaa sivujen ylläpitämän järjestön saman nimistä lehteä, mistä sivustokin on saanut nimensä.

      Ihmettelen tätä meuhkaajaa, joka haukkuu kaikki, jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä, mutta ihmettee itse kuitenkin ja haukkuu ne, jotka eivät hyväksy kaikkia. Tässä tulee esille hänen sokeutensa.

    • USKOSTA vanhurskas

      Pakko lainata. Palsta suljettiin "ulkopuolisilta".

      En tunne miestä, kuka olet, (vaikka tunneksin ;) mutta miksi väität kysymyksessä olevan vanhurskauden, ja väität toisia valehtelijoiksi.
      Kukaan ei ole koskaan sinun lisäksesi sellaisia kirjoittanut

      MInä sanoin sen avauksessani, minkä täten vielä kertaalleen toistan:

      Toisten uskon mittamiehet eivät ole Jumalasta syntyneet. Aamen.


      Raamattu sanoo:

      Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn HÄN on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,

      ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä USKON VARMUUDESSA, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

      pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;

      ja valvokaamme toinen toistamme ROHKAISUKSI TOISILLEMME RAKKAUTEEN ja HYVIIN TEKOIHIN;

      Totuuden puhujan leimaaminen valehtelijaksi ja toisten kirjoitusten tahallinen vääristeleminen tunnistamattomaksi hölynpölyksi, on saatanasta lähtöisin.

      • teuta

        Aika railakkaasti leskettelit , vaikka palsta tuttu sulle olikin
        takavuosilta , on se hyvä että tuli tunnetuksi netti - ruukku .
        Palsta se oli ensin luulin vieraammaksi, päämies M:L ja
        muutama muu , siellä on yksi sinnikäs nainenkin .

        No kyllä me tietenkin silloin tällöin voimme käydä muissakin
        palstoissa , mutta siellä silloin on käytävä suvaitesevasti
        koska me olemme vieraalla palstalla , käytös sanat pitäisi
        olla jokaisella kirjoittajalla , mukana asialla, asialinjalla .
        minä en osaisi ,siksi minä en käy .

        Se asia joka siltä tarttui lainaajan mukaan oli melko
        mitättömän tuntuinen , luen sen kyllä vielä uudelleen
        kun osoitteen hiffassin , Siellä oli luukku auki kun M.L
        oli käynyt täällä ja vikitteli Raamatun tuntijoita heille.


    • keskivartalonormaali

      Kun eri seurakuntiin kuuluvat uskovat arvioivat toistensa uskoa, niin millä sitä voidaan muuten arvioida kuin hedelmän perusteella.

      Miten uskova elää uskoaan todeksi. Onko hän sen mukainen mitä Paavali Hengen hedelmästä kirjoittaa.
      Ei kovasti auta kehuminen, että on Jeesuksen seuraaja ja uskosta vanhurskas, jos se ei tule esille kirjoituksissa sävyisyytenä ja toisten kunnioittamisena. Sana sanoo: Hedelmistään te tunnette heidät.

      • USKOSTA vanhurskas

        Pelastavalla uskolla tarkoitetaan HENKILÖKOHTAISTA sydämen suhdetta Jumalaan.

        Suhde Jumalaan syntyy sanan ja sakramenttien kautta, kun Jumala antaa uskon lahjan. Lapset ovat lapsia sen mukaan, kenen SIEMENESTÄ HE OVAT SIINNEET, JA LAPSIKSI syntyneet.
        ______________
        *) Eri seurakuntiin kuuluvien uskon arvioiminen kertoo arvioijan vahvasta omavanhurskaudesta, joka perustuu siihen että vertaillaan omaa erinomaisuutta, (siis omia suorituksia toisten suorituksiin).
        _____________

        Kristuksessa Jeesuksessa olevat kristityt ovat yhtä perhettä siksi, koska he ovat saman isän lapsia. Henki itse todistaa näiden uskovien sydämessä veljeyden ja sisaruuden.

        Kun Jeesus Kristus on USKON KAUTTA syntisen vanhurskaus silloin kaikki armahdetut syntiset ovat samalla viivalla.

        Eihän luonnollisessakaan perheessä arvioida sisaria ja veljiä sisariksi ja veljiksi heidän tekojensa perusteella!!!
        Herra nähköön kuinka pimeätä porukkaa minun täytyy kohdata vuosikymmeniä uskossa kilvoitelleiden joukossa!!!

        Sisaret ja veljet tunnetaan siitä, että kaikki ovat siinneet SAMAN ISÄN SIEMENESTÄ. Samoin on Jumalan perheväessä.
        ============
        Rengit ja piiat arvioidaan heidän tekojensa perusteella, ja palkka maksetaan työn tuloksen mukaan. Rengit ja piiat eivät peri isäntää, isännän LAPSET PERIVÄT.


      • USKOSTA vanhurskas kirjoitti:

        Pelastavalla uskolla tarkoitetaan HENKILÖKOHTAISTA sydämen suhdetta Jumalaan.

        Suhde Jumalaan syntyy sanan ja sakramenttien kautta, kun Jumala antaa uskon lahjan. Lapset ovat lapsia sen mukaan, kenen SIEMENESTÄ HE OVAT SIINNEET, JA LAPSIKSI syntyneet.
        ______________
        *) Eri seurakuntiin kuuluvien uskon arvioiminen kertoo arvioijan vahvasta omavanhurskaudesta, joka perustuu siihen että vertaillaan omaa erinomaisuutta, (siis omia suorituksia toisten suorituksiin).
        _____________

        Kristuksessa Jeesuksessa olevat kristityt ovat yhtä perhettä siksi, koska he ovat saman isän lapsia. Henki itse todistaa näiden uskovien sydämessä veljeyden ja sisaruuden.

        Kun Jeesus Kristus on USKON KAUTTA syntisen vanhurskaus silloin kaikki armahdetut syntiset ovat samalla viivalla.

        Eihän luonnollisessakaan perheessä arvioida sisaria ja veljiä sisariksi ja veljiksi heidän tekojensa perusteella!!!
        Herra nähköön kuinka pimeätä porukkaa minun täytyy kohdata vuosikymmeniä uskossa kilvoitelleiden joukossa!!!

        Sisaret ja veljet tunnetaan siitä, että kaikki ovat siinneet SAMAN ISÄN SIEMENESTÄ. Samoin on Jumalan perheväessä.
        ============
        Rengit ja piiat arvioidaan heidän tekojensa perusteella, ja palkka maksetaan työn tuloksen mukaan. Rengit ja piiat eivät peri isäntää, isännän LAPSET PERIVÄT.

        Katsotaampa nyt vähäsen. Sitä voi olla joskus niin kova ähky, ettei pysty katsomaan mitä sanotaan.

        Mieleeni tulee hyvin vanha juttu. Eräs henkilö tuli eräällä paikkakunnalla esikoisten yhteyteen ihan aidolta näyttävällä tavalla ja pidettiin veljenä.

        Hän sitten ajautui toiselle paikkakunnalle, jossa rahat kävivät vähiin ja arjen pyörittäminen vaikeutui.
        Hän muisti uskovien yhteyden ja lähestyi paikkakunnan merkkimiestä. Esitti asiallisen tervehdyksen ja toi terveisiä edellisen paikkakunnan tunetuilta seurakuntalaisia ja seuraavaksi alkoi rahan pyytäminen.

        Minä en tiedä oliko tässä jotain Jumalan sanan vastaista, mutta paluu entiseen elämään oli alkanut ja vei ilmeisesti mennessään. Lopputulokseen en puutu.

        Uskostavanhurskas ilmeisesti pitää vilpittömästi kaikkia uskovaksi ilmoittautuvia veljinään ja sisarinaan ja alkaa vaikkapa pörssikauppoihin ihan sen perusteella miettimättä ovatko hedelmät hyviä tai ei.

        Joissakin piireissä puhutaan sukunäöstä ja tässä tapauksessa se merkitsee Kristuksen mielenlaatua j kaltaisuutta. Uskovat eivät ole kaikki isonenäisiää tai suurisilmäisiä, mutta siveyden hengessä he asioita käsittelevät.


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        Katsotaampa nyt vähäsen. Sitä voi olla joskus niin kova ähky, ettei pysty katsomaan mitä sanotaan.

        Mieleeni tulee hyvin vanha juttu. Eräs henkilö tuli eräällä paikkakunnalla esikoisten yhteyteen ihan aidolta näyttävällä tavalla ja pidettiin veljenä.

        Hän sitten ajautui toiselle paikkakunnalle, jossa rahat kävivät vähiin ja arjen pyörittäminen vaikeutui.
        Hän muisti uskovien yhteyden ja lähestyi paikkakunnan merkkimiestä. Esitti asiallisen tervehdyksen ja toi terveisiä edellisen paikkakunnan tunetuilta seurakuntalaisia ja seuraavaksi alkoi rahan pyytäminen.

        Minä en tiedä oliko tässä jotain Jumalan sanan vastaista, mutta paluu entiseen elämään oli alkanut ja vei ilmeisesti mennessään. Lopputulokseen en puutu.

        Uskostavanhurskas ilmeisesti pitää vilpittömästi kaikkia uskovaksi ilmoittautuvia veljinään ja sisarinaan ja alkaa vaikkapa pörssikauppoihin ihan sen perusteella miettimättä ovatko hedelmät hyviä tai ei.

        Joissakin piireissä puhutaan sukunäöstä ja tässä tapauksessa se merkitsee Kristuksen mielenlaatua j kaltaisuutta. Uskovat eivät ole kaikki isonenäisiää tai suurisilmäisiä, mutta siveyden hengessä he asioita käsittelevät.

        En tiedä lainkaan tapausta , mutta saan siitä toisella tavalla
        kiinni vaikka sinun kertomasi henkilö oli oli tullut kristillisyyteen
        ehkä pienesti , laitamyötäsen jälkeen , ja kun taas siirtyi muualle ,eikä ehkä ihan parhaiten pärjännyt , jolloin muutti
        paikkakuntaa ja sai ollavapasti , menetti harrarrstuksissa oman
        omaisuutensa , asia ei lähtenyt oikeen , Hän ei tainnut tehdä
        parannusta siellä ensimmäisessä paikassakaan , ja taisi jää-
        dä kokokaan lähes täällä josta tuli lainaa vonkaamaan .
        Olisiko mahtanutmennä paremmin, jos oli kohdistanut asiaa
        anteeksi anoen ja Jeesukseen vedoten , kun varmaan oli
        hedelmät näkyvissä .


      • teuta kirjoitti:

        En tiedä lainkaan tapausta , mutta saan siitä toisella tavalla
        kiinni vaikka sinun kertomasi henkilö oli oli tullut kristillisyyteen
        ehkä pienesti , laitamyötäsen jälkeen , ja kun taas siirtyi muualle ,eikä ehkä ihan parhaiten pärjännyt , jolloin muutti
        paikkakuntaa ja sai ollavapasti , menetti harrarrstuksissa oman
        omaisuutensa , asia ei lähtenyt oikeen , Hän ei tainnut tehdä
        parannusta siellä ensimmäisessä paikassakaan , ja taisi jää-
        dä kokokaan lähes täällä josta tuli lainaa vonkaamaan .
        Olisiko mahtanutmennä paremmin, jos oli kohdistanut asiaa
        anteeksi anoen ja Jeesukseen vedoten , kun varmaan oli
        hedelmät näkyvissä .

        Minusta tuntuu, ettei ollut edes lainaamisesta kyse, vaan lähimmäisrakkauteen vetoava rahan pyytäminen.

        Tämä asia ei ollut oleellinen muuten, kuin että usko näkyy ulospäin sanoissa ja teoissa. Kenenkään pelastukseen ei pidä sanoa sikäli mitään, että sanaa kuulevalle kyllä jossain vaiheessa selviää onko sen sisä- vai ulkopuolella.


      • Armosta vanhurskas
        vihne kirjoitti:

        Minusta tuntuu, ettei ollut edes lainaamisesta kyse, vaan lähimmäisrakkauteen vetoava rahan pyytäminen.

        Tämä asia ei ollut oleellinen muuten, kuin että usko näkyy ulospäin sanoissa ja teoissa. Kenenkään pelastukseen ei pidä sanoa sikäli mitään, että sanaa kuulevalle kyllä jossain vaiheessa selviää onko sen sisä- vai ulkopuolella.

        Kysymys on kokonaan siitä mitä sanaa kuulija kuuntelee. Esimerkki: Esikoilestadiolaiset julistavat kaikki muut ulkopuolelle ja vain itsensä Jumalan valtakunnan sisäpuolelle.

        Kristitty kantaa hedelmää Jumalalle, eikä hän luota ihmisiin vaan Jumalaan.. Emme me Jeesuksen todistajat toimi ihmisten mieliksi, emme edes ateistin arkkipiispamme jonka mieli on kovasti nyt pahentunut kun Jumala parantaa monoseksuaaleja..

        Omassa vanhurskaudessa elävä odottaa hedelmää itselleen ja häpeää Kristuksen ristiä. Joka ei konttaa omavanhurskaan edessä armoa rukoillen, sen hän tuomitsee armotta helvettiin. Kiitos Jeesuksen, olemme vapaat paitsi perkeleen, myös myös omavanhurskaiden ihmisten tuomioista.


    • teuta

      Ei kai nyt vain ole LLL:n porukat ole ryhtyneet lahjoa/hedelmiä
      kerämään ,joka johtaa Jumalan vastustukseen , sain vähän sellaisen käsityksen , en tiedä olenko oikeassa , muuta
      sanon niinkuin ennenkin , jos se hedelmä on tullut vaatimukseksi asia on pielessä .

      muuten olen samaa mieltä , hyvä kirjoitus .

    • Paavalilta roomaan

      3. Sillä minä sanon siitä armosta, joka minulle annettu on, jokaiselle, joka teidän seassanne on, ettei yksikään itsestänsä enempää pitäisi kuin hänen tulee pitää; vaan pitäkään kohtuullisesti itsestänsä sen jälkeen kuin Jumala on kullekin uskon mitan jakanut.

      Hanki sinäkin raamattu.

      • Ihana Kristus

        Kuules nyt rehentelevä Rooman mies:

        Et kertonut mitään siitä kuinka paljon sinulla on uskoa, keneen yleensä uskot, ja mitä sinun kohtuullisesti itsestäsi pitämien tarkoittaa käytännössä.

        Sen kyllä kerroit selvästi että hanakka olet muita osoittelemaan syyttävällä sormellasi ja riistämään toisilta uskon Kristukseen.
        Paavali ei toimi ollenkaan tuolla tavalla kun sinä. Häpeä jos osaat.

        Jae sieltä ja toinen täältä, revittynä irti asiayhteyksistään. Tiedätkö mitä se kertoo sinusta ja Raamatusta?

        Room. 3:21-28

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ...

        ... tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        - ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,

        ... sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Missä siis on kerskaaminen?

        Se on suljettu pois.

        Minkä lain kautta? Tekojenko lain?

        Ei, vaan uskon lain kautta.

        *) Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.


      • Paavalilta
        Ihana Kristus kirjoitti:

        Kuules nyt rehentelevä Rooman mies:

        Et kertonut mitään siitä kuinka paljon sinulla on uskoa, keneen yleensä uskot, ja mitä sinun kohtuullisesti itsestäsi pitämien tarkoittaa käytännössä.

        Sen kyllä kerroit selvästi että hanakka olet muita osoittelemaan syyttävällä sormellasi ja riistämään toisilta uskon Kristukseen.
        Paavali ei toimi ollenkaan tuolla tavalla kun sinä. Häpeä jos osaat.

        Jae sieltä ja toinen täältä, revittynä irti asiayhteyksistään. Tiedätkö mitä se kertoo sinusta ja Raamatusta?

        Room. 3:21-28

        Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ...

        ... tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        - ja saavat lahjaksi vanhurskauden
        - hänen armostaan
        - sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,

        ... sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

        Missä siis on kerskaaminen?

        Se on suljettu pois.

        Minkä lain kautta? Tekojenko lain?

        Ei, vaan uskon lain kautta.

        *) Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

        Oletko aloittaja toisella nimellä? Et kuitenkaan ole ihana Kristus, vaikka sellaista nikkiä käytät. Aika lailla kalikka kolahti kuitenkin sinuun, kun väitit, että uskon mittaminen ei kuulu kristinuskoon. Esitin vain yhden paikan, en katsonut taarpeelliseksi lainata koko raamattua, enkä selittää sitä.


      • teu,

        " Paavalilla Roomaan "

        Minun toivomus on , että laitat Raamatun paikan näkyviille
        reippaastio minulla on 5 raamattua oikeestri vain 4 ,kun olen yhden luvannut
        SU; lle Kyllä terinaa taas luetaan kun se tulee merkittynä esiin .


      • Jumalan mittarit
        Paavalilta kirjoitti:

        Oletko aloittaja toisella nimellä? Et kuitenkaan ole ihana Kristus, vaikka sellaista nikkiä käytät. Aika lailla kalikka kolahti kuitenkin sinuun, kun väitit, että uskon mittaminen ei kuulu kristinuskoon. Esitin vain yhden paikan, en katsonut taarpeelliseksi lainata koko raamattua, enkä selittää sitä.

        Olen todellakin aloittaja, ja todistan Kristuksesta, joka on minulle ihana.
        Ja ihana Vapahtaja kaikkille niille jotka häneen uskovat.

        En todellakaan käytä nimimerkkiä, vaan otsikoin viestini aiheen nimimerkki ruutuun.

        Usko Kristukseen tarkoittaa rakkaussuhdetta Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaan.

        Uskon mittarit ovat Jumalan sana ja Pyhän Hengen todistus sydämessä siitä että olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen. Pelastavaan uskoon kuuluu myöskin uskonsa tunnustaminen
        omalla suullaan.

        Avauksessani käsittelin, näitä omanvanhurskauden per'keleen sivullemme lähettämiä mittamiehiä, jotka pilkkaavat Jeesuksen opetuslapsia päivästä toiseen sivullamme.

        Jokainen Jeesuksessa Kristuksessa uudestisyntynyt tuntee tämän per'kele nimellä tunnetun uskon mittamiehen hyvin. Meillä on nimittäin jokapäiväinen sota häntä vastaan.


    • bhrhgythryh

      tais vähän koskettaa, kun noin paljon kirjoitit

      • ikuinen ero Jumalast

        Sekunnista toiseen armon virta koskettaa minua joka Kristuksesta vuotaa, ja pesee pois kaikki synnit. Hallelujaa.

        Valheet ainoastaan säälittävät, koska valehtelijan loppu on valehtelijalle aina karmaiseva yllätys.


      • Kysynpä vaan
        ikuinen ero Jumalast kirjoitti:

        Sekunnista toiseen armon virta koskettaa minua joka Kristuksesta vuotaa, ja pesee pois kaikki synnit. Hallelujaa.

        Valheet ainoastaan säälittävät, koska valehtelijan loppu on valehtelijalle aina karmaiseva yllätys.

        Sinä siis uit armonmeressä ja sukeltelet sieltä toisten syntejä? Onko valhe sellainen synti jota ei anneta anteeksi? Tai ehkä se annetaan vain sinulle, eikä muille?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2264
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      2033
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1871
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1424
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1392
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1361
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1154
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      1020
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      956
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      948
    Aihe